Ένα απερίσκεπτο κατέβασμα σε συνδυασμό με το απότομο «άσε» του συμπλέκτη και ξαφνικά το αυτοκίνητο «κολλάει» σα να το τραβά άγκυρα. Η ταχύτητα πέφτει απότομα και οι στροφές του κινητήρα εκτοξεύονται.... η ζημιά μπορεί να κοστίσει όσο ένας μεταχειρισμένος κινητήρας.
Ένα λάθος στο κατέβασμα ταχυτήτων μπορεί να καταστρέψει τον κινητήρα σε δευτερόλεπτα.
Να γιατί δεν πρέπει ποτέ να μπερδέψεις την πρώτη με την τρίτη, ιδίως σε υψηλές ταχύτητες.
Πολλοί θα θυμούνται τις πρώτες μέρες οδήγησης μετά την απόκτηση διπλώματος και τις αδέξιες αλλαγές ταχυτήτων.
Ένα απερίσκεπτο κατέβασμα σε συνδυασμό με το απότομο «άσε» του συμπλέκτη και ξαφνικά το αυτοκίνητο «κολλάει» σα να το τραβά άγκυρα.
Η ταχύτητα πέφτει απότομα και οι στροφές του κινητήρα εκτοξεύονται.
Μικρό το κακό, όταν το κατέβασμα γίνεται από 4η σε 2α.
Αλλά από 4η σε 1η;
Τότε έχουμε αυτό που λένε οι Αμερικάνοι «Money Shift» (και ας έχουν μάθει στα «αυτόματα»).
Και αυτός ο όρος δεν είναι καθόλου υπερβολικός, επειδή η ζημιά μπορεί να κοστίσει όσο ένας μεταχειρισμένος κινητήρας.
Με απλά λόγια, η «φυσική» πίσω από το λάθος είναι απλή, αλλά οι συνέπειες είναι περίπλοκες και οδυνηρές.
Βλέπετε, ο κινητήρας είναι μια μεταλλική κατασκευή με μάζα και αδράνεια.
Όπως δεν μπορούμε να σταματήσουμε έναν καρουζέλ (όπως αυτά σε μια παιδική χαρά) με το χέρι όταν περιστρέφεται γρήγορα, έτσι και δεν μπορούμε να αναγκάσουμε έναν κινητήρα να περιστραφεί στιγμιαία -και χωρίς συνέπειες- σε στροφές πολλαπλάσιες από τις φυσιολογικές του, τουλάχιστον.
Για να γίνει πιο αντιληπτό, σκεφτείτε ένα ποδήλατο γυρισμένο «ανάσκελα»: όταν γυρίζουμε την πεταλιέρα στην 1η σχέση, όλα κινούνται αργά και ομαλά.
Αν όμως βάλουμε υψηλότερη σχέση, ο πίσω τροχός γυρίζει πολύ πιο γρήγορα και με την περίπου ίδια δύναμη.
Στην κατηφόρα, ο ελεύθερος μηχανισμός του «φριλ» αποτρέπει την ανεξέλεγκτη περιστροφή της πεταλιέρας – κάτι που δεν υπάρχει σε ένα αυτοκίνητο
Διαβάστε περισσότερα, εδώ:
wwww.bankingnews.gr
Να γιατί δεν πρέπει ποτέ να μπερδέψεις την πρώτη με την τρίτη, ιδίως σε υψηλές ταχύτητες.
Πολλοί θα θυμούνται τις πρώτες μέρες οδήγησης μετά την απόκτηση διπλώματος και τις αδέξιες αλλαγές ταχυτήτων.
Ένα απερίσκεπτο κατέβασμα σε συνδυασμό με το απότομο «άσε» του συμπλέκτη και ξαφνικά το αυτοκίνητο «κολλάει» σα να το τραβά άγκυρα.
Η ταχύτητα πέφτει απότομα και οι στροφές του κινητήρα εκτοξεύονται.
Μικρό το κακό, όταν το κατέβασμα γίνεται από 4η σε 2α.
Αλλά από 4η σε 1η;
Τότε έχουμε αυτό που λένε οι Αμερικάνοι «Money Shift» (και ας έχουν μάθει στα «αυτόματα»).
Και αυτός ο όρος δεν είναι καθόλου υπερβολικός, επειδή η ζημιά μπορεί να κοστίσει όσο ένας μεταχειρισμένος κινητήρας.
Με απλά λόγια, η «φυσική» πίσω από το λάθος είναι απλή, αλλά οι συνέπειες είναι περίπλοκες και οδυνηρές.
Βλέπετε, ο κινητήρας είναι μια μεταλλική κατασκευή με μάζα και αδράνεια.
Όπως δεν μπορούμε να σταματήσουμε έναν καρουζέλ (όπως αυτά σε μια παιδική χαρά) με το χέρι όταν περιστρέφεται γρήγορα, έτσι και δεν μπορούμε να αναγκάσουμε έναν κινητήρα να περιστραφεί στιγμιαία -και χωρίς συνέπειες- σε στροφές πολλαπλάσιες από τις φυσιολογικές του, τουλάχιστον.
Για να γίνει πιο αντιληπτό, σκεφτείτε ένα ποδήλατο γυρισμένο «ανάσκελα»: όταν γυρίζουμε την πεταλιέρα στην 1η σχέση, όλα κινούνται αργά και ομαλά.
Αν όμως βάλουμε υψηλότερη σχέση, ο πίσω τροχός γυρίζει πολύ πιο γρήγορα και με την περίπου ίδια δύναμη.
Στην κατηφόρα, ο ελεύθερος μηχανισμός του «φριλ» αποτρέπει την ανεξέλεγκτη περιστροφή της πεταλιέρας – κάτι που δεν υπάρχει σε ένα αυτοκίνητο
Διαβάστε περισσότερα, εδώ:
wwww.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών