Τελευταία Νέα
Αυτοκίνητο

F1 2026: Περισσότερα κιλοβάτ, λιγότερο θέαμα από τους νέους κινητήρες;

F1 2026: Περισσότερα κιλοβάτ, λιγότερο θέαμα από τους νέους κινητήρες;
Οι αντίπαλοι της αλλαγής, όπως η Mercedes, η Honda και η Audi, προειδοποιούν ότι κάτι τέτοιο θα απαιτούσε ανασχεδιασμό στη δομή της μπαταρίας και άρα νέο κύκλο δαπανών, κ
Το νέο τεχνικό πλαίσιο κινητήρων για το 2026 έχει προκαλέσει ρήγμα μεταξύ ομάδων και κατασκευαστών. Με το 45% της ισχύος να προέρχεται από την μπαταρία, αυξάνονται οι ανησυχίες πως το θέαμα θα υποβαθμιστεί και οι αγώνες θα καταλήξουν σε ενεργειακή διαχείριση αντί για μάχη στην πίστα.

Το επερχόμενο τεχνικό καθεστώς για τους κινητήρες της Formula 1 το 2026 προοριζόταν ως βήμα προς την εξηλεκτρισμένη εποχή, αλλά όσο πλησιάζει η εφαρμογή του, τόσο πληθαίνουν οι φωνές που ζητούν αλλαγές. Η πρόβλεψη για κινητήρια συστήματα που θα αντλούν σχεδόν τη μισή τους ισχύ από την ηλεκτρική ενέργεια φανερώνει ήδη τα πρώτα της προβλήματα – πριν καν γυρίσει ο πρώτος τροχός.

Η κεντρική δυσκολία εντοπίζεται στη φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του αγώνα. Η ανάκτηση ενέργειας από τον εμπρός άξονα έχει απορριφθεί, με αποτέλεσμα οι ομάδες να αναγκάζονται να φορτίζουν την μπαταρία μέσω του θερμικού κινητήρα, καταναλώνοντας έως και 30% του καυσίμου μόνο για αυτόν τον σκοπό. Σε συνδυασμό με τη χρήση ενεργής αεροδυναμικής, ώστε τα μονοθέσια να «γλιστρούν» στις ευθείες και να εξοικονομούν ενέργεια, το αγωνιστικό προφίλ αλλοιώνεται σημαντικά.

Ο Christian Horner προειδοποιεί για αγώνες γεμάτους «lift-and-coast» – δηλαδή οδήγηση με συνεχείς άρσεις του γκαζιού για εξοικονόμηση ενέργειας – και για μονοθέσια που βρίσκονται συνεχώς σε συνθήκες αντίστοιχες του DRS, αφαιρώντας κάθε πραγματική ευκαιρία για μάχη.
Η πρόταση για μείωση της ισχύος της ηλεκτρικής μονάδας κατά τη διάρκεια του αγώνα από τα 350 στα 200 kW κερδίζει υποστηρικτές, με το επιχείρημα ότι η διαφορά σε χρόνους ανά γύρο είναι μικρή (0,6 δλ.), αλλά η διαφορά στο θέαμα μπορεί να είναι τεράστια.

Οι αντίπαλοι της αλλαγής, όπως η Mercedes, η Honda και η Audi, προειδοποιούν ότι κάτι τέτοιο θα απαιτούσε ανασχεδιασμό στη δομή της μπαταρίας και άρα νέο κύκλο δαπανών, κόντρα στο πνεύμα του κόστους-ορίου. Προσθέτουν πως το να λειτουργούν οι μονάδες ισχύος με διαφορετικές αποδόσεις μεταξύ δοκιμών, κατατακτήριων και αγώνα θα περιπλέξει περαιτέρω ένα ήδη περίπλοκο τεχνικό κανονιστικό πλαίσιο 

Διάβαστε περισσότερα 


Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης