Η Γερμανία, για παράδειγμα, προσφέρει επιδοτήσεις για την αντικατάσταση παλιών diesel με ηλεκτρικά αυτοκίνητα – και τα αποσυρόμενα diesel, συχνά Euro 4 ή παλαιότερα, βρίσκουν νέα ζωή σε χώρες όπως η Ελλάδα
χώρα μας υποδέχεται κάθε χρόνο χιλιάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από την υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά μεγάλο μέρος τους είναι ταλαιπωρημένο, ρυπογόνο και ενδεχομένως τεχνικά πεπαλαιωμένο. Γιατί συνεχίζουμε να γινόμαστε η πίσω αυλή της Ευρώπης;
Η αγορά των μεταχειρισμένων στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει εκτοξευθεί, καθώς οι τιμές στα καινούρια αυτοκίνητα ανεβαίνουν συνεχώς.
Η παγκόσμια κρίση πρώτων υλών, η αύξηση των μεταφορικών και η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση έχουν κάνει τα νέα αυτοκίνητα οικονομικά απλησίαστα για πολλούς καταναλωτές. Το αποτέλεσμα είναι η στροφή στο μεταχειρισμένο – με κάθε κόστος.
Μόνο το 2023, οι εισαγωγές μεταχειρισμένων έφτασαν τις 90.000 μονάδες, με το 70% αυτών να είναι άνω των 10 ετών.
Πολλές από αυτές τις εισαγωγές αφορούν μοντέλα που στην Ευρώπη αποσύρονται λόγω περιβαλλοντικών κανονισμών ή μηχανικών προβλημάτων.
Η Γερμανία, για παράδειγμα, προσφέρει επιδοτήσεις για την αντικατάσταση παλιών diesel με ηλεκτρικά αυτοκίνητα – και τα αποσυρόμενα diesel, συχνά Euro 4 ή παλαιότερα, βρίσκουν νέα ζωή σε χώρες όπως η Ελλάδα.
Η μέση ηλικία των αυτοκινήτων που εισάγονται ξεπερνά τα 12 έτη, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις όπου κυκλοφορούν στην Ελλάδα μοντέλα 15 έως και 20 ετών, με τεχνολογία, φρένα, αναρτήσεις και ηλεκτρονικά συστήματα παρωχημένα. Πέραν του ζητήματος της ασφάλειας, πολλά από αυτά είναι και εξαιρετικά ρυπογόνα, με εκπομπές CO₂ και NOx πολλαπλάσιες των σημερινών προτύπων.
Διαβάστε περισσότερα
Η αγορά των μεταχειρισμένων στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει εκτοξευθεί, καθώς οι τιμές στα καινούρια αυτοκίνητα ανεβαίνουν συνεχώς.
Η παγκόσμια κρίση πρώτων υλών, η αύξηση των μεταφορικών και η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση έχουν κάνει τα νέα αυτοκίνητα οικονομικά απλησίαστα για πολλούς καταναλωτές. Το αποτέλεσμα είναι η στροφή στο μεταχειρισμένο – με κάθε κόστος.
Μόνο το 2023, οι εισαγωγές μεταχειρισμένων έφτασαν τις 90.000 μονάδες, με το 70% αυτών να είναι άνω των 10 ετών.
Πολλές από αυτές τις εισαγωγές αφορούν μοντέλα που στην Ευρώπη αποσύρονται λόγω περιβαλλοντικών κανονισμών ή μηχανικών προβλημάτων.
Η Γερμανία, για παράδειγμα, προσφέρει επιδοτήσεις για την αντικατάσταση παλιών diesel με ηλεκτρικά αυτοκίνητα – και τα αποσυρόμενα diesel, συχνά Euro 4 ή παλαιότερα, βρίσκουν νέα ζωή σε χώρες όπως η Ελλάδα.
Η μέση ηλικία των αυτοκινήτων που εισάγονται ξεπερνά τα 12 έτη, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις όπου κυκλοφορούν στην Ελλάδα μοντέλα 15 έως και 20 ετών, με τεχνολογία, φρένα, αναρτήσεις και ηλεκτρονικά συστήματα παρωχημένα. Πέραν του ζητήματος της ασφάλειας, πολλά από αυτά είναι και εξαιρετικά ρυπογόνα, με εκπομπές CO₂ και NOx πολλαπλάσιες των σημερινών προτύπων.
Διαβάστε περισσότερα
Σχόλια αναγνωστών