Το πρόβλημα δεν εμφανίζεται όταν το κινητό χρησιμοποιεί ευρυγώνιο φακό, αλλά όταν ενεργοποιείται ο τηλεφακός, ο οποίος έχει μικρότερο διάφραγμα και πιο συμπυκνωμένη οπτική διαδρομή
Η νέα τεχνολογία lidar που τοποθετείται σε σύγχρονα αυτοκίνητα μπορεί να προκαλέσει μόνιμη ζημιά στους αισθητήρες κάμερας των smartphone, αν βρεθούν στο πεδίο της δέσμης λέιζερ.
Ο αισθητήρας/ κάμερα lidar, που χρησιμοποιείται για να χαρτογραφεί το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο με παλμικές εκπομπές λέιζερ, θεωρείται ασφαλής για τον ανθρώπινο οργανισμό. Οι δέσμες που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα είναι κλάσης 1, σύμφωνα με τα πρότυπα του American National Standards Institute, πράγμα που σημαίνει ότι δεν επηρεάζουν τα ανθρώπινα μάτια. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει και για τις κάμερες των κινητών τηλεφώνων, ιδιαίτερα όταν αυτές λειτουργούν με τηλεφακό.
Όπως εξηγεί και ο Gannon Burgett από το Car and Driver, το πρόβλημα δεν εμφανίζεται όταν το κινητό χρησιμοποιεί ευρυγώνιο φακό, αλλά όταν ενεργοποιείται ο τηλεφακός, ο οποίος έχει μικρότερο διάφραγμα και πιο συμπυκνωμένη οπτική διαδρομή. Αυτός ο συνδυασμός ευαισθησίας και εστίασης καθιστά τον τηλεφακό πιο ευάλωτο σε καταστροφές από λέιζερ.
Το φαινόμενο δεν είναι τελείως καινούργιο. Ανάλογες ζημιές έχουν καταγραφεί και σε επαγγελματικές κάμερες κατά τη διάρκεια συναυλιών ή εκδηλώσεων με ισχυρά λέιζερ.
Ωστόσο, πρόκειται για ένα ζήτημα που γίνεται πλέον πιο επίκαιρο, καθώς ολοένα και περισσότερα εξηλεκτρισμένα και τεχνολογικά προηγμένα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με lidar.
Διαβάστε περισσότερα
Ο αισθητήρας/ κάμερα lidar, που χρησιμοποιείται για να χαρτογραφεί το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο με παλμικές εκπομπές λέιζερ, θεωρείται ασφαλής για τον ανθρώπινο οργανισμό. Οι δέσμες που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα είναι κλάσης 1, σύμφωνα με τα πρότυπα του American National Standards Institute, πράγμα που σημαίνει ότι δεν επηρεάζουν τα ανθρώπινα μάτια. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει και για τις κάμερες των κινητών τηλεφώνων, ιδιαίτερα όταν αυτές λειτουργούν με τηλεφακό.
Όπως εξηγεί και ο Gannon Burgett από το Car and Driver, το πρόβλημα δεν εμφανίζεται όταν το κινητό χρησιμοποιεί ευρυγώνιο φακό, αλλά όταν ενεργοποιείται ο τηλεφακός, ο οποίος έχει μικρότερο διάφραγμα και πιο συμπυκνωμένη οπτική διαδρομή. Αυτός ο συνδυασμός ευαισθησίας και εστίασης καθιστά τον τηλεφακό πιο ευάλωτο σε καταστροφές από λέιζερ.
Το φαινόμενο δεν είναι τελείως καινούργιο. Ανάλογες ζημιές έχουν καταγραφεί και σε επαγγελματικές κάμερες κατά τη διάρκεια συναυλιών ή εκδηλώσεων με ισχυρά λέιζερ.
Ωστόσο, πρόκειται για ένα ζήτημα που γίνεται πλέον πιο επίκαιρο, καθώς ολοένα και περισσότερα εξηλεκτρισμένα και τεχνολογικά προηγμένα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με lidar.
Διαβάστε περισσότερα
Σχόλια αναγνωστών