Τελευταία Νέα
Αυτοκίνητο

Fuel Cells: Η υδρογονοκίνηση πρέπει να ωριμάσει

Fuel Cells: Η υδρογονοκίνηση πρέπει να ωριμάσει
Η υδρογονοκίνηση αναδεικνύεται ως μία πολλά υποσχόμενη εναλλακτική στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ( EVs), αντιμετωπίζοντας με διαφορετική προσέγγιση τις προκλήσεις της βιώσιμης κινητικότητας
Παρότι η ηλεκτροκίνηση έχει προχωρήσει σημαντικά τα τελευταία χρόνια, δεν έχει επιλύσει πλήρως βασικά ζητήματα, όπως η ανεπαρκής υποδομή φόρτισης, το υψηλό κόστος παραγωγής και η περιορισμένη αυτονομία. Η υδρογονοκίνηση προτείνει μια λύση που συνδυάζει γρήγορη ανεφοδιασμό, μεγάλη αυτονομία και μηδενικές εκπομπές, αν και η τεχνολογία αυτή βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο.

Η ιστορία της υδρογονοκίνησης

Η τεχνολογία του υδρογόνου έχει μακρά ιστορία, ξεκινώντας από το πρώτο «υδρογονοκίνητο όχημα» του Etienne Lenoir το 1860. Παρόλο που η υδρογονοκίνηση είχε εγκαταλειφθεί για μεγάλο διάστημα, επανήλθε στο προσκήνιο τις τελευταίες δεκαετίες λόγω της ανάγκης για καθαρότερες μορφές ενέργειας.
Σήμερα, κατασκευαστές όπως η Honda, η Toyota, η BMW και η Mercedes-Benz ηγούνται της εξέλιξης αυτής της τεχνολογίας, ενώ άλλες εταιρείες, όπως η Hyundai, συμμετέχουν ενεργά στην ανάπτυξή της. Τα μοντέλα, όπως το Toyota Mirai και το BMW iX5 Hydrogen, είναι παραδείγματα της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου (FCEV) που βρίσκονται ήδη στην αγορά.

Τα εμπόδια της παραγωγής υδρογόνου

Ένα από τα βασικότερα εμπόδια για την ευρεία υιοθέτηση της υδρογονοκίνησης είναι η παραγωγή υδρογόνου. Το μεγαλύτερο μέρος του υδρογόνου παράγεται από φυσικό αέριο και άνθρακα, διαδικασίες που εξακολουθούν να είναι ρυπογόνες.
Η ηλεκτρόλυση, μια εναλλακτική μέθοδος παραγωγής υδρογόνου, είναι ακριβή και ενεργοβόρα, καθώς περίπου το 60% της ενέργειας χάνεται κατά τη διαδικασία. Παρόλα αυτά, η Ευρώπη επενδύει σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως η αιολική και η ηλιακή, για τη βιώσιμη παραγωγή πράσινου υδρογόνου.
Η Γερμανία, για παράδειγμα, μέσω του Εθνικού Σχεδίου Υδρογόνου, επενδύει δισεκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου υδρογόνου. Στόχος της είναι η προώθηση του υδρογόνου όχι μόνο στις μεταφορές, αλλά και στη βιομηχανία.
Παρόμοια στρατηγική ακολουθούν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γαλλία και η Ολλανδία, οι οποίες εστιάζουν στην ανάπτυξη καθαρών μορφών ενέργειας (Διαβάστε περισσότερα)

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης