γράφει : ΜΑΡΙΝΑ ΦΟΥΝΤΑ
Το 2011 ήταν άλλη μια καλή χρονιά για τη Henkel τη μητρική εταιρία της εισηγμένης Rilken που βρίσκεται σε διαδικασία εξόδου από το ΧΑ.
Βασικός παράγοντας για τις δυναμικές επιδόσεις της Henkel ήταν η περαιτέρω επέκταση στις αναδυόμενες αγορές, όπου και πάλι πέτυχε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης. <<Σημειώσαμε σημαντική πρόοδο μέσα στο 2011, δημιουργώντας μια δυνατή βάση για το μέλλον της Henkel. Έτσι, είμαστε αισιόδοξοι ότι θα επιτύχουμε και τους στόχους που έχουμε θέσει - ήδη από το 2008 - για το 2012>>, δήλωσε ο Kasper Rorsted, Πρόεδρος και Διευθύνων της Henkel. Για το χρηματοοικονομικό έτος 2012, ο Rosted
σημείωσε: <<Tο οικονομικό περιβάλλον παραμένει γεμάτο προκλήσεις. Είναι σημαντικά πιο άστατο από το παρελθόν. Αυτό μας υποχρεώνει να προσαρμοζόμαστε συνέχεια προκειμένου να ανταποκρινόμαστε γρήγορα και με ευελιξία στις αλλαγές των διάφορων αγορών. Παρόλα αυτά, θεωρούμε ότι η Henkel είναι σωστά τοποθετημένη. Αναμένουμε ότι οι οργανικές πωλήσεις για το σύνολο του χρηματοοικονομικού έτους θα αυξηθούν μεταξύ 3% και 5%. Επιπλέον, αναμένουμε αύξηση του προσαρμοσμένου περιθωρίου κερδών προ φόρων και τόκων γύρω στο 14%, καθώς και αύξηση στα προσαρμοσμένα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή κατά περίπου 10%>>.
Παρά τις προκλήσεις του οικονομικού περιβάλλοντος, οι πωλήσεις της Henkel αυξήθηκαν 3,4% κατά το χρηματοοικονομικό έτος 2011, φτάνοντας στα EURO 15,605 δισ. Σε όρους οργανικών μεγεθών (οικονομικά μεγέθη έπειτα από προσαρμογή για συναλλαγματικές διαφορές και εξαγορές/ αποεπενδύσεις), οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,9%. Και οι τρεις Τομείς της εταιρείας συνέβαλαν σε αυτή την εξέλιξη, επεκτείνοντας τη θέση τους στις αγορές που δραστηριοποιούνται. Οι οργανικές πωλήσεις του Τομέα Συγκολλητικών Τεχνολογιών αυξήθηκαν 8,3%, φτάνοντας στα 7,746 δισ. Η δυναμική ανάπτυξη του Τομέα Καλλυντικών και Προσωπικής Φροντίδας συνεχίστηκε, με τις οργανικές πωλήσεις να αυξάνονται κατά 5,4%, παρά τις γενικώς πτωτικές τάσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
Τέλος, ο Τομέας Απορρυπαντικών και Οικιακής Φροντίδας σημείωσε ανάπτυξη 2,9% στις οργανικές πωλήσεις, παρά τις ελαφρώς πτωτικές τάσεις του συγκεκριμένου κλάδου. Έπειτα από την προσαρμογή για έκτακτα κέρδη, έκτακτες δαπάνες και δαπάνες αναδιάρθρωσης, τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη (προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων) ανήλθαν στα 2,029 δισ., σημειώνοντας αύξηση 9% σε σχέση με τα 1,862 δισ. της προηγούμενης χρονιάς. Συνολικά, τα λειτουργικά κέρδη (κέρδη προ φόρων και τόκων) ανήλθαν στα 1,857 δισ., ενισχυμένα κατά 7,8%. Και οι τρεις Τομείς συνέβαλαν στην αύξηση της κερδοφορίας το 2011.
Παρά την αύξηση των τιμών στις προμήθειες, το περιθώριο κερδών προ φόρων και τόκων (EBIT margin) αυξήθηκε κατά 0,7%, από το 12,3% στο 13%. Το μέγεθος αυτό επιβεβαίωσε τις προηγούμενες εκτιμήσεις της Henkel. Η απόδοση των πωλήσεων ανήλθε στο 11,9% (11,4% στο χρηματοοικονομικό έτος 2010).
Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 11,4% (από τα 1,217 δισ.
στα 1,356 δισ.). Τα καθαρά κέρδη έφτασαν στα 1,283 δισ., ενώ στο προηγούμενο χρηματοοικονομικό έτος είχαν ανέλθει στα 1,143 δισ. Έπειτα από την αφαίρεση δικαιωμάτων μειοψηφίας ύψους EURO 30 εκατ., τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα EURO 1,253 δισ. Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή αυξήθηκαν κατά 11,3%, από τα 2,82 ευρώ στα 3,14 ευρώ. Σε ονομαστικές αξίες, το μέγεθος αυτό έφτασε τα 2,9 ευρώ (2,59 ευρώ κατά το χρηματοοικονομικό έτος 2010).
Το Δ.Σ., το Εποπτικό Συμβούλιο και η Επιτροπή των Μετόχων θα προτείνουν τη διανομή μερίσματος EURO 0,80 (EURO 0,72 πέρσι) ανά προνομιούχο μετοχή, κατά τη διάρκεια της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων, Αντιστοίχως, θα προταθεί αυξημένο μέρισμα στα EURO 0,78 ανά κοινή μετοχή (EURO 0,70 πέρσι).
Εκτιμήσεις για τις πωλήσεις και τα κέρδη του 2012 Όσον αφορά τις προβλέψεις για το χρηματοοικονομικό έτος 2012, η Henkel εκτιμά ότι οι οργανικές πωλήσεις θα σημειώσουν αύξηση 3-5%. Η Henkel είναι αισιόδοξη ότι θα συνεχιστεί η τάση ανάπτυξης που εμφανίζουν οι δραστηριότητες της στο κομμάτι των καταναλωτικών αγαθών, με τις πωλήσεις να αυξάνονται μεταξύ 1% και 3%. Ακόμη, η εταιρεία αναμένει ότι οι πωλήσεις του Τομέα Συγκολλητικών Τεχνολογιών θα αυξηθούν 4-6%.
Τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία έχει λάβει σειρά μέτρων που είχαν θετικό αντίκτυπο στη δομή του κόστους. Και το 2012, η Henkel σκοπεύει να προσαρμόσει τις δομές της στις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς, διατηρώντας παράλληλα αυστηρό έλεγχο επί του κόστους. Επίσης, η Henkel στοχεύει να αντιμετωπίσει και τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει το υψηλό κόστος πρώτων υλών στα κέρδη της. Αυτοί οι παράγοντες, σε συνδυασμό με την αναμενόμενη αύξηση των πωλήσεων, αναμένεται να επηρεάσουν θετικά τα κέρδη της εταιρείας. Έχοντας ως βάση τα αποτελέσματα του χρηματοοικονομικού έτους 2011, η Henkel αναμένει ότι θα επιτύχει αύξηση του προσαρμοσμένου περιθωρίου κερδών προ φόρων και τόκων στο 14% ( 13% το 2011). Τέλος, εταιρεία αναμένει αύξηση στα προσαρμοσμένα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή περίπου 10%.
Η Henkel δραστηριοποιείται σε όλο τον κόσμο με κορυφαία brands και τεχνολογίες σε τρεις επιχειρηματικούς τομείς: την Οικιακή Φροντίδα, τα Καλλυντικά και τις Συγκολλητικές Τεχνολογίες. Η Henkel ιδρύθηκε το
1876 και κατέχει ηγετική θέση παγκοσμίως στην αγορά τόσο των καταναλωτικών όσο και βιομηχανικών αγαθών, με αναγνωρίσιμα brands όπως τα Persil, Schwarzkopf και Loctite. Η Henkel απασχολεί περίπου 48.000 εργαζομένους, έχοντας σημειώσει πωλήσεις ύψους EURO 15,092 εκ. και λειτουργικά κέρδη EURO 1,862 εκ. για το έτος 2010. Οι προνομιούχες μετοχές της Henkel εντάσσονται στο Γερμανικό Χρηματιστηριακό Δείκτη DAX, με την εταιρία να συγκαταλέγεται επίσης στο Fortune Global 500.
Η Henkel δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά από το 1968, διανέμοντας αρχικά τα προϊόντα της μέσω αντιπροσώπων. Το 1989 η γερμανική Henkel KGaA αγόρασε το 57% των μετοχών της Ελληνικής εταιρίας " T. Τρύφων & Π. Καστρίνης Α.Ε." και η εταιρία μετονομάστηκε σε Henkel Hellas ΑΒΕΕ. Το 1998 η Henkel Hellas εξαγόρασε το 51% των μετοχών της Rilken ΑΒΕΕ η οποία αποτελεί εταιρία του ομίλου της Henkel στην Ελλάδα και δραστηριοποιείται στον κλάδο των καλλυντικών προϊόντων. H Henkel στην Ελλάδα έχει καταξιωθεί ως ένας από τους πλέον επιτυχημένους προμηθευτές επώνυμων προϊόντων, δραστηριοποιούμενη στα Απορρυπαντικά και τα Καθαριστικά Οικιακής Χρήσης, στα Καλλυντικά / Προϊόντα Προσωπικής Φροντίδας, στις καταναλωτικές Συγκολλητικές Ουσίες, και στα Βιομηχανικά Προϊόντα.
Ανέστης Ντόκας
www.bankingnews.gr
σημείωσε: <<Tο οικονομικό περιβάλλον παραμένει γεμάτο προκλήσεις. Είναι σημαντικά πιο άστατο από το παρελθόν. Αυτό μας υποχρεώνει να προσαρμοζόμαστε συνέχεια προκειμένου να ανταποκρινόμαστε γρήγορα και με ευελιξία στις αλλαγές των διάφορων αγορών. Παρόλα αυτά, θεωρούμε ότι η Henkel είναι σωστά τοποθετημένη. Αναμένουμε ότι οι οργανικές πωλήσεις για το σύνολο του χρηματοοικονομικού έτους θα αυξηθούν μεταξύ 3% και 5%. Επιπλέον, αναμένουμε αύξηση του προσαρμοσμένου περιθωρίου κερδών προ φόρων και τόκων γύρω στο 14%, καθώς και αύξηση στα προσαρμοσμένα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή κατά περίπου 10%>>.
Παρά τις προκλήσεις του οικονομικού περιβάλλοντος, οι πωλήσεις της Henkel αυξήθηκαν 3,4% κατά το χρηματοοικονομικό έτος 2011, φτάνοντας στα EURO 15,605 δισ. Σε όρους οργανικών μεγεθών (οικονομικά μεγέθη έπειτα από προσαρμογή για συναλλαγματικές διαφορές και εξαγορές/ αποεπενδύσεις), οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,9%. Και οι τρεις Τομείς της εταιρείας συνέβαλαν σε αυτή την εξέλιξη, επεκτείνοντας τη θέση τους στις αγορές που δραστηριοποιούνται. Οι οργανικές πωλήσεις του Τομέα Συγκολλητικών Τεχνολογιών αυξήθηκαν 8,3%, φτάνοντας στα 7,746 δισ. Η δυναμική ανάπτυξη του Τομέα Καλλυντικών και Προσωπικής Φροντίδας συνεχίστηκε, με τις οργανικές πωλήσεις να αυξάνονται κατά 5,4%, παρά τις γενικώς πτωτικές τάσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
Τέλος, ο Τομέας Απορρυπαντικών και Οικιακής Φροντίδας σημείωσε ανάπτυξη 2,9% στις οργανικές πωλήσεις, παρά τις ελαφρώς πτωτικές τάσεις του συγκεκριμένου κλάδου. Έπειτα από την προσαρμογή για έκτακτα κέρδη, έκτακτες δαπάνες και δαπάνες αναδιάρθρωσης, τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη (προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων) ανήλθαν στα 2,029 δισ., σημειώνοντας αύξηση 9% σε σχέση με τα 1,862 δισ. της προηγούμενης χρονιάς. Συνολικά, τα λειτουργικά κέρδη (κέρδη προ φόρων και τόκων) ανήλθαν στα 1,857 δισ., ενισχυμένα κατά 7,8%. Και οι τρεις Τομείς συνέβαλαν στην αύξηση της κερδοφορίας το 2011.
Παρά την αύξηση των τιμών στις προμήθειες, το περιθώριο κερδών προ φόρων και τόκων (EBIT margin) αυξήθηκε κατά 0,7%, από το 12,3% στο 13%. Το μέγεθος αυτό επιβεβαίωσε τις προηγούμενες εκτιμήσεις της Henkel. Η απόδοση των πωλήσεων ανήλθε στο 11,9% (11,4% στο χρηματοοικονομικό έτος 2010).
Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 11,4% (από τα 1,217 δισ.
στα 1,356 δισ.). Τα καθαρά κέρδη έφτασαν στα 1,283 δισ., ενώ στο προηγούμενο χρηματοοικονομικό έτος είχαν ανέλθει στα 1,143 δισ. Έπειτα από την αφαίρεση δικαιωμάτων μειοψηφίας ύψους EURO 30 εκατ., τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα EURO 1,253 δισ. Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή αυξήθηκαν κατά 11,3%, από τα 2,82 ευρώ στα 3,14 ευρώ. Σε ονομαστικές αξίες, το μέγεθος αυτό έφτασε τα 2,9 ευρώ (2,59 ευρώ κατά το χρηματοοικονομικό έτος 2010).
Το Δ.Σ., το Εποπτικό Συμβούλιο και η Επιτροπή των Μετόχων θα προτείνουν τη διανομή μερίσματος EURO 0,80 (EURO 0,72 πέρσι) ανά προνομιούχο μετοχή, κατά τη διάρκεια της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων, Αντιστοίχως, θα προταθεί αυξημένο μέρισμα στα EURO 0,78 ανά κοινή μετοχή (EURO 0,70 πέρσι).
Εκτιμήσεις για τις πωλήσεις και τα κέρδη του 2012 Όσον αφορά τις προβλέψεις για το χρηματοοικονομικό έτος 2012, η Henkel εκτιμά ότι οι οργανικές πωλήσεις θα σημειώσουν αύξηση 3-5%. Η Henkel είναι αισιόδοξη ότι θα συνεχιστεί η τάση ανάπτυξης που εμφανίζουν οι δραστηριότητες της στο κομμάτι των καταναλωτικών αγαθών, με τις πωλήσεις να αυξάνονται μεταξύ 1% και 3%. Ακόμη, η εταιρεία αναμένει ότι οι πωλήσεις του Τομέα Συγκολλητικών Τεχνολογιών θα αυξηθούν 4-6%.
Τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία έχει λάβει σειρά μέτρων που είχαν θετικό αντίκτυπο στη δομή του κόστους. Και το 2012, η Henkel σκοπεύει να προσαρμόσει τις δομές της στις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς, διατηρώντας παράλληλα αυστηρό έλεγχο επί του κόστους. Επίσης, η Henkel στοχεύει να αντιμετωπίσει και τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει το υψηλό κόστος πρώτων υλών στα κέρδη της. Αυτοί οι παράγοντες, σε συνδυασμό με την αναμενόμενη αύξηση των πωλήσεων, αναμένεται να επηρεάσουν θετικά τα κέρδη της εταιρείας. Έχοντας ως βάση τα αποτελέσματα του χρηματοοικονομικού έτους 2011, η Henkel αναμένει ότι θα επιτύχει αύξηση του προσαρμοσμένου περιθωρίου κερδών προ φόρων και τόκων στο 14% ( 13% το 2011). Τέλος, εταιρεία αναμένει αύξηση στα προσαρμοσμένα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή περίπου 10%.
Η Henkel δραστηριοποιείται σε όλο τον κόσμο με κορυφαία brands και τεχνολογίες σε τρεις επιχειρηματικούς τομείς: την Οικιακή Φροντίδα, τα Καλλυντικά και τις Συγκολλητικές Τεχνολογίες. Η Henkel ιδρύθηκε το
1876 και κατέχει ηγετική θέση παγκοσμίως στην αγορά τόσο των καταναλωτικών όσο και βιομηχανικών αγαθών, με αναγνωρίσιμα brands όπως τα Persil, Schwarzkopf και Loctite. Η Henkel απασχολεί περίπου 48.000 εργαζομένους, έχοντας σημειώσει πωλήσεις ύψους EURO 15,092 εκ. και λειτουργικά κέρδη EURO 1,862 εκ. για το έτος 2010. Οι προνομιούχες μετοχές της Henkel εντάσσονται στο Γερμανικό Χρηματιστηριακό Δείκτη DAX, με την εταιρία να συγκαταλέγεται επίσης στο Fortune Global 500.
Η Henkel δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά από το 1968, διανέμοντας αρχικά τα προϊόντα της μέσω αντιπροσώπων. Το 1989 η γερμανική Henkel KGaA αγόρασε το 57% των μετοχών της Ελληνικής εταιρίας " T. Τρύφων & Π. Καστρίνης Α.Ε." και η εταιρία μετονομάστηκε σε Henkel Hellas ΑΒΕΕ. Το 1998 η Henkel Hellas εξαγόρασε το 51% των μετοχών της Rilken ΑΒΕΕ η οποία αποτελεί εταιρία του ομίλου της Henkel στην Ελλάδα και δραστηριοποιείται στον κλάδο των καλλυντικών προϊόντων. H Henkel στην Ελλάδα έχει καταξιωθεί ως ένας από τους πλέον επιτυχημένους προμηθευτές επώνυμων προϊόντων, δραστηριοποιούμενη στα Απορρυπαντικά και τα Καθαριστικά Οικιακής Χρήσης, στα Καλλυντικά / Προϊόντα Προσωπικής Φροντίδας, στις καταναλωτικές Συγκολλητικές Ουσίες, και στα Βιομηχανικά Προϊόντα.
Ανέστης Ντόκας
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών