Τελευταία Νέα
Επί του Πιεστηρίου

Μία ξεχωριστή αρνητική διαπίστωση στο ταμπλό που... εντυπωσιάζει!

tags :
Μία ξεχωριστή αρνητική διαπίστωση στο ταμπλό που... εντυπωσιάζει!
Δεν είναι τόσο οι απώλειες που εμφανίζει από την αρχή του έτους περί το 40%, ούτε η χρηματιστηριακή πορεία της στα τελευταία χρόνια. Αλλωστε υπάρχουν τόσες άλλες που έχουν να... επιδείξουν παρόμοια αλλά και χειρότερα χαρακτηριστικά.

Εκείνο όμως που πραγματικά εκπλήσσει εντυπωσιακά είναι το γεγονός ότι ο όμιλος της Jp Αβαξ ενώ εμφανίζει εδώ και αρκετές εβδομάδες μία αποτίμηση της τάξης των 25 εκατ. ευρώ δεν λέει να... ξεκολλήσει από τα απαράδεκτα αυτά επίπεδα με αποτέλεσμα να πληθαίνουν τα ερωτήματα για το τι ακριβώς διακυβεύεται στη δική του περίπτωση.

Βλέπετε, υπάρχουν οι περιπτώσεις των άλλων δύο μεγάλων δυνάμεων του κλάδου [Ελλάκτωρ και ΓΕΚΤΕΡΝΑ] και γίνονται οι σχετικές συγκρίσεις. Δώδεκα φορές μεγαλύτερη η αποτίμηση της Ελλάκτωρ και 7,5 φορές η αντίστοιχη της ΓΕΚΤΕΡΝΑ όταν στις νορμάλ εποχές η σχέση τους ήταν 1 προς 4 και 1 προς 2,5. 

Πριν λίγες μέρες το bankingnews.gr είχε αναφέρει...

Ο αγωγός TAP είναι το μεγαλύτερο ιδιωτικό έργο που πρόκειται να κατασκευαστεί στη χώρας μας... Τις ελπίδες της στην ανάληψη εργολαβίας του αγωγού TAP έχει εναποθέσει η J&P Αβαξ, για την ενίσχυση της ρευστότητας της. Για τον κατασκευαστικό Όμιλο, η οποίος το τελευταίο διάστημα αντιμετωπίζει σημαντικά οικονομικά προβλήματα (υπάρχουν και καθυστερήσεις δεδουλευμένων), η ανάληψη εργολαβίας του αγωγού είναι ζωτικής σημασίας. 
Η επιλογή του αναδόχου για το έργο εκτιμάται ότι θα γίνει τέλος Νοεμβρίου με αρχές Δεκεμβρίου, με στόχο η κατασκευή του να ξεκινήσει στις αρχές του 2016. Στο διαγωνισμό εκτός από την J&P Αβαξ μαζί με την ιταλική Bonatti, έχει προκριθεί και ο Ελλάκτωρ με τη γαλλική Spiecapag, θυγατρική της Vinci. Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του ελληνικού σκέλους εκτιμάται ότι φτάσει τα 750 εκατ. ευρώ. Η κάθε κοινοπραξία μπορεί να αναλάβει από ένα έως και τρία τμήματα.
Να σημειωθεί ότι η κατασκευή του χερσαίου τμήματος (σε Ελλάδα και Αλβανία) του TAP έχει χωριστεί σε επτά μεγάλες εργολαβίες: Οι πέντε (δύο για την Αλβανία και τρεις για την Ελλάδα) αφορούν την κατασκευή του αγωγού. Αλλες δύο μεγάλες εργολαβίες αφορούν στην κατασκευή των σταθμών συμπίεσης σε Ελλάδα (κοντά στους Κήπους Εβρου) και Αλβανία (κοντά στο Φιέρι), καθώς και έναν σταθμό ελέγχου ροής πάλι στην Αλβανία.
Για τη μελλοντική αναβάθμιση της μεταφορικής ικανότητας του αγωγού στα 20 δισ. κυβικά μέτρα (από τα 10 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως), θα χρειαστεί να κατασκευαστούν αργότερα δύο πρόσθετοι σταθμοί συμπίεσης, ένας στη Βίγλιστα της Αλβανίας και ένας στις Σέρρες. Με ξεχωριστή εργολαβία θα προχωρήσει το υποθαλάσσιο τμήμα των 105 χιλιομέτρων που θα συνδέει την Αλβανία με την Ιταλία. Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η εταιρεία διαχείρισης του αγωγού, οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν το 2015
Mε την κατασκευή και αποκατάσταση οδών και γεφυρών στην Αλβανία προκειμένου να εξασφαλιστεί η πρόσβαση στα μελλοντικά εργοτάξια κατασκευής του αγωγού. Η κατασκευή του κεντρικού αγωγού αναμένεται να ξεκινήσει το 2016. Τα χερσαία τμήματα του TAP θα έχουν συνολικό μήκος περίπου 765 χλμ. (Ελλάδα 550 χλμ., Αλβανία 211 χλμ., Ιταλία 8 χλμ.). Η εταιρεία διαχείρισης προβλέπει πως θα λειτουργούν ταυτόχρονα περίπου 15 εργοτάξια κατά μήκος της συνολικής διαδρομής του αγωγού, με 150 έως 200 εργαζόμενους έκαστο.
-----------

Κι όμως, ούτε κι αυτή η είδηση μπόρεσε να "ζεστάνει" κάπως την μετοχή της JP Avax. Μάλιστα, σήμερα υποχωρεί κατά 5,56% στο 0,3230 ευρώ με συναλλαγές... ενός ναι {1} τεμαχίου! Με χαμηλό - υψηλό 12μήνου στα 0,2900 [24 Αυγ.2015] και 0,8240 ευρώ.

Υπενθυμίζουμε τώρα τι είχαμε αναφέρει στις 23 Σεπτεμβρίου

JP ΑΒΑΞ: O ενοποιημένος κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 253,9 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο του 2015 έναντι 241,7 εκατ. κατά την αντίστοιχη περίοδο το 2014, παρουσιάζοντας αύξηση 5,1%. 

Σχετική εικόνα

Το λειτουργικό αποτέλεσμα του Ομίλου στο πρώτο εξάμηνο του 2015 ήταν ελαφρά βελτιωμένο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014...
Ομως πρέπει να επισημανθεί ότι το αποτέλεσμα στο προηγούμενο έτος είχε επιβαρυνθεί από την διαγραφή στοιχείων ενεργητικού ύψους 17,6 εκατ. Μετά την αφαίρεση φόρων και των αποτελεσμάτων που 6 αναλογούν στις μη ελέγχουσες συμμετοχές, ο Όμιλος παρουσίασε κέρδος 1,0 εκατ. στο α’ εξάμηνο του 2015 έναντι κέρδους 3,0 εκατ. το 2014, καθώς η φορολογική επιβάρυνση ήταν σημαντικά μεγαλύτερη το 2015. 

Τα γενικά έξοδα διοικητικής λειτουργίας και διαθέσεως του Ομίλου παρουσίασαν οριακές μεταβολές μεταξύ του α’ εξαμήνου του 2015 και του προηγούμενου έτους, Ειδικότερα, τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας αυξήθηκαν στα 14,8 εκατ. έναντι 14,5 εκατ., ενώ τα έξοδα διάθεσης μειώθηκαν στα 1,9 εκατ. από 2,0 εκατ. Τα έσοδα από συγγενείς επιχειρήσεις μειώθηκαν στα 5,7 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο του 2015 έναντι 6,9 εκατ. στην αντίστοιχη περίοδο του 2014. 

Το συνολικό καθαρό χρηματοοικονομικό κόστος του Ομίλου αυξήθηκε ελαφρά στα 17,0 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο του 2015 έναντι 16,3 εκατ. του προηγούμενου έτους. Ο καθαρός δανεισμός του Ομίλου κατέγραψε σημαντική πτώση στο τέλος του α’ εξαμήνου του 2015, υποχωρώντας κάτω από τα 500 εκατ. για πρώτη φορά μετά από περίοδο 2,5 ετών. Ειδικότερα, ο καθαρός δανεισμός την 30.06.2015 μειώθηκε στα 489,9 εκατ. έναντι 534,3 εκατ. στην αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους και 525,2 εκατ. στο τέλος του 2014. 

Τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου στο τέλος του α’ εξαμήνου του 2015 διαμορφώθηκαν σε 212,2 εκατ. έναντι 216,8 εκατ. στο τέλος του 2014, λόγω της μικρής ζημιάς μετά φόρων της περιόδου και της μείωσης του υπολοίπου κεφαλαιακών αποθεματικών. 

Ανάληψη Νέων Έργων: Μετά από μία ικανοποιητική χρονιά το 2014 σε ότι αφορά στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου έργων του Ομίλου, ο ρυθμός ανάληψης νέων έργων ήταν εξαιρετικά χαμηλός στο Α’ εξάμηνο του 2015. Καθώς οι μόνες συμβάσεις που προστέθηκαν περιλαμβάνουν χαμηλής αξίας έργα, συμπληρωματικές συμβάσεις και συμφωνίες παροχής υπηρεσιών. 


ΞΕΚΑΘΑΡΗ και πλήρως επεξηγηματική η θέση της διοίκησης του ομίλου:-


Η διατήρηση των capital controls και μετά την επαναλειτουργία των τραπεζών από τον Ιούλιο 2015 δεν επιτρέπει την βελτίωση των συνθηκών συναλλαγής του επιχειρηματικού κόσμου με το εγχώριο τραπεζικό σύστημα...Οι οποίες ούτως ή άλλως ήταν δύσκολες κατά τα τελευταία έτη λόγω γενικότερης στενότητας στη ρευστότητα.Οι Ελληνικές τράπεζες εδώ και μεγάλο διάστημα δεν παρέχουν επαρκή χρηματοδότηση για κεφάλαιο κίνησης έργων, συμμετοχή σε έργα με αυτοχρηματοδότηση, αλλά ούτε και νέες εγγυητικές επιστολές για συμμετοχή σε διαγωνισμούς έργων και την εκτέλεσή τους. Επιπλέον, οι πληρωμές από το Ελληνικό Δημόσιο για τα εκτελούμενα δημόσια έργα και τα μεγάλα συγχρηματοδοτούμενα οδικά έργα βρίσκονται και πάλι σε μεγάλη καθυστέρηση...Καθώς τα κεφάλαια του ΕΣΠΑ τους τελευταίους μήνες δεσμεύθηκαν κατ’ επιλογήν του κράτους προκειμένου να καλύπτει τις καθημερινές χρηματοδοτικές του ανάγκες.

Η μη απορρόφηση ευρωπαϊκών κονδυλίων για την ολοκλήρωση μεγάλων δημόσιων έργων, η μείωση των συνολικών πιστώσεων για δημιουργία νέων υποδομών, η συρρίκνωση των δαπανών για τα υφιστάμενα έργα... Και οι καθυστερήσεις στις πληρωμές πιστοποιήσεων από το δημόσιο, ενδέχεται να έχουν ως επίπτωση στον όμιλο την περαιτέρω μείωση του κύκλου εργασιών και την αντιμετώπιση προβλημάτων ρευστότητας. Οι δυσμενείς συνθήκες που έχουν επεκταθεί στην αλυσίδα εφοδιασμού, και ιδίως για τις διεθνείς μεταφορές, θα επιβαρύνουν το σύνολο των επιχειρήσεων με πρόσθετα κόστη.

Η προμήθεια των πρώτων υλών γίνεται πλέον με ιδιαίτερα χρονοβόρες και δαπανηρές διαδικασίες. Η προϋπόθεση διεκπεραίωσης των συναλλαγών με μετρητά, καθιστούν τις συναλλαγές χρονοβόρες και επηρεάζουν το σύνολο των έργων. Η δυσλειτουργία στον τομέα των παραγγελιών είναι πολύ πιθανή, λόγω της μεγάλης δυσκολίας που επιφέρει η αντικαταβολή κατά την παράδοση. Οι καθυστερήσεις στην εισαγωγή πρώτων υλών από το εξωτερικό (από ευρωπαϊκές και μη ευρωπαϊκές αγορές) μπορεί να προκαλέσει σε ορισμένες περιπτώσεις ακυρώσεις εκ μέρους των προμηθευτών.

Η ∆ιοίκηση εκτιμά διαρκώς την κατάσταση και τις πιθανές επιπτώσεις της, προκειμένου να διασφαλίσει ότι λαμβάνονται έγκαιρα όλα τα αναγκαία και δυνατά μέτρα και ενέργειες για την ελαχιστοποίηση τυχόν επιπτώσεων στις δραστηριότητες του Ομίλου. 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης