Oριστική φαίνεται πως είναι η κατάργηση του φόρου πολυτελείας που επιβάλλεται σήμερα στην αγορά ακριβών αυτοκινήτων
Με στόχο την μείωση του φαινομένου της κατάθεσης πινακίδων από ιδιοκτήτες ΙΧ που αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στην φορολογία, το Υπουργείο οικονομικών σχεδιάζει, μείωση των φόρων από το 2015.
Ηδη από το 2009 υπολογίζεται ότι έχουν κατατεθεί σχεδόν 750.000 πινακίδες, ενώ μόνο πέρυσι 100.000 ιδιοκτήτες προτίμησαν να παρκάρουν μόνιμα τα αυτοκίνητά τους παρά να πληρώσουν τέλη, ασφάλιστρα και φόρο πολυτελούς διαβίωσης στις περιπτώσεις άνω των 1.929 κυβικών. Κάτι που μεταφράζεται σε απώλεια εσόδων 35 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Νέων τα κεντρικά σημεία του σχεδίου που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών είναι, η κατάργηση του φόρου πολυτελείας στα ακριβά αυτοκίνητα, η μείωση κατά 30% των τεκμηρίων διαβίωσης για τα ΙΧ και η συνακόλουθη μείωση κατά 30% του φόρου πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται σήμερα για ιδιοκτήτες ΙΧ άνω των 1929 κυβικών.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα στελέχη του ΥΠΟΙΚ στράφηκαν σε άλλα μοντέλα φορολόγησης που εφαρμόζονται στην Ευρώπη και «λοξοκοιτούν» προς το ολλανδικό. Αυτό προβλέπει προσδιορισμό των τελών κυκλοφορίας ανά μήνα, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει το κάθε αυτοκίνητο.
Για να γίνει αυτό, το κάθε όχημα θα εφοδιάζεται με GPS που θα καταγράφει και θα μεταφέρει ηλεκτρονικά σε έναν κεντρικό κόμβο τα δεδομένα.
Στο ολλανδικό μοντέλο χρέωση ανά χιλιόμετρο είναι 0,03 ευρώ, δηλαδή για ένα όχημα που καλύπτει 10.000 χλμ. το χρόνο, τα τέλη θα είναι 300 ευρώ. Βέβαια, το συγκεκριμένο μοντέλο είναι αρκετά δύσκολο στην εφαρμογή και το ΥΠΟΙΚ εξετάζει εναλλακτικές λύσεις, όπως η καταβολή των τελών κυκλοφορίας ανά μήνα, όπως και η κατάθεση πινακίδων.
Αν και ακόμη δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις, όπως αναφέρουν «Τα Νέα» οριστική φαίνεται πως είναι η κατάργηση του φόρου πολυτελείας που επιβάλλεται σήμερα στην αγορά ακριβών αυτοκινήτων.
www.bankingnews.gr
Ηδη από το 2009 υπολογίζεται ότι έχουν κατατεθεί σχεδόν 750.000 πινακίδες, ενώ μόνο πέρυσι 100.000 ιδιοκτήτες προτίμησαν να παρκάρουν μόνιμα τα αυτοκίνητά τους παρά να πληρώσουν τέλη, ασφάλιστρα και φόρο πολυτελούς διαβίωσης στις περιπτώσεις άνω των 1.929 κυβικών. Κάτι που μεταφράζεται σε απώλεια εσόδων 35 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Νέων τα κεντρικά σημεία του σχεδίου που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών είναι, η κατάργηση του φόρου πολυτελείας στα ακριβά αυτοκίνητα, η μείωση κατά 30% των τεκμηρίων διαβίωσης για τα ΙΧ και η συνακόλουθη μείωση κατά 30% του φόρου πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται σήμερα για ιδιοκτήτες ΙΧ άνω των 1929 κυβικών.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα στελέχη του ΥΠΟΙΚ στράφηκαν σε άλλα μοντέλα φορολόγησης που εφαρμόζονται στην Ευρώπη και «λοξοκοιτούν» προς το ολλανδικό. Αυτό προβλέπει προσδιορισμό των τελών κυκλοφορίας ανά μήνα, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει το κάθε αυτοκίνητο.
Για να γίνει αυτό, το κάθε όχημα θα εφοδιάζεται με GPS που θα καταγράφει και θα μεταφέρει ηλεκτρονικά σε έναν κεντρικό κόμβο τα δεδομένα.
Στο ολλανδικό μοντέλο χρέωση ανά χιλιόμετρο είναι 0,03 ευρώ, δηλαδή για ένα όχημα που καλύπτει 10.000 χλμ. το χρόνο, τα τέλη θα είναι 300 ευρώ. Βέβαια, το συγκεκριμένο μοντέλο είναι αρκετά δύσκολο στην εφαρμογή και το ΥΠΟΙΚ εξετάζει εναλλακτικές λύσεις, όπως η καταβολή των τελών κυκλοφορίας ανά μήνα, όπως και η κατάθεση πινακίδων.
Αν και ακόμη δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις, όπως αναφέρουν «Τα Νέα» οριστική φαίνεται πως είναι η κατάργηση του φόρου πολυτελείας που επιβάλλεται σήμερα στην αγορά ακριβών αυτοκινήτων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών