Τελευταία Νέα
Τραπεζικά νέα

Δημητριάδης (ΚτΚ): Θα εκλείψει σταδιακά η παροχή ELA προς την Τράπεζα Κύπρου - Αποφύγαμε την άτακτη χρεοκοπία του κράτους - Η μη στήριξη της Λαϊκής θα είχε αλυσιδωτές αρνητικές επιπτώσεις

tags :
Δημητριάδης (ΚτΚ): Θα εκλείψει σταδιακά η παροχή ELA προς την Τράπεζα Κύπρου - Αποφύγαμε την άτακτη χρεοκοπία του κράτους -  Η μη στήριξη της Λαϊκής θα είχε αλυσιδωτές αρνητικές επιπτώσεις
Θα εκλείψει σταδιακά η παροχή ELA προς την Τράπεζα Κύπρου, δηλώνει ο διοικητής της κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου, Πανίκος Δημητριάδης, επισημαίνοντας πως ο μηχανισμός ρευστότητας "λειτούργησε και συνεχίζει να λειτουργεί ως σταθεροποιητικός παράγοντας, αποτρέποντας την άτακτη χρεοκοπία του κράτους".
Μιλώντας στην κυπριακή εφημερίδα "Σημερινή", ο κ. Δημητριάδης σημείωσε πως "η μη στήριξη της Λαϊκής θα είχε αλυσιδωτές αρνητικές επιπτώσεις στο σύνολο του χρηματοπιστωτικού συστήματος, αλλά και της ίδιας της Κυπριακής Δημοκρατίας". Μάλιστα, τονίζει πως "σε περίπτωση που η κυπριακή κυβέρνηση δεν συναινούσε" στην πώληση τριών κυπριακών τραπεζών, "οι διαπραγματεύσεις με την Τρόικα για τον καταρτισμό του τελικού Μνημονίου θα διακόπτονταν".

Ακολουθεί η συνέντευξη στην "Σημερινή":

-H Tράπεζα Κύπρου, η οποία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, υποχρεώθηκε να αγοράσει μιαν άλλη τράπεζα μεγέθους 2/3 του δικού της με bank overdraft (ούτε καν δάνειο), το οποίο είναι πληρωτέο σε πρώτη ζήτηση και αντιπροσωπεύει το 1/3 περίπου των κεφαλαίων της νέας ενοποιημένης τράπεζας. Είναι φανερό ότι αυτό έγινε εκτός των προνοιών του περί Εταιρειών Νόμου, για να προστατευθούν τα εισπρακτέα από πλευράς Ε.Ε., επιβαρύνοντας όμως γι' ακόμα μια φορά τους καταθέτες της Τράπεζας Κύπρου. Πολλοί μιλούν για έγκλημα διεθνών διαστάσεων στο οποίο εμπλέκονται η Κυβέρνηση, η Κεντρική Τράπεζα και η Ε.Ε. Γιατί έγινε αυτός ο επιλεκτικός χειρισμός των πιστωτών;

-Με την πολιτική απόφαση του Eurogroup της 25ης Μαρτίου 2013, συμφωνήθηκε όπως η Λαϊκή διαχωριστεί σε καλή και κακή τράπεζα, και ακολούθως η καλή να απορροφηθεί από την Τράπεζα Κύπρου. Είναι γεγονός ότι με την απόφαση αυτή μεταφέρθηκε στην Τράπεζα Κύπρου €9,1 δις έκτακτη παροχή ρευστότητας (ELA), που είχε χορηγηθεί στη Λαϊκή. Όμως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι, μαζί με τις υποχρεώσεις της Λαϊκής που μεταφέρθηκαν, δηλαδή τον ELA και τους ασφαλισμένους καταθέτες, μεταφέρθηκαν στην Τράπεζα Κύπρου μεγαλύτερης ονομαστικής αξίας περιουσιακά στοιχεία, προκειμένου οι ανασφάλιστοι καταθέτες της να μην επιβαρυνθούν με τα κεφάλαια που απαιτούνται για κάλυψη των κινδύνων από τα μεταβιβαζόμενα περιουσιακά στοιχεία.
Εξάλλου, η απόφαση του Eurogroup προνοεί ότι τα 10 δις του Προγράμματος Στήριξης δεν θα χρησιμοποιηθούν γι' ανακεφαλαιοποίηση της Λαϊκής και της Τράπεζας Κύπρου, και ότι αυτό θα γίνει με συνεισφορά των ανασφάλιστων καταθετών. Θα πρέπει να τονιστεί ότι, όπως επιβάλλει ο νόμος περί εξυγίανσης, οι καταθέτες των δύο τραπεζών δεν έχουν βρεθεί σε δυσμενέστερη οικονομική θέση, συγκριτικά με τη θέση που θα βρίσκονταν εάν αφήνονταν οι τράπεζες να καταρρεύσουν.
Αν αφήνονταν να καταρρεύσουν, η Κεντρική Τράπεζα θα ήταν αναγκασμένη να χρησιμοποιήσει το μεγαλύτερο μέρος των περιουσιακών στοιχείων της Λαϊκής και σημαντικό μέρος των περιουσιακών στοιχείων της Τράπεζας Κύπρου για την εξόφληση του ELA. Υπό τις περιστάσεις, δεν υπήρχε άλλη επιλογή. Έπρεπε να αποφευχθεί η κατάρρευση των τραπεζών, η χρεοκοπία της Κύπρου και όλες οι αρνητικές συνέπειες μιας τέτοιας άκρως δυσμενούς εξέλιξης.


-Οι δύο τράπεζες ήταν και είναι ξεχωριστές νομικές οντότητες. Γιατί ξεχάστηκε αυτό και θεωρήθηκαν ως μια οντότητα, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθούν με δυσβάστακτα ποσά εκατομμυρίων οι καταθέτες; Μήπως για να προστατευθεί και πάλιν η Κυβέρνηση, η Κεντρική και η Ε.Ε.; Ένα παράδειγμα είναι οι επιπρόσθετες εξασφαλίσεις της Τράπεζας Κύπρου για το μέρος του ELA της Λαϊκής ύψους 3,8 δις, που σχετίζεται με τις ελληνικές δραστηριότητες…

-Μαζί με τη μεταφορά της υποχρέωσης αποπληρωμής ELA από τη Λαϊκή προς την Τράπεζα Κύπρου, μεταφέρθηκαν μεγαλύτερης αξίας στοιχεία ενεργητικού που είχαν ενεχυριαστεί για την παροχή ELA. Δηλαδή η Τράπεζα Κύπρου απέκτησε και περιουσιακά στοιχεία της Λαϊκής, όχι μόνο υποχρεώσεις. Για τα €3,8 δις, υποθέτω ότι αναφέρεστε στο ύψος των πελατειακών καταθέσεων που, επίσης, έχουν μεταφερθεί στην Τράπεζα Κύπρου.

-Ειδικοί επί τραπεζικών θεμάτων κατηγορούν την Κυβέρνηση, εσάς και την Ε.Ε. ότι, με τις ενέργειες αυτές, έχετε αυξήσει τις ζημιές των καταθετών κατά 3,5 φορές περίπου και δηλώνουν ότι αρκετοί καταθέτες θα απευθυνθούν στα διεθνή δικαστήρια εναντίον και των τριών. Πώς σκοπεύετε να αμυνθείτε;
-Όπως γνωρίζετε, για τις δικαστικές διαδικασίες, τόσο αυτές που είναι εκκρεμείς αλλά και αυτές που θα κινηθούν στο μέλλον, έχουμε ήδη ένα σημαντικό σημείο αναφοράς: Την απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου της 7ης ιουνίου 2013.


-Όλοι μιλούν για επανάκτηση της εμπιστοσύνης στο τραπεζικό μας σύστημα. Το Δ.Σ. της Τράπεζας Κύπρου κι εσείς, ως Αρχή Εξυγίανσης, εργάζεστε σκληρά γι' αναδιάρθρωση της νέας τράπεζας και για τα ουκ ολίγα εργασιακά θέματα που έχουν προκύψει. Καλά όλα αυτά, αλλά δεν είναι αυτά που θα επαναφέρουν την εμπιστοσύνη. Εκείνο που θα την επαναφέρει είναι η αφαίρεση της δαμοκλείου σπάθης που επικρέμαται επί μήνες πάνω από την ίδια την ύπαρξη της κυπριακής οικονομίας και ονομάζεται ELA. Εσείς, ως Αρχή Εξυγίανσης, κατηγορείστε ότι τηρείτε σιγήν ιχθύος και ότι δεν ενημερώνετε το κοινό. Δεν νομίζετε ότι ως Διοικητής θα έπρεπε να είχατε ήδη ενημερώσει πλήρως και με σαφήνεια τον κυπριακό λαό για το μέλλον του bank overdraft της Τράπεζας Κύπρου και κατά συνέπειαν ολόκληρου του τραπεζικού συστήματος της Κύπρου και της οικονομίας της;
-Για τον ELA, δυστυχώς υπάρχουν παρερμηνείες. Η ΚΤΚ έχει εξηγήσει πάρα πολλές φορές το θέμα αυτό και με ανακοινώσεις, αλλά και με επεξηγήσεις στη Βουλή. Ο ELA χρησιμοποιείται για υποστήριξη μιας εμπορικής τράπεζας, η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας που προέρχονται κυρίως από αποσύρσεις καταθέσεων των πελατών της. Επειδή η εμπορική τράπεζα δεν μπορεί να εξασφαλίσει την απαραίτητη ρευστότητα από τις αγορές ή από τις πιστοδοτικές πράξεις του Ευρωσυστήματος, καταφεύγει στην Κεντρική Τράπεζα για να εξασφαλίσει ρευστότητα μέσω του ELA, για να μπορεί να συνεχίσει τις εργασίες της. Να διευκρινίσω γι' ακόμα μια φορά ότι ο ELA αποτελεί οφειλή της εμπορικής τράπεζας προς την Εθνική Κεντρική Τράπεζα.
Στην ουσία, πρόκειται γι' αντικατάσταση των οφειλών της εμπορικής τράπεζας έναντι των καταθετών της. Στην περίπτωση της Κύπρου μάλιστα, το κόστος των υποχρεώσεων της εμπορικής τράπεζας έναντι των καταθετών ήταν πολύ υψηλότερο από το κόστος που πληρώνει η εμπορική τράπεζα για να εξασφαλίσει ELA. Η παροχή ELA προς την Τράπεζα Κύπρου πρέπει σταδιακά να μειωθεί και εν τέλει να εκλείψει. Με αυτό κανένας δεν μπορεί να διαφωνήσει. Για να συμβεί όμως αυτό, πρέπει πρώτα να καταπολεμηθούν οι λόγοι που οδήγησαν στην άντληση ELA.
Με την ευκαιρία, θα ήθελα να αναφέρω ότι με τον διορισμό ενδιάμεσου Διοικητικού Συμβουλίου και Εκτελεστικού Διευθυντή, η Τράπεζα Κύπρου έχει επιταχύνει την πορεία εξυγίανσης, η οποία θα κλείσει με την ολοκλήρωση του ανεξάρτητου ελέγχου της KPMG και τον καθορισμό του τελικού ύψους των κεφαλαίων της προς το τέλος Ιουλίου. Ακολούθως, θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τη σύγκληση γενικής συνέλευσης των νέων μετόχων και την εκλογή νέου Συμβουλίου, το οποίο θα αναλάβει το έργο της ολοκλήρωσης της εφαρμογής του σχεδίου αναδιάρθρωσης, καθώς και της ανάκαμψης και αποκατάστασης της κερδοφορίας της.
Σημαντικός σταθμός στην πορεία εξυγίανσης είναι η ετοιμασία του σχεδίου αναδιάρθρωσης, το οποίο θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου. Το σχέδιο αναδιάρθρωσης, που βρίσκεται σε εξέλιξη, θα καθορίσει τη μελλοντική στρατηγική της τράπεζας, τις κύριες δραστηριότητες, προϊόντα, υπηρεσίες και τα μέτρα για τη μείωση των λειτουργικών εξόδων. Σημειώνεται ότι έχει ήδη επέλθει συμφωνία με την ΕΤΥΚ για μείωση στις απολαβές του προσωπικού και σύντομα αναμένεται κατάληξη στο σχέδιο εθελούσιας αφυπηρέτησης. Γίνεται αντιληπτό ότι λόγω της συστημικής σημασίας της Τράπεζας Κύπρου, η ανάκαμψη και εξυγίανσή της είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την οικονομία του τόπου.
Το νέο Συμβούλιο και η διεύθυνση της τράπεζας επεξεργάζονται νέα πιστωτική πολιτική, περιλαμβανομένης και πολιτικής αναδιάρθρωσης δανείων, με στόχο τη στήριξη πελατών. Παράλληλα, δίδεται έμφαση σε διάφορα μέτρα για στήριξη της ρευστότητας με απομόχλευση του δανειακού χαρτοφυλακίου και άλλων περιουσιακών στοιχείων, περιλαμβανομένων των θυγατρικών εκτός Κύπρου.
Με όλα τα πιο πάνω, πιστεύω ότι η Τράπεζα Κύπρου μπορεί να ανακτήσει την πλήρη εμπιστοσύνη των πελατών της και του επενδυτικού κοινού, περιλαμβανομένων και στρατηγικών επενδυτών, που θα ενδιαφερθούν να συμμετάσχουν στο μετοχικό της κεφάλαιο. Η Τράπεζα Κύπρου διαθέτει ισχυρή κεφαλαιακή βάση και είναι σε θέση να αντέξει στο νέο μακροοικονομικό περιβάλλον.


-Η έκθεση της PIMCO, η οποία ήταν «πυξίδα» για τα ποσοστά του κουρέματος, ετοιμάσθηκε με βάση τα στοιχεία που υπήρχαν στις 30 Ιουνίου 2012. Στο μεταξύ, πέρασαν 12 μήνες και στο διάστημα αυτό υπήρξαν κι άλλες ζημιές για την Τράπεζα Κύπρου. Με βάση αυτά και με τις πλέον συντηρητικές προβλέψεις, το τελικό κούρεμα στην Τράπεζα Κύπρου υπολογίζεται ότι θα ανέλθει στο 62%-63%, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι επιπρόσθετες ζημιές των 12 μηνών. Συμφωνείτε;
-Σύμφωνα με το Μνημόνιο, θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί η αποτίμηση της αξίας του ενεργητικού και παθητικού της Τράπεζας Κύπρου, πριν καθοριστεί το τελικό ποσοστό. Η ΚΤΚ, ως Αρχή Εξυγίανσης, διόρισε την KPMG Λονδίνου ως ανεξάρτητο εκτιμητή για την αποτίμηση των ισολογισμών της Τράπεζας Κύπρου και της Λαϊκής. Η αποτίμηση αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα Ιουλίου. Μετά την ολοκλήρωσή της και την παράδοση της έκθεσης του ανεξάρτητου εκτιμητή, η Αρχή Εξυγίανσης θα καθορίσει το ποσοστό μετατροπής σε μετοχικό κεφάλαιο από το 22,5% των ανασφάλιστων καταθέσεων της Τράπεζας Κύπρου, που είναι τώρα δεσμευμένο.
Πρόθεση της Αρχής Εξυγίανσης είναι όπως αυτό γίνει σε περίοδο 15 ημερών από την παράδοση της έκθεσης αποτίμησης. Ως εκ τούτου, δεν είμαι σε θέση να προβώ σε πρόβλεψη αυτήν τη στιγμή. Εκείνο που θα ήθελα να τονίσω είναι ότι όλα όσα γίνονται για την Τράπεζα Κύπρου, πρωταρχικό στόχο έχουν να την καταστήσουν ισχυρή, ώστε να μπορεί να έχει πρόσβαση σε πηγές παραδοσιακής χρηματοδότησης, να προσελκύει δηλαδή νέες καταθέσεις και να εξασφαλίζει ρευστότητα μέσω των αγορών και της συμμετοχής της στις πιστοδοτικές πράξεις του Ευρωσυστήματος.


-Ειδικοί επί τραπεζικών θεμάτων λένε πως σε περίπτωση που η Λαϊκή έμπαινε σε διαδικασία διάλυσης, τόσο ο ELA όσο και οι «ασφαλισμένοι καταθέτες» θα επιβαρύνονταν αναλογικά, με βάση μειωμένες εξασφαλίσεις που είχε η Κεντρική Τράπεζα από τη Λαϊκή, ενώ με βάση το Μνημόνιο ολόκληρη η ζημιά φορτώθηκε στους μη ασφαλισμένους καταθέτες. Η εξασφάλιση, όμως, θα έπρεπε να αναληφθεί από το κράτος. Με τον τρόπο που έγινε η όλη διαδικασία, το κράτος επιβάρυνε με δισεκατομμύρια τους καταθέτες, προς όφελος τόσο του ιδίου όσο και της Κεντρικής. Ποια η δική σας τοποθέτηση;
-Έχουμε επανειλημμένως αναφέρει ότι το ενδεχόμενο μη στήριξης της Λαϊκής θα είχε αλυσιδωτές αρνητικές επιπτώσεις στο σύνολο του χρηματοπιστωτικού συστήματος, αλλά και της ίδιας της Κυπριακής Δημοκρατίας, επειδή θα ενεργοποιούσε το Σχέδιο Προστασίας Καταθέσεων, του οποίου το αποθεματικό θα μπορούσε να καλύψει μόνο ένα πολύ μικρό μέρος των ασφαλισμένων καταθέσεων (περιλαμβανομένων των καταθέσεων στα υποκαταστήματα στο εξωτερικό), μετακυλίοντας την πιο πάνω υποχρέωση στην Κυπριακή Δημοκρατία. Περαιτέρω, θα έπρεπε να υπάρξει άμεση αποπληρωμή του ELA και των δύο τραπεζών. Λόγω της αδυναμίας κάλυψης των ποσών αυτών, το κράτος θα οδηγείτο σε χρεοκοπία, με εξαιρετικά αρνητικές συνέπειες για τη χώρα.
Ως εκ τούτου, η παροχή ELA από την ΚΤΚ λειτούργησε και συνεχίζει να λειτουργεί ως σταθεροποιητικός παράγοντας, αποτρέποντας την άτακτη χρεοκοπία του κράτους. Επαναλαμβάνω ότι σε περίπτωση που δεν λαμβάνονταν μέτρα εξυγίανσης, η Κεντρική Τράπεζα θα ήταν αναγκασμένη να χρησιμοποιήσει το μεγαλύτερο μέρος των περιουσιακών στοιχείων της Λαϊκής και σημαντικό μέρος των περιουσιακών στοιχείων της Τράπεζας Κύπρου, για την εξόφληση του ELA. Οι εθνικές κεντρικές τράπεζες, ακριβώς για να μην υποστούν ζημιές από την παροχή ρευστότητας, λαμβάνουν εξασφαλίσεις εφαρμόζοντας κατάλληλες περικοπές αποτίμησης, δηλαδή λαμβάνουν εξασφαλίσεις με ονομαστική αξία μεγαλύτερη της ρευστότητας που παρέχουν.

-Οι ζημιές όμως επιμερίσθηκαν επιλεκτικά, αφού εξαιρέθηκαν για παράδειγμα το κράτος, οι τράπεζες, οι ασφαλιστικές, οι δήμοι κλπ. Συμφωνείτε με αυτήν τη διαδικασία;
-Να θυμίσω ότι έχει γίνει αναθεώρηση, με σκοπό τον περιορισμό της έκτασης των εξαιρέσεων. Οι τροποποιήσεις αφορούν τις υποχρεώσεις που μεταβιβάζονταν από τη Λαϊκή στην Τράπεζα Κύπρου, όπως αυτές αναφέρονταν στα διατάγματα περί της Πώλησης Ορισμένων Εργασιών της Λαϊκής Τράπεζας και της Τράπεζας Κύπρου, και τις κατηγορίες καταθέσεων που εξαιρούνταν από το περί Διάσωσης με Ίδια Μέσα της Τράπεζας Κύπρου Διάταγμα του 2013.
Οι κατηγορίες καταθέσεων που επηρεάζονται κατά 27,5%, οι οποίες με βάση τα προηγούμενα Διατάγματα εξαιρούνταν οποιασδήποτε επιβάρυνσης, είναι οι ασφαλιστικές εταιρείες, κοινοπραξίες ασφαλιστικών εταιρειών και ασφαλιστικά επικουρικά ταμεία, οι εγχώριοι επικουρικοί χρηματοοικονομικοί οργανισμοί και φορείς που δεν είναι εγγεγραμμένοι στον Έφορο Εταιρειών, τα φιλανθρωπικά ιδρύματα που είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Οικονομικών, τα σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα που είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας. Τα δημόσια σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα εμπίπτουν στην κατηγορία της Γενικής Κυβέρνησης.
Να επαναλάβω ότι, για τις πιο πάνω κατηγορίες εκτός των ασφαλιστικών εταιρειών, κοινοπραξιών ασφαλιστικών εταιρειών και ασφαλιστικών επικουρικών ταμείων, καταθέσεις έως €100.000 είναι ούτως ή άλλως ασφαλισμένες και δεν επηρεάζονται. Επισημαίνω ότι όλες οι εξαιρέσεις συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν με το Υπουργείο Οικονομικών.


-Η πώληση των δραστηριοτήτων των κυπριακών τραπεζών στην Ελλάδα έγινε με τέτοιον τρόπο, ώστε να προστατευθούν πλήρως οι καταθέτες των δύο μεγάλων τραπεζών στην Ελλάδα, ενώ οι δανειακές ζημιές της Ελλάδας φορτώθηκαν εξ ολοκλήρου στους Κύπριους καταθέτες και των δύο τραπεζών. Αιωρείται επίσης μεγάλο ερωτηματικό σε σχέση με το «δώρο» που δόθηκε στην Πειραιώς, ύψους 1,5 δις (1,46 δις κατ' ακρίβειαν) και μάλιστα μετά τη συμφωνία, για να καλύψει την κεφαλαιακή της επάρκεια αφού, όπως η ίδια είπε, επειδή αγόρασε τις τρεις τράπεζες μεγάλωσε και θα έπρεπε να την καλύψουμε εμείς, ώστε να παραμείνουν τα βασικά ίδια κεφάλαιά της στο 9%. Οικονομικοί αναλυτές λένε ότι τόσο εσείς όσο και η Κυβέρνηση είχατε την υποχρέωση να εφαρμόσετε αναλογική επιβάρυνση, όπως ακριβώς προνοεί ο Περί Εταιριών Νόμος. Πώς απαντάτε;
-Η πώληση των υποκαταστημάτων των τριών κυπριακών τραπεζών στην Ελλάδα είχε τεθεί από την Τρόικα ως προϋπόθεση για να εγκριθεί το Πρόγραμμα Στήριξης της Κύπρου. Σε περίπτωση που η κυπριακή κυβέρνηση δεν συναινούσε σε αυτήν την πώληση, οι διαπραγματεύσεις με την Τρόικα για τον καταρτισμό του τελικού Μνημονίου θα διακόπτονταν, με επακόλουθο την άτακτη χρεοκοπία του χρηματοπιστωτικού συστήματος και της ίδιας της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Οι διαπραγματεύσεις που έγιναν με εκπροσώπους της Τράπεζας Πειραιώς, μεταξύ της 23ης και 26ης Μαρτίου 2013 στην ΚΤΚ, αφορούσαν τη συνομολόγηση του νομικού εγγράφου για τη συμφωνία πώλησης και όχι το τίμημα και τους λοιπούς όρους. Το τίμημα και οι λοιποί όροι συμφωνήθηκαν σε πολιτικό επίπεδο μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας, στο πλαίσιο των δύο Eurogroup του Μαρτίου.
Με βάση τη συμφωνία πώλησης, η συνολική αξία των περιουσιακών στοιχείων που μεταβιβάστηκαν στην Τράπεζα Πειραιώς, την οποία επέλεξε η Τράπεζα της Ελλάδος, ανέρχονται σε €16,4 δις περίπου και οι συνολικές υποχρεώσεις σε €15 δις περίπου. Η αξία των περιουσιακών στοιχείων που μεταφέρθηκαν λαμβάνουν υπόψη ζημιές στο δανειακό χαρτοφυλάκιο των τριών τραπεζών (μετά από τα υπολογιζόμενα μελλοντικά κέρδη προ προβλέψεων) ύψους €2,8 δις περίπου, με βάση τα αποτελέσματα του διαγνωστικού ελέγχου της PIMCO στο ακραίο σενάριο.
Περαιτέρω, οι τρεις τράπεζες κατέβαλαν ποσό €486 εκ. για τις κεφαλαιακές ανάγκες που προκύπτουν για την Τράπεζα Πειραιώς από τα αποκτηθέντα περιουσιακά στοιχεία, καθώς και ποσό €450 εκ. για μελλοντική περαιτέρω απομείωση στις αξίες των εν λόγω περιουσιακών στοιχείων. Από την πώληση, με βάση το καθαρό τίμημα που συμφωνήθηκε (€479 εκ.) στη βάση των πιο πάνω, η Λαϊκή Τράπεζα εισέπραξε ποσό ύψους €1.711 εκ., ενώ η Τράπεζα Κύπρου και η Ελληνική Τράπεζα πλήρωσαν ποσά ύψους €1.153 εκ. και €79 εκ. αντίστοιχα.
Εκείνο που χρειάζεται να τονιστεί είναι ότι, υπό τις τότε περιστάσεις, δεν υπήρχε άλλη επιλογή πέραν της πώλησης των δύο κυπριακών τραπεζών, αφού αυτό είχε τεθεί ως προϋπόθεση για την έγκριση του Προγράμματος Στήριξης, μια απόφαση που ελήφθη σε επίπεδο Eurogroup.


www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης