Τελευταία Νέα
Τραπεζικά νέα

Κάτι ετοιμάζει ο ΟΔΔΗΧ – Σχέδιο για δανεισμό από τρίτες χώρες, τα σενάρια για private placement και η άρνηση των Ιαπώνων

 Κάτι ετοιμάζει ο ΟΔΔΗΧ – Σχέδιο για δανεισμό από τρίτες χώρες, τα σενάρια για private placement και η άρνηση των Ιαπώνων
Περίεργη κινητικότητα επικρατεί στο επιτελείο του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους καθώς σύμφωνα με πληροφορίες σχεδιάζονται κινήσεις δανεισμού που αν καρποφορήσουν θα αποτελέσουν …σημαντικό βήμα  στην προσπάθεια της χώρας να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των αγορών.

Με βάση πληροφορίες που όμως δεν επιβεβαιώνει ο ΟΔΔΗΧ, η Ελλάδα σχεδιάζει να δανεισθεί από τρίτες χώρες, δηλαδή πλην των χωρών της ΕΕ και συγκεκριμένα από αραβικά κράτη, την Ρωσία, την Κίνα και άλλες χώρες υπό την μορφή ιδιότυπων private placement.
Προφανώς δεν θα έχουν τον χαρακτήρα των private placement που στο παρελθόν πλειστάκις φορές είχε πραγματοποιήσει το ελληνικό δημόσιο με αντισυμβαλλόμενους το δημόσιο ως εκδότη και μια ή περισσότερες ξένες τράπεζες ως δανειστές.
Τέτοια private placement με αυτά τα χαρακτηριστικά δεν μπορούν να υλοποιηθούν καθώς καμία ξένη τράπεζα δεν είναι διατεθειμένη να επενδύσει στην Ελλάδα και πολύ περισσότερο να αγοράσει ελληνικό χρέος.
Μάλιστα πολλοί ξένοι έως πρόσφατα, επιδίωξαν να πουλήσουν τα ελληνικά ομόλογα.
Η προσέγγιση σε τρίτα κράτη αποτελεί σύμφωνα με πληροφορίες ένα ευρύτερο σχέδιο του ελληνικού δημοσίου, ώστε να βρει εναλλακτικές πηγές ρευστότητας.
Ποιες είναι οι επιλογές του δημοσίου αυτή την περίοδο όταν οι αγορές είναι ερμητικά κλειστές και όταν τα CDS βρίσκονται στις 1040 μονάδες βάσης, σε επίπεδα που χαρακτηρίζουν χρεοκοπημένες χώρες;.
Η μόνη θεωρητικά και ίσως πρακτικά εναλλακτική λύση του δημοσίου είναι να προσεγγίσει χώρες όπως οι αραβικές χώρες, η Ρωσία, η Κίνα και άλλες και να τους ζητήσει να αγοράσουν νέο ελληνικό χρέος το οποίο θα εκδοθεί για τον σκοπό αυτό.
Προφανώς οι ενδιαφερόμενοι έχουν θέσει θέμα εγγυήσεων.
Μόνο οι ελληνικές εγγυήσεις δεν τους φθάνουν και προφανώς τα υψηλά επιτόκια της Ελλάδος δεν μπορούν να αποτελούν δέλεαρ.
Στο θέμα των εγγυήσεων υπάρχει συσκότιση όσον αφορά την παρεχόμενη πληροφόρηση.
Δυο θεωρητικά μπορεί να είναι οι τρόποι παροχής εγγυήσεων.
1)Να υπάρξει διμερής συμφωνία με άλλη χώρα της Ευρώπης η οποία θα εγγυηθεί σε ποσοστό 70% π.χ. τις νέες ελληνικές εκδόσεις. Το σχέδιο αυτό είναι καλό αλλά δύσκολα θα υλοποιηθεί.
Ακόμη δυσκολότερο εγγυητής να είναι η ΕΚΤ.
2)Το ελληνικό δημόσιο να εγγυηθεί επί υφιστάμενων περιουσιακών στοιχείων άμεσα εκμεταλλεύσιμων.
Πηγές στο Λονδίνο αναφέρουν ότι η Ελλάδα έχει υποβάλλει 2 ή 3 προτάσεις σε ξένα κράτη και αναμένει απαντήσεις άμεσα.
Πάντως και ενώ συμβαίνουν αυτά παρασκηνιακώς, στο προσκήνιο βρέθηκε πρόσφατα η Ιαπωνία.
Πριν λίγο καιρό η Ελλάδα επιχείρησε να δανεισθεί από την Ιαπωνία εκδίδοντας νέο samurai bond.
Τα samurai bond είναι ομόλογα που εκδίδουν χώρες σε συνεργασία με την Ιαπωνία και πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Η Τουρκία και το Μεξικό ολοκλήρωσαν τέτοιες εκδόσεις και η Ελλάδα επιχείρησε να προχωρήσει σε ανάλογη έκδοση που θα την κάλυπταν Ιάπωνες επενδυτές.
Ωστόσο το σχέδιο δεν εγκρίθηκε καθώς η Ιαπωνία ανέφερε ότι τέτοιες εκδόσεις πλέον πραγματοποιούνται μόνο σε αναδυόμενες χώρες. Η Ιαπωνία κοινώς είπε διακριτικά όχι στην Ελλάδα αυτή είναι η ουσία.
Σημειώνεται ότι η Ελλάδα διαθέτει samurai bond από το 1995.
Για αυτή την παλαιά έκδοση χρειάζεται παρακολούθηση από νομική υπηρεσία.
Έτσι το ελληνικό δημόσιο όρισε ως δικηγορικό οίκο το TOKYO J LAW OFFICE ως νομικό εκπρόσωπο προκειμένου να προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες για τη σύναψη ομολογιακών δανείων του Ελληνικού Δημοσίου στην κεφαλαιαγορά της Ιαπωνίας, καθώς επίσης και σε κάθε άλλη ενέργεια σχετική με τους ανωτέρω
δανεισμούς σύμφωνα με τις εκάστοτε οδηγίες του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους ( Ο.Δ.ΔΗ.Χ.). Η αμοιβή για τις ανωτέρω εργασίες ορίζεται κατ΄ ανώτατο όριο
μέχρι του ποσού του ενός εκατομμυρίου πεντακοσίων χιλιάδων JPY (1.500.000) ετησίως ή 14 χιλ ευρώ ετησίως.
Ο ορισμός του δικηγορικού οίκου TOKYO J LAW OFFICE ως νομικού εκπροσώπου μπορεί να ανακληθεί οποτεδήποτε, χωρίς καμία υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου.
Επίσης ανακλήθηκε η υπαριθμό  2/75133/0023/11-10-1999 απόφαση  με την οποία  είχε ορισθεί το δικηγορικό γραφείο KASAHARA and PARTNERS ως νομικός εκπρόσωπος του Ελληνικού Δημοσίου στη σύναψη ομολογιακών δανείων στη
Κεφαλαιαγορά της Ιαπωνίας καθώς απεβίωσε η νομική εκπρόσωπος.


Πέτρος Λεωτσάκος
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης