Τελευταία Νέα
Τραπεζικά νέα

Αποκαλυπτική η ντιρεκτίβα 4119 για το bail in – Για να επενδύσει νέα κεφάλαια το ΤΧΣ οι μέτοχοι και όχι οι καταθέτες θα ζημιωθούν

tags :
Αποκαλυπτική η ντιρεκτίβα 4119 για το bail in – Για να επενδύσει νέα κεφάλαια το ΤΧΣ οι μέτοχοι και όχι οι καταθέτες θα ζημιωθούν
Η ντιρεκτίβα της Commission έχει ισχύ από 1 Αυγούστου του 2013 και αφορά το bail in – Διασφαλίζονται οι καταθέσεις

Άκρως αποκαλυπτική είναι η ντιρεκτίβα της ΕΕ 4119 που αφορά το bail in δηλαδή την εμπλοκή μετόχων και ομολογιούχων στην κεφαλαιακή αναδιάρθρωση των τραπεζών.
Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι για να επενδύσει το κράτος νέα κεφάλαια σε μια τράπεζα που έχει ήδη ανακεφαλαιοποιηθεί τότε οι παλαιοί μέτοχοι και οι ομολογιούχοι θα υποστούν τις συνέπειες θα υποστούν τις ζημίες.
Η ντιρεκτίβα της Commission έχει ισχύ από 1 Αυγούστου του 2013 και αφορά το bail in και τις κρατικές ενισχύσεις στις τράπεζες.
Ας δώσουμε ένα παράδειγμα.
Μια ελληνική τράπεζα που έχει ανακεφαλαιοποιηθεί από το ΤΧΣ και χρειαστεί νέα κεφάλαια έχει την επιλογή να καταφύγει στους μετόχους της.
Αν όμως έχουν καλύψει το 10% της πρώτης αμκ οι ιδιώτες τότε πάλι οι ιδιώτες θα κληθούν να ανακεφαλαιοποιήσουν την τράπεζα σε τιμή προφανώς χαμηλότερη σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα άρα θα υποστούν dilution.
Αν οι ιδιώτες μέτοχοι δεν καλύψουν τις κεφαλαιακές ανάγκες, όλες οι μετοχές των ιδιωτών και των ομολογιούχων,  διαγράφονται έως το ύψος της κεφαλαιακής ζημίας ή απαίτησης της τράπεζας και το ΤΧΣ υλοποιεί νέα αύξηση κεφαλαίου.
To θετικό στοιχείο είναι ότι διασφαλίζονται οι καταθέσεις.
Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι η Επιτροπή δεν απαιτεί συνεισφορά από κατόχους ανώτερου χρέους (ιδίως από ασφαλισμένες καταθέσεις, ανασφάλιστες καταθέσεις, ομόλογα και όλα τα είδη senior debt) ως υποχρεωτικό επιμερισμό βαρών βάσει των κανόνων για τις κρατικές ενισχύσεις.

Τι αναφέρεται στις επίμαχες παραγράφους 40, 41, 42, 43 της ντιρεκτίβας 4119

40. Η κρατική στήριξη  μπορεί να δημιουργήσει ηθικό κίνδυνο (moral hazard) και να υπονομεύσει την πειθαρχία της αγοράς.
Για τη μείωση του ηθικού κινδύνου, οι ενισχύσεις πρέπει να χορηγούνται μόνο υπό όρους που συνεπάγονται την κατάλληλη κατανομή των βαρών από τους υπάρχοντες επενδυτές.
41. Επαρκής κατανομή των βαρών συνεπάγεται συνήθως, μετά την απορρόφηση των απωλειών από ίδια κεφάλαια, συνεισφορές από κατόχους υβριδικών τίτλων και κατόχους τίτλων μειωμένης εξασφάλισης
Οι κάτοχοι υβριδικών τίτλων και χρέους μειωμένης εξασφάλισης πρέπει να συμβάλουν στη μείωση του κεφαλαιακού ελλείμματος στο μέγιστο βαθμό.
Οι εισφορές αυτές μπορεί να λάβουν τη μορφή είτε μετατροπής των τίτλων σε κοινές μετοχές Κατηγορίας 1 (Common Equity Tier 1) είτε διαγραφής.
Σε κάθε περίπτωση, οι εκροές μετρητών από τον δικαιούχο προς τους κατόχους των τίτλων αυτών πρέπει να αποτραπεί στο βαθμό που είναι νομικά εφικτό.
42 . Η Επιτροπή δεν απαιτεί συνεισφορά από κατόχους ανώτερου χρέους (ιδίως από ασφαλισμένες καταθέσεις, ανασφάλιστες καταθέσεις, ομόλογα και όλα τα είδη senior debt) ως υποχρεωτικό επιμερισμό βαρών βάσει των κανόνων για τις κρατικές ενισχύσεις.
43. Σε περίπτωση που το κεφαλαιακό έλλειμμα παραμένει πάνω από το ελάχιστο εποπτικό όριο της ΕΕ σε αναλογία ιδίων κεφαλαίων, η τράπεζα θα πρέπει κανονικά να είναι σε θέση να αποκαταστήσει την κεφαλαιακή θέση από μόνη της, ιδίως μέσω μέτρων αύξησης κεφαλαίου, όπως ορίζεται στο σημείο 35.
Εάν δεν υπάρχουν άλλες δυνατότητες, μαζί με κάθε άλλη εποπτική δράση, όπως μέτρα έγκαιρης παρέμβασης ή άλλες διορθωτικές ενέργειες για να ξεπεραστεί το έλλειμμα, το χρέος μειωμένης εξασφάλισης πρέπει να μετατραπεί σε μετοχές, κατ 'αρχήν, πριν ενεργοποιηθεί η κρατική ενίσχυση.

Το πρωτότυπο κείμενο στα αγγλικά

3.1.2. Burden-sharing by the shareholders and the subordinated creditors
40. State support can create moral hazard and undermine market discipline. To reduce moral hazard, aid should only be granted on terms which involve adequate burden-sharing by existing investors.
41. Adequate burden-sharing will normally entail, after losses are first absorbed by equity, contributions by hybrid capital holders and subordinated debt holders.
Hybrid capital and subordinated debt holders must contribute to reducing the capital shortfall to the maximum extent. Such contributions can take the form of either a conversion into Common Equity Tier 116 or a write-down of the principal of the instruments. In any case, cash outflows from the beneficiary to the holders of such securities must be prevented to the extent legally possible.
42. The Commission will not require contribution from senior debt holders (in particular from insured deposits, uninsured deposits, bonds and all other senior debt) as a mandatory component of burden-sharing under State aid rules whether by conversion into capital or by write-down of the instruments.
43. Where the capital ratio of the bank that has the identified capital shortfall remains above the EU regulatory minimum the bank should normally be able to restore the capital position on its own, in particular through capital raising measures as set out in point 35. If there are no other possibilities, including any other supervisory action such as early intervention measures or other remedial actions to overcome the shortfall as confirmed by the competent supervisory or resolution authority, then subordinated debt must be converted into equity, in principle before State aid is granted.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης