γράφει : Πέτρος Λεωτσάκος
Υπάρχουν σκέψεις να συμπεριληφθούν τα capital plans με στοιχεία 4ου τριμήνου του 2013 που θα ανακοινωθούν Μάρτιο μαζί με τα αποτελέσματα χρήσης 2014
Ενδείξεις ότι ο νόμος για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών μπορεί να μετατεθεί εκ νέου και για μεγάλο χρονικό διάστημα υπάρχουν σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες.
Το βασικό σκεπτικό είναι ότι στον νόμο θα πρέπει να έχουν συμπεριληφθεί τα capital plans των τραπεζών τα οποία όμως θα λάβουν υπόψη τις παραδοχές του 4ου τριμήνου του 2013 που θα ανακοινωθούν μέσα στον Μάρτιο του 2014.
Ακόμη δεν έχουν παρθεί οριστικές αποφάσεις, αλλά η εξέλιξη αυτή προφανώς θα πλήξει τους σχεδιασμούς της Eurobank που σχεδιάζει αύξηση κεφαλαίου 2,2 δισεκ. ευρώ για τον Ιανουάριο του 2014.
Και ενώ σχεδιαζόταν αύξηση κεφαλαίου τον Ιανουάριο είναι πιθανή αν υπάρξει αυτή η μετάθεση η αμκ της Eurobank να υλοποιηθεί τον Μάρτιο ή Απρίλιο του 2014.
Με βάση τους αρχικούς σχεδιασμούς ο νόμος για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών θα ήταν έτοιμος 20 Δεκεμβρίου του 2013.
Εν συνεχεία μετατέθηκε για τις 3 Ιανουαρίου του 2014, εν συνεχεία υπήρξε νέα παράταση για τις 8 Ιανουαρίου και ακολούθησε νέα παράταση για τις 15 Ιανουαρίου λόγω της έλευσης της Τρόικα, με το σκεπτικό ότι η Τρόικα θα εδινε το πράσινο φως για να προχωρήσει η διαδικασία κατάθεσης του νόμου.
Ωστόσο υπάρχουν ενδείξεις ότι ο νέος νόμος – για τον οποίο αντιδρά ο ΣΥΡΙΖΑ – μπορεί να μετατεθεί με βασικό σκεπτικό ότι για να είναι ολοκληρωμένος θα πρέπει να συμπεριληφθεί και η έκθεση της Blackrock και τα capital plans που θα ανακοινώσει η ΤτΕ.
Μια τέτοια εξέλιξη επηρεάζει κυρίως την Eurobank καθώς η αμκ θα μετατεθεί για το διάστημα Μαρτίου – Απριλίου του 2014.
Ίσως αυτή η εξέλιξη - η διαφαινόμενη και όχι βέβαιη εξέλιξη - να ήταν αφορμή και αιτία η ΤτΕ να ανακοινώσει ότι θα περιλαμβάνει τον αναβαλλόμενο φόρο συνολικά και όχι μόνο σε ποσοστό 20% στα εποπτικά κεφάλαια.
Σημειώνεται ότι με αυτή την αλλαγή αυξάνονται οι δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας της Eurobank και δεν θα χρειαστεί να καταφύγει στο ELA.
Οι προειδοποιήσεις του bankingnews.gr
Είχαμε επισημάνει κατά τρόπο σαφή και ξεκάθαρο ότι είναι αδιανόητο να βρίσκεται στο παρά ένα η αμκ της Eurobank και ο νόμος για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών να μην έχει ακόμη κατατεθεί και ψηφιστεί.
Οι καθυστερήσεις αυτές, ελπίζουμε να συνδέονται με τεχνικής υφής θέματα και να αναμένεται η έγκριση της Τρόικα και να μην αποτελεί σκόπιμη καθυστέρηση με στόχο να εξυπηρετηθούν αλλότρια συμφέροντα.
Θα ήταν εγκληματικό να υπάρχουν καθυστερήσεις για αλλότριους σκοπούς.
Τι θα περιλαμβάνει ο νέος νόμος
Ο νέος νόμος διαφέρει σε πολλά σημεία από τον παλαιό νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Τα βασικότερα του σημεία είναι
1)Αποτελεί ερωτηματικό αν θα εγκριθεί η πρόταση το ΤΧΣ να υποβάλλει δημόσιες προτάσεις στους κατόχους των warrants καθώς για το θέμα αυτό φαίνεται ότι υπάρχει εμπλοκή.
Με βάση τα αρχικά σχέδια θα δινόταν η δυνατότητα στο ΤΧΣ να υποβάλλει δημόσιες προτάσεις προς τους κατόχους των warrants.
Το ΤΧΣ θα μπορούσε με premium π.χ. 30% επί των τότε τιμών να υποβάλλει δημόσιες προτάσεις προς τους κατόχους των warrants, όσα warrants αποκτάει να τα διαγράφει και εν συνεχεία οι μετοχές που αντιστοιχούν σε αυτά τα warrants να μπορεί να τις πουλάει μέσω placement σε επενδυτές.
Η πρόταση αυτή στην οποία έχουμε αναφερθεί εκτενέστατα, θεωρούμε ότι έχει πολλά θετικά στοιχεία.
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι οι δημόσιες προτάσεις στα warrants θα υποβάλλονται από το ΤΧΣ σε μετρητά ή σε μετοχές;
Αν δοθούν μετρητά προφανώς το κίνητρο για τον κάτοχο είναι προφανές αλλά το ΤΧΣ θα μειώσει το κεφαλαιακό του απόθεμα.
Αν δοθούν κοινές μετοχές ως αντάλλαγμα το κεφαλαιακό απόθεμα δεν επηρεάζεται αλλά σίγουρα η λύση των μετρητών είναι καλύτερη.
Ωστόσο φαίνεται ότι για την πρόταση αυτή υπάρχει πρόβλημα....
2)Η Τρόικα αποδέχθηκε την παράμετρο οι επόμενες αυξήσεις κεφαλαίου των ελληνικών τραπεζών να πραγματοποιηθούν με όρους αγοράς εξέλιξη άκρως θετική καθώς θα επιτρέψει στην Eurobank να υλοποιήσει αμκ ύψους 2,5 δισεκ. στα 0,3 ευρώ χωρίς να την δεσμεύει η προηγούμενη αύξηση όπου το ΤΧΣ είχε επενδύσει 5,8 δισεκ. στην τιμή των 1,54 ευρώ.
Ορισμένες παράμετροι του νέου νόμου για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών
Ορισμένες εκ των παραμέτρων που θα περιλαμβάνονται στο νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών είναι
1) Η μεγάλη ανατροπή σημειώνεται στον προσδιορισμό της τιμής της αύξησης κεφαλαίου.
Με βάση τον παλαιό νόμο η τιμή της αύξησης κεφαλαίου μιας τράπεζας θα προσδιορίζεται
Α)σε ποσοστό 50% επί της μέσης χρηματιστηριακής τιμής της μετοχής κατά την διάρκεια των πενήντα (50) ημερών διαπραγμάτευσης που προηγούνται της ημερομηνίας καθορισμού της τιμής διάθεσης των μετοχών και
Β) την τιμή κλεισίματος της μετοχής στην οργανωμένη αγορά κατά την ημέρα διαπραγμάτευσης που προηγείται της ημερομηνίας καθορισμού της τιμής διάθεσης των μετοχών.
Στον νέο νόμο θα αναφέρεται ότι η τιμή της αύξησης θα καθορίζεται με βάση τις εκάστοτε χρηματιστηριακές συνθήκες δηλαδή όρους αγοράς πλέον ενός discount που η εκάστοτε διοίκηση θα αποφασίζει.
2) Με βάση τον παλαιό νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών η τιμή διάθεσης των κοινών μετοχών για τους συμμετέχοντες στην αύξηση επενδυτές, πλην του Ταμείου, δεν μπορεί να υπολείπεται της τιμής διάθεσης των κοινών μετοχών που καλύπτει το Ταμείο.
Η παράμετρος αυτή διατηρείται μεν αλλά αλλάζει η συσχέτιση του παρελθουσών αυξήσεων κεφαλαίου έναντι των μελλοντικών.
3) Με βάση τον παλαιό νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών σημειωνόταν ότι πριν την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, το πιστωτικό ίδρυμα οφείλει να προβεί σε μείωση του μετοχικού του κεφαλαίου ή/και του αριθμού των υφιστάμενων κοινών μετοχών του, στο μέτρο που απαιτείται.
Στον νέο νόμο δεν υφίσταται η υποχρέωση, η παράμετρος αυτή διατηρείται αλλά υπό όρους και μόνο προαιρετικά.
4)Οι μετατρέψιμες ομολογίες ως θεσμός παραμένουν αλλά δέχονται ορισμένες τροποποιήσεις. ….
www.bankingnews.gr
Το βασικό σκεπτικό είναι ότι στον νόμο θα πρέπει να έχουν συμπεριληφθεί τα capital plans των τραπεζών τα οποία όμως θα λάβουν υπόψη τις παραδοχές του 4ου τριμήνου του 2013 που θα ανακοινωθούν μέσα στον Μάρτιο του 2014.
Ακόμη δεν έχουν παρθεί οριστικές αποφάσεις, αλλά η εξέλιξη αυτή προφανώς θα πλήξει τους σχεδιασμούς της Eurobank που σχεδιάζει αύξηση κεφαλαίου 2,2 δισεκ. ευρώ για τον Ιανουάριο του 2014.
Και ενώ σχεδιαζόταν αύξηση κεφαλαίου τον Ιανουάριο είναι πιθανή αν υπάρξει αυτή η μετάθεση η αμκ της Eurobank να υλοποιηθεί τον Μάρτιο ή Απρίλιο του 2014.
Με βάση τους αρχικούς σχεδιασμούς ο νόμος για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών θα ήταν έτοιμος 20 Δεκεμβρίου του 2013.
Εν συνεχεία μετατέθηκε για τις 3 Ιανουαρίου του 2014, εν συνεχεία υπήρξε νέα παράταση για τις 8 Ιανουαρίου και ακολούθησε νέα παράταση για τις 15 Ιανουαρίου λόγω της έλευσης της Τρόικα, με το σκεπτικό ότι η Τρόικα θα εδινε το πράσινο φως για να προχωρήσει η διαδικασία κατάθεσης του νόμου.
Ωστόσο υπάρχουν ενδείξεις ότι ο νέος νόμος – για τον οποίο αντιδρά ο ΣΥΡΙΖΑ – μπορεί να μετατεθεί με βασικό σκεπτικό ότι για να είναι ολοκληρωμένος θα πρέπει να συμπεριληφθεί και η έκθεση της Blackrock και τα capital plans που θα ανακοινώσει η ΤτΕ.
Μια τέτοια εξέλιξη επηρεάζει κυρίως την Eurobank καθώς η αμκ θα μετατεθεί για το διάστημα Μαρτίου – Απριλίου του 2014.
Ίσως αυτή η εξέλιξη - η διαφαινόμενη και όχι βέβαιη εξέλιξη - να ήταν αφορμή και αιτία η ΤτΕ να ανακοινώσει ότι θα περιλαμβάνει τον αναβαλλόμενο φόρο συνολικά και όχι μόνο σε ποσοστό 20% στα εποπτικά κεφάλαια.
Σημειώνεται ότι με αυτή την αλλαγή αυξάνονται οι δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας της Eurobank και δεν θα χρειαστεί να καταφύγει στο ELA.
Οι προειδοποιήσεις του bankingnews.gr
Είχαμε επισημάνει κατά τρόπο σαφή και ξεκάθαρο ότι είναι αδιανόητο να βρίσκεται στο παρά ένα η αμκ της Eurobank και ο νόμος για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών να μην έχει ακόμη κατατεθεί και ψηφιστεί.
Οι καθυστερήσεις αυτές, ελπίζουμε να συνδέονται με τεχνικής υφής θέματα και να αναμένεται η έγκριση της Τρόικα και να μην αποτελεί σκόπιμη καθυστέρηση με στόχο να εξυπηρετηθούν αλλότρια συμφέροντα.
Θα ήταν εγκληματικό να υπάρχουν καθυστερήσεις για αλλότριους σκοπούς.
Τι θα περιλαμβάνει ο νέος νόμος
Ο νέος νόμος διαφέρει σε πολλά σημεία από τον παλαιό νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Τα βασικότερα του σημεία είναι
1)Αποτελεί ερωτηματικό αν θα εγκριθεί η πρόταση το ΤΧΣ να υποβάλλει δημόσιες προτάσεις στους κατόχους των warrants καθώς για το θέμα αυτό φαίνεται ότι υπάρχει εμπλοκή.
Με βάση τα αρχικά σχέδια θα δινόταν η δυνατότητα στο ΤΧΣ να υποβάλλει δημόσιες προτάσεις προς τους κατόχους των warrants.
Το ΤΧΣ θα μπορούσε με premium π.χ. 30% επί των τότε τιμών να υποβάλλει δημόσιες προτάσεις προς τους κατόχους των warrants, όσα warrants αποκτάει να τα διαγράφει και εν συνεχεία οι μετοχές που αντιστοιχούν σε αυτά τα warrants να μπορεί να τις πουλάει μέσω placement σε επενδυτές.
Η πρόταση αυτή στην οποία έχουμε αναφερθεί εκτενέστατα, θεωρούμε ότι έχει πολλά θετικά στοιχεία.
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι οι δημόσιες προτάσεις στα warrants θα υποβάλλονται από το ΤΧΣ σε μετρητά ή σε μετοχές;
Αν δοθούν μετρητά προφανώς το κίνητρο για τον κάτοχο είναι προφανές αλλά το ΤΧΣ θα μειώσει το κεφαλαιακό του απόθεμα.
Αν δοθούν κοινές μετοχές ως αντάλλαγμα το κεφαλαιακό απόθεμα δεν επηρεάζεται αλλά σίγουρα η λύση των μετρητών είναι καλύτερη.
Ωστόσο φαίνεται ότι για την πρόταση αυτή υπάρχει πρόβλημα....
2)Η Τρόικα αποδέχθηκε την παράμετρο οι επόμενες αυξήσεις κεφαλαίου των ελληνικών τραπεζών να πραγματοποιηθούν με όρους αγοράς εξέλιξη άκρως θετική καθώς θα επιτρέψει στην Eurobank να υλοποιήσει αμκ ύψους 2,5 δισεκ. στα 0,3 ευρώ χωρίς να την δεσμεύει η προηγούμενη αύξηση όπου το ΤΧΣ είχε επενδύσει 5,8 δισεκ. στην τιμή των 1,54 ευρώ.
Ορισμένες παράμετροι του νέου νόμου για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών
Ορισμένες εκ των παραμέτρων που θα περιλαμβάνονται στο νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών είναι
1) Η μεγάλη ανατροπή σημειώνεται στον προσδιορισμό της τιμής της αύξησης κεφαλαίου.
Με βάση τον παλαιό νόμο η τιμή της αύξησης κεφαλαίου μιας τράπεζας θα προσδιορίζεται
Α)σε ποσοστό 50% επί της μέσης χρηματιστηριακής τιμής της μετοχής κατά την διάρκεια των πενήντα (50) ημερών διαπραγμάτευσης που προηγούνται της ημερομηνίας καθορισμού της τιμής διάθεσης των μετοχών και
Β) την τιμή κλεισίματος της μετοχής στην οργανωμένη αγορά κατά την ημέρα διαπραγμάτευσης που προηγείται της ημερομηνίας καθορισμού της τιμής διάθεσης των μετοχών.
Στον νέο νόμο θα αναφέρεται ότι η τιμή της αύξησης θα καθορίζεται με βάση τις εκάστοτε χρηματιστηριακές συνθήκες δηλαδή όρους αγοράς πλέον ενός discount που η εκάστοτε διοίκηση θα αποφασίζει.
2) Με βάση τον παλαιό νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών η τιμή διάθεσης των κοινών μετοχών για τους συμμετέχοντες στην αύξηση επενδυτές, πλην του Ταμείου, δεν μπορεί να υπολείπεται της τιμής διάθεσης των κοινών μετοχών που καλύπτει το Ταμείο.
Η παράμετρος αυτή διατηρείται μεν αλλά αλλάζει η συσχέτιση του παρελθουσών αυξήσεων κεφαλαίου έναντι των μελλοντικών.
3) Με βάση τον παλαιό νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών σημειωνόταν ότι πριν την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, το πιστωτικό ίδρυμα οφείλει να προβεί σε μείωση του μετοχικού του κεφαλαίου ή/και του αριθμού των υφιστάμενων κοινών μετοχών του, στο μέτρο που απαιτείται.
Στον νέο νόμο δεν υφίσταται η υποχρέωση, η παράμετρος αυτή διατηρείται αλλά υπό όρους και μόνο προαιρετικά.
4)Οι μετατρέψιμες ομολογίες ως θεσμός παραμένουν αλλά δέχονται ορισμένες τροποποιήσεις. ….
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών