γράφει : Πέτρος Λεωτσάκος
Θα ισχύσουν οι όροι αγοράς στον προσδιορισμό της τιμής της αμκ – Το ΤΧΣ ζητάει και διυπουργική απόφαση
Την Τρίτη 7 Ιανουαρίου θα υποβληθεί τελικώς το νέο νομοσχέδιο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Υπήρχε σχέδιο ώστε να υποβληθεί σήμερα 3 Ιανουαρίου και με την μορφή του κατεπείγοντος, ωστόσο νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι τελικώς θα υποβληθεί στις 7 Ιανουαρίου ώστε να έχει ψηφιστεί έως τις 15 Ιανουαρίου.
Ο νέος νόμος διαφέρει σε πολλά σημεία από τον παλαιό νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Τα βασικότερα του σημεία είναι
1)Θα δίνει την δυνατότητα στο ΤΧΣ να υποβάλλει δημόσιες προτάσεις προς τους κατόχους των warrants.
Να σημειωθεί ότι το bankingnews.gr είχε αποκαλύψει το θέμα με αλλεπάλληλα ρεπορτάζ αρχές Νοεμβρίου του 2013 και οι εξελίξεις μας δικαιώνουν.
Το ΤΧΣ θα μπορεί με premium π.χ. 30% επί των τότε τιμών να υποβάλλει δημόσιες προτάσεις προς τους κατόχους των warrants, όσα warrants αποκτάει να τα διαγράφει και εν συνεχεία οι μετοχές που αντιστοιχούν σε αυτά τα warrants να μπορεί να τις πουλάει μέσω placement σε επενδυτές.
Η πρόταση αυτή στην οποία έχουμε αναφερθεί εκτενέστατα, θεωρούμε ότι έχει πολλά θετικά στοιχεία.
2)Η Τρόικα αποδέχθηκε την παράμετρο οι επόμενες αυξήσεις κεφαλαίου των ελληνικών τραπεζών να πραγματοποιηθούν με όρους αγοράς εξέλιξη άκρως θετική καθώς θα επιτρέψει στην Eurobank να υλοποιήσει αμκ ύψους 2,5 δισεκ. στα 0,3 ευρώ χωρίς να την δεσμεύει η προηγούμενη αύξηση όπου το ΤΧΣ είχε επενδύσει 5,8 δισεκ. στην τιμή των 1,54 ευρώ.
Ορισμένες παράμετροι του νέου νόμου για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών
Ορισμένες εκ των παραμέτρων που θα περιλαμβάνονται στο νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών είναι
1) Η μεγάλη ανατροπή σημειώνεται στον προσδιορισμό της τιμής της αύξησης κεφαλαίου.
Με βάση τον παλαιό νόμο η τιμή της αύξησης κεφαλαίου μιας τράπεζας θα προσδιορίζεται
Α)σε ποσοστό 50% επί της μέσης χρηματιστηριακής τιμής της μετοχής κατά την διάρκεια των πενήντα (50) ημερών διαπραγμάτευσης που προηγούνται της ημερομηνίας καθορισμού της τιμής διάθεσης των μετοχών και
Β) την τιμή κλεισίματος της μετοχής στην οργανωμένη αγορά κατά την ημέρα διαπραγμάτευσης που προηγείται της ημερομηνίας καθορισμού της τιμής διάθεσης των μετοχών.
Στον νέο νόμο θα αναφέρεται ότι η τιμή της αύξησης θα καθορίζεται με βάση τις εκάστοτε χρηματιστηριακές συνθήκες δηλαδή όρους αγοράς πλέον ενός discount που η εκάστοτε διοίκηση θα αποφασίζει.
2) Με βάση τον παλαιό νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών η τιμή διάθεσης των κοινών μετοχών για τους συμμετέχοντες στην αύξηση επενδυτές, πλην του Ταμείου, δεν μπορεί να υπολείπεται της τιμής διάθεσης των κοινών μετοχών που καλύπτει το Ταμείο.
Η παράμετρος αυτή διατηρείται μεν αλλά αλλάζει η συσχέτιση του παρελθουσών αυξήσεων κεφαλαίου έναντι των μελλοντικών.
3) Με βάση τον παλαιό νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών σημειωνόταν ότι πριν την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, το πιστωτικό ίδρυμα οφείλει να προβεί σε μείωση του μετοχικού του κεφαλαίου ή/και του αριθμού των υφιστάμενων κοινών μετοχών του, στο μέτρο που απαιτείται.
Στον νέο νόμο δεν υφίσταται η υποχρέωση, η παράμετρος αυτή διατηρείται αλλά υπό όρους και μόνο προαιρετικά.
4)Οι μετατρέψιμες ομολογίες ως θεσμός παραμένουν αλλά δέχονται ορισμένες τροποποιήσεις.
www.bankingnews.gr
Υπήρχε σχέδιο ώστε να υποβληθεί σήμερα 3 Ιανουαρίου και με την μορφή του κατεπείγοντος, ωστόσο νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι τελικώς θα υποβληθεί στις 7 Ιανουαρίου ώστε να έχει ψηφιστεί έως τις 15 Ιανουαρίου.
Ο νέος νόμος διαφέρει σε πολλά σημεία από τον παλαιό νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Τα βασικότερα του σημεία είναι
1)Θα δίνει την δυνατότητα στο ΤΧΣ να υποβάλλει δημόσιες προτάσεις προς τους κατόχους των warrants.
Να σημειωθεί ότι το bankingnews.gr είχε αποκαλύψει το θέμα με αλλεπάλληλα ρεπορτάζ αρχές Νοεμβρίου του 2013 και οι εξελίξεις μας δικαιώνουν.
Το ΤΧΣ θα μπορεί με premium π.χ. 30% επί των τότε τιμών να υποβάλλει δημόσιες προτάσεις προς τους κατόχους των warrants, όσα warrants αποκτάει να τα διαγράφει και εν συνεχεία οι μετοχές που αντιστοιχούν σε αυτά τα warrants να μπορεί να τις πουλάει μέσω placement σε επενδυτές.
Η πρόταση αυτή στην οποία έχουμε αναφερθεί εκτενέστατα, θεωρούμε ότι έχει πολλά θετικά στοιχεία.
2)Η Τρόικα αποδέχθηκε την παράμετρο οι επόμενες αυξήσεις κεφαλαίου των ελληνικών τραπεζών να πραγματοποιηθούν με όρους αγοράς εξέλιξη άκρως θετική καθώς θα επιτρέψει στην Eurobank να υλοποιήσει αμκ ύψους 2,5 δισεκ. στα 0,3 ευρώ χωρίς να την δεσμεύει η προηγούμενη αύξηση όπου το ΤΧΣ είχε επενδύσει 5,8 δισεκ. στην τιμή των 1,54 ευρώ.
Ορισμένες παράμετροι του νέου νόμου για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών
Ορισμένες εκ των παραμέτρων που θα περιλαμβάνονται στο νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών είναι
1) Η μεγάλη ανατροπή σημειώνεται στον προσδιορισμό της τιμής της αύξησης κεφαλαίου.
Με βάση τον παλαιό νόμο η τιμή της αύξησης κεφαλαίου μιας τράπεζας θα προσδιορίζεται
Α)σε ποσοστό 50% επί της μέσης χρηματιστηριακής τιμής της μετοχής κατά την διάρκεια των πενήντα (50) ημερών διαπραγμάτευσης που προηγούνται της ημερομηνίας καθορισμού της τιμής διάθεσης των μετοχών και
Β) την τιμή κλεισίματος της μετοχής στην οργανωμένη αγορά κατά την ημέρα διαπραγμάτευσης που προηγείται της ημερομηνίας καθορισμού της τιμής διάθεσης των μετοχών.
Στον νέο νόμο θα αναφέρεται ότι η τιμή της αύξησης θα καθορίζεται με βάση τις εκάστοτε χρηματιστηριακές συνθήκες δηλαδή όρους αγοράς πλέον ενός discount που η εκάστοτε διοίκηση θα αποφασίζει.
2) Με βάση τον παλαιό νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών η τιμή διάθεσης των κοινών μετοχών για τους συμμετέχοντες στην αύξηση επενδυτές, πλην του Ταμείου, δεν μπορεί να υπολείπεται της τιμής διάθεσης των κοινών μετοχών που καλύπτει το Ταμείο.
Η παράμετρος αυτή διατηρείται μεν αλλά αλλάζει η συσχέτιση του παρελθουσών αυξήσεων κεφαλαίου έναντι των μελλοντικών.
3) Με βάση τον παλαιό νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών σημειωνόταν ότι πριν την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, το πιστωτικό ίδρυμα οφείλει να προβεί σε μείωση του μετοχικού του κεφαλαίου ή/και του αριθμού των υφιστάμενων κοινών μετοχών του, στο μέτρο που απαιτείται.
Στον νέο νόμο δεν υφίσταται η υποχρέωση, η παράμετρος αυτή διατηρείται αλλά υπό όρους και μόνο προαιρετικά.
4)Οι μετατρέψιμες ομολογίες ως θεσμός παραμένουν αλλά δέχονται ορισμένες τροποποιήσεις.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών