γράφει : Πέτρος Λεωτσάκος
H επιβολή πολλαπλών φόρων στο χρηματιστήριο θα έχει βλαπτικές συνέπειες
Υπέρ του φόρου υπεραξίας επί των κερδών στο χρηματιστήριο τάσσονται οι έλληνες τραπεζίτες τονίζοντας ωστόσο ότι για να καταστεί δίκαιος θα πρέπει να καταργηθεί ο φόρος επί των συναλλαγών και βεβαίως να συμψηφίζει και να προσμετρά κέρδη και ζημίες από τις συναλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί.
Η άποψη 2 κορυφαίων ελλήνων τραπεζών – κορυφαίων στο investment banking – είναι η εξής
Ο φόρος υπεραξίας επί των κερδών είναι δίκαιος αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Το 15% που εξετάζει η κυβέρνηση ως συντελεστή φόρου υπεραξίας επί των κερδών δεν είναι παράλογο, αναφέρουν οι τραπεζίτες.
Υπάρχουν φόροι αναπτυξιακοί και αντιαναπτυξιακοί.
Ο φόρος υπεραξίας δεν είναι άδικος φόρος γιατί είναι φόρος επί κέρδους.
Π.χ. ο φόρος στα ακίνητα είναι αντιαναπτυξιακός και δεν θα βοηθήσει το ελληνικό δημόσιο.
Άρα το πρώτο στοιχείο που αξιολογείται είναι αν ένας φόρος είναι δίκαιος ή όχι με βάση αναπτυξιακά ή μη χαρακτηριστικά.
Όμως η ιδιαιτερότητα της Ελλάδος είναι ότι έχει επιβάλλει πολλούς φόρους επί των χρηματιστηριακών συναλλαγών.
Ο φόρος συναλλαγών πρέπει να καταργηθεί, να επιβληθεί φόρος υπεραξιών αλλά να καταργηθεί ο φόρος επί των συναλλαγών.
Ταυτόχρονα είναι απαράδεκτα άδικη η επιβολή φόρου υπεραξίας στα warrants.
Κανείς σημερινός κάτοχος των warrants δεν γνώριζε ότι θα επιβληθεί φόρος υπεραξίας.
Εφόσον το 15% ισχύσει θα πρέπει να αφορά από το 2014 και εν συνεχεία και να μην έχει αναδρομική ισχύει.
Εσχάτως παρατηρείται στο χρηματιστήριο αύξηση του όγκου των συναλλαγών στα warrants.
Η αύξηση αυτή σχετίζεται με την στάση ορισμένων ελλήνων κυρίως επενδυτών που πουλάνε warrants γιατί ανησυχούν ότι θα φορολογηθούν εκτάκτως και αναδρομικά για τα warrants.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το σχέδιο νόμου η εφαρμογή του φόρου υπεραξίας 15% θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου 2014 και θα εφαρμοσθεί παράλληλα με το φόρο συναλλαγών 0,20% επί των πωλήσεων.
Στο σχέδιο νόμου ξεκαθαρίζεται πως ο τρόπος υπολογισμού της τιμής κτήσης μετοχών θα γίνεται με αναγωγή στην ημερομηνία της 29ης Σεπτεμβρίου 1999, στις περιπτώσεις που οι μεταβιβαζόμενοι τίτλοι έχουν αποκτηθεί πριν την ημερομηνία αυτή.
Με ειδικό αλγόριθμο θα προσδιορίζεται η τιμή κτήσης τίτλων για περιόδους προ του 1999.
Σε περίπτωση μεταβίβασης μη εισηγμένων τίτλων, η τιμή πώλησης θα προσδιορίζεται με βάση την αξία των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας που εκδίδει τους μεταβιβαζόμενους τίτλους κατά το χρόνο της μεταβίβασης ή το τίμημα που αναγράφεται στη σύμβαση μεταβίβασης, εφόσον αυτό είναι υψηλότερο.
Αν η τιμή κτήσης δεν μπορεί να προσδιοριστεί θεωρείται ότι είναι μηδενική.
Επίσης όπως και αναμένονταν απαλλάσσονται της φορολογίας οι ξένοι επενδυτές (λόγω των συμφωνιών αποφυγής διπλής φορολόγησης).
www.bankingnews.gr
Η άποψη 2 κορυφαίων ελλήνων τραπεζών – κορυφαίων στο investment banking – είναι η εξής
Ο φόρος υπεραξίας επί των κερδών είναι δίκαιος αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Το 15% που εξετάζει η κυβέρνηση ως συντελεστή φόρου υπεραξίας επί των κερδών δεν είναι παράλογο, αναφέρουν οι τραπεζίτες.
Υπάρχουν φόροι αναπτυξιακοί και αντιαναπτυξιακοί.
Ο φόρος υπεραξίας δεν είναι άδικος φόρος γιατί είναι φόρος επί κέρδους.
Π.χ. ο φόρος στα ακίνητα είναι αντιαναπτυξιακός και δεν θα βοηθήσει το ελληνικό δημόσιο.
Άρα το πρώτο στοιχείο που αξιολογείται είναι αν ένας φόρος είναι δίκαιος ή όχι με βάση αναπτυξιακά ή μη χαρακτηριστικά.
Όμως η ιδιαιτερότητα της Ελλάδος είναι ότι έχει επιβάλλει πολλούς φόρους επί των χρηματιστηριακών συναλλαγών.
Ο φόρος συναλλαγών πρέπει να καταργηθεί, να επιβληθεί φόρος υπεραξιών αλλά να καταργηθεί ο φόρος επί των συναλλαγών.
Ταυτόχρονα είναι απαράδεκτα άδικη η επιβολή φόρου υπεραξίας στα warrants.
Κανείς σημερινός κάτοχος των warrants δεν γνώριζε ότι θα επιβληθεί φόρος υπεραξίας.
Εφόσον το 15% ισχύσει θα πρέπει να αφορά από το 2014 και εν συνεχεία και να μην έχει αναδρομική ισχύει.
Εσχάτως παρατηρείται στο χρηματιστήριο αύξηση του όγκου των συναλλαγών στα warrants.
Η αύξηση αυτή σχετίζεται με την στάση ορισμένων ελλήνων κυρίως επενδυτών που πουλάνε warrants γιατί ανησυχούν ότι θα φορολογηθούν εκτάκτως και αναδρομικά για τα warrants.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το σχέδιο νόμου η εφαρμογή του φόρου υπεραξίας 15% θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου 2014 και θα εφαρμοσθεί παράλληλα με το φόρο συναλλαγών 0,20% επί των πωλήσεων.
Στο σχέδιο νόμου ξεκαθαρίζεται πως ο τρόπος υπολογισμού της τιμής κτήσης μετοχών θα γίνεται με αναγωγή στην ημερομηνία της 29ης Σεπτεμβρίου 1999, στις περιπτώσεις που οι μεταβιβαζόμενοι τίτλοι έχουν αποκτηθεί πριν την ημερομηνία αυτή.
Με ειδικό αλγόριθμο θα προσδιορίζεται η τιμή κτήσης τίτλων για περιόδους προ του 1999.
Σε περίπτωση μεταβίβασης μη εισηγμένων τίτλων, η τιμή πώλησης θα προσδιορίζεται με βάση την αξία των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας που εκδίδει τους μεταβιβαζόμενους τίτλους κατά το χρόνο της μεταβίβασης ή το τίμημα που αναγράφεται στη σύμβαση μεταβίβασης, εφόσον αυτό είναι υψηλότερο.
Αν η τιμή κτήσης δεν μπορεί να προσδιοριστεί θεωρείται ότι είναι μηδενική.
Επίσης όπως και αναμένονταν απαλλάσσονται της φορολογίας οι ξένοι επενδυτές (λόγω των συμφωνιών αποφυγής διπλής φορολόγησης).
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών