Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Ποια είναι η μεγαλύτερη αεροπορική αγορά στην Ευρώπη

Ποια είναι η μεγαλύτερη αεροπορική αγορά στην Ευρώπη
Υστερεί η ανάκαμψη στα αεροπορικά ταξιδιών της Γερμανίας
Το Ηνωμένο Βασίλειο παραμένει η μεγαλύτερη αεροπορική αγορά στην Ευρώπη σε χωρητικότητα στις αρχές του 2023, ενώ η Γερμανία κατέγραψε τις χαμηλότερες επιδόσεις.
Όπως αποκαλύπτουν τα τελευταία στοιχεία από την OAG, την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου:
  • Το Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψε χωρητικότητα 2,7 εκατομμυρίων θέσεων την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου, η οποία είναι μόλις 4,3% χαμηλότερη από την ίδια εβδομάδα του 2020.
  • Η Ισπανία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της ηπείρου με 2,6 εκατομμύρια θέσεις, δηλαδή 7,8% υψηλότερα από την ίδια εβδομάδα το 2020.
  • Η Ιταλία είναι μια άλλη αγορά που είδε τη χωρητικότητα των αεροπορικών εταιρειών ουσιαστικά να επιστρέφει στα προ του Covid επίπεδα κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας του τρέχοντος έτους, με τα 1,9 εκατομμύρια θέσεις να είναι μόλις 0,7% χαμηλότερα από τον Ιανουάριο του 2020.
  • Στη Γαλλία, η χωρητικότητα έφτασε τα 1,85 εκατομμύρια θέσεις αυτή την εβδομάδα, ποσοστό 4,4% πιο κάτω από την αντίστοιχη εβδομάδα πριν από τρία χρόνια.
Υστερεί η ανάκαμψη στα αεροπορικά ταξιδιών της Γερμανίας

Η ανάκαμψη της χωρητικότητας θέσεων αεροπορικών εταιρειών της Γερμανίας συνεχίζει να υστερεί έναντι των σημαντικών Ευρωπαίων ανταγωνιστών της στις αρχές του 2023.
Ο συνολικός αριθμός προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων από τη Γερμανία ανέρχεται σε 1,85 εκατομμύρια κατά την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου, ο οποίος εξακολουθεί να είναι μειωμένος 27%, σε σχέση με τη χωρητικότητα του Ιανουαρίου 2020.
Αυτό συμβαίνει παρά την αύξηση της χωρητικότητας της Γερμανίας 9,9% από εβδομάδα σε εβδομάδα σε σύγκριση με την τελευταία εβδομάδα του 2022.
Ο John Grant επικεφαλής αναλυτής της OAG είπε ότι μεγάλο μέρος της αργής ανάκαμψης της Γερμανίας από την πανδημία «βασίστηκε στο ότι η χωρητικότητα της Lufthansa εξακολουθεί να είναι περίπου 413.000 θέσεις την εβδομάδα χαμηλότερη από ό,τι πριν από τρία χρόνια».
Η μόνη μεγάλη ευρωπαϊκή χώρα που έχει χειρότερες επιδόσεις από τη Γερμανία όσον αφορά στην ανάκαμψη είναι η Ρωσία, η οποία εξακολουθεί να είναι 28% μειωμένη σε σχέση με την παραγωγική ικανότητα του Ιανουαρίου 2020.
Αυτό οφείλεται κυρίως στο κλείσιμο του εναέριου χώρου μεταξύ της ΕΕ και της Ρωσίας μετά το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022.

Οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους συνέχισαν να ανακάμπτουν

Οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους (LCC) συνέχισαν να ανακάμπτουν πολύ πιο γρήγορα από τους παλαιούς ανταγωνιστές τους.
Η χωρητικότητα θέσεων στις αρχές Ιανουαρίου 2023 για τη Wizz Air και τη Ryanair αυξήθηκε κατά 47% και 16% αντίστοιχα σε σύγκριση, με την προ πανδημίας περίοδο.
Μια άλλη μεγάλη οικονομική αεροπορική εταιρεία easyJet προσφέρει επίσης 1% περισσότερες θέσεις αυτή την εβδομάδα σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2020.
Μεταξύ των παλαιών αερομεταφορέων, η Turkish Airlines είναι μία που είχε από τις κορυφαίες επιδόσεις με τη χωρητικότητα 1,8 εκατομμυρίων θέσεων αυτή την εβδομάδα στο +10% από ό,τι το 2020.
Ο John Grant είπε ότι το χάσμα μεταξύ αεροπορικών προϋπολογισμού και των παλαιών αερομεταφορέων όσον αφορά στην ανάπτυξη «αναπόφευκτα θα διευρυνθεί περαιτέρω αυτή την εποχή του επόμενου έτους», καθώς οι LCC θα παραδίδουν περισσότερα αεροσκάφη το 2023.
Πρόσθεσε επίσης ότι «η εύρεση μιας παλαιού τύπου υπηρεσίας μικρών αποστάσεων θα γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη σε ορισμένες αγορές καθώς η δυναμική των αερομεταφορέων χαμηλού κόστους συνεχίζεται».

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης