Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Ο ενεργειακός «Γολγοθάς» φέρνει αναθεωρήσεις για την τουριστική βιομηχανία της Ευρώπης – Τα «αγκάθια» για το 2023

Ο ενεργειακός «Γολγοθάς» φέρνει αναθεωρήσεις για την τουριστική βιομηχανία της Ευρώπης – Τα «αγκάθια» για το 2023
Στο «μικροσκόπιο» οι τρέχουσες αβεβαιότητες που «θολώνουν» τις εκτιμήσεις για το 2023 – Στην WTM στο Λονδίνο τα πρώτα συμπεράσματα
Πολύ προσεκτικοί όσον αφορά στις εκτιμήσεις τους για τις επιδόσεις του 2023 είναι οι άνθρωποι του τουρισμού, οι οποίοι, αν και επισημαίνουν ότι υπάρχουν παράμετροι που ενισχύουν την αβεβαιότητα, σε κάθε περίπτωση δηλώνουν προετοιμασμένοι και «σε εγρήγορση», ώστε να καταφέρουν να αντιμετωπίσουν για άλλη μια φορά τις νέες προκλήσεις που διαφαίνονται στον ορίζοντα.
«Το «κλειδί» είναι η προσαρμοστικότητα στα νέα δεδομένα» έλεγε χαρακτηριστικά Έλληνας επιχειρηματίας, την ώρα που ο πρόεδρος της Γερμανικής Ένωσης Ταξιδιών (DRV) κ. Norbert Fiebig δήλωνε με έμφαση ότι «ο πληθωρισμός και η έκρηξη των τιμών ενέργειας αποτελούν «δηλητήριο» για την οικονομία αλλά και για την τουριστική βιομηχανία».
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η τάση του 2022, σημαντικής μερίδας του ταξιδιωτικού κοινού να δαπανήσει περισσότερα χρήματα λόγω υψηλών διαθέσιμων εισοδημάτων (αποταμίευσαν μέσα στην πανδημία) και να «αγνοήσει» τον πληθωρισμό, δεν αναμένεται να ισχύσει και του χρόνου, αφού οι περισσότεροι θα έχουν απωλέσει την αγοραστική δύναμη που έχουν μέχρι και σήμερα.

Rethinking Tourism στη σύνοδο ηγετών του Λονδίνου

Η νέα κατάσταση όπως διαμορφώνεται το φετινό φθινόπωρο και τον προσεχή χειμώνα αναμένεται να απασχολήσει τη Σύνοδο Κορυφής των Υπουργών Τουρισμού που θα πραγματοποιηθεί παράλληλα με τις εργασίες της Διεθνούς Έκθεσης WTM στο Λονδίνο (7-9 Νοεμβρίου 2022), οι οποίοι κατ΄ουσίαν θα κληθούν να επανεξετάσουν την τουριστική βιομηχανία.
Η συνάντηση των ηγετών διοργανώνεται σε συνεργασία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (UNWTO) και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC) και στοχεύει στο να διευκολύνει τη συζήτηση σχετικά με τρόπους επαναπροσδιορισμού του μέλλοντος του τομέα, οδηγώντας την οικονομική του ανάπτυξη και αντιμετωπίζοντας παράλληλα τις νέες προκλήσεις
 Μεταξύ άλλων, οι εκπρόσωποι του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, θα θίξουν κα θα αναδείξουν ζητήματα όπως η ενεργειακή κρίση, η κλιματική αλλαγή, οι συνέπειες της πανδημίας, η έλλειψη προσωπικού, οι θέσεις εργασίας, η βιωσιμότητα, ο τουρισμός χωρίς αποκλεισμούς, ενώ θα αναφερθούν στις ευκαιρίες που μπορεί να προσφέρει ο τουρισμός στις χώρες, στους προορισμούς και στις κοινότητες.

Το... ανακάτεμα της τράπουλας θα συνεχιστεί και το 2023

Επιχειρηματίες από το χώρο της τουριστικής βιομηχανίας εκτιμούν ότι το «ανακάτεμα της τράπουλας, εξαιτίας γεωπολιτικών εξελίξεων θα συνεχιστεί και του χρόνου», αφού η κάθε χώρα – τουριστική δεξαμενή αντιδρά διαφορετικά.
«Για παράδειγμα, η γερμανική αγορά αναμένεται να πληγεί περισσότερο από την ενεργειακή ανεπάρκεια και το υψηλό κόστος ζωής και για αυτό θα είναι πιο συγκρατημένη στις αποφάσεις της για ταξίδια.
Για διαφορετικούς λόγους που έχουν να κάνουν με την γειτνίαση στην εμπόλεμη περιοχή της Ουκρανίας, «μαζεμένοι» λόγω του φόβου κυρίως και της ανασφάλειας που τους κυριεύει είναι οι Πολωνοί, οι Ρουμάνοι, αλλά και οι Σκανδιναβοί, ενώ δεν γνωρίζουμε καν αυτή τη στιγμή, εάν θα καταφέρουν να επιστρέψουν οι Κινέζοι, όπως και τι θα γίνει με τους Ρώσους», σημειώνουν, για να περιγράψουν την αβεβαιότητα που επικρατεί και επαναφέρουν το γνωστό ρητό: «Δεν μπορούν να γίνουν προβλέψεις όταν η κατάσταση παραμένει ρευστή και με τόσα «σύννεφα» συγκεντρωμένα πάνω από την ευρωπαϊκή οικονομία».

Τάση για το φθινόπωρο / χειμώνα το last minute

Παράγοντες της διεθνούς τουριστικής σκηνής, όπως ο επικεφαλής του γερμανικού τουριστικού οργανισμού FTI κ. Ralph Schiller, εκτιμούν ότι το last minute θα είναι μια από τις τάσεις που θα ισχύσουν και το 2023, όπως γινόταν και κατά την περίοδο της πανδημίας του κορωνοϊού – η οποία σημειωτέον, εμφανίζει τις τελευταίες ημέρες έξαρση στην Ευρώπη και δεν γνωρίζουμε πως θα εξελιχθεί.]
Ένας από τους λόγους που θεωρεί ότι τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο «δεν θα δούμε έκρηξη κρατήσεων όπως παλιά» είναι ότι πολλές χώρες βρίσκονται πλέον αντιμέτωπες με περιορισμένες παροχές ενέργειας και ήδη, άρχισαν να εφαρμόζουν έκτακτα μέτρα για να αποτρέψουν την σπατάλη και για να τιθασεύσουν τον αντίκτυπο της αύξησης των λογαριασμών ενέργειας στα διαθέσιμα εισοδήματα των νοικοκυριών.
Το κλίμα αβεβαιότητας ενισχύει ο παρατεταμένος πόλεμος στην καρδιά της Ευρώπης σε συνδυασμό με την άνοδο των τιμών στο ταξιδιωτικό πακέτο. Αν και ήδη, ένας ικανοποιητικός αριθμός κρατήσεων, πάντα για τα δεδομένα της εποχής, συνεχίζει να υφίσταται, προσανατολισμένος σε περισσότερο ευέλικτα προγράμματα που έχουν ζήτηση και, παίρνοντας την ώθηση από ένα «δυνατό» τουριστικό καλοκαίρι στη Μεσόγειο.

Ανθεκτικός ο τουρισμός απέναντι στις χειρότερες κρίσεις

Ωστόσο, η πλειοψηφία των ανθρώπων της αγοράς δεν εγκαταλείπει την αισιοδοξία της – αν και συγκρατημένη, με «οδηγό» τις ισχυρές τάσεις ανάκαμψης της ταξιδιωτικής βιομηχανίας που, στο δρόμο της επιστροφής στην κανονικότητα, εξέπληξε ευχάριστα μέσα στο 2022.
Ανάλογα παραδείγματα από το παρελθόν, δείχνουν ότι ο τουριστικός τομέας «μπορεί να λίγησε μέσα στην κρίση, όμως δεν «έσπασε» επιδεικνύοντας πρωτοφανή και ώριμα αντανακλαστικά γρήγορης ανάκαμψης, σε σχέση με άλλους τομείς της οικονομίας», σπεύδουν οι ίδιοι, να τονίσουν.
Πάντως το πρώτο μεγάλο crash test θα έρθει στα τέλη του 2022 και θα αφορά τον χειμερινό τουρισμό, αλλά και τις διακοπές των Χριστουγέννων, εφόσον δεν υπάρξει επιδείνωση των καταστάσεων και οι μέσες τιμές αυξήσεων σε εισιτήρια και διαμονή συγκρατηθούν έστω σε μικρό, μονοψήφιο αριθμό.
Η ζήτηση βασίζεται στις αποταμιεύσεις των ταξιδιωτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας αν και πολλοί θεωρούν ότι τους πρώτους μήνες του 2023, θα μειωθεί κατακόρυφα καθώς τα διαθέσιμα εισοδήματα των εν δυνάμει πελατών θα πληγούν τον χειμώνα από την αύξηση των επιτοκίων και του κόστους ζωής. «
Μέχρι στιγμής, όλα δείχνουν ότι οι ταξιδιώτες κάνουν στροφή στον αερομεταφορέα χαμηλότερου κόστους» υποστήριξε από την πλευρά του διευθύνων σύμβουλος της Ryanair κ. Michael O’Leary.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης