Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Γενική Συνέλευση ΣΕΤΕ: Αισιοδοξία για υπέρβαση των εσόδων του 2019 και προβληματισμός για εργασιακά και έκρηξη τιμών

tags :
Γενική Συνέλευση ΣΕΤΕ: Αισιοδοξία για υπέρβαση των εσόδων του 2019 και προβληματισμός για εργασιακά και έκρηξη τιμών

 Αντέχει στις μεγάλες κρίσεις ο ελληνικός τουρισμός.

«Εξαιρετικά ενθαρρυντικές» χαρακτήρισε τις προβλέψεις για την τρέχουσα τουριστική περίοδο ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, στο μαγνητοσκοπημένο μήνυμά του στην 30η Τακτική Γενική Συνέλευση του ΣΕΤΕ.
Η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται τον τουρισμό ως τον στυλοβάτη της οικονομίας και πηγή εθνικού πλούτου, αν και αναγνωρίζει ότι φέτος ο τομέας βρίσκεται και πάλι αντιμέτωπος με νέα στοιχήματα.
«Γιατί η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία αναστατώνει και πάλι τις διεθνείς μετακινήσεις, προκαλώντας κρίση στην ενέργεια και «έκρηξη» στις τιμές.
Αυτό σημαίνει ότι αυξάνεται το κόστος των υπηρεσιών, μειώνοντας παράλληλα την αγοραστική δύναμη εκατομμυρίων ανθρώπων, ενώ ταυτόχρονα η κλιματική κρίση και η εξέλιξη της τεχνολογίας μεταβάλλουν πλέον ραγδαία και τις καταναλωτικές συνήθειες των επισκεπτών», επισήμανε ο κ. Μητσοτάκης.
«Ο ελληνικός τουρισμός είναι εγγυητής σταθερότητας, ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής για όλους» τόνισε στην ομιλία του ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Γιάννης Ρέτσος.
«Το ελληνικό brand name που άντεξε, ενισχύθηκε, συνέβαλε στα μέγιστα ώστε ο ελληνικός τουρισμός να μείνει όρθιος, ισχυρός, ανταγωνιστικός και σήμερα, το 2022, να αγγίξει και γιατί όχι να ξεπεράσει σε έσοδα το 2019» είπε, σπεύδοντας όμως να σημειώσει ότι θα είναι μια δύσκολη, πολύπλοκη και απρόβλεπτη χρονιά και υπό το φόβο ότι μπορεί να ακολουθήσουν και άλλες καταστάσεις (επισιτιστική κρίση, γενικευμένη γεωπολιτική αστάθεια, νέα προσφυγικά κύματα, παγκόσμια ύφεση).
Αναφέρθηκε με τη σειρά του, στην έκρηξη τιμών στην ενέργεια και το αυξημένο κόστος ζωής, ενώ έβαλε στην εξίσωση και τη «συνεχιζόμενη προκλητική πολιτική της Τουρκίας, που προκαλεί διαρκώς με την αναθεωρητική ρητορική της».

Μητσοτάκης: Επιμήκυνση και ειδικές συμφωνίες για απασχόληση εργαζομένων από το εξωτερικό

Στο μήνυμά του ο πρωθυπουργός υπογράμμισε το βαρύ τίμημα της πανδημίας που πλήρωσε ο τουριστικός τομέας που «όμως με τη στήριξη της πολιτείας έμεινε όρθιος, συγκρατώντας τις απώλειες, θωρακίζοντας την απασχόληση και διατηρώντας τον δυναμισμό του», ενώ πρόσθεσε ότι έχει πλέον σύμμαχο τον εκσυγχρονισμό του κράτους.
«Ο τουρισμός μας, συνεπώς, καλείται να ευθυγραμμίσει το μοντέλο του με την ψηφιακή λειτουργία και το οικολογικό υπόδειγμα.
Διαθέτει, άλλωστε, τα κατάλληλα όπλα: το ελληνικό brand βρίσκεται στην κορυφαία πεντάδα παγκοσμίως.
Διαθέτει μεγάλη διασπορά στις αγορές του», είπε ο κ. Μητσοτάκης και τόνισε όμως ότι επιχειρηματική βιωσιμότητα, συνεπάγεται και την κοινωνική βιωσιμότητα:

«Και καθώς η έλλειψη προσωπικού στον κλάδο γίνεται απειλητική, απαιτεί νέους τρόπους προσέγγισης: με την επιμήκυνση, για παράδειγμα, της τουριστικής περιόδου, με ειδικές συμφωνίες για απασχόληση εργαζομένων από το εξωτερικό, αλλά και με τη σύνδεση του τουρισμού με άλλες δραστηριότητες από το φθινόπωρο και μετά. Απαιτεί, όμως, επένδυση και στον ανθρώπινο παράγοντα.
Γιατί ο τουρισμός πρέπει να είναι ελκυστικός όχι μόνο στους επισκέπτες αλλά και σε όσους εργάζονται σε αυτόν.
Κάτι που παραπέμπει σε καλύτερους μισθούς και όρους εργασίας. Αυτό επιβάλλει η ελεύθερη αγορά αλλά και η κοινωνική ευθύνη.
Μόνο ο ευχαριστημένος εργαζόμενος, άλλωστε, γίνεται και παραγωγικός εργαζόμενος, για τον ίδιο και για την επιχείρηση».

Τσίπρας: Ελληνικός τουρισμός δεν είναι μόνο η Μύκονος και η Σαντορίνη

Στο φετινό «στοίχημα» του τουρισμού αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξης Τσίπρας, κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στο πλαίσιο της Γ.Σ. του ΣΕΤΕ, εκφράζοντας επιφυλάξεις για τα έσοδα των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων.
Εκτίμησε μάλιστα ότι η αύξηση των τουριστικών μεγεθών στη χώρα δεν θα είναι οριζόντια (δεν είναι μόνο η Μύκονος και η Σαντορίνη είπε χαρακτηριστικά) γιατί όπως εκτίμησε, «το κρίσιμο αποτύπωμα στο τέλος της ημέρας είναι όταν θα κάνουν ταμείο οι επιχειρήσεις, αν τα έσοδα αφαιρουμένων των εξόδων βγάζουν ένα αποτέλεσμα που θα είναι καλύτερο από των προηγούμενων χρόνων», κάνοντας παράλληλα λόγο για «τρομακτική» αύξηση του ενεργειακού κόστους και του πληθωρισμού.

Αναγνώρισε πάντως πως το τουριστικό προϊόν αντέχει μέσα σε αυτές τις συνθήκες και ευχήθηκε να ξεπεραστεί ο πήχης του 2019.
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης στάθηκε ιδιαίτερα στα εργασιακά, αλλά και στις ελλείψεις προσωπικού- ένα φαινόμενο που κατά τον ίδιο, «οφείλεται σε έναν βαθμό και στο γεγονός ότι οι συνθήκες εργασίας -και αυτό είναι ευθύνη εκείνων που βάζουν το πλαίσιο- είναι άσχημες».
Και παράλληλα σημείωσε ότι θα πρέπει να μειωθούν άλλα κόστη και όχι το μισθολογικό κόστος, αλλά και να υπάρχει πλαίσιο εργασίας που θα αποτελεί παράγοντα αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος, ζητώντας τη δημιουργία ικανοποιητικών αμοιβών και συνθηκών εργασίας, ώστε να καλυφθεί το έλλειμμα.

Ρέτσος: Εμείς πρώτοι, θέλουμε να ξεχωρίσουμε την ήρα από το σιτάρι

Να μην θεωρείται ο τουρισμός, ως ο από μηχανής Θεός ακόμα και στις πιο οριακές καταστάσεις, ζήτησε από το βήμα της Γ.Σ. ο κ. Ρέτσος: «Δεν μπορεί να θεωρείται πάντα δεδομένος ...
Διότι ο τουρισμός είναι μια δυναμική και σύνθετη διαδικασία, που απαιτεί τη διαρκή προσαρμογή. Απαιτεί σχέδιο, στήριξη, στρατηγική.
Και στις δύσκολες περιόδους, αλλά και στις καλές.
Διότι ούτε οι επιτυχίες έρχονται από τον ουρανό, ούτε και οι κρίσεις αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά ως δια μαγείας …
Όσες ή όσοι νόμιζαν ή νομίζουν ακόμα, ότι όλα γίνονται στον αυτόματο πιλότο, διαψεύδονται από την πραγματικότητα με τον πιο απόλυτο τρόπο».

O επικεφαλής του ΣΕΤΕ αναφέρθηκε στην κριτική που ασκείται για ζητήματα που αφορούν κυρίως θέματα εργασιακών συνθηκών και αμοιβών: «Ποιοτικός τουρισμός με εργαζόμενους σε γκρίζες συνθήκες, δεν μπορεί να υπάρξει.
Και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, χρειάζεται από πλευράς του κράτους, συνεχής και αυστηρός έλεγχος, για τον εντοπισμό των παραβατών και την παραδειγματική τους τιμωρία.
Χρειάζεται και από τη δική μας πλευρά, αυστηρή τήρηση των νόμων, χωρίς εκπτώσεις και εξαιρέσεις.
Εμείς πρώτοι, θέλουμε να ξεχωρίσουμε την ήρα από το σιτάρι.
Τον επαγγελματία που πληρώνει φόρους, που προσφέρει δουλειές και ανάπτυξη, από τον τυχοδιώκτη που θεωρεί τον τουρισμό ως μια εύκολη πηγή πλουτισμού».

Κικίλιας: Διαπραγματευτήκαμε με τους μεγάλους διεθνείς παίκτες της αγοράς

«Διαπραγματευτήκαμε με τους μεγάλους διεθνείς παίκτες της αγοράς για να φέρουμε αφενός νωρίτερα την έναρξη της τουριστικής περιόδου αλλά και για να επεκτείνουμε τη λήξη της μέχρι το τέλος του έτους.
Πιέσαμε και καταφέραμε τις αεροπορικές εταιρείες να αυξήσουν χωρητικότητες και να προσθέσουν νέα δρομολόγια και προορισμούς.
Συζητήσαμε με τους μεγάλους tour operators για τους τρόπους ανάδειξης νέων προορισμών», τόνισε στην ομιλία του ο υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας.
«Πρωταρχικός μας στόχος είναι να επενδύσουμε και να υποστηρίξουμε εμφατικά το επίπεδο της υπηρεσίας που τόσο εμείς όσο και συνολικά οι φορείς του τουρισμού καταφέραμε να προσφέρουμε και μέσα στην πανδημία και να ισχυροποιήσουμε το brand της Ελλάδας, διαχειριζόμενοι καλύτερα από άλλους τα προβλήματα που βλέπουμε διεθνώς», σημείωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχιος Βασιλάκης.

Η τουριστική επιχειρηματικότητα, που στήριξε την Ελλάδα τα χρόνια της κρίσης, πρωταγωνιστεί σήμερα και στη φάση της ανάπτυξης

Η Eurobank, τράπεζα του τουρισμού, βρίσκεται στο πλευρό του κλάδου για να χρηματοδοτήσει τις αναγκαίες επενδύσεις ώστε όλες οι επιχειρήσεις, μικρές, μεσαίες και μεγάλες, να αξιοποιήσουν το παράθυρο ευκαιρίας που ανοίγεται» επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Εurobank κ. Φωκίων Καραβίας.
Ενώ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ κ. Μιχάλης Τσαμάζ, ανέφερε: «Πρέπει όλοι να κάνουμε ό,τι μπορούμε, για να ενισχύσουμε το τουριστικό brand name της χώρας.
Η συμβολή της τεχνολογίας θα είναι καθοριστική.
Οι δικτυακές υποδομές, η ψηφιακή ωριμότητα και οι σύγχρονες εφαρμογές είναι πλέον κριτήρια για να επιλέξει ο Έλληνας και ξένος επισκέπτης τον τουριστικό του προορισμό».
Κατά τη διάρκεια της Γ.Σ. τοποθετήθηκαν ο γενικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ κ. Ηλίας Κικίλιας και η αντιπρόεδρος της Marketing Greece κ. Αγάπη Σμπώκου.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης

Advertisement -->