Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Μπαρδάνης (Ξενοδόχοι Νάξου) στο ΒΝ: «Τα μεγαλύτερα παράπονα από τους επισκέπτες μας, αφορούν τις υποδομές του νησιού»

Μπαρδάνης (Ξενοδόχοι Νάξου) στο ΒΝ: «Τα μεγαλύτερα παράπονα από τους επισκέπτες μας, αφορούν τις υποδομές του νησιού»

«Οφείλουμε, μετά από δύο δύσκολα χρόνια που περάσαμε, να είμαστε αισιόδοξοι για τα τελικά αποτελέσματα της σεζόν σε σχέση με το 2019», δηλώνει ο πρόεδρος των ξενοδόχων Νάξου κ. Μανώλης Μπαρδάνης

Σχετικά Άρθρα

Ταμείο και συγκρίσεις από… Οκτώβριο θα κάνουν οι ξενοδόχοι της Νάξου, παρ΄ όλο που η πληρότητα για την επόμενη περίοδο στο κυκλαδίτικο νησί είναι αρκετά υψηλή, αφού αγγίζει ήδη το 85% - 90%. Ο πρόεδρος των ξενοδόχων κ. Μανώλης Μπαρδάνης μιλά μεταξύ άλλων για την «εκτόξευση» του λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων, για τους ξένους τουρίστες που αγαπούν το νησί, για την ακρίβεια που επηρεάζει τις διακοπές των Ελλήνων και εύχεται οι εντυπώσεις φέτος των επισκεπτών του νησιού, να είναι μόνο θετικές.

Συνέντευξη στη Νένα Ουζουνίδου

  • Είναι η Νάξος από τα νησιά μας που θα φτάσουν ή θα ξεπεράσουν φέτος τις επιδόσεις του 2019; Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας;


Για φέτος ήδη τα πρώτα δείγματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά και δείχνουν να εξασφαλίζεται μία αρκετά υψηλή πληρότητα για την περίοδο Ιουνίου – Σεπτεμβρίου. Συγκρίσεις και τι τελικά καταφέραμε σε επίπεδο αφίξεων, εισπράξεων αλλά και την κερδοφορία των ξενοδοχειακών μονάδων θα κάνουμε τον Οκτώβριο. Οφείλουμε, μετά από τα δύο χρόνια που περάσαμε, να είμαστε αισιόδοξοι για τα τελικά αποτελέσματα! Μέχρι στιγμής οι παραδοσιακοί επισκέπτες του νησιού μας (Έλληνες, Ιταλοί, Γάλλοι, Γερμανοί και Αμερικάνοι) συνεχίζουν να επιλέγουν τον προορισμό μας και να στηρίζουν τις οικογενειακές επιχειρήσεις της Νάξου.

  • Οι υποδομές του νησιού φέτος θα αντέξουν ή ξεπερνούν τα όρια της φέρουσας δυναμικότητάς τους, όπως είδαμε να συμβαίνει ακόμα και πέρυσι, μέσα στην πανδημία;


Τα μεγαλύτερα παράπονα από τους επισκέπτες που έχουμε να αντιμετωπίσουμε στη Νάξο, αφορούν τις υποδομές. Κάθε χρόνο γίνονται βήματα με στόχο την βελτίωση της «καθημερινότητας» του επισκέπτη στην καθαριότητα, την πρόσβαση στο νησί, στο κυκλοφοριακό, τις συγκοινωνίες, την υδροδότηση κ.α. Δυστυχώς όμως, οι χρήσεις είναι με τέτοιο τρόπο δομημένες και ανεπτυγμένες σε πολύ μικρό τμήμα του νησιού, με αποτέλεσμα αυτό να δέχεται πολύ μεγάλες πιέσεις από αυτές που αντέχει, κατά την διάρκεια του καλοκαιριού. Επί παραδείγματι, φέτος έχουν νοικιαστεί στις πλέον τουριστικές περιοχές του νησιού (Χώρα, Αγ. Προκόπη και Αγ. Άννα) χώροι στάθμευσης που θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των επισκεπτών. Ελπίζουμε φέτος να έχουμε τα λιγότερα προβλήματα και οι εντυπώσεις των επισκεπτών μας να είναι μόνο θετικές.

  • Παρατηρείται «έκρηξη» της βραχυχρόνιας μίσθωσης στο νησί σας, όπως συμβαίνει σε άλλες περιοχές; Πως αντιμετωπίζετε φαινόμενα παραξενοδοχίας;


Δυστυχώς και στο νησί μας παρατηρείται αύξηση της βραχυχρόνιας μίσθωσης με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα ακόμη και με την στέγαση μόνιμων κατοίκων αλλά και εργαζομένων που έχουν μεταφερθεί στη Νάξο για επαγγελματικούς λόγους. Μέσα στην πανδημία κακώς, δεν τέθηκε επίσης υπό περιορισμούς και κανόνες η βραχυχρόνια μίσθωση, με τήρηση υγειονομικών προτύπων και για τα ακίνητα αυτά όπως ισχύει για τα ξενοδοχεία, αλλά ούτε εκσυγχρονίστηκε και η φορολογική νομοθεσία για αυτές τις περιπτώσεις. Ενδεχομένως να μπορούσαν να τεθούν όροι και προϋποθέσεις από τις τοπικές αρχές, όπως συμβαίνει σε άλλους προορισμούς τους εξωτερικού. Πιέζουμε προς την κατεύθυνση αυτή και σε τοπικό επίπεδο αλλά και συλλογικά μέσω της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, μέλος της οποίας είναι και η Ένωση Ξενοδόχων Νάξου, αλλά και με το ΞΕΕ.

  • Το λειτουργικό κόστος των ξενοδοχείων έχει αυξηθεί. Επηρεάζει τις τιμές στα ξενοδοχειακά καταλύματα; Έχουν γίνει μεγάλες αυξήσεις;


Σαφέστατα φέτος η αύξηση του ενεργειακού κόστους λειτουργίας των επιχειρήσεων αλλά των πρώτων υλών, έχουν οδηγήσει σε μία αύξηση τιμών της τάξης του 15%. Επί της ουσίας οι ξενοδόχοι έχουν απορροφήσει τις μεγάλες αυξήσεις που επιβαρύνουν περισσότερο τα λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεών τους.

  • Σήμερα, είναι μεγάλα τα κενά σε προσωπικό στα ξενοδοχεία της Νάξου; Υπάρχουν μονάδες που δεν άνοιξαν ή που περιόρισαν τη λειτουργία τους, για αυτό το λόγο;


Στην έναρξη της τουριστικής περιόδου υπήρχαν πολλά κενά στα ξενοδοχεία με το προσωπικό. Με την πάροδο του χρόνου στο νησί μας δεν παρατηρούνται μεγάλες ελλείψεις με τις περισσότερες θέσεις να έχουν καλυφθεί και να έχει ομαλοποιηθεί η λειτουργία τους. Δεν υπάρχει κάποια τουριστική μονάδα στο νησί που να μην λειτουργήσει λόγω έλλειψης προσωπικού. Μην ξεχνάμε φυσικά, ότι οι περισσότερες μονάδες στη Νάξο είναι οικογενειακές επιχειρήσεις.

  • Η Νάξος είναι αγαπημένος προορισμός και για τους Έλληνες. Επηρεάζεται ο εσωτερικός τουρισμός από την ακρίβεια και από την αύξηση των τιμών των ακτοπλοϊκών και αεροπορικών εισιτηρίων;


Πολύ σωστά, το νησί μας επιλέγεται από αρκετούς Έλληνες οι οποίοι παραδοσιακά στηρίζουν τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της Νάξου, κυρίως την περίοδο Ιουλίου και Αυγούστου. Η αύξηση τους κόστους μετακίνησης στα νησιά ίσως περιορίσει την διάρκεια των φετινών τους διακοπών ή την επιλογή να φέρουν και το αυτοκίνητο τους στο νησί, αλλά μέχρι σήμερα φαίνεται ότι θα συνεχίζουν να επιλέγουν τα νησιά μας και ειδικά την Νάξο μας.

  • Υπάρχει ενδιαφέρον από τις επιχειρήσεις για τα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού και «Τουρισμός για Όλους»;


Στην Νάξο πολλές επιχειρήσεις έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για την ένταξη τους στο πρόγραμμα και παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον από τους Έλληνες επισκέπτες να κάνουν χρήση του προγράμματος αυτού. Να σημειωθεί φυσικά ότι ήδη η πληρότητα των ξενοδοχείων για την επόμενη περίοδο είναι αρκετά υψηλή, φτάνοντας σε επίπεδο 85-90%.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης