Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Η έκρηξη κρατήσεων, οι ακριβές διακοπές για τον Έλληνα και ο… Όττο που έμεινε για πάντα

Η έκρηξη κρατήσεων, οι ακριβές διακοπές για τον Έλληνα και ο… Όττο που έμεινε για πάντα

Το αισιόδοξο παζλ του ελληνικού τουρισμού 2022 έχει πολλές παραμέτρους

Σχετικά Άρθρα

Να καταρρίψουν τα ρεκόρ έχουν βάλει ως στόχο, προορισμοί της νησιωτικής κυρίως Ελλάδας που προβλέπουν τις τελευταίες ημέρες ότι η τουριστική κίνηση θα απογειώνεται όσο εξελίσσεται η καλοκαιρινή σεζόν. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι περισσότεροι δημοφιλείς προορισμοί αναμένεται να αγγίξουν πάνω από το 80% των αφίξεων του 2019 και ευελπιστούν να κερδίσουν μαζί και το στοίχημα των εσόδων, σε μια χρονιά που δεν μπορεί να συγκριθεί με καμία άλλη κατά το πρόσφατο παρελθόν, λόγω εκτόξευσης του πληθωρισμού και των επιπτώσεων της ακρίβειας σε καύσιμα, ενέργεια, αγαθά και πρώτες ύλες.
Παράγοντες της αγοράς σημειώνουν ότι από τα τέλη Μαΐου οι ρυθμοί ανέβηκαν για τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, την Κρήτη, τα Ιόνια νησιά, την Αθήνα και τον Αργοσαρωνικό με τις αφίξεις από τις ΗΠΑ που αναμένεται να ξεπεράσουν τις 500.000 να δίνουν τον τόνο της φετινής καλοκαιρινής περιόδου – ιδιαίτερα εμφανής στην Αττική. Έπεται η βόρεια Ελλάδα που μπαίνει στη σεζόν με Βρετανούς, Γερμανούς και Γάλλους κυρίως. Παράλληλα αναμένει τον κύριο τροφοδότη της, τη βαλκανική αγορά, από τα μέσα Ιουνίου, αλλά με ερωτηματικά. Ειδικά όσον αφορά Σέρβους και Ρουμάνους, κρατήσεις της τελευταίας στιγμής δεν μπορούν να αποκλειστούν από το φετινό «μενού» που είναι επιφορτισμένο με τα επακόλουθα του πολέμου στην Ουκρανία.

«You will want to stay forever»

Με ανθρώπινο πρόσωπο και μια αληθινή ιστορία το υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ (μαζί με την Ogilvy και το Ίδρυμα Ωνάση που στηρίζει την καμπάνια της χώρας μας στο εξωτερικό) επενδύουν φέτος στα συναισθήματα που δημιουργεί στον επισκέπτη, η επαφή με την Ελλάδα. Η νέα κλασική καλοκαιρινή καμπάνια της χώρας στέλνει διεθνώς το μήνυμα «You will want to stay forever» καθώς επικεντρώνεται στην αληθινή ιστορία που διηγείται ένας άνδρας, ο οποίος, από απλός επισκέπτης έγινε μόνιμος κάτοικος και άλλαξε για πάντα τη ζωή του. «Είμαστε το νούμερο 5 τουριστικό brand στον πλανήτη. Βρήκαμε με τον ΕΟΤ τον Όττο, που είναι Αυστριακός και μας είπε την ιστορία του. Ήρθε πριν από 20 χρόνια στην Ελλάδα, για λίγο και τελικά ερωτεύτηκε, παντρεύτηκε και έμεινε για πάντα. Μένει στο σπίτι που βλέπετε στο σποτ, στη Μήλο» εξήγησε ο υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας, παρουσιάζοντας το νόημα της καμπάνιας στο Mega.
«Το 2019 ήταν μια χρονιά χωρίς κρίση. Τώρα έχουμε πανδημία. Μέχρι σήμερα τα νούμερα που βλέπουμε είναι πολύ δυνατά και πολύ ισχυρά. Θα κάνουμε ταμείο στο τέλος του 2022», πρόσθεσε και αναφέρθηκε στο rebranding της χώρας στο εξωτερικό που τα τελευταία χρόνια την έχει φτάσει στην πέμπτη θέση παγκοσμίως, ακόμα και μέσα στην πανδημία. Είναι χαρακτηριστικό ότι την εβδομάδα από 13 έως 19 Ιουνίου, σύμφωνα με «φρέσκα» στοιχεία του Recovery Tracker του ΙΝΣΕΤΕ, η Αθήνα προσβλέπει σε άλλες 229.139 αφίξεις από προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις από το εξωτερικό, το Ηράκλειο 119.065, η Ρόδος 93.808, η Κέρκυρα 61.119 και η Θεσσαλονίκη 59.370. Για την ίδια εβδομάδα, στις πρώτες θέσεις πανελλαδικά, βρίσκονται αναμενόμενες αφίξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο (186.115), τη Γερμανία (181.017), την Ιταλία (74.454), τη Γαλλία (53.670) και την Ολλανδία (31.718).

«Μαγκωμένος» ο εσωτερικός τουρισμός

Τουριστικοί πράκτορες εκτιμούν ότι οι προβλέψεις για τον εσωτερικό τουρισμό φέτος θα συνεχίσουν να είναι δυσοίωνες, αν και ορισμένοι εκφράζουν συγκρατημένη αισιοδοξία ότι ίσως αλλάξουν οι διαθέσεις προς το καλύτερο. Μάλιστα όπως λένε, το εσωτερικό τουριστικό ρεύμα για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος δεν φαίνεται να είναι το προσδοκώμενο σε δημοφιλή νησιά, αφού οι ανεβασμένες τιμές ακτοπλοϊκών και αεροπορικών εισιτηρίων, σε συνδυασμό με την πίεση που δέχονται κάθε μήνα οι οικογένειες από τον πληθωρισμό και τους λογαριασμούς, δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια για μια έξτρα μετακίνηση στην αρχή του καλοκαιριού, αντίστοιχη με το παρελθόν. Η Κρήτη για παράδειγμα, φαντάζει μάλλον «απαγορευτική» για τους λάτρεις της στην ηπειρωτική Ελλάδα που σχεδίαζαν να την επισκεφτούν φέτος για λίγα 24ωρα, έχοντας στο μυαλό τους covid free διακοπές από νωρίς.
Τα κόστη διανυκτέρευσης και εστίασης που σκαρφάλωσαν στα ύψη λόγω και της αναβάθμισης των υποδομών φιλοξενίας, αλλά και του brand Ελλάδα συνολικά απευθύνονται κυρίως στη διεθνή ταξιδιωτική κοινότητα. Μαζί με τα μεταφορικά είναι και οι κύριοι λόγοι που ελληνικοί προορισμοί, ακόμη και αυτοί της άγονης γραμμής, είναι δύσκολο να προσελκύσουν Έλληνες φέτος για διακοπές από τα μέσα Ιουλίου και ολόκληρο τον Αύγουστο, όπου οι τιμές στα λιγοστά διαθέσιμα δωμάτια είναι αυξημένες από 10% έως και 30%. Σύμφωνα με ξενοδόχους τα περισσότερα αιτήματα για κρατήσεις από Έλληνες, γίνονται για τα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού που φέτος, λόγω ακρίβειας, είναι ενισχυμένα, αφορούν περισσότερες κατηγορίες δικαιούχων και προβλέπουν επιδότηση διακοπών σε περιοχές που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές, όπως η βόρεια Εύβοια και η Σάμος.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης