Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Γκερέκου (Πρόεδρος ΕΟΤ) στο ΒΝ: «Ο πόλεμος στην Ουκρανία τροποποιεί την επικοινωνιακή στρατηγική, για τις αγορές στόχους»

Γκερέκου (Πρόεδρος ΕΟΤ) στο ΒΝ: «Ο πόλεμος στην Ουκρανία τροποποιεί την επικοινωνιακή στρατηγική, για τις αγορές στόχους»
«Επικοινωνούμε με μεγαλύτερη πίεση στις παραδοσιακές μας ευρωπαϊκές αγορές, ενώ οι μεγάλες υπερατλαντικές αποτελούν φέτος την αιχμή του δόρατος» τονίζει η πρόεδρος του ΕΟΤ
Σχετικά Άρθρα

Η πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Άντζελα Γκερέκου αναλύει την επικοινωνιακή στρατηγική και τις τάσεις από τις διεθνείς αγορές. Μεταξύ άλλων, αναφέρεται στην κεντρική καμπάνια που «θα συνεχίσει με κεντρικό μήνυμα το ALL YOU WANT IS GREECE, αναδεικνύοντας και πάλι την Ελλάδα ως απόλυτο προορισμό όλων των αυθεντικών, βιωματικών εμπειριών, που αναζητά ο σύγχρονος ταξιδιώτης» και εξηγεί γιατί το 2022 θα είναι μια πραγματικά καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό.

Συνέντευξη στη Νένα Ουζουνίδου

Τα προηγούμενα δύο χρόνια μιλούσαμε για τις επιπτώσεις της πανδημίας και πλέον έχουμε και τις συνέπειες της ουκρανικής κρίσης να επηρεάζουν την ψυχολογία και την «τσέπη» των εν δυνάμει ταξιδιωτών. Ποιο θεωρείτε ότι είναι αυτή τη στιγμή το καλύτερο σενάριο για τις αφίξεις και τα τουριστικά έσοδα, σε σχέση με το 2019;

Είναι αλήθεια ότι για την τουριστική οικονομία και την οικονομία της Φιλοξενίας, όλες οι έρευνες που έχουμε μέχρι στιγμής στα χέρια μας, καταδεικνύουν πως παρά τις τεράστιες κοινωνικο - οικονομικές επιπτώσεις του πολέμου, παρά την ανασφάλεια, ως ένα βαθμό, που υπάρχει ακόμη για την πανδημία, η επιθυμία των ανθρώπων να ταξιδέψουν, είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Σύμφωνα με την ΑΒΤΑ ( Ένωση Βρετανών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων), σχεδόν το 50% των ταξιδιωτών θεωρούν πλέον τις διακοπές πολύ πιο σημαντικές, από την περίοδο πριν την πανδημία. Ενώ, σύμφωνα με την Expedia Group το 68% των ταξιδιωτών από τις ΗΠΑ θέλουν να πραγματοποιήσουν φέτος The Greatest of All Trips. Το revenge tourism, η επιθυμία των ανθρώπων να πάρουν τη ζωή τους πίσω είναι τόσο ισχυρή, που προς το παρόν, μοιάζει ότι είναι δύσκολο να αναχαιτιστεί δραματικά, παρά τον πόλεμο. Ο Τουρισμός είναι μέσο ενδυνάμωσης, αναζωογόνησης και αναγέννησης του βαθιά ταλαιπωρημένου ανθρώπου, μετά από 2 χρόνια πανδημίας. Στο διεθνές μάρκετινγκ γίνεται ολοένα και περισσότερο λόγος για τον Αναγεννητικό Τουρισμό (regenerative tourism). Ο επισκέπτης αναζητά βιωματικές εμπειρίες που θα αναζωογονήσουν ολιστικά το σώμα, το πνεύμα και την ψυχή του. Είναι πολύ θετικό ότι η Ελλάδα, αναδεικνύεται σε κατεξοχήν προορισμό, που προσφέρει όχι μόνο ασφάλεια αλλά ηρεμία, χαλάρωση, αναζωογόνηση. Με αυτά τα δεδομένα, μια πρώτη πρόβλεψη, για την πορεία του 2022, είναι ότι θα είναι μια πραγματικά καλή χρονιά. Οι στόχοι που έχουμε θέσει κινούνται grosso modo ως εξής, σε σχέση με το 2019: 70% επί των αφίξεων,75% επί των εισπράξεων και 75% επί των διανυκτερεύσεων. Ενώ, από ότι φαίνεται, λόγω των ρευστών συνθηκών, η τάση για last minute κρατήσεις θα εξακολουθήσει να ισχύει και φέτος

Ποια είναι τα μηνύματα από την Ευρώπη όσον αφορά τη ζήτηση και τις τάσεις; Τι αναμένουμε από την αμερικανική αγορά, τον Καναδά και τις αραβικές χώρες; Θα είναι να εύκολο να καλυφθούν οι απώλειες από τη ρωσική και ουκρανική αγορά και με ποιες εθνικότητες;

Στην τελευταία έρευνα που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδιών (European Travel Commission-ETC), η χώρα μας είναι και πάλι ψηλά στην προτίμηση των Ευρωπαίων ταξιδιωτών: βρίσκεται στην 4η θέση μετά την Ισπανία, την Ιταλία και τη Γαλλία. Σύμφωνα με εκπροσώπους της TUI, περιμένουμε 100% αύξηση των Γερμανών επισκεπτών, που θα αγγίξουν τα 3.000.000 φέτος. Η αγορά της Γαλλίας ‘’ψηφίζει’’ δυνατά και φέτος Ελλάδα, έχουμε 3.000.000 αεροπορικές θέσεις από τη συγκεκριμένη αγορά. Η Μεγάλη Βρετανία μαζί με τη Σκανδιναβία είναι από τις πρώτες αγορές, που ‘’άνοιξαν’’ για το ’22, με εξαιρετική πορεία. Η Ιταλία, η Αυστρία, το Βέλγιο, η Ελβετία, η Ολλανδία έχουν δώσει καλά αποτελέσματα μέχρι τώρα, σε επίπεδο κρατήσεων.
Οι μεγάλες αγορές μας από την Αν. Ευρώπη, η Ρουμανία, η Πολωνία και η Σερβία ελπίζουμε να μην επηρεαστούν σημαντικά από τον πόλεμο. Το μεγάλο νέο βέβαια είναι η δυναμική ολική επαναφορά των μεγάλων υπερατλαντικών αγορών μας κυρίως των Η.Π.Α και του Καναδά μετά το άνοιγμα των διεθνών συνόρων. Σε μια σεζόν που ξεκίνησε νωρίτερα από ποτέ, από τον Μάρτιο, έχουμε 9 απευθείας πτήσεις από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα, μέχρι τον Οκτώβριο, με πάνω από 460.000 επισκέπτες κάθε εβδομάδα και 4 απευθείας πτήσεις από τον Καναδά, που θα διπλασιαστούν από τον Ιούνιο μέχρι τον Αύγουστο. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτά τα δεδομένα μπορούν να αντισταθμίσουν την απώλεια της ρωσικής και της ουκρανικής αγοράς. Να σημειώσω ότι η ρωσική αγορά κατέχει μόλις την 7η θέση στις αγορές που μας ενδιαφέρουν, καθώς από το 2014, μετά τον πόλεμο της Κριμαίας, σημείωσε πτωτική τάση. Το πρόβλημα εστιάζεται σε συγκεκριμένες περιοχές και επιχειρήσεις, που είχαν μεγαλύτερη εξάρτηση από τη ρωσική αγορά. Και εκεί η κυβέρνηση, όπως ξέρετε, θα κινηθεί με στοχευμένες ενισχύσεις.

H νέα καλοκαιρινή καμπάνια “All you want is Greece” του ΕΟΤ έχει καινούργιο περιεχόμενο; Έχει αλλάξει η στόχευση μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία; Ποιος ο προϋπολογισμός της και σε ποιες αγορές θα «τρέξει»;

Η νέα καμπάνια για το 2022 θα συνεχίσει με κεντρικό μήνυμα το ALL YOU WANT IS GREECE, αναδεικνύοντας και πάλι την Ελλάδα ως απόλυτο προορισμό όλων των αυθεντικών, βιωματικών εμπειριών, που αναζητά ο σύγχρονος ταξιδιώτης: γαστρονομία, πολιτισμός, προσκυνηματικός τουρισμός, υγείας & ευεξίας, οινοτουρισμός, τουρισμός υπαίθρου, τουρισμός πόλεων, συνεδριακός και φυσικά θαλάσσιος τουρισμός. Έμφαση θα δοθεί φέτος στον τουρισμό υπαίθρου (αγροτουρισμός, ecoτουρισμός, ορειβατικός, περιπατητικός), στον οινοτουρισμό, στον χειμερινό και στον τουρισμό πόλεων. Οι δυο αυτές, τελευταίες καμπάνιες ξεκίνησαν από την αρχή του 2022. Το ALL YOU WANT IS GREECE, δεν αναδεικνύει μόνο την ποικιλία των εμπειριών αλλά και τον ολιστικό χαρακτήρα τους, καθώς οι εμπειρίες στην Ελλάδα αναζωογονούν ολιστικά το σώμα, το πνεύμα και την ψυχή, σύμφωνα με τη φιλοσοφία του αρχαιοελληνικού ΕΥ ΖΗΝ. Αυτό ήταν και το θέμα του συμποσίου, που διοργάνωσε πρόσφατα ο ΕΟΤ, με προσωπική μου πρωτοβουλία. ‘’1ο ΣΥΜΠΟΣΙΟ-ΕΛΛΑΔΑ Η ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΕΥ ΖΗΝ. Η σύνδεση της αειφόρας Οικονομίας της Φιλοξενίας με την ελληνική μεσογειακή διατροφή και τον πολιτισμό’’. Ένας νέος άξονας, που αναδεικνύεται για πρώτη φορά στην επικοινωνιακή προβολή της χώρας, είναι η Ελλάδα ως βιώσιμος προορισμός, μια συνισταμένη που θα διατρέχει οριζόντια κάθε επικοινωνιακή μας δράση. Σε συνεργασία με τις 13 Περιφέρειες θα αναδείξουμε αειφόρες πρακτικές και βιώσιμους προορισμούς στη χώρα. Ο πόλεμος στην Ουκρανία τροποποιεί την επικοινωνιακή στρατηγική, στο επίπεδο των αγορών που στοχεύουμε. Με δεδομένη την απώλεια της ρωσικής και ουκρανικής αγοράς, επικοινωνούμε με μεγαλύτερη πίεση στις παραδοσιακές μας ευρωπαϊκές αγορές: Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, χώρες σκανδιναβικής χερσονήσου, Βέλγιο, Αυστρία, Ελβετία, Ολλανδία και στις υπόλοιπες αγορές της Αν. Ευρώπης, Ρουμανία, Πολωνία, Σερβία, Βουλγαρία. Ενώ οι μεγάλες υπερατλαντικές αγορές, H.Π.Α, Καναδάς αλλά και Αυστραλία αποτελούν φέτος την αιχμή του δόρατος. Ο συνολικός προϋπολογισμός θα αγγίξει τα 18.000.000. ευρώ.

Καταλαβαίνουμε ότι η επιμήκυνση της σεζόν είναι ένας από τους βασικούς στόχους της τουριστικής σας στρατηγικής. Κομμάτι της αποτελεί ο συνεδριακός και επαγγελματικός τουρισμός που έχουν πληγεί περισσότερο μέσα στην κρίση. Πως θα βοηθήσει ο ΕΟΤ τον τομέα του MICE να ανακάμψει γρηγορότερα;


Όσον αφορά τον συνεδριακό τουρισμό, να πούμε κατ’ αρχάς ότι, τον Φλεβάρη, ο ίδιος ο υπουργός κ. Βασίλης Κικίλιας, εισηγήθηκε στην Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων, με σεβασμό πάντα στη δημόσια υγεία, τη χαλάρωση των υγειονομικών πρωτοκόλλων για την τέλεση συνεδρίων, προκειμένου να επιτευχθεί η επανεκκίνηση του κλάδου, που υπέστη τεράστιες απώλειες λόγω πανδημίας. Το υπουργείο Τουρισμού, ο υπουργός και η υπεύθυνη για το θεματικό τουρισμό, η υφυπουργός κ. Σοφία Ζαχαράκη επεξεργάζονται ειδικό σχέδιο δράσης για την ενδυνάμωση του κλάδου, σε συνεργασία και με την HAPCO & DES . Η καμπάνια χειμερινού τουρισμού του ΕΟΤ ‘’GREECE DOES HAVE WINTER’’ καθώς και η καμπάνια city break ‘’GREEKEND’’ λειτουργούν προς ενίσχυση όπως αντιλαμβάνεστε και του συνεδριακού και επαγγελματικού τουρισμού. Επίσης, σε συνεργασία με το υπουργείο, στο πλάνο επικοινωνίας για το 2022 περιλαμβάνεται και online και offline προβολή του συνεδριακού τουρισμού σε αντίστοιχου περιεχομένου μέσα επικοινωνίας.

Πώς θα γίνει η Ελλάδα προορισμός για τουρίστες υψηλής εισοδηματικής στάθμης και σε ποια προϊόντα πρέπει να βασιστεί και να αναδείξει, ώστε να κερδίσει το «στοίχημα» στη Μεσόγειο;

Η ανάδειξη της χώρας σε high end προορισμό είναι μια πολυπαραγοντική εξίσωση. Απαιτεί πρώτα απ’ όλα επενδύσεις δημόσιου και ιδιωτικού χαρακτήρα, που τηρούν τις αρχές της αειφόρας, βιώσιμης ανάπτυξης. Έργα πνοής, που θα μετασχηματίσουν το τουριστικό τοπίο στη χώρα, επανασυστήνοντας την Ελλάδα ως κορυφαίο ποιοτικό προορισμό. Η Ελλάδα αποτελεί μαγνήτη τα τελευταία χρόνια για επενδύσεις στον τουριστικό τομέα. Μια σειρά από mega projects πραγματοποιούνται σε διάφορα σημεία της ελληνικής περιφέρειας. Παράλληλα, ένα μεγάλο μέρος των κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης θα απορροφηθούν σε έργα υποδομής για τον τουρισμό. Οι τουριστικοί λιμένες και μαρίνες, έργα προσβάσιμου τουρισμού, υποδομές για ορεινό-χειμερινό τουρισμού, η γαστρονομία, έργα πολιτισμού και θρησκευτικού τουρισμού είναι μερικοί από τους τομείς που θα αναδειχθούν. Θα ήθελα να τονίσω ότι πλέον ο ποιοτικός τουρισμός ξεπερνά την έννοια του τουρισμού πολυτελείας, καθώς αποκτά ένα έντονα ηθικό πρόσημο. Οι millennials, το πιο δυναμικό κομμάτι της αγοράς αναζητά προορισμούς, καταλύματα, επιχειρήσεις που μοιράζονται τον ίδιο αξιακό κώδικα μαζί τους. Προορισμοί που σέβονται το Περιβάλλον, τον Πολιτισμό, την αυθεντική τοπική ταυτότητα των κοινωνιών επιβραβεύονται ολοένα και περισσότερο από το ταξιδιωτικό κοινό. Προορισμοί που μεριμνούν για τις μειονότητες, τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες. Μετά την πανδημία ο ταξιδιώτης με μεσοανώτερο κοινωνικό, μα κυρίως μορφωτικό επίπεδο αναζητά πιο παρθένους προορισμούς. Γι’ αυτό στον ΕΟΤ προωθούμε και τους λιγότερο προβεβλημένους τοπικούς προορισμούς μας. Ο επισκέπτης ζητά αυθεντικές βιωματικές εμπειρίες, που κινούνται εκτός μαζικής καταναλωτικής λογικής. Στον ΕΟΤ ο εμπλουτισμός του brand GREECE με τον πολυθεματικό πλούτο εμπειριών, που προσφέρει η χώρα είναι ο τρόπος για να απευθυνθούμε στον σύγχρονο, απαιτητικό ταξιδιώτη. Πίστευα χρόνια πως το τρίπτυχο Φιλοξενία- Γαστρονομία-Πολιτισμός πρέπει να βρίσκεται σε οργανική σύνδεση και στην προμετωπίδα της προβολής της χώρας. Πίστευα πάντα πως η Ελλάδα, η πατρίδα της έννοιας Φιλοξενία, με τον πανάρχαιο πολιτισμό, το τεράστιο εθνικό κεφάλαιο, που λέγεται ελληνική μεσογειακή διατροφή, η χώρα του ΕΥ ΖΗΝ, όπου το μέτρο και η αρμονία κυριαρχούν, μπορεί να πρωταγωνιστήσει και να καλύψει ολιστικά τις ανάγκες του επισκέπτη, που ειδικά στις μέρες μας αναζητά εμπειρίες που θα τον αναζωογονήσουν σωματικά και θα τον μεταμορφώσουν ψυχικά και πνευματικά. Το ΕΥ ΖΗΝ είναι η ελληνική απάντηση στην νέα εποχή του τουρισμού.

Ύστερα από 15 χρόνια αλλάζει η εικόνα των περιπτέρων του ΕΟΤ στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις. Αυτό δείχνει ότι στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού θα συνεχίζετε να επιδιώκετε την προσωπική επαφή με τις αγορές, αλλά με νέο, πιο σύγχρονο τρόπο;

Τουρισμός σημαίνει επικοινωνία. Γι΄αυτό και η προσωπική επικοινωνία των έμπειρων στελεχών του ΕΟΤ με τους παράγοντες της διεθνούς τουριστικής αγοράς θα είναι πάντα επιβεβλημένη, όσο κι αν ο Οργανισμός προχωρά δυναμικά στην ψηφιακή εποχή. Σε αυτά τα πλαίσια, εντάσσεται και ο επανασχεδιασμός των περιπτέρων του ΕΟΤ. Τα νέα περίπτερα είναι αισθητικά αναβαθμισμένα, λειτουργικά βελτιωμένα και προσαρμοσμένα στις σύγχρονες ανάγκες.

Κατάγεστε από έναν αγαπημένο ελληνικό τουριστικό προορισμό, το Ιόνιο και συγκεκριμένα την Κέρκυρα. Ποια είναι τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και πως φαντάζεστε το τουριστικό της μέλλον;

Θεωρώ κατ’ αρχάς πως το Ιόνιο, στο σύνολό του, πρέπει να αναδειχθεί ακόμη πιο δυνατά ως αυθεντικός, βιώσιμος, τοπικός προορισμός στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Θα πρέπει να τηρηθούν οι αρχές της αειφόρας ανάπτυξης σε κάθε δράση, καθώς τα περισσότερα από τα νησιά του Ιονίου έχουν ταλαιπωρηθεί από τις συνέπειες του υπερτουρισμού. Ακόμη, θα πρέπει να ενισχυθεί η προβολή των στοιχείων του ιδιαίτερου επτανησιακού πολιτισμού, που θα συμβάλει στην ανάδειξη του Ιονίου, ως ενιαίου και ξεχωριστού πολιτιστικού προορισμού. Η ιδιαίτερη πατρίδα μου, η αγαπημένη Κέρκυρα θα πρέπει να πρωτοστατήσει σε αυτόν τον μετασχηματισμό του τουριστικού μοντέλου ανάπτυξης, σύμφωνα με τις αρχές της βιωσιμότητας. Η πιστοποίηση του Λιμένα της Κέρκυρας ως green port είναι σημαντικό βήμα σε αυτή την κατεύθυνση. Θα πρέπει να προβληθεί όλος ο πλούτος του πολιτιστικού αποθέματος του νησιού. Η σπάνια αρχιτεκτονική, όχι μόνο της πόλης αλλά και αγροτικών οικισμών, όπως η Παλιά Περίθεια. Η Κέρκυρα μπορεί να αποτελέσει πολιτιστικό πόλο έλξης με έμφαση την αρχιτεκτονική της αλλά και την τεράστια μουσική της παράδοση. Τέλος όχι μόνο η Κέρκυρα αλλά όλο το Ιόνιο θα πρέπει να αναδείξει τα ποιοτικά, τοπικά προϊόντα, τα οποία ο επισκέπτης θα πρέπει να γνωρίζει και να απολαμβάνει σε όλα τα στάδια της ταξιδιωτικής εμπειρίας. Οι ντόπιες κουζίνες και τα αγροτικά προϊόντα, οι λαϊκές τέχνες, τα ήθη και τα έθιμα, όλος ο πλούτος της τεράστιας άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς των Επτανήσων πρέπει να αναδειχθεί, όπως το ίδιο θα πρέπει να συμβεί και σε κάθε Περιφέρεια, σε κάθε γωνιά της χώρας.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης