Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Θετικές προοπτικές για τον τουρισμό, ψηλά στις προτιμήσεις η Ελλάδα

Θετικές προοπτικές για τον τουρισμό, ψηλά στις προτιμήσεις η Ελλάδα
Τα ενθαρρυντικά μηνύματα και η σκιά της ενεργειακής κρίσης, δημιουργούν αμφίσημο τοπίο για τις τουριστικές επιχειρήσεις
Σχετικά Άρθρα

Υπάρχουν λόγοι για αισιοδοξία, αν και οι πιο πολλοί εκτιμούν ότι η πλήρης ανάκαμψη δεν είναι εύκολο να συμβεί από τη μια στιγμή στην άλλη – δεν αποκλείουν όμως «θετικές εκπλήξεις το 2022» εξαιτίας της μεγάλης ανθεκτικότητας και προσαρμοστικότητας του τομέα απέναντι σε εμπόδια και προκλήσεις.
Είναι οι άνθρωποι του ελληνικού τουρισμού που ετοιμάζονται να «σηκώσουν και πάλι στους ώμους τους την οικονομία» όπως κάποιοι από αυτούς δηλώνουν, καθώς βρίσκονται σε διαδικασία επανεκκίνησης των εποχικών επιχειρήσεων.
Στην πλειοψηφία τους, προβλέπουν μια σεζόν καλύτερη από την περσινή, τουλάχιστον όσον αφορά το σκέλος των αφίξεων και των εσόδων, καθώς παρακολουθούν να αυξάνεται η ζήτηση από βασικές και άλλες αγορές του εξωτερικού.
Παραμένουν ωστόσο, συγκρατημένα αισιόδοξοι για το «ταμείο του Οκτωβρίου» - όσο μάλιστα δεν είναι ορατή η αποκλιμάκωση των τιμών στην ενέργεια, τον πληθωρισμό και τα βασικά αγαθά. «Μεγάλο μέρος του αναμενόμενου κέρδους θα εξανεμιστεί, εάν το κόστος για ενέργεια, πρώτες ύλες, μισθούς εκτιναχθεί κι άλλο», προσθέτει επιχειρηματίας του χώρου που δεν κρύβει την αγωνία του για τα αποτελέσματα του 2022.
«Υπάρχει δρόμος ακόμη μπροστά μας για να βγάλουμε οριστικά συμπεράσματα, αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να κάνουμε παρά μόνο υποθέσεις που είναι όμως παρακινδυνευμένες, η κατάσταση είναι εξαιρετικά ρευστή και ευχόμαστε να υπάρξει αποκλιμάκωση στην ουκρανική κρίση.
Οι ενδείξεις που έχουμε από βασικές «δεξαμενές» εισερχόμενου τουρισμού είναι ενθαρρυντικές, αλλά δεν μπορούμε να είμαστε απόλυτα σίγουροι για τη συνέχεια, όσο εξακολουθεί να υπάρχει πανδημία, αν και θεωρούμε ότι η άρση των περιορισμών θα τονώσει τη ζήτηση. Η ενεργειακή κρίση έχει σχεδόν διπλασιάσει το λειτουργικό κόστος αρκετών επιχειρήσεων, ενώ οι τιμές με τους t.o.’ s δεν είχαν προβλέψει τις αυξήσεις και παραμένουν, όπως τα δύο – τρία τελευταία χρόνια, καθηλωμένες στα επίπεδα του 2019», τονίζει ξενοδόχος από την Κρήτη.
Ο ίδιος, θεωρεί δεδομένο πως θα χρειαστεί και νέα κρατική στήριξη για την επιβίωση επιχειρήσεων που κατέγραψαν σημαντικές ζημίες κατά τις δύο προηγούμενες χρονιές και τα έσοδά τους βρέθηκαν στο ναδίρ.

Στην κορυφή των προτιμήσεων η Ελλάδα

Τον περασμένο μήνα ωστόσο, τον Ιανουάριο 2022, οι προκρατήσεις σε σχέση με την προ πανδημίας περίοδο, αυξήθηκαν σε ποσοστό 30% σύμφωνα με τον κ. Βασίλη Κικίλια, ενώ πολλές από αυτές προέρχονται από το Ηνωμένο Βασίλειο που μοιάζει "ασυγκράτητο" για να διακοπές. «Σε σχέση με το 2019, λοιπόν, η αύξηση των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων για το 2022 των μεγάλων ταξιδιωτικών πρακτορείων από το Ηνωμένο Βασίλειο, είναι 37% στην Κρήτη, 24% στη Ρόδο και 20% στην Κω» είπε ο υπουργός Τουρισμού σε συνέντευξή του στον ΣΚΑΙ 100,3, όπου μεταξύ άλλων έδωσε στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η Ελλάδα παραμένει σημαντικά δημοφιλής στη μεγάλη γερμανική αγορά: «Η DER Touristik, ο δεύτερος tour operator στη Γερμανία, ανακοίνωσε αύξηση 20%, έως 1,2 εκατομμύρια επισκέπτες, ενώ μας ζητάει ειδικές συμφωνίες για Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2022, κάτι που σημαίνει ότι η στρατηγική μας για την επέκταση του τουριστικού προϊόντος είναι ρεαλιστική». Στη Νορβηγία, η Ελλάδα είναι πρώτη στην Ευρώπη σε προκρατήσεις, την ίδια ώρα η Σουηδία προγραμματίζει 500.000 διαθέσιμες θέσεις με προορισμό τη χώρα μας.
Για κρατήσεις και για έσοδα που «θυμίζουν πολύ το 2019» μίλησε από την πλευρά του ο FTI σχετικά με την τουριστική κίνηση της καλοκαιρινής σεζόν του 2022, ο οποίος μάλιστα τοποθετεί την Ελλάδα στην κορυφή των προτιμήσεων Γερμανών ταξιδιωτών καθώς η επιθυμία τους για διακοπές "φουντώνει" όσο διανύουμε τον τρίτο χρόνο της πανδημίας και δείχνουν να "διψούν για ήλιο και θάλασσα".
«Νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια να ταξιδεύουν στα νησιά όσο υπάρχει πανδημία και για αυτό το λόγο η Ελλάδα είναι τόσο δημοφιλής προορισμός», υποστηρίζει μεταξύ άλλων ο επικεφαλής του Ομίλου κ. Ralph Schiller σε συνέντευξή του στο hna.de, δίνοντας ακόμα ένα στοιχείο για τις προτιμήσεις της μεγάλης αγοράς.
Παράλληλα, πολλοί από τους 500 χιλιάδες ταξιδιώτες από 182 χώρες που ανέδειξαν τους 20 καλύτερους ευρωπαϊκούς προορισμούς στην πλατφόρμα European Best Destinations για το 2022, συμπεριέλαβαν τόσο την Αθήνα, όσο και την Κρήτη ανάμεσά τους, ενώ πρώτη επιλογή προτίμησης πανευρωπαϊκά ήταν η Λιουμπλιάνα της Σλοβενίας.

Πλώρη για νέο θαύμα;

Η τουριστική βιομηχανία είναι από τους τομείς που δέχτηκαν από τα μεγαλύτερα «χτυπήματα» μέσα στην πανδημία, αποδείχθηκε όμως εξίσου τρομερά ανθεκτική.
Μετά το περσινό «μικρό θαύμα» να ξεπεράσει τους στόχους που είχαν τεθεί στο επίπεδο των εσόδων, η Ελλάδα από την άλλο μήνα, βάζει «πλώρη» για ένα «νέο τουριστικό θαύμα» όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία από τις κρατήσεις.
«Αρκεί βέβαια να βγούμε αλώβητοι από τον ανταγωνισμό που φέτος θα είναι ακόμα πιο έντονος, επειδή όλες οι χώρες προετοιμάζονται να ανοίξουν από νωρίς και όλες ήδη έχουν καταγράψει σημαντικές απώλειες τις δύο προηγούμενες χρονιές και επιθυμούν να πάρουν ρεβάνς», θυμίζει ιδιοκτήτης μονάδας σε ένα από τα πιο δημοφιλή νησιά του Νοτίου Αιγαίου που ανησυχεί για τις τουριστικές εισπράξεις της επιχείρησής του.
Το ενθαρρυντικό είναι ότι η Ελλάδα βρίσκεται σταθερά στο τοπ 5 της ζήτησης μεγάλων αγορών στα περισσότερα ταξιδιωτικά γραφεία, "παρέα" όμως με άλλες χώρες με εξίσου ισχυρό τουριστικό προφίλ όπως είναι η Ισπανία και τα Κανάρια Νησιά, η Τουρκία, η Κύπρος, η Μάλτα, η Ιταλία κ.α., ενώ ανοδικές κρατήσεις συγκεντρώνουν η Αίγυπτος, η Ταϊλάνδη, η Νότια Αφρική και οι ΗΠΑ.
Από την άλλη πλευρά, τα τουρκικά παράλια αναμένεται να προσελκύσουν φέτος αυξημένες ροές, διότι ο προορισμός φαντάζει φθηνότερος σε επισκέπτες που θέλουν να συνδυάσουν δαπάνες σε αγορές και εστίαση, πέρα από το τουριστικό πακέτο.
Εξαιτίας της πτώσης στην τιμή της που γνώρισε πρόσφατα η λίρα (αν και τα περισσότερα συμβόλαια που έχουν γίνει αφορούν προϊόντα all inclusive σε ευρώ και με σταθερές τιμές) η Τουρκία παραμένει από τους προορισμούς όπου η ζήτηση αυξάνεται κατακόρυφα, κυρίως από οικογένειες.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης