Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Κρίσιμο το επόμενο τετράμηνο για την τουριστική κίνηση λόγω Omicron

Κρίσιμο το επόμενο τετράμηνο για την τουριστική κίνηση λόγω Omicron
«Greece does have a winter» λέει ο ΕΟΤ και παρουσιάζει την ηπειρωτική Ελλάδα στο εξωτερικό
Σχετικά Άρθρα

Την ώρα που η Omicron δοκιμάζει τις αντοχές της Ευρώπης, η πρώτη καμπάνια προβολής των χειμερινών προορισμών από το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ βγαίνει στον αέρα, με σκοπό να υποστηρίξει ηπειρωτικές περιοχές της χώρας που δοκιμάζονται δυσανάλογα μέσα στην πανδημία εδώ και δύο χρόνια, αλλά και να συστήσει στο εν δυνάμει ταξιδιωτικό κοινό την «άλλη» Ελλάδα που δεν έχει σχέση με το μοντέλο «ήλιος και θάλασσα».
Το νέο σποτ έχει κεντρικό μήνυμα «Greece does have a winter» και επεκτείνεται χρονικά σε ένα δύσκολο και απρόβλεπτο όπως εξελίσσεται χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών, προβάλλοντας χαρακτηριστικά τοπία και εμπειρίες που μπορούν να απολαύσουν οι επισκέπτες στην ενδοχώρα.
Το δημιουργικό και η παραγωγή αποτελεί ευγενική χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση.
Η πολυαναμενόμενη καμπάνια υπόσχεται δυναμικό χαρακτήρα: Θα παρακολουθεί τις εξελίξεις για να προσαρμόζεται σε πραγματικό χρόνο, ανάλογα με την πορεία της πανδημίας σε αγορές – στόχους, όπως είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Δανία, η Σουηδία, η Πολωνία και το Ισραήλ.
«Για πρώτη φορά, ο διακηρυγμένος στόχος της άμβλυνσης του υψηλού βαθμού εποχικότητας και της γεωγραφικής συγκέντρωσης των επισκεπτών, αποκτά απτά χαρακτηριστικά στον τομέα της προβολής και προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος μέσω της πρώτης καμπάνιας του ΕΟΤ για τον χειμερινό τουρισμό», τονίζει μεταξύ άλλων ο αρμόδιος υπουργός κ. Βασίλης Κικίλιας.
«Σε λίγες εβδομάδες θα ξεκινήσουμε και την επόμενη καμπάνια μας στο εξωτερικό που θα αφορά city break προορισμούς, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την εικόνα της χώρας μας ως χειμερινού προορισμού στις αγορές που μας ενδιαφέρουν», συμπληρώνει ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ κ. Δημήτρης Φραγκάκης.

Ανησυχία για το μέλλον των ταξιδιών μέχρι την Άνοιξη

Την ίδια στιγμή, τρικλοποδιές στις ανεμπόδιστες μετακινήσεις βάζει η Omicron που απειλεί να κυριαρχήσει στην Ευρώπη μέσα στον Ιανουάριο. Ήδη, ταξίδια εντός της ΕΕ που δεν ακυρώνονται συνεχίζονται μετ΄ εμποδίων, με την τουριστική βιομηχανία να αναζητά κοινό βηματισμό και διέξοδο ώστε να αποφύγει ένα μοιραίο χτύπημα που θα καθυστερήσει την επιστροφή της στην κανονικότητα και την ανάκαμψη.
Η Ελλάδα από την άλλη, φιλοδοξεί να καλύψει τους χειμερινούς προορισμούς και το city break με τη νέα καμπάνια, δίνοντας παράλληλα έμφαση στην ασφάλεια, στους εμβολιασμούς και στα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Άλλωστε, σε αυτούς τους «δύσκολους μήνες για τον τουρισμό», αναφέρθηκε ο κ. Κικίλιας κατά την ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Τουρισμού στη βουλή: «Θα καλύψουμε τους χειμερινούς προορισμούς, τους εναλλακτικούς προορισμούς, το city break και τη δυνατότητα που θα έχουν όλες οι Περιφέρειες και οι Δήμοι της χώρας να δουν να αντικατοπτρίζεται η προσπάθειά τους στην προβολή στο εξωτερικό και στο εσωτερικό».
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ωστόσο, προχώρησε στην αναμενόμενη απόφαση και έκρινε ως δεσμευτική την εννεάμηνη διάρκεια του ψηφιακού πιστοποιητικού Covid της ΕΕ για τα ταξίδια εντός Ευρώπης, μετά την ολοκλήρωση του πρωταρχικού εμβολιαστικού προγράμματος - μάλιστα από την 1η Φεβρουαρίου 2022.
Μπορεί τα κράτη – μέλη να είναι υποχρεωμένα να επιτρέπουν στους πλήρως εμβολιασμένους ταξιδιώτες με έγκυρο υγειονομικό πιστοποιητικό να έχουν πρόσβαση στο έδαφός τους, ταυτόχρονα όμως μπορεί να απαιτηθούν αρνητικά τεστ ή καραντίνες, λόγω επιδείνωσης της κατάστασης.
Οι νέοι κανόνες ισχύουν μόνο για τα διεθνή ταξίδια, ενώ ήδη χώρες όπως η Ελλάδα, η Ιταλία και η Πορτογαλία απαιτούν από τους πλήρως εμβολιασμένους που καταφτάνουν από το εξωτερικό, την επίδειξη αρνητικών pcr ή rapid τεστ προκειμένου να καθυστερήσουν την επικράτηση της νέας παραλλαγής.

Δύσκολοι οι πρώτοι μήνες του 2022

Η επέλαση της Omicron και κυρίως οι δυσοίωνες προσβλέψεις επιδημιολόγων ότι η νέα μετάλλαξη θα επικρατήσει πολύ σύντομα, φρενάρουν τις προσδοκίες στους αστικούς προορισμούς ότι οι πρώτοι μήνες της νέας χρονιάς, θα είναι καλοί τουριστικά σε αυτές τις περιοχές.
Οι επιχειρηματίες τονίζουν ότι η εικόνα αποτυπώνεται στα σημερινά στοιχεία των κρατήσεων και των προκρατήσεων που δεν είναι, όπως λένε, ενθαρρυντικά, ενώ τονίζουν ότι υπάρχει πληθώρα διαθέσιμων κλινών, τόσο από επενδύσεις που έχουν γίνει, όσο και από τη βραχυχρόνια μίσθωση και καταλύματα που εξακολουθούν να λειτουργούν παράνομα, με το πρόβλημα να εμφανίζεται οξύτερο σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, αλλά και σε επαρχιακές πόλεις, όπως είναι για παράδειγμα τα Τρίκαλα.
Οι ξενοδόχοι επισημαίνουν ότι το μερίδιο που αντιστοιχεί σε κάθε επιχείρηση δεν μπορεί να καλύψει τα σπασμένα του 2020 και του 2021, ενώ η νέα χρονιά ξεκινά και αυτή όχι μόνο με τις γνωστές απώλειες, αλλά και επιπρόσθετα με ένα υπέρογκο ενεργειακό κόστος.
Οι τελευταίες εξελίξεις από το μέτωπο της πανδημίας κάνουν τους πιο απαισιόδοξους να κοιτούν ήδη προς το 2023, αν και οι τουριστικοί στόχοι που έχουν τεθεί για το 2022 δεν ανατρέπονται προς το παρόν εξαιτίας της Omicron.
«Όλες οι ενδείξεις που έχουμε από τις μεγάλες αγορές του εξωτερικού δείχνουν ότι το καλοκαίρι του 2022, θα είναι μια καλύτερη χρονιά για την Ελλάδα», τονίζουν παράγοντες της αγοράς, με τον αστερίσκο όπως λένε, ότι δεν θα υπάρξει κάποια αρνητική εξέλιξη.
Ήδη όμως ο πήχης των προσδοκιών έχει χαμηλώσει σημαντικά, ιδιαίτερα για τα συνεχούς λειτουργίας ξενοδοχεία στους αστικούς προορισμούς, που λόγω της Omicron, δυσκολεύονται να κερδίσουν το «στοίχημα» των μηνών μέχρι και τον Μάιο.

27 δις έσοδα σε οκτώ χρόνια

Υπό προϋποθέσεις, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη «Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης» που εκπονήθηκε από την κοινοπραξία εταιρειών Deloitte - Remaco για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ, τα έσοδα το 2030 μπορούν να φθάσουν σε 27 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 52% σε σχέση με το 2019 που ήταν 18 δισ. ευρώ, οι επισκέψεις στις Περιφέρειες σε 50 εκατ., καταγράφοντας αύξηση κατά 27% σε σχέση με το 2019 που ήταν 39 εκατ., και οι διανυκτερεύσεις σε 307 εκατ., εμφανίζοντας αύξηση κατά 32% σε σχέση με το 2019 που ήταν 233 εκατ. Το αποτέλεσμα αυτό μπορεί να επιτευχθεί με εφικτούς μέσους ετήσιους ρυθμούς μεταβολής την περίοδο μεταξύ 2023 και 2030, της τάξης του 6,2% για τα έσοδα, 3,5% για τις επισκέψεις και 4% για τις διανυκτερεύσεις.
Βασικές επιδιώξεις, σύμφωνα με τη μελέτη, είναι η σταδιακή άμβλυνση της εποχικότητας, η χωρική επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας σε περιφέρειες και περιοχές με αναπτυξιακές δυνατότητες και η αύξηση της μέσης δαπάνης και της διάρκειας παραμονής ανά επισκέπτη έως το έτος 2030. Οι προϋποθέσεις για την επίτευξη των παραπάνω στόχων είναι η πλήρης ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού στα προ πανδημίας επίπεδα το 2023, η απουσία μείζονος εξωγενούς κρίσης που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τον τομέα την περίοδο 2023-2030, η αποτελεσματική υλοποίηση των στρατηγικών και των σχεδίων δράσης που περιλαμβάνονται στη μελέτη, με ιδιαίτερη έμφαση στις δημόσιες υποδομές, καθώς και η αποτελεσματική διαχείριση/marketing των προορισμών και η ουσιαστική συνεργασία μεταξύ του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης