Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

ForwardKeys: Η Αθήνα στους top προορισμούς - Οι κορυφαίες ταξιδιωτικές τάσεις του 2021

ForwardKeys: Η Αθήνα στους top προορισμούς - Οι κορυφαίες ταξιδιωτικές τάσεις του 2021
Η Lufthansa, η British Airways και η Air France, οι μεγαλύτεροι αερομεταφορείς της Ευρώπης, είναι εκτός από τη λίστα των κορυφαίων 20, όπως και η Emirates και η Air Canada

Τα διεθνή ταξίδια υπερδιπλασιάστηκαν παγκοσμίως από 16% των επιπέδων πριν από την πανδημία σε 36%, αποκαλύπτει έρευνα του ForwardKeys.
Τα ταξίδια αναψυχής στις ΗΠΑ οδήγησαν την ανάκαμψη, αλλά οι νέες παραλλαγές του Covid-19 έχουν αρνητικό αποτέλεσμα.

Η Αθήνα στους κορυφαίους προορισμούς

Το Ντουμπάι (top προορισμός αναψυχής και σημαντικός κόμβος ταξιδιών και εμπορίου) παραμένει στην κορυφή της λίστας των πόλεων με τους κορυφαίους προορισμούς. Ανάμεσα τους βρίσκεται και η Αθήνα (στην 15η θέση).

Η ανάκαμψη ήταν εξαιρετικά άνιση

Η παράλυση της Ασίας-Ειρηνικού συνεχίστηκε. Αντίθετα Μεξικό, Κεντρική Αμερική, Καραϊβική και μεγάλο μέρος της Αφρικής έχουν αποδειχθεί πιο ανθεκτικά.

  • Στις ΗΠΑ, οι αφίξεις πτήσεων αυξήθηκαν από 30% του επιπέδου του 2019 το 1ο εξάμηνο σε 52% το δεύτερο εξάμηνο.
  • Σε Μέση Ανατολή και Αφρική, αυξήθηκαν από 24% σε 48%.
  • Στην Ευρώπη, αυξήθηκαν από 14% σε 45%.
  • Στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, αυξήθηκαν από 5% σε 10%.


Οι μεγάλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες αγωνίζονται δυσανάλογα

Σε μεγάλο βαθμό λόγω της ταξιδιωτικής τάσης προς τα εσωτερικά ταξίδια σε χώρες μεγάλου μεγέθους, οι αεροπορικές εταιρείες σε αυτές τις αγορές κατάφεραν να αντιμετωπίσουν την καταιγίδα του COVID-19 καλύτερα από τους αερομεταφορείς των οποίων οι δραστηριότητές τους ήταν περισσότερο προσανατολισμένοι στα διεθνή ταξίδια μικρών αποστάσεων.
Αυτό καταδεικνύεται από μια ανάλυση των 20 κορυφαίων αεροπορικών εταιρειών το 2021 σε σύγκριση με το 2019.
Οι μεγάλοι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς έχουν πέσει όλοι ή βρίσκονται εκτός της κατάταξης.
Έχουν αντικατασταθεί από αεροπορικές εταιρείες που έχουν σημαντικές δραστηριότητες στην Κίνα και τις ΗΠΑ, οι οποίες κατάφεραν να διατηρήσουν καλύτερα τη χωρητικότητα.
Για παράδειγμα, η Ryanair και η easyJet, οι δύο μεγαλύτεροι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς, έχουν πέσει από την 5η και την 8η θέση αντίστοιχα, στην 7η και 16η.
Η Lufthansa, η British Airways και η Air France, οι μεγαλύτεροι αερομεταφορείς της Ευρώπης, είναι εκτός από τη λίστα των κορυφαίων 20, όπως και η Emirates και η Air Canada.

Τα ταξίδια εσωτερικού ήταν κυρίαρχα, ιδιαίτερα σε μεγάλες χώρες

Ενώ πολλές χώρες μπόρεσαν να επιβάλουν αυστηρούς περιορισμούς στα διεθνή ταξίδια, επικαλούμενη την ανάγκη να διατηρούν τους δικούς τους πληθυσμούς ασφαλείς, η επιβολή εξίσου αυστηρών περιορισμών στους δικούς τους πληθυσμούς είναι πολιτικά πιο δύσκολη.
Κατά συνέπεια, υπήρξε σχετική άνοδος των ταξιδιών εσωτερικού. Ιδιαίτερα σε γεωγραφικά μεγάλες χώρες όπως η Βραζιλία, η Κίνα, η Ρωσία και οι ΗΠΑ, όπου είναι δυνατό να πετάξεις για λίγες ώρες χωρίς να διασχίσεις τα σύνορα.
Στην Κίνα, ο όγκος των εγχώριων ταξιδιών επέστρεψε στα προ πανδημίας επίπεδα ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2020.
Ωστόσο, υποχώρησαν τον Ιανουάριο και ξανά τον Αύγουστο, λόγω της αναζωπύρωσης των κρουσμάτων COVID-19.
Στη Βραζιλία, τη Ρωσία, τις ΗΠΑ και την Κίνα, τα εσωτερικά ταξίδια αυξήθηκαν αντίστοιχα στο 148%, 128%, 87% και 76% των προ της πανδημίας επιπέδων το δεύτερο εξάμηνο του 2021.

Σχετική μείωση στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων

Μια σύγκριση των διεθνών ταξιδιών εντός των μεγάλων περιοχών του κόσμου, των ενδοπεριφερειακών ταξιδιών και μεταξύ των περιοχών του κόσμου, των εξωπεριφερειακών (ή μεγάλων αποστάσεων) ταξιδιών, αποκαλύπτει ότι υπήρξε μια μετατόπιση από τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Το 2019 η αναλογία ενδοπεριφερειακών προς εξωπεριφερειακών ταξιδιών ήταν 56%:44%. Αλλά το 2021, αυτό είχε αλλάξει σε 62%:38%.
Το μοτίβο έχει επίσης αλλάξει, με μεγαλύτερο ποσοστό ανθρώπων στην Ευρώπη και την Αμερική να ταξιδεύει ενδοπεριφερειακά και όχι σε μεγάλες αποστάσεις.
Η τάση μπορεί να εξηγηθεί από έναν συνδυασμό πολλών παραγόντων. Συμπεριλαμβανομένου του αποτελεσματικού κλεισίματος μιας περιοχής, του αυξημένου κόστους και της δυσκολίας των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Καθώς και της συχνής αλλαγής των ταξιδιωτικών κανονισμών πανδημίας, που αποτρέπουν από κράτηση για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Η Ντόχα και το Άμστερνταμ επικρατούν στη μάχη των κόμβων

Στη μάχη των κόμβων, η Ντόχα ξεπέρασε το Ντουμπάι και είναι το εξέχον αεροδρόμιο κόμβος στη Μέση Ανατολή. Συνδέει την εναέρια κυκλοφορία μεταξύ Νότιας Ασίας, Μέσης Ανατολής, Βόρειας Αμερικής και Υποσαχάριας Αφρικής.
Στην Ευρώπη, το Άμστερνταμ έκλεισε το χάσμα στη Φρανκφούρτη στις ενδοευρωπαϊκές διελεύσεις και στις συνδέσεις με τη Βόρεια Αμερική.
Πριν από την πανδημία, η πρώτη δεκάδα της λίστας των παγκόσμιων αεροδρομίων κόμβων ήταν επικεφαλής του Ντουμπάι με μερίδιο αγοράς 7,7% στις διηπειρωτικές πτήσεις. Ακολουθούσαν η Φρανκφούρτη, το Άμστερνταμ, η Ντόχα, η Κωνσταντινούπολη, το Παρίσι, το Χονγκ Κονγκ, το Μόναχο, το Λονδίνο και το Άμπου Ντάμπι.
Το 2021, επικεφαλής ήταν το Άμστερνταμ, με μερίδιο 8,3% στις διηπειρωτικές πτήσεις. Και ακολουθούν:

  • Φρανκφούρτη με 8,2%.
  • Κωνσταντινούπολη με 6,8%.
  • Ντόχα με 6,7%.
  • Ντουμπάι με 5,9%.
  • Παρίσι 5%.
  • Πόλη του Παναμά 3,5%.
  • Αντίς Αμπέμπα με 3,1%.
  • Μόναχο 2,9%.
  • Μαδρίτη με 2,4%.

Οι νέες παραλλαγές συνέχισαν να αποτελούν ισχυρή απειλή

Το πρώτο τρίμηνο του 2021, η κίνηση ήταν λιγότερο από το 20% των επιπέδων του 2019 έως το τέταρτο τρίμηνο, όταν είχε σκαρφαλώσει σε πάνω από 50%.
Ωστόσο, υπήρξαν δύο πισωγυρίσματα, η πρώτη ξεκίνησε την εβδομάδα της 12ης Μαρτίου, όταν η αύξηση των εβδομαδιαίων κρατήσεων μετατράπηκε από +11% σε -10%, καθώς η παραλλαγή Delta άρχισε να σαρώνει σε όλο τον κόσμο.
Η δεύτερη ξεκίνησε την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου, όταν οι εβδομαδιαίες κρατήσεις έφτασαν στο υψηλότερο σημείο τους, 64% της ίδιας εβδομάδας το 2019.
Οι κρατήσεις έκτοτε μειώνονται. και στα τέλη Νοεμβρίου, μειώθηκαν στο 54% των επιπέδων του 2019, γεγονός που συσχετίστηκε στενά με μια νέα αύξηση των κρουσμάτων COVID-19 από τα τέλη Οκτωβρίου.
Είναι πλέον πιθανό ότι η εμφάνιση της νέας παραλλαγής Omicron και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί απειλούν την ανάκαμψη.
«Το 2021 ήταν σίγουρα μια χρονιά ανάκαμψης ταξιδιού, δήλωσε ο Olivier Ponti αντιπρόεδρος του ForwardKeys.
Αλλά αυτή η ανάκαμψη ήταν ανώμαλη και αποσπασματική, με πολλούς καθιερωμένους προορισμούς να εκτοπίζονται και πολλούς προορισμούς που εξαρτώνται από τον τουρισμό να καταβάλλουν γενναίες προσπάθειες για να διατηρήσουν την προστασία των ταξιδιωτών αναψυχής.
Υπήρξε επίσης μια διελκυστίνδα μεταξύ μιας ισχυρής απαίτησης για ταξίδια από τη μια πλευρά και των ταξιδιωτικών περιορισμών, που επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις για την αναστολή της εξάπλωσης του COVID-19, από την άλλη».

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης