Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Μπακογιάννης στο BN: Μέχρι τέλος του 2021, η Αθήνα διεκδικεί 20 σημαντικά συνέδρια που θα ενισχύσουν την οικονομία της πόλης

Μπακογιάννης στο BN: Μέχρι τέλος του 2021, η Αθήνα διεκδικεί 20 σημαντικά συνέδρια που θα ενισχύσουν την οικονομία της πόλης

«Στόχος μας από την αρχή της πανδημίας ήταν να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος για τον τουρισμό» δηλώνει ο Δήμαρχος Αθηναίων

Σχετικά Άρθρα
«Όλο αυτό το διάστημα, επενδύουμε στις αλλαγές που είχε ανάγκη εδώ και δεκαετίες η Αθήνα για να διαμορφώσουμε τις συνθήκες που θα προσελκύσουν τον τουρισμό. Μέρα με τη μέρα κάνουμε ουσιαστικές παρεμβάσεις για να γίνει η Αθήνα μία πιο ελκυστική πόλη, μία πόλη με περισσότερο πράσινο και πιο πολλούς χώρους συνάντησης», τονίζει στο Bankingnews (ΒΝ) ο Δήμαρχος Αθηναίων κ. Κώστας Μπακογιάννης και μας μιλά για τις πρωτοβουλίες του από την αρχή της πανδημίας, ώστε να διατηρηθεί ζωντανό το ταξιδιωτικό ενδιαφέρον για τον προορισμό.
Αναφέρεται μεταξύ άλλων στις πρωτότυπες καμπάνιες της πόλης που προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα και στις προσπάθειες του Δήμου, ώστε να ξαναμπεί σε ανοδική τροχιά ο συνεδριακός τουρισμός που δέχθηκε ισχυρό πλήγμα από την εξέλιξη της πανδημίας.
Όσον αφορά την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Αθήνας, ο κ. Μπακογιάννης υπογραμμίζει μεταξύ άλλων τις συνεργασίες με διεθνείς οργανισμούς, τη συνένωση δυνάμεων με τον ΕΟΤ, τον ΣΕΤΕ, τη Marketing Greece, αλλά και με σημαντικούς εκπροσώπους της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας.

Συνέντευξη στη Νένα Ουζουνίδου

Η πόλη της Αθήνας κύριε Δήμαρχε βρίσκεται μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση. Να ανακάμψει τουριστικά και να υποδεχτεί τουρίστες με ασφάλεια. Πώς θα το πετύχετε αυτό;

Η ανάκαμψη του τουρισμού συνδέεται άρρηκτα με τη βελτίωση της καθημερινότητας της πόλης, που πρωτίστως πρέπει να ικανοποιεί τον κάτοικο της Αθήνας.
Εξασφαλίζοντας τις συνθήκες για μία βιώσιμη, προσβάσιμη και ασφαλή πόλη με περισσότερους ελεύθερους χώρους, δημιουργούμε τις συνθήκες για την επόμενη μέρα στον τουρισμό.
Η πόλη που θέλεις να ζεις, είναι και η πόλη που θέλεις να εργαστείς, να επενδύσεις και φυσικά να επισκεφθείς.
Όλο αυτό το διάστημα, επενδύουμε στις αλλαγές που είχε ανάγκη εδώ και δεκαετίες η Αθήνα για να διαμορφώσουμε τις συνθήκες που θα προσελκύσουν τον τουρισμό.
Μέρα με τη μέρα κάνουμε ουσιαστικές παρεμβάσεις για να γίνει η Αθήνα μία πιο ελκυστική πόλη, μία πόλη με περισσότερο πράσινο και πιο πολλούς χώρους συνάντησης.
Ανοίξαμε τον δρόμο για την ανάπλαση του Λυκαβηττού, ξεκινήσαμε τη διπλή ανάπλαση στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας και τον Βοτανικό, όπως και τη ριζική ανάπλαση στον Λόφο του Στρέφη, προχωράμε τα έργα στον Εθνικό Κήπο, σχεδιάζουμε παρεμβάσεις στους δυτικούς λόφους της Ακρόπολης και δρομολογούμε τις μελέτες για την ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου της Ακαδημίας Πλάτωνος.
Παράλληλα, συνεχίζουμε την υλοποίηση μικρότερων παρεμβάσεων όπως τα pocket parks, προχωράμε τις ασφαλτοστρώσεις, την ενίσχυση του φωτισμού των δρόμων και τις συστηματικές επιχειρήσεις καθαριότητας και αντι-γκράφιτι. Πριν από λίγες μέρες ανακοινώσαμε την αποκατάσταση των πεζοδρομίων στις γειτονιές της Αθήνας που θα γίνει με νέα, ισχυρά υλικά.
Να σημειωθεί πως ο Δήμος Αθηναίων μπήκε δυναμικά και στην ψηφιακή εποχή, διευκολύνοντας με 110 ψηφιακές υπηρεσίες την καθημερινότητα των πολιτών του.
Για να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα της Αθήνας, ανάμεσα σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις έχουμε αναπτύξει μέσω της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου μας (Ε.Α.Τ.Α.), μία σειρά από πολύτιμες συνεργασίες με διεθνείς οργανισμούς: Για πρώτη φορά, η πόλη αποτελεί μέλος του διεθνούς οργανισμού πιστοποίησης προορισμών Global Sustainable Tourism Council και αξιολογείται με βάση τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, με στόχο να πιστοποιηθεί ως «βιώσιμος προορισμός».
Επιπλέον, συμμετέχουμε στο World Council of Cultural Heritage για να ενισχύσουμε την πολιτιστική ταυτότητα της πόλης και συνεργαζόμαστε με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, προκειμένου να εξασφαλίσουμε την τεχνογνωσία και τις καλές πρακτικές για τη διαχείριση του προορισμού. Ταυτόχρονα, εργαζόμαστε προκειμένου η Αθήνα να αποκτήσει το δικό της Παρατηρητήριο Βιώσιμου Τουρισμού, μέσω του οποίου θα αξιολογείται το τουριστικό προϊόν της πόλης, προσφέροντας στοιχεία για τον αντίκτυπο της τουριστικής βιομηχανίας στην τοπική οικονομία.

Τα ξενοδοχεία city θα χρειαστεί να περιμένουν τον Σεπτέμβριο για να δουν ουσιαστικές πληρότητες και αυτές με την προϋπόθεση να ανακάμψει ο συνεδριακός τουρισμός. Με ποιους τρόπους θα βοηθήσετε τον προορισμό να επανεκκινήσει την τουριστική του δραστηριότητα;

Στόχος μας από την αρχή της πανδημίας ήταν να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος για τον τουρισμό.
Προς αυτή την κατεύθυνση, χρησιμοποιήσαμε ως «όχημα» το This is Athens, τον επίσημο ψηφιακό οδηγό της Αθήνας και βασικό πυλώνα της ΕΑΤΑ που σε όλη την περίοδο των ταξιδιωτικών περιορισμών, επικεντρώθηκε στην προσπάθεια να διατηρήσει ζωντανό το διεθνές ενδιαφέρον για την Αθήνα.
Μέσα από πρωτότυπες ψηφιακές καμπάνιες, η πόλη προσάρμοσε τον στρατηγικό της σχεδιασμό στα νέα δεδομένα. Με την καμπάνια «Love letters from Athens» απευθυνθήκαμε στους λάτρεις της Αθήνας στο εξωτερικό, δημιουργώντας συναισθήματα νοσταλγίας για την πόλη.
Μέσω της καμπάνιας «Even lockdown is better in Athens», προβάλαμε τις ιστορίες ψηφιακών νομάδων, που επέλεξαν να εγκατασταθούν στην Αθήνα και να εργαστούν από εδώ κατά τη διάρκεια του lockdown, αναδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο τα πλεονεκτήματα του να ζει κανείς και να εργάζεται στην Αθήνα.
Δημιουργήσαμε τα Podcasts «We will always have Athens» και «Unpack Athens», μέσα από τα οποία γνωστές διεθνείς προσωπικότητες, όπως οι συγγραφείς Victoria Hislop και Sofka Zinovief μετέφεραν ξεχωριστούς ήχους και εικόνες από την πόλη στους ακροατές τους.
Και όλα αυτά, δίνοντας ταυτόχρονα βάρος στην ενίσχυση του συνεδριακού τουρισμού που υπέστη τις συντριπτικές επιπτώσεις της πανδημίας. Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, το Γραφείο Συνεδρίων και Επισκεπτών του Δήμου μας παρέμεινε δραστήριο, συνεχίζοντας τη διεκδίκηση διεθνών συνεδρίων και εκδηλώσεων για την πόλη.
Ήδη, μέχρι το τέλος του χρόνου, η πόλη διεκδικεί 20 σημαντικά συνέδρια που καθένα από αυτά θα ενισχύσει τα ξενοδοχεία, τα καταστήματα και συνολικά την οικονομία της πόλης.
Στόχος του Γραφείου μας παραμένει η Αθήνα να ξαναμπεί στην ανοδική τροχιά, στην οποία βρισκόταν λίγο προτού ξεσπάσει η πανδημία: Σας θυμίζω ότι η Αθήνα το 2019 ήταν στη 17η θέση της διεθνούς συνεδριακής κατάταξης από την 24η στην οποία βρισκόταν τα προηγούμενα χρόνια και στη 12η θέση της αντίστοιχης ευρωπαϊκής από τη 16η, το 2018.
Με στόχο την επανάκαμψη, το Γραφείο συνεργάζεται στενά με τον Σύνδεσμο Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων (HAPCO), καθώς και με το αντίστοιχο Γραφείο Συνεδρίων της Θεσσαλονίκης, δίνοντας έμφαση στην εφαρμογή υγειονομικών πρωτοκόλλων, που θα επιτρέψουν στην Αθήνα να παραμείνει ανταγωνιστικός συνεδριακός προορισμός, ανάμεσα σε άλλες πόλεις.


Πώς προβάλλεται σήμερα η Αθήνα στις διεθνείς τουριστικές αγορές; Με ποιους συνεργάζεστε για την προώθηση του προορισμού και τι να περιμένουμε για το 2021 – 2022;

Μέσω της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου, η Αθήνα συμμετέχει σταθερά σε όλες τις μεγάλες διεθνείς Εκθέσεις Τουρισμού, προωθώντας το τουριστικό προϊόν της πόλης.
Ταυτόχρονα, κάθε χρόνο ο Δήμος Αθηναίων διοργανώνει το Travel Trade Athens, μία από τις πιο σημαντικές τουριστικές εκδηλώσεις για την πόλη, κατά την οποία φέρνουμε σε επαφή τους Έλληνες επιχειρηματίες με τη διεθνή τουριστική αγορά για τη σύναψη μελλοντικών συνεργασιών, με επίκεντρο την Αθήνα.
Στο φετινό, 7Ο Travel Trade, που εξαιτίας των συνθηκών πραγματοποιήθηκε υβριδικά, είχαμε συνολικά 147 συμμετοχές εκπροσώπων από κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής και ξένης τουριστικής βιομηχανίας, και καταγράφηκαν περισσότερες από 1.200 online συναντήσεις. Και όλα αυτά σε μία κρίσιμη περίοδο για την επόμενη μέρα του τουριστικού κλάδου, που χρειάζεται με κάθε τρόπο τη στήριξή μας.
Στο πλαίσιο του Travel Trade Athens διοργανώνουμε μέσω της ΕΑΤΑ μία σειρά ταξιδιών εξοικείωσης με τον προορισμό (FAM trips), κατά τα οποία φιλοξενούμε εκπροσώπους διεθνών τουριστικών οργανισμών στην Αθήνα. Μέσα από τα ταξίδια αυτά προβάλλουμε τις υποδομές, την πολιτιστική κληρονομιά, αλλά και τις δυνατές εμπειρίες που προσφέρει η πόλη στους επισκέπτες της.
Για την ενίσχυση της προβολής της πόλης στο εξωτερικό, πρόσφατα -μέσω της ΕΑΤΑ- ενώσαμε τις δυνάμεις μας με τον ΕΟΤ, υπογράφοντας ένα τριετές μνημόνιο συνεργασίας.
Στόχος είναι μέσα από τη δυναμική προβολή της Αθήνας να συμβάλουμε και με αυτόν τον τρόπο στην εξωστρέφεια της πόλης.
Το σχέδιο συνεργασίας αφορά μεταξύ άλλων σε στρατηγικές δράσεις για την ανάδειξη της Αθήνας σε ιδανικό city-break προορισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, σε πρότυπο προορισμό συνεδρίων και μεγάλων διοργανώσεων, καθώς και σε προορισμό διαμονής διαρκείας των σύγχρονων ψηφιακών νομάδων.
Στην ίδια κατεύθυνση, το Athens Film Office, το Γραφείο Εξυπηρέτησης Κινηματογραφικών Παραγωγών που δημιούργησε ο Δήμος Αθηναίων τον Μάρτιο του 2020, προβάλλει δυναμικά την Αθήνα μέσα από διεθνείς κινηματογραφικές ταινίες και διαφημιστικές παραγωγές που γυρίζονται στην πόλη μας.
Το Γραφείο έχει διευκολύνει τα γυρίσματα περισσότερων από 50 παραγωγών, όπως της ταινίας «Greek Freak» που αναφέρεται στη ζωή του Γιάννη Αντετοκούμπο, της γνωστής σειράς «Jack Ryan» στην πλατφόρμα της Amazon ή της νέας ταινίας του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ «Crimes of the Future» που γυρίζεται αυτή την περίοδο στην Αθήνα. Όλες αυτές οι παραγωγές πέρα από τη διεθνή προβολή εξασφαλίζουν και ένα σημαντικό οικονομικό όφελος για την πόλη.
Παράλληλα, δημιουργούμε ισχυρές συμμαχίες με τον ιδιωτικό τομέα για την προβολή της πόλης.
Μέσω της σύμπραξης This is Athens & Partners, συνεργαζόμαστε με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και τη Marketing Greece, καθώς και με κάποιους από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας, όπως την AEGEAN, το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας, τη Lamda, τη Λάμψα και την Ιονική Ξενοδοχειακαί Επιχειρήσεις.
Προωθώντας από κοινού την πόλη, προσπαθούμε να τονώσουμε την τοπική οικονομία και να ενισχύσουμε τις θέσεις εργασίας.
Η συνεργασία μας επικεντρώνεται κυρίως σε τρεις τομείς: Στην ανάπτυξη του προορισμού με επενδύσεις και δράσεις για την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου, στη διαχείριση του προορισμού με στόχο τη δημιουργία εμπειριών για τον επισκέπτη και στην προβολή και προώθηση του προορισμού σε στοχευμένες αγορές του εξωτερικού μέσα από ψηφιακές καμπάνιες.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης