Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Πράσινη Συμφωνία: Το μεγάλο στοίχημα της Ευρώπης και η τουριστική βιομηχανία

tags :
Πράσινη Συμφωνία: Το μεγάλο στοίχημα της Ευρώπης και η τουριστική βιομηχανία
Όσον αφορά στον τουρισμό και στις μεταφορές, η Συμφωνία θα φέρει πολλές μεταμορφώσεις και θα βοηθήσει στην επιτάχυνση της μετάβασης σε έναν οικολογικό τουρισμό
Εμπλέκοντας κάθε πολιτική, όπως ενέργεια, μεταφορές, περιβάλλον, βιοποικιλότητα και ποιότητα του αέρα, οι Βρυξέλλες θέλουν η ευρωπαϊκή ήπειρος να είναι η πρώτη που θα επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα το 2050.
Ωστόσο, μια τέτοια δραστική πολιτική περιλαμβάνει προκλήσεις σε πολλούς τομείς, όπως η τουριστική βιομηχανία.
Λαμβάνοντας υπόψη τον ανθρώπινο αντίκτυπο στη Γη και το περιβάλλον της, οι κυβερνήσεις πρέπει να ενισχύσουν την πολιτική της αειφόρου ανάπτυξης.
Μετά τη συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή το 2015, η Πράσινη Συμφωνία της Ευρώπης εισήχθη για πρώτη φορά στις 11 Δεκεμβρίου 2019.
Καθιερώνοντας μια μακροπρόθεσμη στρατηγική, η Επιτροπή έχει δηλώσει κυρίως ότι “θα αυξήσει τον στόχο μείωσης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της ΕΕ για το 2030 σε τουλάχιστον 50% και προς 55% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990, με υπεύθυνο τρόπο”.
Όντας βασικό μέρος του προγράμματος της, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν τοποθετήθηκε ως η πρωταγωνίστρια της οικολογικής μετάβασης στην Ευρώπη.
“Τον Ιούλιο, αμέσως μετά το διορισμό μου, έθεσα την κλιματική δράση στο επίκεντρο της πολιτικής μου ατζέντας. Ψηφίστε, εγκρίνατε αυτήν την ατζέντα”, είχε πει.
Αλλά συνέβη ένα απροσδόκητο γεγονός, γονατίζοντας την Ευρώπη. Η πανδημία δεν έχει θέσει μόνο τις χώρες σε χρέος, αλλάζει και τις συνήθειες των ανθρώπων, αμφισβητώντας την εγκυρότητα της Πράσινης Συμφωνίας, λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση της Ένωσης.
Παρ ‘όλα αυτά, οι Βρυξέλλες επέλεξαν να διατηρήσουν το πρόγραμμά τους.
“Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία είναι το πρόγραμμα μας για να κάνουμε αυτή τη μεταμόρφωση”, δήλωσε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

Πράσινη Συμφωνία: Το μεγάλο στοίχημα της Ευρώπης και η τουριστική βιομηχανία

Όσον αφορά στον τουρισμό και στις μεταφορές, η Συμφωνία θα φέρει πολλές μεταμορφώσεις και θα βοηθήσει στην επιτάχυνση της μετάβασης σε έναν οικολογικό τουρισμό.
Αλλά φέρνει επίσης το μερίδιο των προκλήσεων για τους επαγγελματίες του κλάδου.
Στις 14 Ιουλίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε δώδεκα κείμενα που αποσκοπούν στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της ηπείρου κατά 55% έως το 2030 σε σύγκριση με το 1990, μέτρα που θα αποτελέσουν το αντικείμενο σκληρών συζητήσεων τουλάχιστον ενός έτους.
Για παράδειγμα, η ΕΕ πρότεινε τη φορολόγηση της κηροζίνης από το 2023 για πτήσεις στη ζώνη της, επιβάλλοντας επιπλέον έναν ελάχιστο συντελεστή βιοκαυσίμων.
Αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει ανισορροπία με τον διεθνή ανταγωνισμό για τις ευρωπαϊκές εταιρείες. Αλλά και να επηρεαστούν οι καταναλωτές.
Για να εξισορροπηθεί το αυξημένο κόστος, οι αεροπορικές εταιρείες θα έπρεπε να πουλήσουν ακριβότερα εισιτήρια.
Προκαλώντας μείωση του αριθμού των ταξιδιωτών και κάνοντας μια ολόκληρη αγορά να καταρρεύσει.
Επίσης, ακόμη και αν αναπτυχθούν εναλλακτικές, αυτές θα πρέπει να τεθούν σε ισχύ μόλις το 2035. Αφήνοντας την κηροζίνη ως το πιο οικονομικά καύσιμο προς το παρόν.
Τα βιοανθρακικά δεν είναι επίσης πάντα οικολογικά. Χρειάζονται εκτεταμένα χωράφια για την καλλιέργεια λαχανικών που προορίζονται να μετατραπούν σε καύσιμα, ακόμη περισσότερο όταν προκαλούν αποψίλωση, μεταφορά κ.λπ.
Ωστόσο, αναπτύσσεται μια δεύτερη γενιά καυσίμων, που παράγεται από απόβλητα.
Επί του παρόντος, τα συμβατικά καύσιμα εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το ήμισυ της δεξαμενής.
Τα βιοανθρακικά είναι ακριβότερα, δύο έως τέσσερις φορές περισσότερο από την κηροζίνη.
Αλλά η βιομηχανία πρέπει να εκσυγχρονιστεί. Η αεροπορική κίνηση έχει μεγάλο αντίκτυπο στην υπερθέρμανση του πλανήτη.
Η εξάντληση των φυσικών πόρων θα καταστήσει τα παραδοσιακά καύσιμα όλο και λιγότερο βιώσιμα.
Επίσης, οι καταναλωτές τείνουν να είναι πιο οικολογικά υπεύθυνοι και να ανησυχούν για το μέλλον τους, όπως μπορούμε να δούμε με πολλές εκδηλώσεις όπως οι πορείες για το κλίμα.
Έτσι, ακόμα κι αν δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για την ημερομηνία -στόχο, η Πράινη Συμφωνία είναι απαραίτητη για την Ευρώπη και τον κόσμο.
Και με αυτήν, η γηραιά ήπειρος μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα βιώσιμης ανάπτυξης.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης