Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Α.Καλλίας (ξενοδόχοι Δράμας): Θα πρέπει να προετοιμαστούμε, ίσως επανέλθει ένα νέο lockdown

Α.Καλλίας (ξενοδόχοι Δράμας): Θα πρέπει να προετοιμαστούμε, ίσως επανέλθει ένα νέο lockdown

«Οποιοδήποτε μέτρο περιορισμού των Ελλήνων θα αποτελέσει τεράστιο πλήγμα για τις επιχειρήσεις» λέει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας

Σχετικά Άρθρα
Αναφέρεται στον αγώνα που δίνουν πάνω από 1000 ξενοδοχεία που λειτουργούν στον ορεινό όγκο της χώρας και 4000 στην ηπειρωτική Ελλάδα για να κρατηθούν «όρθια» και προβλέπει: «Θα είναι πολύ δύσκολο να επιβιώσουν αυτές οι επιχειρήσεις, καθώς θα είναι ήδη σχεδόν τρεις σεζόν χωρίς κόσμο».
Ο πρόεδρος των ξενοδόχων Δράμας και Έφορος Δημοσίων Σχέσεων της ΠΟΞ κ. Άγγελος Καλλίας δηλώνει στο BN για τον εσωτερικό τουρισμό και για το ενδεχόμενο ενός νέου lockdown: «Οποιοδήποτε μέτρο περιορισμού των Ελλήνων θα αποτελέσει τεράστιο πλήγμα για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, είτε αυτές είναι 12μηνης λειτουργίας, είτε χειμερινής» και ζητά να επιτρέπονται οι μετακινήσεις «όπως ακριβώς και για τους επισκέπτες από το εξωτερικό».
Ο κ. Καλλίας διακρίνει ευκαιρίες για ανάπτυξη των ειδικών μορφών τουρισμού μέσω του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» που για την ηπειρωτική χώρα όπως λέει «είναι το Α και το Ω».

Συνέντευξη στη Νένα Ουζουνίδου

Ποιες αλλαγές πιστεύετε ότι μπορεί να φέρει στο τουριστικό προϊόν της χώρας μας το σχέδιο «Ελλάδα 2.0»; Είναι πράγματι μια ευκαιρία για να αναπτυχθούν οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού μέσα στην κρίση;

Όντως το «Ελλάδα 2.0» θα είναι ένα σημαντικό εργαλείο για την αναπτυξιακή τροχιά της χώρας μας, πόσο μάλλον για το τουρισμό και για τις ειδικές μορφές τουρισμού, καθώς θα καλύψει ένα ευρύ φάσμα αυτών, οινοτουρισμός, γαστρονομία , πεζοπορία κ.α.
Θα πρέπει να το δούμε σαν ευκαιρία και να εκμεταλλευτούμε όλα εργαλεία που θα έχουμε διαθέσιμα, ώστε να δώσουμε ώθηση προς αυτή την κατεύθυνση, στις περιοχές και τις επιχειρήσεις μας.
Και στο παρελθόν είχαν υπάρξει διαφορά εργαλεία για την ανάπτυξη των ειδικών μορφών τουρισμού, αλλά δεν τα εκμεταλλευτήκαμε.
Οι συνθήκες ωρίμασαν, οι καταστάσεις που ζούμε και οι τάσεις που αλλάζουν μας κάνουν πλέον να επαναπροσδιορίσουμε τα θέλω και τη στόχευση μας.
Τόσο σαν επιχειρηματίες, όσο και σε επίπεδο κυβέρνησης.
Είναι η ευκαιρία μας και θα υιοθετήσω μία έκφραση που άκουσα πρόσφατα: «Στην παρούσα χρονική συγκυρία θα πρέπει να προσπαθήσουμε πολύ για να αποτύχουμε».

Η ιστορία του κρασιού στη χώρα μας είναι συνδεδεμένη με τη φιλοξενία. Η Δράμα για παράδειγμα, είναι ένας προορισμός με επισκέψιμα οινοποιεία και εκλεκτές ποικιλίες κρασιού. Πρακτικά, τι πρέπει να κάνει η Ελλάδα για αποκτήσει τη θέση που της αξίζει στο «χάρτη» του οινοτουρισμού;

Δύο βασικά πράγματα: Να αποφασίσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι αν θέλουν να γίνουν οινικός προορισμός.
Και αν το θέλουν, τότε να συνεργαστούν μεταξύ τους προς αυτή την κατεύθυνση, να καταστρώσουν έναν στρατηγικό σχεδιασμό που θα δείξει το δρόμο και το τρόπο για το πού και πώς θα προχωρήσουν, μέχρι να πετύχουν το στόχο τους. Τόσο απλά. Αν ο καθένας από εμάς περιμένει να το κάνουν οι άλλοι για αυτόν, τότε πολύ απλά θα συνεχίσει το ίδιο «story» που απλά θα αποτυπώνει την επιθυμία, τη δυνατότητα και σε λίγα χρόνια θα μιλάμε απλά για άλλη μια χαμένη ευκαιρία. Διότι αν δεν το κάνουμε εμείς θα το κάνει κάποιος άλλος.
Ξέρετε δεν χρειάζεται και δεν μπορούν όλοι να είναι τουριστικοί προορισμοί. Θέλει εξωστρέφεια και συνεργασίες.

Έχουν αξιοποιηθεί όσο θα έπρεπε τα μονοπάτια; O περιπατητικός τουρισμός έχει δυνατότητες να συμβάλλει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου;

Για την ηπειρωτική Ελλάδα αυτό είναι το Α και το Ω.
Όχι μόνο ο περιπατητικός, αλλά κάθε είδος τουρισμού προς αυτή την κατεύθυνση, ποδηλασία-αναρρίχηση – αιωροπτερισμός- κανό – παρατήρηση κ.λπ.
Για τους ορεινούς προορισμούς, επιμηκύνει τη χειμερινή περίοδο καθώς δημιουργεί ένα φανατικό κοινό το καλοκαίρι και αντίστοιχα επιμηκύνει τη καλοκαιρινή περίοδο το φθινόπωρο και την άνοιξη.
Οπότε αν το δούμε ολιστικά, η απάντηση είναι μία: ΝΑΙ.

Η Δράμα που δεν βασίζεται στο μοντέλο «ήλιος και θάλασσα», έχει επισκεψιμότητα μέσα στο καλοκαίρι; Έχετε σκεφτεί πώς θα αυξήσετε τη διάρκεια του μέσου όρου των διανυκτερεύσεων, ώστε να ξεφύγετε από τις επισκέψεις μόνο του Σαββατοκύριακου;

Η Δράμα έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που με μία σοβαρή και σωστή προσέγγιση μπορεί να αποκτήσει προστιθέμενη αξία.
Τόσο από την ανάπτυξη των ειδικών μορφών τουρισμού, αλλά και από την αξιοποίηση του φυσικού πλούτου που διαθέτει.
Συνηθίζω να λέω ότι και η θάλασσα στα 30 λεπτά απόσταση, θα δώσει υπεραξία στον τόπο μας, αλλά αυτό σε δεύτερο χρόνο.
Προς το παρόν είναι πρωτεύον και εκεί έχουμε εστιάσει το τελευταίο διάστημα, το να εκπονήσουμε έναν στρατηγικό σχεδιασμό ώστε να δούμε τι έχουμε, το πού θα πάμε και με ποιόν τρόπο θα πάμε εκεί που θέλουμε.
Θα κάνουμε μία ολιστική προσέγγιση του προορισμού μας και θα αναδείξουμε τα χαρακτηριστικά του, ώστε με τη σωστή οργάνωση, τις σωστές υποδομές και τους ανθρώπους να κερδίσουμε το στοίχημα της επανεκκίνησης. Μέσω ενός αυθεντικού προορισμού εμπειρίας, που θα «παντρεύει» τον οίνο με την γαστρονομία, τα δάση με τους λάτρεις της πεζοπορίας, της παρατήρησης, τις λίμνες με τα κανό και τα ποτάμια με το καγιάκ, τα βουνά με τους σκιέρ και τους λάτρεις των extreme sports και φυσικά τον πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό.
Όλα αυτά θα έρθουν μέσα από έναν στρατηγικό σχεδιασμό για να συνθέσουν το παζλ για την μεγάλη εικόνα που θέλουμε να δείξουμε ως προορισμός, 365 μέρες το χρόνο.
Όλα αυτά θα μας βοηθήσουν και θα μας οδηγήσουν στο να επιμηκύνουμε τη περίοδο λειτουργίας τόσο σε εβδομαδιαία όσο και σε ετήσια βάση.

Πέρυσι η απαγόρευση των μετακινήσεων εμπόδισε τους προορισμούς κοντά σε χιονοδρομικά κέντρα να δουν μια «άσπρη μέρα». Φέτος τι περιμένετε; Φοβάστε μήπως επαναληφθεί το ίδιο σενάριο;

Θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι στο ενδεχόμενο να επανέλθει ένα νέο lockdown, ίσως όχι όπως τη χρονιά που πέρασε, αλλά με περιορισμούς.
Όπως και να έχει όμως, θα είναι πραγματικά μια δύσκολη χρονιά.
Η ηπειρωτική Ελλάδα εξαρτάται αποκλειστικά από τον εσωτερικό τουρισμό, οπότε οποιοδήποτε μέτρο περιορισμού των Ελλήνων θα αποτελέσει τεράστιο πλήγμα για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, είτε αυτές είναι 12μηνης λειτουργίας, είτε χειμερινής.
Θέλουμε να είμαστε αισιόδοξοι και ελπίζουμε όλοι μας να βοηθήσουμε ώστε η χώρα μας να είναι «πράσινη» για το καλό όλων μας.
Να μπορούμε να ταξιδέψουμε και το χειμώνα.
Θα πρέπει να ληφθούν - αν χρειαστεί να ληφθούν - μέτρα τα οποία θα επιτρέπουν μετακινήσεις όπως ακριβώς και στους επισκέπτες από το εξωτερικό.
Άλλωστε ο κλάδος έχει αποδείξει ότι τηρεί πλήρως τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τα ξενοδοχεία μας είναι χώροι ασφαλείς για τους επισκέπτες μας.
Πιστεύουμε ότι το ίδιο πράττει και όλος ο επαγγελματικός κόσμος, στο σύνολό του.
Ίσως να μην έχουμε όλες αυτές τις μεγάλες χριστουγεννιάτικες γιορτές ή εκδηλώσεις ανά την Ελλάδα, ίσως τα χιονοδρομικά να μην είναι σε πλήρη λειτουργία, αλλά η χώρα μας, όπως έχω πει δεν είναι μόνο αυτά.

Πόσα ξενοδοχεία λειτουργούν στην ορεινή – ηπειρωτική Ελλάδα; Πως θα επιβιώσουν αυτές οι επιχειρήσεις μέσα σε έναν δεύτερο δύσκολο χειμώνα; Θα καταφέρουν να αντέξουν ή κάποιες από αυτές θα αναγκαστούν να κλείσουν;

Πάνω από 1.000 ξενοδοχεία λειτουργούν στον ορεινό όγκο της χώρας, ενώ στην ηπειρωτική Ελλάδα περίπου 4.000.
Θα είναι πολύ δύσκολο να επιβιώσουν αυτές οι επιχειρήσεις καθώς θα είναι ήδη σχεδόν τρεις σεζόν χωρίς κόσμο.
Τα λειτουργικά έξοδα είναι πάρα πολλά και δυσβάσταχτα αν σκεφτεί κανείς ότι και μόνο η συντήρηση των χώρων κατά την περίοδο του χειμώνα είναι συνεχής για τους επισκέπτες του Σαββατοκύριακου.
Οι περιοχές που έχουν κατορθώσει να έχουν ένα δυνατό brand, σίγουρα θα είναι καλύτερα από μικρότερους και όχι τόσο γνωστούς προορισμούς, όπου εκεί φοβάμαι ότι οι εξελίξεις θα είναι άσχημες.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εδώ μιλάμε για μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που στην πλειοψηφία τους είναι οικογενειακές, ακόμα και αν λειτουργούν υπό την μορφή εταιρειών.
Αρά τίθεται σοβαρό θέμα επιβίωσης.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης