Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Άννα Καλογεροπούλου, περιφέρεια Πελοποννήσου: Το στρατηγικό μας σχέδιο περιλαμβάνει προσανατολισμό σε θεματικές μορφές τουρισμού

tags :
Άννα Καλογεροπούλου, περιφέρεια Πελοποννήσου: Το στρατηγικό μας σχέδιο περιλαμβάνει προσανατολισμό σε θεματικές μορφές τουρισμού
Η Άννα Καλογεροπούλου εκτιμά ότι η φετινή σεζόν θα είναι καλύτερη σε σχέση με την περσινή

Για τον στρατηγικό σχεδιασμό της περιφέρειας Πελοποννήσου στην κατεύθυνση ενίσχυσης του τουριστικού της αποτυπώματος της περιοχής μιλά σε συνέντευξή της στο tourismtoday η αντιπεριφερειάρχης για θέματα Τουρισμού στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, Άννα Καλογεροπούλου. «Δυστυχώς, η Πελοπόννησος δεν έχει πάρει τη θέση που της αξίζει σε σχέση με άλλες Περιφέρειες της επικράτειας, αλλά και πολύ περισσότερο σε σχέση με αντίστοιχες περιφέρειες της Ευρώπης», επισημαίνει, μεταξύ άλλων η Άννα Καλογεροπούλου, εκτιμώντας ότι η φετινή σεζόν θα είναι καλύτερη σε σχέση με την περσινή.

Ποια είναι η πρώτη εικόνα που έχετε για τη φετινή τουριστική σεζόν;

Τα μηνύματα που λαμβάνουμε είναι πως ο κόσμος θέλει να ταξιδέψει. Όμως σε αυτή τη χρονική περίοδο κανείς δεν μπορεί να κάνει μακροπρόθεσμα σχέδια. Ούτε εμείς ως προς την προβολή του προορισμού μας, αλλά ούτε και οι δυνητικοί επισκέπτες ως προς τα ταξιδιωτικά τους πλάνα. Η υγειονομική κρίση είναι σε εξέλιξη και η τουριστική σεζόν δεν αναμένεται να ξεκινήσει πριν το 3ο τρίμηνο του έτους, τουλάχιστον με τους αλλοδαπούς επισκέπτες. Οι Έλληνες, αν προσέξουμε τώρα και συνταχθούμε στην εθνική προσπάθεια για τον περιορισμό μετάδοσης της νόσου και δεδομένου πως θα έχει δημιουργηθεί ένα τείχος προστασίας σε αντίθεση με πέρσι που δεν υπήρχε καν εμβόλιο, είμαι αισιόδοξη πως θα μπορέσουν να ταξιδέψουν από το Πάσχα. Το πιο σημαντικό είναι η διατήρηση της εικόνας της Περιφέρειάς μας ως υγειονομικά ασφαλούς! Πέρσι το επιτύχαμε επενδύοντας πολλά εκατ. ευρώ στην ενίσχυση των υγειονομικών δομών αλλά και εκπαιδεύοντας τους επαγγελματίες του τουρισμού. Και φέτος συνεχίζεται αυτή η προσπάθεια αλλά είναι και θέμα συλλογικής αλλά και ατομικής ευθύνης όλων των πολιτών. Είμαστε αισιόδοξοι πως η επισκεψιμότητα φέτος θα είναι μεγαλύτερη.

Τι περιλαμβάνει το στρατηγικό πλάνο της περιφέρειας Πελοποννήσου για την περαιτέρω ανάδειξη της περιοχής; Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας;

Έχουμε την τύχη να ζούμε σε μία Περιφέρεια με απίστευτο ιστορικό, πολιτιστικό, φυσικό και διατροφικό πλούτο σε ένα μόνο μέρος. Δυστυχώς, η Πελοπόννησος δεν έχει πάρει τη θέση που της αξίζει σε σχέση με άλλες Περιφέρειες της επικράτειας, αλλά και πολύ περισσότερο σε σχέση με αντίστοιχες περιφέρειες της Ευρώπης -με ετερόκλητα ή ομοιόμορφα χαρακτηριστικά- με βάση τα στοιχεία της Eurostat.
Το στρατηγικό σχέδιο για τη διαχείριση του προορισμού μας τα προσεχή έτη περιλαμβάνει προσανατολισμό σε θεματικές μορφές τουρισμού, όπως ο πεζοπορικός, ο αλιευτικός, ο πολιτιστικός, ο γαμήλιος και φυσικά ο γαστρονομικός μιας και είμαστε η περιφέρεια με το πιο πλούσιο καλάθι ελληνικών αγρο-διατροφικών προϊόντων. Επιπλέον, στοχεύουμε στην ενίσχυση της εικόνας του προορισμού στο ψηφιακό περιβάλλον έτσι όπως το έχουν διαμορφώσει οι συνθήκες και οι τάσεις της εποχής αλλά κυρίως και στην αναβάθμιση του προορισμού μας σε επίπεδο υποδομών, οι οποίες αποτελούν βασικό υποστηρικτικό όρο του τουριστικού μας προϊόντος. Έχει ήδη ξεκινήσει και υλοποιείται μία τεράστια προσπάθεια αναβάθμισης του οδικού δικτύου, συντήρησης και ενίσχυσης της ανάδειξης και της πρόσβασης στα πολιτιστικά αγαθά και τοπόσημα καθώς και εξασφάλιση καθαρών πόλεων μέσω της πρόσφατης διευθέτησης του έργου διαχείρισης των απορριμμάτων.

Η περιφέρειά σας βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στη δημιουργία ενός δικτύου υδατοδρομίων. Ποια είναι τα σχέδιά σας στην κατεύθυνση αυτή; Ποια άλλα έργα δρομολογείτε στο πλαίσιο ενίσχυσης του τουριστικού προϊόντος;

Το νέο νομοσχέδιο βοηθά τη λειτουργία υδατοδρομίων σε όλη την Ελλάδα! Το σημαντικό είναι να μπορέσει να αναπτυχθεί ένα ολοκληρωμένο δίκτυο υδατοδρομίων προκειμένου να γίνει ή διασύνδεση όσο το δυνατόν περισσότερων προορισμών ώστε να το καταστήσει βιώσιμο αλλά και ακόμα πιο σημαντικό να υπάρξει επενδυτικό ενδιαφέρον από επενδυτές. Στην Πελοπόννησο ήδη δρομολογείται η λειτουργία υδατοδρομίου στη λίμνη Τάκα, στην Αρκαδία, όπου σχεδιάζεται και η αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής με δενδροφυτεύσεις, ποδηλατόδρομους και άλλες παρόμοιου χαρακτήρα παρεμβάσεις. Αντίστοιχες ενέργειες εξετάζονται σε περιοχές όπως η Καλαμάτα, η Μονεμβασιά, η Μάνη, το Ναύπλιο, η Νέα Κίος και η Κόρινθος.
Τα υδροπλάνα αποτελούν ένα ασφαλές και ευέλικτο μεταφορικό μπορούν να λειτουργήσουν ως συνδετικός κρίκος σε μεταξύ περιοχών που δεν έχουν απευθείας σύνδεση μεταξύ των προορισμών. Κατά αυτό τον τρόπο, η τουριστική αγορά δύναται να διευρυνθεί με πτήσεις charter, VIP, περιηγητικές ή τακτικές επιβατικές.
Νέες κατευθύνσεις ως προς τον εμπλουτισμό του τουριστικού μας προϊόντος είναι η ολοκλήρωση της ενοποίησης των περιπατητικών μονοπατιών σε όλη την Πελοπόννησο, η βελτίωση της προσβασιμότητας σε τοπόσημα, πολιτιστικά μνημεία και άλλα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος, η ενίσχυση της τουριστικής εμπειρίας με ψηφιακά και καινοτόμα μέσα, ο εκσυγχρονισμός των λαϊκών αγορών οι οποίες αποτελούν τον καθρέπτη των τοπικών οικονομιών μας και μπορούν να μπορούν να αποτελέσουν ένα τουριστικό προϊόν που θα ενισχύσει και τον πρωτογενή μας τομέα και θα προβάλει τον αγροδιατροφικό μας πλούτο, καθώς και ο σχεδιασμός μιας ολοκληρωμένης πολιτιστικής διαδρομής, η οποία θα συνδέσει τον πολιτισμό με τον τουρισμό, θα αυξήσει την επισκεψιμότητα και φυσικά θα ενισχύσει όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο.

Θα μπορούσε η αναβίωση του «Ράλι Ακρόπολης» να ενισχύσει περαιτέρω την εναλλακτικό τουρισμό στην περιφέρειά σας και να αναδείξει περαιτέρω την Πελοπόννησο παγκοσμίως;

Η διοργάνωση του Rally Acropolis έχει επιστρέψει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και είναι θέμα Εθνικής υπερηφάνειας να επιτρέψει και στην Ελλάδα και ακόμα καλύτερα στην Πελοπόννησο. Είναι μία διοργάνωση που προσελκύει τεράστιο ενδιαφέρον από όλη την Ευρώπη και φυσικά θα ενισχύσει την οικονομία της περιοχής αλλά και την τουριστική προβολή όλης της Περιφέρειας μας. Η περιφερειακή αρχή σε συνεργασία με τους Δήμους της Κορινθίας και ιδιώτες ετοιμάζουμε την κατάθεση του φακέλου διεκδίκησης των αγώνων. Η Περιφέρεια μας έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα σε προσβασιμότητα, ξενοδοχειακά καταλύματα, αγωνιστικές υποδομές, καθώς και ειδικές διαδρομές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους. Αυτή τη στιγμή εργαζόμαστε πάνω στη ενίσχυση της χρηματοδότησης μιας τόσο σημαντικής διοργάνωσης.

Ο εσωτερικός τουρισμός στήριξε ιδιαίτερα την Πελοπόννησο πέρυσι και γι’ αυτό η περιφέρειά σας αναδείχθηκε η κερδισμένη του 2020. Σχεδιάζετε κάποιες δράσεις με στόχο την προσέλκυση των Ελλήνων τουριστών και αυτό το καλοκαίρι;

Ο προορισμός της Πελοποννήσου υπέστη πολύ λιγότερες φθορές σε σχέση με άλλους προορισμούς τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο. Η εγγύτητα με την Αττική, η εύκολη οδική πρόσβαση από άλλους προορισμούς της Ελλάδας, οι δράσεις στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, το πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους», αλλά και το μεγάλο ποσοστό των ημεδαπών αλλά και ανεξάρτητων ταξιδιωτών που καταλαμβάνουν περίπου το 80% των επισκεπτών στον προορισμό μας σε συνδυασμό με στοχευμένη προβολή σε πανελλήνιας εμβέλειας και περιφερειακά ΜΜΕ με έμφαση στον οδικό τουρισμό συνέβαλαν στη μεγάλη επισκεψιμότητα την περσινή τουριστική περίοδο.
Δεδομένου ότι και φέτος η πλειοψηφία των δυνητικών επισκεπτών μας θα είναι υπέρ των ημεδαπών, θα υλοποιήσουμε δράσεις τουριστικής προβολής κυρίως με ενίσχυση της προβολής του προορισμού σε ψηφιακά κανάλια διανομής, λιγότερο σε παραδοσιακά μέσα και με έμφαση κατά κύριο τους ανεξάρτητους ταξιδιώτες οι οποίοι και αναμένουμε πως θα προγραμματίσουν τα ταξιδιωτικά τους πλάνα την τελευταία στιγμή.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης