Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Ιωάννα Δρέττα, CEO Marketing Greece: Η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου ακούγεται σήμερα πιο ρεαλιστική για αρκετούς προορισμούς

tags :
Ιωάννα Δρέττα, CEO Marketing Greece: Η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου ακούγεται σήμερα πιο ρεαλιστική για αρκετούς προορισμούς
Στην Εύα Οικονομάκη
Γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα τον κομβικό ρόλο της επικοινωνιακής στρατηγικής στην προώθηση του ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό, καθώς και τη σημασία σύζευξης του ιδιωτικού με τον δημόσιο τομέα για την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.
Η Ιωάννα Δρέττα, η ισχυρή γυναίκα που βρίσκεται πίσω από τη Marketing Greece, μιλά στο tourismtoday για τις προκλήσεις του ελληνικού τουρισμού και τις ευκαιρίες που «γέννησε» η επέλαση της πανδημίας του κορωνοϊού. Η CEO της Marketing Greece δίνει, μάλιστα, το στίγμα των επόμενων κινήσεών της και επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι “φέτος ετοιμάζουμε καμπάνια για τους digital nomads και έχουμε ήδη ξεκινήσει να προωθούμε δυναμικά προορισμούς σε όλη την Ελλάδα”.

Ποια είναι η εκτίμησή σας για την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν η οποία έρχεται μετά από ένα πολύ δύσκολο 2020 για τον ελληνικό -και όχι μόνο- τουρισμό και κατά την οποία ο ανταγωνισμός θα είναι ιδιαίτερα σκληρός; Ποιο είναι το στοίχημα που καλείται να κερδίσει ο ελληνικός τουρισμός; Πότε εκτιμάτε ότι θα ανακάμψει ο ελληνικός τουρισμός και θα καταφέρει να φτάσει στα επίπεδα του 2019;

Η επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού βασικά προϋποθέτει δύο πράγματα. Πρώτον, την υπό προϋποθέσεις (εμβόλιο, τεστ) μεν, αλλά απρόσκοπτη κίνηση των ταξιδιωτών, χωρίς υποχρεωτικές καραντίνες και ανοίγματα/κλεισίματα συνόρων. Δεύτερον, εξαρτάται από την αποκατάσταση της διασυνδεσιμότητας της χώρας μας, με άλλα λόγια του δικτύου διανομής. Και τα δύο αυτά θέματα, είναι σύνθετα, εξαρτώνται αφενός από τη στάση χωρών της ΕΕ και αφετέρου από την ανθεκτικότητα και τις εξελίξεις στον αεροπορικό κλάδο, ο οποίος έχει δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα από την πανδημία.
Ταυτόχρονα, ο ανταγωνισμός το δεύτερο εξάμηνο του 2021, προβλέπεται πολύ σκληρός, δεδομένου πως επιστρέφουν οι μεγάλοι ανταγωνιστές μας. Ο ελληνικός τουρισμός πέραν από τις αντοχές που καλείται να δείξει, για μία ακόμη χρονιά, ταυτόχρονα καλείται να προετοιμαστεί για την επόμενη μέρα, που όπως δείχνουν όλες οι έρευνες ο ταξιδιώτης μεταβάλει τη συμπεριφορά του.

Η πανδημία έχει διαμορφώσει νέες συνθήκες στη φιλοξενία και στον τουρισμό εν γένει. Έχουν αναδυθεί νέες τάσεις. Ποιες από αυτές τις τάσεις θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί η Ελλάδα και να διευρύνει το μερίδιό της στην παγκόσμια πίτα του τουρισμού; Μπορεί να επιτευχθεί με τον τρόπο αυτό η πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου;

Το συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας που συνδέεται με το αύριο του τουρισμού, ή με τον σύγχρονο όρο της οικονομίας των επισκεπτών, έχει να κάνει με το ότι η ζωή στη χώρα μας είναι ωραία. Είτε αφορά διακοπές, μεγαλύτερα διαστήματα διαμονής, δουλειά εξ αποστάσεως, σπουδές κ.λπ. Πέραν αυτού όμως, αυτά που αναζητούν οι ταξιδιώτες αλλάζουν παροδικά λόγω covid ή και μόνιμα. Ο τουρισμός γίνεται πιο ουσιαστικός. Η αυθεντικότητα, η βιωσιμότητα, ο άνθρωπος, η φύση, οι τοπικές εμπειρίες, ο πολιτισμός και η γαστρονομία γίνονται πιο σημαντικές έννοιες από ό,τι ήταν προ πανδημίας και σε όλα αυτά τα μέτωπα έχουμε πλεονέκτημα. Το πλεονέκτημα όμως αυτό πρέπει να το μετατρέψουμε σε ανταγωνιστικό προϊόν, που θα μας επιτρέψει να διεκδικήσουμε μεγαλύτερο μερίδιο στην παγκόσμια πίτα. Η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, με όλα αυτά τα νέα προϊόντα, ακούγεται πιο ρεαλιστική για αρκετούς προορισμούς, προϋποθέτει όμως δράσεις και ανάληψη ρίσκου εκ μέρους καταρχήν του ιδιωτικού τομέα.

Ποιο θα λέγατε ότι είναι το μεγαλύτερο μάθημα που μας δίδαξε η πανδημία; Τελικά, η κρίση γεννά ευκαιρίες;

Στη διάρκεια της πανδημίας και κυρίως στα πρώτα στάδιά της, διότι τώρα δυστυχώς έχει γίνει σχεδόν κανονικότητα, ο τουρισμός έδειξε και τα αντανακλαστικά και τις αντοχές που απαιτούσαν οι συνθήκες. Κυρίως όμως έδειξε προσαρμοστικότητα σε ακραίες συνθήκες, κατάφερε να παράσχει υπηρεσίες όταν άνοιξε η χώρα στους διεθνείς ταξιδιώτες, με αξιοπιστία και ασφάλεια. Αυτό ήταν ένα τεράστιο επίτευγμα που πιστεύω πως έχει πιστωθεί στον τομέα.
Ακούγεται ίσως σκληρό για όσους βιώσουν τις συνέπειες της πανδημίας, αλλά ναι, η κρίση γεννά ευκαιρίες. Έχουμε την ευκαιρία να επανατοποθετήσουμε το προϊόν μας, να κατανοήσουμε καλύτερα τα ζητούμενα για τον σύγχρονο ταξιδιώτη, τα οποία έτσι κι αλλιώς μεταβάλλονται, να επενδύσουμε περισσότερο στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα, να καταλάβουμε πως άλλο τουριστικός πόρος και άλλο προϊόν, να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα, να διαχειριστούμε καλύτερα τους προορισμούς, να αποδείξουμε πως η συνεργασία είναι ο μοναδικός δρόμος για να πάει ο τουρισμός μπροστά.

Η καμπάνια της Marketing Greece πέρυσι, με το «The Greek Summer State of Mind» να αποσπά πολύ καλές κριτικές, είχε ως κεντρική ιδέα την ενσυναίσθηση. Φέτος, πού θα στοχεύσει η καμπάνια της Marketing Greece για την προβολή της Ελλάδας;

Η καμπάνια του 2020 δεν ήταν μία συνηθισμένη τουριστική καμπάνια, έχτιζε πάνω στην εντυπωσιακή διαχείριση που έκανε η χώρα στο πρώτο κύμα της πανδημίας, μιλούσε για κάτι βαθύτερο και πιο ουσιαστικό, έσπαγε ταμπού και γι’ αυτό ήταν πρωτοποριακή. Λέτε σωστά πως η κεντρική ιδέα ήταν η ενσυναίσθηση. Τα brands που κατά τη διάρκεια της πανδημίας δεν έδειξαν ενσυναίσθηση, έχασαν. Και η Ελλάδα είναι το 5o μεγαλύτερο τουριστικό brand, πρέπει να επικοινωνεί ως τέτοιο. Σε αυτό το πλαίσιο, η φιλοσοφία και ο πυρήνας του 2020 παραμένει ο ίδιος και διατρέχει όλες μας τις δράσεις.

Σε ποιους άξονες κινείται η στρατηγική σας για το 2021; Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η Marketing Greece;

H Marketing Greece θα συνεχίσει να αγωνίζεται σε διαφορετικά μέτωπα για τον ελληνικό τουρισμό. Θα συνεχίσουμε να δημιουργούμε περιεχόμενο για τους προορισμούς, να μοιραζόμαστε γνώση και καλές πρακτικές, να επενδύουμε στη digital παρουσία των προορισμών στο discovergreece.com, στη δημιουργία θετικής δημοσιότητας για την Ελλάδα και τους προορισμούς της. Δεν μπορούμε να ταξιδεύουμε σε όλη την Ελλάδα, όπως κάναμε, αλλά συνεχίζουμε να είμαστε σε επαφή με την πρώτη γραμμή, τους επιχειρηματίες, την τοπική αυτοδιοίκηση σε όλη τη χώρα και μένουμε πιστοί στην αξία μας να δημιουργούμε συμμαχίες με όλους, υπηρετώντας ακόμα πιο δυναμικά τον κοινό στόχο που δεν είναι άλλος από την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος. Φέτος θα συνεχίσουμε να δίνουμε έμφαση στην εμπειρία, ειδικότερα στη γαστρονομία και τα outdoor activities, ετοιμάζουμε καμπάνια για τους digital nomads και έχουμε ήδη ξεκινήσει να προωθούμε δυναμικά προορισμούς σε όλη την Ελλάδα. Η Marketing Greece είναι μία μη κερδοσκοπική εταιρεία που μάχεται για τον ελληνικό τουρισμό, αντιμετωπίζει φυσικά προκλήσεις, τις οποίες ξεπερνάει με την εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων και όλων των χορηγών και συνεργατών μας.

Στο πλαίσιο του online conference «Destination Greece | Communication in challenging Times» που διοργάνωσαν το περασμένο μήνα ο ΣΕΤΕ και η Marketing Greece, δόθηκε, μεταξύ άλλων, ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάγκη ύπαρξης μιας κοινής επικοινωνιακής στρατηγικής και στη συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Ποια είναι τελικά η σημασία των δύο αυτών παραμέτρων για την προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό; Ποιο είναι το μέλλον της επικοινωνίας του ελληνικού τουρισμού;

Η συνεργασία θα πρέπει στο εξής να θεωρείται δεδομένο και όχι ζητούμενο, καθώς η εμπειρία που αποκτήσαμε όλοι το προηγούμενο διάστημα μας έκανε ξεκάθαρη την αξία και τη δυναμική που πηγάζει μέσα από αυτή. Πόσο μάλλον στο κομμάτι της επικοινωνίας του τουρισμού, που αποτελεί και την πρώτη μας επαφή με το διεθνές ταξιδιωτικό κοινό.
Η κοινή επικοινωνιακή στρατηγική δεν σημαίνει ότι όλοι οι προορισμοί θα προβάλλονται με ένα κοινό μήνυμα, αλλά η επικοινωνία τους θα διέπεται από κοινές αξίες, πυλώνες και επικοινωνιακούς στόχους, ώστε να μπορέσουμε να απευθυνθούμε μέσα από ένα συγκεκριμένο πλέγμα μηνυμάτων στο διεθνές ταξιδιωτικό κοινό, χτίζοντας τη φήμη και την εικόνα της χώρας στοχευμένα.
Στο Online conference “Destination Greece | Communication in challenging Times”, συμφωνήσαμε όλοι ότι η Συνεργασία, η Ενσυναίσθηση, η Αυθεντικότητα και η Βιώσιμη Ανάπτυξη είναι τα κύρια πεδία πάνω στα οποία θα πρέπει να χτιστεί η επικοινωνία του ελληνικού τουρισμού.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης