
σύμβολα :
ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ Α.Ε.JUMBO ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.AUTOHELLAS A.E.ΕΤΑΙΡΙΑ ΥΔΡΕΥΣΕΩΣ & ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΕΩΣ ΑΕ (ΚΟ)ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑ- ΧΑ Α.Ε. ΣΥΜ/ΧΩΝΙΝΤΡΑΚΟΜ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ Α.Ε.ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.Ε.
γράφει :
Σημαντική είναι η υστέρηση για ένα μεγάλο μέρος του χρηματιστηριακού ταμπλό
Αφορμή μάλλον το ράλι της μετοχής της Aegean στις δύο τελευταίες συνεδριάσεις, το οποίο άνοιξε την όρεξη των επενδυτών για γρήγορες και αξιόλογες επιδόσεις. Όμως δεν είναι σίγουρο ότι όλα αυτά τα «στοιχήματα θα πληρωθούν», λένε στελέχη της αγοράς και δείχνουν το παρελθόν.
Η ουσία είναι πως όχι μόνο το τελευταίο διάστημα, αλλά εδώ και μήνες για να μην πούμε χρόνια, κάποιες μετοχές έχουν καταγράψει εντυπωσιακά υψηλότερες αποδόσεις από άλλες που επίσης έχουν καλά αποτελέσματα. Προφανώς και έχουν ξεχωρίσει οι τραπεζικές μετοχές, αφού από τη χρεοκοπία κατάφεραν όχι μόνο να ανακάμψουν αλλά να επιστρέψουν και στις διανομές μερισμάτων.
Όμως υπάρχουν και άλλες μετοχές που δίνουν τακτικά μέρισμα που έχουν καλή χρηματοοικονομική διάρθρωση αλλά έμειναν πίσω για διάφορους λόγους.
Χθες είδαμε κάποια πονταρίσματα σε μετοχές όπως Fourlis, Έλαστρον και η Intracom έχει ανακάμψει τελευταία.
Αν πάρει για παράδειγμα κάποιος την πορεία των μετοχών τους τελευταίους 13 μήνες, θα δει πως ενώ ο Γ.Δ. έχει διψήφιο ποσοστό ανόδου και οι τράπεζες σημαντικά μεγαλύτερο, κάποια βαριά χαρτιά δεν έχουν ακολουθήσει.
Ο κλάδος των διυλιστηρίων για παράδειγμα δεν έχει ακολουθήσει. Η HelleniQ Energy, ίσως και λόγω των έκτακτων εισφορών, αλλά και της υποχώρησης των περιθωρίων έχει άνοδο μόλις 3,7% σε διάστημα 13 μηνών, ενώ στο ίδιο διάστημα η Motor Oil έχει απώλειες σχεδόν 10%.
Η Aegean παρά το διήμερο ράλι έχει ακόμα μικρές απώλειες της τάξης του 3%, αν και οι αναλυτές περιμένουν για το 2024 καθαρά κέρδη 128 εκατ. ευρώ και 142 εκατ. ευρώ για το 2025 που δίνουν μονοψήφιο p/e, ενώ αναμένεται και μέρισμα 0,75 ευρώ για φέτος και 0,77 ευρώ για το 2025, σύμφωνα με τη Eurobank Equities.
Όμως και η… ομόσταυλη Autohellas έχει μείνει σημαντικά πίσω παρά την καλή πορεία του τουρισμού και τις καλές προοπτικές. Ο τίτλος χάνει 12% στο εξεταζόμενο διάστημα.
Η ΕΧΑΕ αν και αναλυτές περιμένουν αύξηση των συναλλαγών και αναβάθμιση η μετοχή χάνει 11%. Με απώλειες 6% η Metlen την ώρα που η αγορά περιμένει είσοδο στο Λονδίνο.
Η ΕΥΔΑΠ χάνει 2%, αλλά η αγορά περιμένει να ξεκαθαριστεί το θέμα με τις αυξήσεις των τιμολογίων και αν θα υπάρξουν τέτοιες. Η Fourlis αύξησε όγκους και είναι στα ίδια επίπεδα με αυτά που ήταν 13 μήνες πριν, αλλά η αγορά έχει κάποιες ανησυχίες για τα επενδυτικά σχέδια και τα αποτελέσματα που θα φέρει κυρίως ο κλάδος των αθλητικών ειδών.
Η Jumbo επίσης έχει άνοδο μόλις 2% και μάλλον είναι αρκετά φθηνή, αφού με τις εκτιμήσεις για τα κέρδη του 2025 παίζει με P/E 10 φορές περίπου. Ο ΟΠΑΠ είναι «ομόλογο» και θα συνεχίσει να δίνει υψηλά μερίσματα αλλά σε 13 μήνες η άνοδος είναι μόλις 4%.
Αν πάμε ακόμα χαμηλότερα στις κεφαλαιοποιήσεις τότε είναι ακόμα περισσότερες οι εταιρείες που έχουν μείνει πίσω αδικαιολόγητα. Η Medicon χάνει 30%, η Έλαστρον 20% όσο και η Space Hellas, η ΕΚΤΕΡ 15% όσο και η Ευρώπη, η Μοτοδυναμική 13%, η Πετρόπουλος 11%, η Ελινόιλ 10%, η Ρεβόιλ 9%, η Intracom 4%, η Τεχνική Ολυμπιακή 5% όσο και η AustriaCard, και τα Πλαστικά Θράκης 1%.
Αμετάβλητη είναι η ΕΥΑΘ λόγω της ανάκαμψης τις προηγούμενες εβδομάδες. Συνολικά, εύλογα κάποιος μπορεί να ισχυριστεί πως ένα μεγάλο μέρος από το χρηματιστηριακό ταμπλό έχει σημαντική υστέρηση.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών