Η Γερμανία βρήκε τον τρόπο να σώσει τον πλανήτη από την ενεργειακή κρίση
Οι Γερμανοί μηχανικοί βρήκαν τον τρόπο να χρησιμοποιούν τις εξαντλημένες μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων
Η γερμανική εταιρεία Voltfang λανσάρισε ένα έργο με στόχο την ανακύκλωση των εξαντλημένων μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, μετατρέποντάς τες σε στατικά συστήματα αποθήκευσης πράσινης ενέργειας.
Σύμφωνα με το Euractiv, τέτοιες συσκευές μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο από νοικοκυριά όσο και από επιχειρήσεις για την αποθήκευση πλεονάζουσας ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές.
Αυτήν την εβδομάδα, η πρώτη βιομηχανική εγκατάσταση της εταιρείας άνοιξε στην Άαχεν, κοντά στα σύνορα με το Βέλγιο και την Ολλανδία.
Σύμφωνα με την Voltfang, το εργοστάσιο αυτό έχει γίνει η μεγαλύτερη επιχείρηση στην Ευρώπη που ειδικεύεται στην επεξεργασία μπαταριών λιθίου-ιόντων.
Η εταιρεία απασχολεί περίπου 100 άτομα.
Ο CEO της Voltfang, David Udsanji, ανέφερε ότι το έργο σχεδιάστηκε για να βοηθήσει τη Γερμανία να προχωρήσει από τα ορυκτά καύσιμα στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Τόνισε ότι, παρά την σημαντική ανάπτυξη της αιολικής και ηλιακής ενέργειας στη χώρα, για να εξασφαλιστεί η σταθερότητα της ενεργειακής τροφοδοσίας, είναι αναγκαίο να αυξηθεί η χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας.
Σύμφωνα με τον Udsanji, τέτοιες πρωτοβουλίες θα βοηθήσουν την Ευρώπη να ενισχύσει την ενεργειακή της ανεξαρτησία, παρέχοντας τη δυνατότητα αποτελεσματικής χρήσης «πράσινης» ενέργειας.
Στο εργοστάσιο στην Άαχεν, οι ειδικοί διαγιγνώσκουν τις εισερχόμενες εξαντλημένες μπαταρίες για να αξιολογήσουν την υπόλοιπη χωρητικότητά τους.
Πρώτη η Aldi υιοθετεί το σύστημα
Οι μπαταρίες που είναι ακόμα κατάλληλες για χρήση επισκευάζονται και συναρμολογούνται σε μεγάλα μοντέλα έτοιμα για επαναχρησιμοποίηση.
Μεταξύ των πρώτων πελατών της εταιρείας είναι η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Aldi Nord, η οποία προγραμματίζει να χρησιμοποιήσει τέτοια συστήματα για την αποθήκευση ενέργειας που παράγεται από ηλιακούς συλλέκτες.
Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 2020 από τρεις φοιτητές μηχανικής, στοχεύει να δημιουργήσει συστήματα αποθήκευσης ενέργειας με συνολική χωρητικότητα 1 γιγαβατώρας ανά έτος έως το 2030, ποσότητα που ισοδυναμεί με την ενεργειακή κατανάλωση περίπου 300 νοικοκυριών.
Το έργο αυτό θεωρείται ένα από τα βήματα για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας της Γερμανίας, όπου ήδη σχεδόν το 60% της ηλεκτρικής ενέργειας παράγεται από ανανεώσιμες πηγές και μέχρι το 2030 αναμένεται να αυξηθεί στο 80%.
Ωστόσο, υπάρχουν και αντιφάσεις στην ενεργειακή πολιτική.
Η κυβέρνηση του καγκελαρίου Friedrich Merz προγραμματίζει την κατασκευή περίπου 20 νέων εργοστασίων φυσικού αερίου μέχρι το 2030 για να εξασφαλίσει τη σταθερότητα της ενεργειακής τροφοδοσίας.
Οικολογικές οργανώσεις έχουν ασκήσει κριτική σε αυτή την απόφαση, θεωρώντας την ως απομάκρυνση από τους κλιματικούς στόχους και εκφράζοντας ανησυχίες ότι η Γερμανία δεν θα μπορέσει να πετύχει την κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2045.
Η αγορά αποθήκευσης ενέργειας στη Γερμανία αναπτύσσεται ταχέως.
Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Roland Berger, μέχρι το τέλος του 2024, η χώρα θα έχει εγκαταστήσει περίπου 6 gigawatt-hours αποθηκευτικής ικανότητας, ποσότητα που είναι σημαντικά μεγαλύτερη από το 2022, όταν η αντίστοιχη τιμή ήταν 2,5 gigawatt-hours.
Οι ειδικοί πιστεύουν ότι τα μικρά κατανεμημένα συστήματα αποθήκευσης, όπως αυτά που παράγονται από την Voltfang, θα γίνουν σημαντικό στοιχείο στην κατασκευή μιας αποτελεσματικής ενεργειακής υποδομής.
Παρά τις προοπτικές, η εταιρεία αντιμετωπίζει αρκετές δυσκολίες.
Καταρχάς, η προμήθεια χρησιμοποιημένων μπαταριών παραμένει περιορισμένη, καθώς τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα είναι ακόμα σε λειτουργία.
Δεύτερον, ο ανταγωνισμός με τις νέες μπαταρίες που παράγονται κυρίως στην Κίνα περιπλέκεται, καθώς αυτές γίνονται πιο φθηνές και αποδοτικές.
Ο Udsanji παραδέχθηκε ότι η διαδικασία ελέγχου και αποκατάστασης παλαιών μπαταριών είναι πιο δύσκολη από την αγορά νέων, αλλά τόνισε ότι αυτή η προσέγγιση είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον, συμβάλλει στην ανάπτυξη της κυκλικής οικονομίας και μειώνει την εξάρτηση της Ευρώπης από εισαγωγές πρώτων υλών.
www.bankingnews.gr
Η γερμανική εταιρεία Voltfang λανσάρισε ένα έργο με στόχο την ανακύκλωση των εξαντλημένων μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, μετατρέποντάς τες σε στατικά συστήματα αποθήκευσης πράσινης ενέργειας.
Σύμφωνα με το Euractiv, τέτοιες συσκευές μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο από νοικοκυριά όσο και από επιχειρήσεις για την αποθήκευση πλεονάζουσας ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές.
Αυτήν την εβδομάδα, η πρώτη βιομηχανική εγκατάσταση της εταιρείας άνοιξε στην Άαχεν, κοντά στα σύνορα με το Βέλγιο και την Ολλανδία.
Σύμφωνα με την Voltfang, το εργοστάσιο αυτό έχει γίνει η μεγαλύτερη επιχείρηση στην Ευρώπη που ειδικεύεται στην επεξεργασία μπαταριών λιθίου-ιόντων.
Η εταιρεία απασχολεί περίπου 100 άτομα.
Ο CEO της Voltfang, David Udsanji, ανέφερε ότι το έργο σχεδιάστηκε για να βοηθήσει τη Γερμανία να προχωρήσει από τα ορυκτά καύσιμα στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Τόνισε ότι, παρά την σημαντική ανάπτυξη της αιολικής και ηλιακής ενέργειας στη χώρα, για να εξασφαλιστεί η σταθερότητα της ενεργειακής τροφοδοσίας, είναι αναγκαίο να αυξηθεί η χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας.
Σύμφωνα με τον Udsanji, τέτοιες πρωτοβουλίες θα βοηθήσουν την Ευρώπη να ενισχύσει την ενεργειακή της ανεξαρτησία, παρέχοντας τη δυνατότητα αποτελεσματικής χρήσης «πράσινης» ενέργειας.
Στο εργοστάσιο στην Άαχεν, οι ειδικοί διαγιγνώσκουν τις εισερχόμενες εξαντλημένες μπαταρίες για να αξιολογήσουν την υπόλοιπη χωρητικότητά τους.
Πρώτη η Aldi υιοθετεί το σύστημα
Οι μπαταρίες που είναι ακόμα κατάλληλες για χρήση επισκευάζονται και συναρμολογούνται σε μεγάλα μοντέλα έτοιμα για επαναχρησιμοποίηση.
Μεταξύ των πρώτων πελατών της εταιρείας είναι η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Aldi Nord, η οποία προγραμματίζει να χρησιμοποιήσει τέτοια συστήματα για την αποθήκευση ενέργειας που παράγεται από ηλιακούς συλλέκτες.
Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 2020 από τρεις φοιτητές μηχανικής, στοχεύει να δημιουργήσει συστήματα αποθήκευσης ενέργειας με συνολική χωρητικότητα 1 γιγαβατώρας ανά έτος έως το 2030, ποσότητα που ισοδυναμεί με την ενεργειακή κατανάλωση περίπου 300 νοικοκυριών.
Το έργο αυτό θεωρείται ένα από τα βήματα για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας της Γερμανίας, όπου ήδη σχεδόν το 60% της ηλεκτρικής ενέργειας παράγεται από ανανεώσιμες πηγές και μέχρι το 2030 αναμένεται να αυξηθεί στο 80%.
Ωστόσο, υπάρχουν και αντιφάσεις στην ενεργειακή πολιτική.
Η κυβέρνηση του καγκελαρίου Friedrich Merz προγραμματίζει την κατασκευή περίπου 20 νέων εργοστασίων φυσικού αερίου μέχρι το 2030 για να εξασφαλίσει τη σταθερότητα της ενεργειακής τροφοδοσίας.
Οικολογικές οργανώσεις έχουν ασκήσει κριτική σε αυτή την απόφαση, θεωρώντας την ως απομάκρυνση από τους κλιματικούς στόχους και εκφράζοντας ανησυχίες ότι η Γερμανία δεν θα μπορέσει να πετύχει την κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2045.
Η αγορά αποθήκευσης ενέργειας στη Γερμανία αναπτύσσεται ταχέως.
Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Roland Berger, μέχρι το τέλος του 2024, η χώρα θα έχει εγκαταστήσει περίπου 6 gigawatt-hours αποθηκευτικής ικανότητας, ποσότητα που είναι σημαντικά μεγαλύτερη από το 2022, όταν η αντίστοιχη τιμή ήταν 2,5 gigawatt-hours.
Οι ειδικοί πιστεύουν ότι τα μικρά κατανεμημένα συστήματα αποθήκευσης, όπως αυτά που παράγονται από την Voltfang, θα γίνουν σημαντικό στοιχείο στην κατασκευή μιας αποτελεσματικής ενεργειακής υποδομής.
Παρά τις προοπτικές, η εταιρεία αντιμετωπίζει αρκετές δυσκολίες.
Καταρχάς, η προμήθεια χρησιμοποιημένων μπαταριών παραμένει περιορισμένη, καθώς τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα είναι ακόμα σε λειτουργία.
Δεύτερον, ο ανταγωνισμός με τις νέες μπαταρίες που παράγονται κυρίως στην Κίνα περιπλέκεται, καθώς αυτές γίνονται πιο φθηνές και αποδοτικές.
Ο Udsanji παραδέχθηκε ότι η διαδικασία ελέγχου και αποκατάστασης παλαιών μπαταριών είναι πιο δύσκολη από την αγορά νέων, αλλά τόνισε ότι αυτή η προσέγγιση είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον, συμβάλλει στην ανάπτυξη της κυκλικής οικονομίας και μειώνει την εξάρτηση της Ευρώπης από εισαγωγές πρώτων υλών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών