Το CF600 είναι το μαγνητικό τρένο που ξεπερνά την τεχνολογία της Ιαπωνίας και ανατρέπει όλα τα δεδομένα στις σχεδιασμένες ταχύτητες.
Στο Πεκίνο, κατά τη διάρκεια της Παγκόσμιας Διάσκεψης για τους Υψηλής Ταχύτητας Σιδηροδρόμους, το κυριότερο γεγονός ήταν η αποκάλυψη του CF600, του νέου τρένου μαγνητικής ανύψωσης της CRRC Qingdao Sifang.
Αυτό το θαύμα της μηχανικής έχει τη δυνατότητα να αναπτύσσει ταχύτητες 600 χλμ/ώρα, αιωρούμενο πάνω από τις ράγες με τη βοήθεια ισχυρών ηλεκτρομαγνητικών πεδίων.
Η απουσία τριβής κάνει το τρένο αθόρυβο, ομαλό και ενεργειακά αποδοτικό.
Από ιδέα σε πραγματικότητα
Η ανάπτυξή του βασίζεται αποκλειστικά στην κινεζική τεχνογνωσία, αν και εμπνέεται από το γερμανικό έργο Transrapid.
Η Γερμανία, ωστόσο, δεν κατάφερε να το θέσει σε μαζική παραγωγή λόγω του υψηλού κόστους, ενώ η Κίνα, ήδη από το 2004, είχε θέσει σε λειτουργία το μαγνητικό τρένο στην γραμμή Σαγκάη-Αεροδρόμιο Πουντούν, με ταχύτητες που έφταναν τα 430 χλμ/ώρα.
Το CF600 αποτελεί το επόμενο βήμα.
Στόχοι και προοπτικές
Ο πρώτος πρωτότυπος σιδηρόδρομος παρουσιάστηκε το 2021 και αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε φάση ενεργών δοκιμών.
Οι αρχές σχεδιάζουν, μέσα σε πέντε χρόνια, να κατασκευάσουν γραμμές που θα μειώσουν τον χρόνο ταξιδιού, για παράδειγμα, μεταξύ Πεκίνου και Σαγκάης, από 5 ώρες σε 2,5 ώρες.
Για το σκοπό αυτό, δημιουργούνται ήδη ειδικές περιοχές δοκιμών, περιλαμβανομένων νυχτερινών ελέγχων με ταχύτητες έως και 500 χλμ/ώρα.
Τεχνολογίες του μέλλοντος
Το τρένο συνδυάζει τροχούς χαμηλών ταχυτήτων και μαγνητική ανύψωση για ταχύτητες άνω των 150 χλμ/ώρα.
Στη δομή του χρησιμοποιούνται σύνθετα υλικά, σπάνιες γαίες, υπερσυγκολητικές επικαλύψεις και «έξυπνα» συστήματα ελέγχου.
Ο ανταγωνισμός με την Ιαπωνία
Ο βασικός ανταγωνιστής της Κίνας είναι το ιαπωνικό L0 Series, το οποίο έφτασε τα 603 χλμ/ώρα το 2015.
Ωστόσο, το σχέδιο Chuo Shinkansen στην Ιαπωνία αντιμετωπίζει γεωγραφικά και οικονομικά προβλήματα, ενώ η έναρξη του δεν αναμένεται να γίνει πριν το 2034.
Φιλόδοξοι στόχοι για το μέλλον
Η Κίνα βλέπει στο CF600 όχι μόνο ένα μέσο μετακίνησης, αλλά και ένα σύμβολο τεχνολογικής υπεροχής.
Στο μέλλον, η CRRC σκοπεύει να αναπτύξει το μαγνητικό τρένο με στόχο ταχύτητες που θα φτάνουν τα 800 χλμ/ώρα, καθιστώντας σχεδόν περιττά τα αεροπορικά ταξίδια σε εσωτερικές διαδρομές.
www.bankingnews.gr
Αυτό το θαύμα της μηχανικής έχει τη δυνατότητα να αναπτύσσει ταχύτητες 600 χλμ/ώρα, αιωρούμενο πάνω από τις ράγες με τη βοήθεια ισχυρών ηλεκτρομαγνητικών πεδίων.
Η απουσία τριβής κάνει το τρένο αθόρυβο, ομαλό και ενεργειακά αποδοτικό.
Από ιδέα σε πραγματικότητα
Η ανάπτυξή του βασίζεται αποκλειστικά στην κινεζική τεχνογνωσία, αν και εμπνέεται από το γερμανικό έργο Transrapid.
Η Γερμανία, ωστόσο, δεν κατάφερε να το θέσει σε μαζική παραγωγή λόγω του υψηλού κόστους, ενώ η Κίνα, ήδη από το 2004, είχε θέσει σε λειτουργία το μαγνητικό τρένο στην γραμμή Σαγκάη-Αεροδρόμιο Πουντούν, με ταχύτητες που έφταναν τα 430 χλμ/ώρα.
Το CF600 αποτελεί το επόμενο βήμα.
Στόχοι και προοπτικές
Ο πρώτος πρωτότυπος σιδηρόδρομος παρουσιάστηκε το 2021 και αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε φάση ενεργών δοκιμών.
Οι αρχές σχεδιάζουν, μέσα σε πέντε χρόνια, να κατασκευάσουν γραμμές που θα μειώσουν τον χρόνο ταξιδιού, για παράδειγμα, μεταξύ Πεκίνου και Σαγκάης, από 5 ώρες σε 2,5 ώρες.
Για το σκοπό αυτό, δημιουργούνται ήδη ειδικές περιοχές δοκιμών, περιλαμβανομένων νυχτερινών ελέγχων με ταχύτητες έως και 500 χλμ/ώρα.
Τεχνολογίες του μέλλοντος
Το τρένο συνδυάζει τροχούς χαμηλών ταχυτήτων και μαγνητική ανύψωση για ταχύτητες άνω των 150 χλμ/ώρα.
Στη δομή του χρησιμοποιούνται σύνθετα υλικά, σπάνιες γαίες, υπερσυγκολητικές επικαλύψεις και «έξυπνα» συστήματα ελέγχου.
Ο ανταγωνισμός με την Ιαπωνία
Ο βασικός ανταγωνιστής της Κίνας είναι το ιαπωνικό L0 Series, το οποίο έφτασε τα 603 χλμ/ώρα το 2015.
Ωστόσο, το σχέδιο Chuo Shinkansen στην Ιαπωνία αντιμετωπίζει γεωγραφικά και οικονομικά προβλήματα, ενώ η έναρξη του δεν αναμένεται να γίνει πριν το 2034.
Φιλόδοξοι στόχοι για το μέλλον
Η Κίνα βλέπει στο CF600 όχι μόνο ένα μέσο μετακίνησης, αλλά και ένα σύμβολο τεχνολογικής υπεροχής.
Στο μέλλον, η CRRC σκοπεύει να αναπτύξει το μαγνητικό τρένο με στόχο ταχύτητες που θα φτάνουν τα 800 χλμ/ώρα, καθιστώντας σχεδόν περιττά τα αεροπορικά ταξίδια σε εσωτερικές διαδρομές.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών