«Εντοπίσαμε ένα μνημειώδες κτίριο από την Εποχή του Σιδήρου Ι που ευθυγραμμίζεται απόλυτα με τις βιβλικές προδιαγραφές - Είναι προσανατολισμένο ανατολικά-δυτικά και έχει εσωτερική αναλογία 2 προς 1 – χαρακτηριστικά που περιγράφονται με ακρίβεια στην Έξοδο», δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας ανασκαφών
Μια συναρπαστική αρχαιολογική ανακάλυψη στο Ισραήλ έχει αναζωπυρώσει τις θεωρίες γύρω από την τύχη της μυστηριώδους Κιβωτού της Διαθήκης, του ιερού χρυσού κιβωτίου που, σύμφωνα με τη Βίβλο, περιείχε τις Δέκα Εντολές και συμβόλιζε τη θεϊκή παρουσία.
Αρχαιολόγοι που διενεργούν ανασκαφές στον βιβλικό τόπο Tel Shiloh, στην καρδιά των κεντρικών υψιπέδων της αρχαίας περιοχής του Εφραίμ, αναφέρουν ότι εντόπισαν τα ερείπια μιας πέτρινης κατασκευής. Η συγκεκριμένη δομή, όπως υποστηρίζουν, φαίνεται να ταυτίζεται με τη Σκηνή του Μαρτυρίου – τον κινητό ιερό χώρο όπου, σύμφωνα με τις Γραφές, φυλασσόταν η Κιβωτός πριν από την ανέγερση του Ναού στην Ιερουσαλήμ
«Εντοπίσαμε ένα μνημειώδες κτίριο από την Εποχή του Σιδήρου Ι που ευθυγραμμίζεται απόλυτα με τις βιβλικές προδιαγραφές.
Είναι προσανατολισμένο ανατολικά-δυτικά και έχει εσωτερική αναλογία 2 προς 1 – χαρακτηριστικά που περιγράφονται με ακρίβεια στην Έξοδο», δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας ανασκαφών.
Τα ευρήματα είναι εντυπωσιακά: περισσότερα από 100.000 οστά ζώων – κυρίως πρόβατα, αίγες και βόδια – με αξιοσημείωτο ποσοστό να προέρχεται από τη δεξιά πλευρά των ζώων.
Σύμφωνα με το Λευιτικό 7, τα δεξιά μέρη προορίζονταν για τις ιερατικές προσφορές, γεγονός που ενισχύει την υπόθεση ότι ο χώρος χρησιμοποιούνταν για θρησκευτικές τελετές.
«Τα ευρήματα δεν μπορούν να θεωρηθούν σύμπτωση», ανέφερε ο Dr. Stripling σε δηλώσεις του στο Christian Broadcasting Network (CBN).
«Οι ενδείξεις για τελετουργικές θυσίες είναι συντριπτικές και σε απόλυτη συμφωνία με την περιγραφή της Βίβλου».
Η κεραμική που εντοπίστηκε στον ίδιο χώρο χρονολογείται επίσης στην Εποχή του Σιδήρου, ενισχύοντας τη σύνδεση με την περίοδο της Σκηνής του Μαρτυρίου, η οποία, σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη, χρησιμοποιούνταν για σχεδόν τέσσερις αιώνες, πριν την κατασκευή του Ναού του Σολομώντα στην Ιερουσαλήμ.
Η αρχαία πόλη Shiloh είχε εξέχουσα θέση στην ιστορία του Ισραήλ, καθώς υπήρξε το πρώτο σταθερό λατρευτικό κέντρο του έθνους μετά την Έξοδο από την Αίγυπτο. Εδώ τοποθετήθηκε η Σκηνή του Μαρτυρίου και εδώ υπηρέτησε ως αρχιερέας ο Ηλεί, όπως αναφέρεται στο 1ο βιβλίο του Σαμουήλ.
Η βιβλική αφήγηση καταγράφει μια δραματική στιγμή, όταν οι Ισραηλίτες, σε πόλεμο με τους Φιλισταίους, μετέφεραν την Κιβωτό στο πεδίο της μάχης για θεϊκή ενίσχυση – μόνο για να υποστούν μια καταστροφική ήττα. Η Κιβωτός καταλήφθηκε, οι γιοι του Ηλεί σκοτώθηκαν, και όταν ο υπέργηρος αρχιερέας έμαθε την τραγική είδηση, έπεσε από το κάθισμά του και σκοτώθηκε.
Ο Dr. Stripling εκτιμά ότι η πρόσφατη ανακάλυψη ίσως να αντιστοιχεί στην πύλη της πόλης όπου, σύμφωνα με την βιβλική αφήγηση, πέθανε ο Ηλεί.
Στο εσωτερικό της κατασκευής, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν έναν τεράστιο διαχωριστικό τοίχο που χωρίζει τον χώρο σε δύο τμήματα, θυμίζοντας τον διαχωρισμό του Αγίου από το Άγιο των Αγίων, όπως περιγράφεται στο βιβλίο της Εξόδου (κεφ. 26).
Εκεί, σύμφωνα με την παράδοση, φυλασσόταν η Κιβωτός, η οποία θεωρείτο η γήινη κατοικία της θείας παρουσίας.
Το Λευιτικό (16:2) προειδοποιεί για την αγιότητα του χώρου, τονίζοντας ότι ακόμη και ο αρχιερέας δεν έπρεπε να εισέρχεται στον Άγιο Τόπο χωρίς την κατάλληλη προετοιμασία: «Ο Κύριος είπε στον Μωυσή: Πες στον Ααρών, τον αδελφό σου, να μην μπαίνει στον Άγιο Τόπο οποιαδήποτε στιγμή, ώστε να μην πεθάνει».
Παρόμοιες προειδοποιήσεις υπάρχουν και στο Β΄ Σαμουήλ, όπου η επαφή με την Κιβωτό – είτε αγγίζοντάς την είτε κοιτάζοντας μέσα της – θεωρείται προσβολή της ιερότητας με θανατηφόρες συνέπειες.
www.bankingnews.gr
Αρχαιολόγοι που διενεργούν ανασκαφές στον βιβλικό τόπο Tel Shiloh, στην καρδιά των κεντρικών υψιπέδων της αρχαίας περιοχής του Εφραίμ, αναφέρουν ότι εντόπισαν τα ερείπια μιας πέτρινης κατασκευής. Η συγκεκριμένη δομή, όπως υποστηρίζουν, φαίνεται να ταυτίζεται με τη Σκηνή του Μαρτυρίου – τον κινητό ιερό χώρο όπου, σύμφωνα με τις Γραφές, φυλασσόταν η Κιβωτός πριν από την ανέγερση του Ναού στην Ιερουσαλήμ
«Εντοπίσαμε ένα μνημειώδες κτίριο από την Εποχή του Σιδήρου Ι που ευθυγραμμίζεται απόλυτα με τις βιβλικές προδιαγραφές.
Είναι προσανατολισμένο ανατολικά-δυτικά και έχει εσωτερική αναλογία 2 προς 1 – χαρακτηριστικά που περιγράφονται με ακρίβεια στην Έξοδο», δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας ανασκαφών.
Τα ευρήματα είναι εντυπωσιακά: περισσότερα από 100.000 οστά ζώων – κυρίως πρόβατα, αίγες και βόδια – με αξιοσημείωτο ποσοστό να προέρχεται από τη δεξιά πλευρά των ζώων.
Σύμφωνα με το Λευιτικό 7, τα δεξιά μέρη προορίζονταν για τις ιερατικές προσφορές, γεγονός που ενισχύει την υπόθεση ότι ο χώρος χρησιμοποιούνταν για θρησκευτικές τελετές.
«Τα ευρήματα δεν μπορούν να θεωρηθούν σύμπτωση», ανέφερε ο Dr. Stripling σε δηλώσεις του στο Christian Broadcasting Network (CBN).
«Οι ενδείξεις για τελετουργικές θυσίες είναι συντριπτικές και σε απόλυτη συμφωνία με την περιγραφή της Βίβλου».
Η κεραμική που εντοπίστηκε στον ίδιο χώρο χρονολογείται επίσης στην Εποχή του Σιδήρου, ενισχύοντας τη σύνδεση με την περίοδο της Σκηνής του Μαρτυρίου, η οποία, σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη, χρησιμοποιούνταν για σχεδόν τέσσερις αιώνες, πριν την κατασκευή του Ναού του Σολομώντα στην Ιερουσαλήμ.
Η αρχαία πόλη Shiloh είχε εξέχουσα θέση στην ιστορία του Ισραήλ, καθώς υπήρξε το πρώτο σταθερό λατρευτικό κέντρο του έθνους μετά την Έξοδο από την Αίγυπτο. Εδώ τοποθετήθηκε η Σκηνή του Μαρτυρίου και εδώ υπηρέτησε ως αρχιερέας ο Ηλεί, όπως αναφέρεται στο 1ο βιβλίο του Σαμουήλ.
Η βιβλική αφήγηση καταγράφει μια δραματική στιγμή, όταν οι Ισραηλίτες, σε πόλεμο με τους Φιλισταίους, μετέφεραν την Κιβωτό στο πεδίο της μάχης για θεϊκή ενίσχυση – μόνο για να υποστούν μια καταστροφική ήττα. Η Κιβωτός καταλήφθηκε, οι γιοι του Ηλεί σκοτώθηκαν, και όταν ο υπέργηρος αρχιερέας έμαθε την τραγική είδηση, έπεσε από το κάθισμά του και σκοτώθηκε.
Ο Dr. Stripling εκτιμά ότι η πρόσφατη ανακάλυψη ίσως να αντιστοιχεί στην πύλη της πόλης όπου, σύμφωνα με την βιβλική αφήγηση, πέθανε ο Ηλεί.
Στο εσωτερικό της κατασκευής, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν έναν τεράστιο διαχωριστικό τοίχο που χωρίζει τον χώρο σε δύο τμήματα, θυμίζοντας τον διαχωρισμό του Αγίου από το Άγιο των Αγίων, όπως περιγράφεται στο βιβλίο της Εξόδου (κεφ. 26).
Εκεί, σύμφωνα με την παράδοση, φυλασσόταν η Κιβωτός, η οποία θεωρείτο η γήινη κατοικία της θείας παρουσίας.
Το Λευιτικό (16:2) προειδοποιεί για την αγιότητα του χώρου, τονίζοντας ότι ακόμη και ο αρχιερέας δεν έπρεπε να εισέρχεται στον Άγιο Τόπο χωρίς την κατάλληλη προετοιμασία: «Ο Κύριος είπε στον Μωυσή: Πες στον Ααρών, τον αδελφό σου, να μην μπαίνει στον Άγιο Τόπο οποιαδήποτε στιγμή, ώστε να μην πεθάνει».
Παρόμοιες προειδοποιήσεις υπάρχουν και στο Β΄ Σαμουήλ, όπου η επαφή με την Κιβωτό – είτε αγγίζοντάς την είτε κοιτάζοντας μέσα της – θεωρείται προσβολή της ιερότητας με θανατηφόρες συνέπειες.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών