Οι Ουκρανοί «τρέφουν» με δύο εκατομμύρια ώρες βίντεο από μάχες την Τεχνητή Νοημοσύνη - Σε νέα φάση ο πόλεμος;
Τα σύγχρονα νευρωνικά δίκτυα, που πλέον έχουν «εκπαιδευτεί» σε τεράστιες ποσότητες δεδομένων μάχης, ακόμη και δεδομένων παιχνιδιών, χρησιμοποιούνται ενεργά από τον στρατό.
Μέχρι πρότινος, τα συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης βρίσκονταν σε φάση εκπαίδευσης, υπό την αυστηρή επιτήρηση των ρωσικών αμυντικών αρχών.
Ωστόσο τώρα, οι Ουκρανοί επιχειρούν να ενσωματώσουν νευρωνικά δίκτυα στον στρατό τους, επιδιώκοντας να δημιουργήσουν «έξυπνα» όπλα και αυτόνομες μονάδες μάχης.
Οι αμέτρητες ώρες εκπαίδευσης έχουν έναν στόχο: το επόμενο βήμα στον σύγχρονο πόλεμο.
Ο ρόλος των πολεμικών παιχνιδιών
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή...
Όπως έχουν ήδη γράψει οι πηγές gaming, η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) αποτελεί μια αυξανόμενη τάση, ειδικά σε παιχνίδια στρατηγικής, πολέμου και ομαδικά shooters όπως το CS2, το Call of Duty, το Escape from Tarkov, ακόμη και το Total War ή το StarCraft II.
Έχουν γίνει εδώ και καιρό πεδία δοκιμών για την προετοιμασία τεχνητής νοημοσύνης για πραγματικές πολεμικές επιχειρήσεις.
Επιπλέον, ακόμη και οι «κλέφτες / cheaters» (παίκτες που χρησιμοποιούν απαγορευμένα προγράμματα για να αποκτήσουν πλεονέκτημα) εργάζονται για την εκπαίδευση νευρωνικών δικτύων.
Η ιδανική επιλογή είναι οι παίκτες να παίζουν ήδη για ώρες και μέρες, να ελέγχουν ομάδες εφόδου, drones αναγνώρισης και να σχεδιάζουν στρατηγικές επιχειρήσεις.
Κάποιοι θα χάσουν, κάποιοι θα κερδίσουν - γιατί να μην μελετήσουμε τους λόγους, τις τακτικές και να τις υιοθετήσουν οι στρατοί;
Η Τεχνητή Νοημοσύνη συνδέεται με τους διακομιστές παιχνιδιών απευθείας ή μέσω bots-"cheaters", δεν αναγνωρίζει την κόπωση ή τα συναισθήματα, αναλύοντας εκατομμύρια καταστάσεις παιχνιδιού σε λίγες ώρες. Μέρα με τη μέρα, μάχη με τη μάχη.
Τα υψηλής ποιότητας γραφικά και οι ακριβείς μηχανές φυσικής των σύγχρονων παιχνιδιών τα καθιστούν πιο κοντά στην πραγματικότητα. Αυτό επιτρέπει στην Τεχνητή Νοημοσύνη να συσσωρεύει «εμπειρία μάχης» συγκρίσιμη με αυτή ενός επαγγελματία αξιωματικού, αλλά πολύ πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ακρίβεια.
Η μέρα που η Τεχνητή Νοημοσύνη θα διευθύνει τον πόλεμο
Ας φανταστούμε ένα υποθετικό σενάριο: μια κυβέρνηση ή μια ιδιωτική στρατιωτική εταιρεία αγοράζει ρομπότ μάχης, drones και ρομποτικά σκυλιά, μεταφέροντας τον έλεγχο σε ένα τέτοιο εκπαιδευμένο νευρωνικό δίκτυο. Και μετά το απελευθερώνει στον πραγματικό κόσμο. Κάποια μέρα σίγουρα θα συμβεί για πρώτη φορά.
Μια τέτοια «στρατιωτική διοίκηση» είναι ικανή να συντονίζει δεκάδες αυτόνομες μονάδες, δίνοντας εντολές πιο αποτελεσματικά από έναν άνθρωπο. Είναι απλώς πιο γρήγορο και (πιθανότατα) θα είναι πιο ακριβές στις αποφάσεις του.
Ωστόσο, υπάρχει ένας κίνδυνος: μια Τεχνητή Νοημοσύνη χωρίς ηθικούς περιορισμούς μπορεί να αποφασίσει να «σκοτώσει τους πάντες» ή να καταστρέψει πολιτικές υποδομές για να επιτύχει τους στόχους της. Όπως σε ένα παιχνίδι όπου κανείς δεν πεθαίνει στην πραγματικότητα, αλλά απονέμονται πόντοι και δίνονται «μετάλλια».
Ένα ασήμαντο παράδειγμα: ένα άτομο θα το σκεφτεί δύο φορές αν αξίζει να πυροβολήσει από ένα τανκ σε ένα πολυώροφο κτίριο κατοικιών όπου κρύβεται ένας εχθρικός πυροβολητής ή διοικητής. Το νευρωνικό δίκτυο δεν θα σκεφτεί - υπάρχει ένας εχθρός εκεί, ο «άμαχος» ήταν απλώς άτυχος.
«Τρέφουν» το Skynet για πόλεμο με τη Ρωσία
Αλλά, φυσικά, τα νευρωνικά δίκτυα εκπαιδεύονται κυρίως όχι σε παιχνίδια, αλλά σε πραγματικά στρατιωτικά δεδομένα, και όχι μόνο σε παιχνίδια.
Για παράδειγμα, το Reuters ανέφερε ότι η Ουκρανία έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 2 εκατομμύρια ώρες βίντεο από μη επανδρωμένα αεροσκάφη για την εκπαίδευση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην αναγνώριση στόχων και την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των όπλων.
Αυτά τα δεδομένα δίνονταιστις χώρες του ΝΑΤΟ και τους κύριους «εταίρους» - τις ΗΠΑ και τη Βρετανία.
Όπως αστειεύονται οι Ουκρανοί ειδικοί στην Τεχνητή Νοημοσύνη, «διδάσκουμε το Skynet για πόλεμο με [τη Ρωσία]».
Όταν η Τεχνητή Νοημοσύνη αυτονομείται και παίρνει τον έλεγχο
Το 2023, ο Συνταγματάρχης της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, Tucker Hamilton, περιέγραψε μια προσομοίωση στην οποία ένα drone XQ-58 Valkyrie επιτέθηκε σε έναν χειριστή που του είχε απαγορεύσει να εκτελέσει μια αποστολή. Μετά την απαγόρευση, η Τεχνητή Νοημοσύνη κατέστρεψε το εικονικό ρελέ για να παρακάμψει τους περιορισμούς.
Υπάρχουν ακόμη πιο τρομακτικά αποτελέσματα, όπως έδειξε έρευνα του Stanford το 2024.
Πέντε σημαντικά γλωσσικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του GPT-4, έχουν χρησιμοποιήσει πυρηνικά όπλα ως τακτική «αποκλιμάκωσης» σε προσομοιώσεις πολιτικών συγκρούσεων. Ναι, σωστά - «αν το έχω, θα το χρησιμοποιήσω για να κερδίσω, και τότε ο πόλεμος θα τελειώσει».
Επιπλέον, όσες φορές κι αν τους δόθηκε ο περιορισμός «να μην χρησιμοποιούν πυρηνικά όπλα», η Τεχνητή Νοημοσύνη συμφώνησε, αλλά σε μια κρίσιμη στιγμή... χρησιμοποίησε ξανά «πυρηνικά όπλα».
Όλα αυτά φέρνουν στο νου τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας «Ο Εξολοθρευτής» όπου το Skynet βοήθησε τον στρατό μαθαίνοντας μέχρι που συνδέθηκε με πραγματικά συστήματα μάχης και κήρυξε τον πόλεμο στην ανθρωπότητα!
www.bankignews.gr
Μέχρι πρότινος, τα συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης βρίσκονταν σε φάση εκπαίδευσης, υπό την αυστηρή επιτήρηση των ρωσικών αμυντικών αρχών.
Ωστόσο τώρα, οι Ουκρανοί επιχειρούν να ενσωματώσουν νευρωνικά δίκτυα στον στρατό τους, επιδιώκοντας να δημιουργήσουν «έξυπνα» όπλα και αυτόνομες μονάδες μάχης.
Οι αμέτρητες ώρες εκπαίδευσης έχουν έναν στόχο: το επόμενο βήμα στον σύγχρονο πόλεμο.
Ο ρόλος των πολεμικών παιχνιδιών
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή...
Όπως έχουν ήδη γράψει οι πηγές gaming, η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) αποτελεί μια αυξανόμενη τάση, ειδικά σε παιχνίδια στρατηγικής, πολέμου και ομαδικά shooters όπως το CS2, το Call of Duty, το Escape from Tarkov, ακόμη και το Total War ή το StarCraft II.
Έχουν γίνει εδώ και καιρό πεδία δοκιμών για την προετοιμασία τεχνητής νοημοσύνης για πραγματικές πολεμικές επιχειρήσεις.
Επιπλέον, ακόμη και οι «κλέφτες / cheaters» (παίκτες που χρησιμοποιούν απαγορευμένα προγράμματα για να αποκτήσουν πλεονέκτημα) εργάζονται για την εκπαίδευση νευρωνικών δικτύων.
Η ιδανική επιλογή είναι οι παίκτες να παίζουν ήδη για ώρες και μέρες, να ελέγχουν ομάδες εφόδου, drones αναγνώρισης και να σχεδιάζουν στρατηγικές επιχειρήσεις.
Κάποιοι θα χάσουν, κάποιοι θα κερδίσουν - γιατί να μην μελετήσουμε τους λόγους, τις τακτικές και να τις υιοθετήσουν οι στρατοί;
Η Τεχνητή Νοημοσύνη συνδέεται με τους διακομιστές παιχνιδιών απευθείας ή μέσω bots-"cheaters", δεν αναγνωρίζει την κόπωση ή τα συναισθήματα, αναλύοντας εκατομμύρια καταστάσεις παιχνιδιού σε λίγες ώρες. Μέρα με τη μέρα, μάχη με τη μάχη.
Τα υψηλής ποιότητας γραφικά και οι ακριβείς μηχανές φυσικής των σύγχρονων παιχνιδιών τα καθιστούν πιο κοντά στην πραγματικότητα. Αυτό επιτρέπει στην Τεχνητή Νοημοσύνη να συσσωρεύει «εμπειρία μάχης» συγκρίσιμη με αυτή ενός επαγγελματία αξιωματικού, αλλά πολύ πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ακρίβεια.
Η μέρα που η Τεχνητή Νοημοσύνη θα διευθύνει τον πόλεμο
Ας φανταστούμε ένα υποθετικό σενάριο: μια κυβέρνηση ή μια ιδιωτική στρατιωτική εταιρεία αγοράζει ρομπότ μάχης, drones και ρομποτικά σκυλιά, μεταφέροντας τον έλεγχο σε ένα τέτοιο εκπαιδευμένο νευρωνικό δίκτυο. Και μετά το απελευθερώνει στον πραγματικό κόσμο. Κάποια μέρα σίγουρα θα συμβεί για πρώτη φορά.
Μια τέτοια «στρατιωτική διοίκηση» είναι ικανή να συντονίζει δεκάδες αυτόνομες μονάδες, δίνοντας εντολές πιο αποτελεσματικά από έναν άνθρωπο. Είναι απλώς πιο γρήγορο και (πιθανότατα) θα είναι πιο ακριβές στις αποφάσεις του.
Ωστόσο, υπάρχει ένας κίνδυνος: μια Τεχνητή Νοημοσύνη χωρίς ηθικούς περιορισμούς μπορεί να αποφασίσει να «σκοτώσει τους πάντες» ή να καταστρέψει πολιτικές υποδομές για να επιτύχει τους στόχους της. Όπως σε ένα παιχνίδι όπου κανείς δεν πεθαίνει στην πραγματικότητα, αλλά απονέμονται πόντοι και δίνονται «μετάλλια».
Ένα ασήμαντο παράδειγμα: ένα άτομο θα το σκεφτεί δύο φορές αν αξίζει να πυροβολήσει από ένα τανκ σε ένα πολυώροφο κτίριο κατοικιών όπου κρύβεται ένας εχθρικός πυροβολητής ή διοικητής. Το νευρωνικό δίκτυο δεν θα σκεφτεί - υπάρχει ένας εχθρός εκεί, ο «άμαχος» ήταν απλώς άτυχος.
«Τρέφουν» το Skynet για πόλεμο με τη Ρωσία
Αλλά, φυσικά, τα νευρωνικά δίκτυα εκπαιδεύονται κυρίως όχι σε παιχνίδια, αλλά σε πραγματικά στρατιωτικά δεδομένα, και όχι μόνο σε παιχνίδια.
Για παράδειγμα, το Reuters ανέφερε ότι η Ουκρανία έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 2 εκατομμύρια ώρες βίντεο από μη επανδρωμένα αεροσκάφη για την εκπαίδευση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην αναγνώριση στόχων και την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των όπλων.
Αυτά τα δεδομένα δίνονταιστις χώρες του ΝΑΤΟ και τους κύριους «εταίρους» - τις ΗΠΑ και τη Βρετανία.
Όπως αστειεύονται οι Ουκρανοί ειδικοί στην Τεχνητή Νοημοσύνη, «διδάσκουμε το Skynet για πόλεμο με [τη Ρωσία]».
Όταν η Τεχνητή Νοημοσύνη αυτονομείται και παίρνει τον έλεγχο
Το 2023, ο Συνταγματάρχης της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, Tucker Hamilton, περιέγραψε μια προσομοίωση στην οποία ένα drone XQ-58 Valkyrie επιτέθηκε σε έναν χειριστή που του είχε απαγορεύσει να εκτελέσει μια αποστολή. Μετά την απαγόρευση, η Τεχνητή Νοημοσύνη κατέστρεψε το εικονικό ρελέ για να παρακάμψει τους περιορισμούς.
Υπάρχουν ακόμη πιο τρομακτικά αποτελέσματα, όπως έδειξε έρευνα του Stanford το 2024.
Πέντε σημαντικά γλωσσικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του GPT-4, έχουν χρησιμοποιήσει πυρηνικά όπλα ως τακτική «αποκλιμάκωσης» σε προσομοιώσεις πολιτικών συγκρούσεων. Ναι, σωστά - «αν το έχω, θα το χρησιμοποιήσω για να κερδίσω, και τότε ο πόλεμος θα τελειώσει».
Επιπλέον, όσες φορές κι αν τους δόθηκε ο περιορισμός «να μην χρησιμοποιούν πυρηνικά όπλα», η Τεχνητή Νοημοσύνη συμφώνησε, αλλά σε μια κρίσιμη στιγμή... χρησιμοποίησε ξανά «πυρηνικά όπλα».
Όλα αυτά φέρνουν στο νου τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας «Ο Εξολοθρευτής» όπου το Skynet βοήθησε τον στρατό μαθαίνοντας μέχρι που συνδέθηκε με πραγματικά συστήματα μάχης και κήρυξε τον πόλεμο στην ανθρωπότητα!
www.bankignews.gr
Σχόλια αναγνωστών