Τελευταία Νέα
Speculator

Αποκάλυψη: Το «ψηλό καπέλο» χρέωσης υπηρεσιών στην Nestle Hellas από εταιρίες του μητρικού ομίλου

Αποκάλυψη: Το «ψηλό καπέλο» χρέωσης υπηρεσιών στην Nestle Hellas από εταιρίες του μητρικού ομίλου
Οι διαφορές περιθωρίου κέρδους μεταξύ ελληνικής θυγατρικής και μητρικής
Σχετικά Άρθρα
Το ενδιαφέρον στοιχείο της αγοράς τεράστιου ύψους υπηρεσιών από εταιρίες του ευρύτερου ομίλου προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της Nestle. Υπηρεσίες που μάλιστα στις οικονομικές καταστάσεις δεν προσδιορίζονται και δεν φαίνεται να υπάρχει κανόνας υπολογισμού.

Από τα στοιχεία της τελευταίας δημοσιευμένης χρήσης 2021 προκύπτει ότι ο κύκλος εργασιών (πωλήσεις) της Εταιρείας ανήλθε σε € 354.398 χιλ. έναντι € 332.991 χιλ. κατά τη χρήση 2020. Δηλαδή είναι αυξημένος κατά 22 εκ ευρώ περίπου ή σε ποσοστό 6,4%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε € 27.118 χιλ. έναντι κερδών € 25.737 χιλ. του 2020 δηλαδή έχουμε αύξηση κατά 5,36%. Το μικτό κέρδος στη χρήση ανήλθε σε € 148.821 χιλ. (42%) έναντι ποσού € 137.817 χιλ. (41%) του έτους 2020, δηλαδή αύξηση ύψους € 11 εκ. και ποσοστού 8%.
Τα κέρδη προ φόρων το 2021 ανήλθαν σε € 35.022 χιλ. έναντι € 31.324 χιλ. του έτους 2020 δηλαδή αύξηση κατά 11,8%.

Όλες αυτές οι αποκλίσεις δεν θα είχαν σημασία αν στις συναλλαγές με συνδεδεμένες εταιρίες δεν προέκυπταν σημαντικού ύψους χρεώσεις υπηρεσιών.
Ειδικότερα το 2021 εμφανίζεται αγορά υπηρεσιών 35,665 εκ ευρώ από την Societes des Produits Nestle SA έναντι 31,543 εκ το 2020 δηλαδή έχουμε αύξηση 13,85%. Επίσης έχουμε αγορά υπηρεσιών από τη Nestle Globe Venter Europe Gmbh ύψους 2,227 εκ ευρώ από 2,263 εκ ευρώ δηλαδή οριακά μειωμένη.
Από τη Nestrade SA αγοράζονται υπηρεσίες 3,308 εκ ευρώ έναντι 2,815 εκ ευρώ δηλαδή αύξηση 17,5%. Τέλος από την Nestle Operational Services αγοράζονται υπηρεσίες 1,046 εκ ευρώ από 869 χιλιάδες δηλαδή αύξηση 20,3%.
Συνολικά η αγορά υπηρεσιών της Nestle Hellas από άλλες υπηρεσίες του ομίλου εκτινάσσονται το 2021 κατά 12,7% σε 43,247 εκ ευρώ από 38,365 εκ ευρώ όταν ο κύκλος εργασιών αυξάνει με το μισό ρυθμό. Το κόστος αγοράς υπηρεσιών ανήλθε το 2021 στο 12,2% του κύκλου εργασιών από 11,5% την προηγούμενη χρονιά.
Ανατρέχοντας στα ενοποιημένα στοιχεία 2021 του ομίλου Nestle μπορεί κάποιος να διαπιστώσει ότι το περιθώριο καθαρού κέρδους ανέρχεται σε περίπου 19% το οποίο δεν έχει καμία σχέση με το περιθώριο στην Ελλάδα που διαμορφώνεται σε 7,65%. Υπάρχει κάποια επαρκής εξήγηση για αυτό; Έχουν σχέση οι χρεώσεις υπηρεσιών οι οποίες είναι άγνωστο με ποιο τρόπο υπολογίζονται τουλάχιστον από τα δημόσια στοιχεία που παρέχει η Nestle Hellas;

Νίκος Καρούτζος
Nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης