Τελευταία Νέα
Πολιτική

Σταϊκούρας: Τέλος Απριλίου τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης - Τα επόμενα βήματα

Σταϊκούρας: Τέλος Απριλίου τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης - Τα επόμενα βήματα
Στην Αθήνα 300 λεωφορεία, 18 και 12 μέτρων φυσικού αερίου, μέχρι το τέλος του 2025
«Με μεθοδικότητα και συνέπεια υλοποιούμε, εντός χρονοδιαγραμμάτων, κάθε στόχο που έχουμε θέσει για την πραγματική αναγκαιότητα ανανέωσης του στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρας, στην εκδήλωση για την παρουσίαση των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων της Ο.ΣΥ. Α.Ε.
«Είμαστε λοιπόν στην ευχάριστη θέση να υποστηρίξουμε ότι τα λεωφορεία βρίσκονται στην Ελλάδα. Όπως και οι φορτιστές βρίσκονται στην Ελλάδα και εκτιμούμε ότι θα είμαστε συνεπείς στα χρονοδιαγράμματα», ανέφερε ο υπουργός, εξηγώντας και τα επόμενα βήματα.
Ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας στην εκδήλωση, παρουσία της Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιας για τις Μεταφορές, Χρ. Αλεξοπούλου και του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών, Γ. Ξιφαρά, μίλησε για ανάγκη ανανέωσης του στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που προέκυψε μέσα από τη μακρά περίοδο της χρηματοοικονομικής κρίσης που πέρασε η χώρα μας και εδράζεται στους ακόλουθους δύο πυλώνες:
α) στον γερασμένο στόλο που έχουμε στην Ελλάδα και ο οποίος, ουσιαστικά, συνοδεύεται από τις συχνές βλάβες, άρα την ανάγκη επισκευής αυτών. Ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων στην Ελλάδα είναι 19 έτη, όταν ο μέσος όρος ηλικίας στην Ευρώπη είναι 13 έτη, αλλά και
β) από μία οδυνηρή πραγματικότητα που απαντά στον προβληματισμό ότι το 39% του στόλου των λεωφορείων στην Αθήνα δεν είναι προσβάσιμο για τα ΑΜΕΑ.
«Θα είμαστε συνεπείς απέναντι σε αυτό που δεσμευτήκαμε στην ελληνική κοινωνία την 1η Σεπτεμβρίου του 2023, όταν μαζί με την κα. Αλεξοπούλου παρουσιάσαμε τον σχεδιασμό της ανανέωσης του στόλου των λεωφορείων στο Υπουργικό Συμβούλιο.
Όπως είχαμε πει και τότε, τέλος Απριλίου του 2024 εκτιμούμε ότι τα λεωφορεία θα είναι στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Εκεί θα αξιολογηθούμε.
Είμαστε λοιπόν στην ευχάριστη θέση να υποστηρίξουμε ότι τα λεωφορεία βρίσκονται στην Ελλάδα. Όπως και οι φορτιστές βρίσκονται στην Ελλάδα και εκτιμούμε ότι θα είμαστε συνεπείς στα χρονοδιαγράμματα που ανέδειξα», πρόσθεσε ο υπουργός.
Αφού σημείωσε πως η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με 250 ηλεκτρικά οχήματα δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα και χρειάζονται πρόσθετες πρωτοβουλίες, υπενθύμισε πως το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν υπογραφεί «και εκτιμούμε ότι τις επόμενες ημέρες θα υπογράψουμε ακόμη μία σύμβαση με δύο εταιρείες, έτσι ώστε να προσθέσουμε στην Αθήνα 300 λεωφορεία, 18 και 12 μέτρων φυσικού αερίου τα οποία αναμένεται να έχουν έρθει μέχρι το τέλος του 2025. Άρα, θα έχουμε μία σημαντική ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με 550 νέα λεωφορεία στην Αθήνα, πρωτίστως, αλλά και στη Θεσσαλονίκη το επόμενο χρονικό διάστημα».
«Συμπληρωματικά και συνδυαστικά, όμως, εκτός αυτών των 550 λεωφορείων, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ και με τον ΟΣΕΘ «έτρεξαν» και «τρέχουν» διαγωνισμοί, ώστε να υπάρξει συμπληρωματικό έργο με καλύτερο, νεότερο στόλο, στην Αθήνα, ήδη και στη Θεσσαλονίκη το επόμενο χρονικό διάστημα. Συμπληρωματικό στόλο σε αυτό που κάνει σήμερα και παράγει η Ο.ΣΥ., αλλά και ο ΟΑΣΘ».
Ακόμη, το επόμενο χρονικό διάστημα θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για έναν πρόσθετο διαγωνισμό νέων 750 λεωφορείων αντιρρυπαντικής προστασίας, «ώστε να πετύχουμε τον μεγάλο στόχο που είχαμε θέσει από την αρχή της θητείας μας, την ανανέωση ή τη δρομολόγηση ανανέωσης 1.300 νέων λεωφορείων μέχρι το τέλος του 2027», συμπλήρωσε.
«Με μεθοδικότητα και συνέπεια, υλοποιούμε, εντός χρονοδιαγραμμάτων, κάθε στόχο που έχουμε θέσει για την πραγματική αναγκαιότητα ανανέωσης του στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη», υπογράμμισε ο κ. . Σταϊκούρας.
«Αρκετές φορές, αντικείμενο προβληματισμού είναι το που κατευθύνονται οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Το γεγονός ότι οι πολίτες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα κινούνται με νέα λεωφορεία, με καινούριο στόλο, δείχνει που πηγαίνουν τα χρήματα των Ευρωπαίων, αλλά και των Ελλήνων πολιτών. Το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας χρηματοδότησε αυτήν την ανανέωση στόλου, που τελικά είναι για τους πολλούς, είναι για αυτούς που έχουν περισσότερη ανάγκη. Και αυτό είναι το πρόταγμα της σημερινής Κυβέρνησης», κατέληξε.

Αλεξοπούλου: Στόχος η βελτίωση των μετακινήσεων και η αλλαγή της κουλτούρας για τους πολίτες

«Με τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα και τα 110 στη Θεσσαλονίκη κάνουμε πράξη μία ακόμη δέσμευση της Κυβέρνησής μας καθώς η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον της αυτοκίνησης.
Ταυτόχρονα όμως εκσυγχρονίζοντας τον στόλο των αστικών λεωφορείων βελτιώνουμε την καθημερινότητα των πολιτών.
Επενδύουμε σε λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας- φιλικά προς το περιβάλλον-, αθόρυβα υλοποιώντας, έτσι μία σημαντική παρέμβαση για την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στην πορεία μας προς τις μεταφορές του 2030.
Πολύ σύντομα τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης», ανέφερε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χρ. Αλεξοπούλου.
Υπογράμμισε ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου «εργάζεται μεθοδικά, μαζί με τις διοικήσεις, με στόχο τη βελτίωση των μετακινήσεών μας, αλλά και την αλλαγή της κουλτούρας για τους πολίτες.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παραμένει προσηλωμένο στην ανάπτυξη πιο πράσινων, πιο ασφαλών και πιο αποδοτικών μεταφορών».
st2_3.JPG
Ξιφαράς: Αποδίδει καρπούς μία δύσκολη προσπάθεια που ξεκίνησε πριν από 3 χρόνια

Τέλος, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γ. Ξιφαράς, δήλωσε πως «υποχρέωσή μας είναι να βελτιώνουμε την καθημερινότητα των πολιτών και σίγουρα τα ηλεκτρικά λεωφορεία αποτελούν μέρος αυτής. Οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούν μέρος αυτής, καθώς και ηλεκτροκίνηση στο σύνολό της, είτε αφορά τα δημόσια, είτε τα ιδιωτικά οχήματα. Η σημερινή είναι μία πολύ σημαντική μέρα γιατί αποδίδει καρπούς μία δύσκολη προσπάθεια που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια όταν «βγάλαμε στον αέρα» έναν διαγωνισμό για νέα οχήματα, καθώς η τελευταία φορά που η χώρα μας αποφάσισε να πάρει λεωφορεία ήταν το 2007, όταν η τεχνολογία ήταν πολύ διαφορετική. Εν τέλει, τα καταφέραμε και σήμερα παρουσιάζεται το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όσους συνεργαστήκαμε και ιδιαιτέρως, την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που έχει σταθεί πραγματικά υποστηρικτικά. Είναι πάρα πολύ σημαντική προτεραιότητα του Υπουργείου να φέρουμε γρήγορα στον δρόμο αυτά τα λεωφορεία».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης