Τελευταία Νέα
Πολιτική

Βορίδης για Τέμπη: Αν δεν γίνονταν 7 παραβιάσεις του κανονισμού λειτουργίας, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί

Βορίδης για Τέμπη: Αν δεν γίνονταν 7 παραβιάσεις του κανονισμού λειτουργίας, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί
Ο Μάκης Βορίδης άφησε στο απυρόβλητο τον Κώστα Καραμανλή
Σχετικά Άρθρα
Στους «ανθρώπους που δεν έκαναν τη δουλειά τους» απέδωσε ο υπουργός Επικρατείας, Μάκης Βορίδης, το σιδηροδρομικό δυστήχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς.
Επί παραδείγματι, για την απουσία τηλεδιοίκησης στον σιδηρόδρομο, ο υπουργός Επικρατείας παρατήρησε ότι «το 13% του ευρωπαϊκού σιδηροδρόμου έχει τα συστήματα (ασφαλείας), το υπόλοιπο 87% λειτουργεί με κανονισμούς ασφαλείας» και διερωτήθηκε: «Δηλαδή στο 87% δεν πρέπει να υπάρχει σιδηρόδρομος;». Και, προχωρώντας ένα βήμα πιο πέρα, επισήμανε ότι «ενώ όλα τα προηγούμενα χρόνια δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση, όμως εφαρμοζόταν ο κανονισμός ασφαλείας και τα τρένα λειτουργούσαν». Συνεπώς, «οι μηχανοδηγοί έχουν την ευθύνη για την τήρηση του κανονισμού λειτουργίας [...] ο σταθμάρχης και οι μηχανοδηγοί διέπραξαν σειρά απαράδεκτων σφαλμάτων [...] όλα (ήσαν) πολύ κακώς καμωμένα από συγκεκριμένους ανθρώπους που δεν έκαναν τη δουλειά τους», συμπέρανε ο Μ. Βορίδης.
Και, στο «δια ταύτα», «στον σιδηρόδρομο υπάρχει ένας γενικός κανονισμός ασφαλείας, ο οποίος λέει με απόλυτη λεπτομέρεια τα πρωτόκολλα που πρέπει να τηρούνται. Από αυτά έχουν γίνει επτά παραβιάσεις από αυτούς που έπρεπε να τα τηρήσουν. Αν δεν γίνονταν αυτές οι παραβιάσεις, το φοβερό αυτό δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί».
Κατά τον Μ. Βορίδη, συγκεκριμένοι άνθρωποι δεν έκαναν τη δουλειά τους, όπως την ορίζει ο γενικός κανονισμός, «όπως δεν έκαναν τη δουλειά τους και εκείνοι που ήσαν υπεύθυνοι να ελέγχουν τους παραπάνω». Ως εκ τούτου, «αυτό διασπά τον αιτιώδη σύνδεσμο ανάμεσα στο ζημιογόνο γεγονός, το φοβερό αυτό δυστύχημα, και στις πράξεις του υπουργού που βρίσκεται πολύ μακριά».

Στο απυρόβλητο ο Κώστας Καραμανλής

Σχετικώς με την αποδιδόμενη, από την αντιπολίτευση, κατηγορία σε βάρος του Κώστα Αχ. Καραμανλή, για την παράταση στην επίμαχη σύμβαση, ο υπουργός Επικρατείας παρατήρησε ότι είχαν δοθεί επτά διαδοχικές παρατάσεις, αυτή δε, που «βαρύνει τον κ. Καραμανλή είναι μία», η έβδομη δηλαδή. Ενώ περιέγραψε το δίλημμα, με το οποίο, όπως είπε, ήλθε αντιμέτωπος ο τότε υπουργός Μεταφορών, είτε να επαναπροκηρύξει το έργο από την αρχή επιφέροντας μεγάλη καθυστέρηση στην παράδοσή του είτε να δώσει την παράταση. Τούτου δοθέντος, «η παράταση δόθηκε με σκοπό την επιτάχυνση και ολοκλήρωση του έργου, και τώρα κατηγορούμε τον Καραμανλή για την παράταση που έδωσε».

Η εξεταστική επιτροπή

Για τις εργασίες της εξεταστικής επιτροπής δε, διετύπωσε τη διαφωνία του «με τη διαπίστωση ότι τα διαφορετικά πορίσματα σημαίνουν ότι δεν έκανε σωστά τη δουλειά της η εξεταστική επιτροπή». Αφού υπενθύμισε ότι δόθηκαν δύο παρατάσεις, αναφερθείς στο γεγονός ότι δεν εκλήθη από την εξεταστική ο πρόεδρος των μηχανοδηγών Κώστας Γενηδούνιας, ο υπουργός Επικρατείας σημείωσε: πρώτον, ότι ο συγκεκριμένος είναι συνδικαλιστής με συγκεκριμένη πολιτική και ιδεολογική ταυτότητα, δεύτερον ότι τα εξώδικα που είχε αποστείλει, ανεγνώσθησαν στην εξεταστική, «άλλο τίποτε δεν είχε να πει, ιδία γνώση δεν είχε».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης