Τελευταία Νέα
Πολιτική

Αποστολάκη: Από τα 645 εκατ. ευρώ επενδύσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έμεινε μόνο το πόσο των 77,5 εκατ. ευρώ

Αποστολάκη: Από τα 645 εκατ. ευρώ επενδύσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έμεινε μόνο το πόσο των 77,5 εκατ. ευρώ
Στις 29 Νοεμβρίου 2019 ο Υπουργός Μεταφορών κ. Καραμανλής υπέγραψε με τον κ. Τσαλίδη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Υπουργείου
Η Μιλένα Αποστολάκη αποκάλυψε, σήμερα, στην Εξεταστική Επιτροπή που διερευνά το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών τη μεγάλη ζημία που υπέστη το ελληνικό δημόσιο, ζητώντας από τον κ. Καραμανλή - που καταθέτει - να προσκομίσει στην επιτροπή το μνημόνιο συνεργασίας του 2019 ανάμεσα στον ίδιο και τον κ. Τσαλίδη από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την υπογεγραμμένη από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμβαση του 2020, η οποία επαναλάμβανε το περιεχόμενο του μνημονίου και κατετέθη από τον νόμιμο εκπρόσωπο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Γραφείο Υπουργού.
«Συγκεκριμένα, στις 29 Νοεμβρίου 2019 ο Υπουργός Μεταφορών κ. Καραμανλής υπέγραψε με τον κ. Τσαλίδη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Υπουργείου. Ένα χρόνο μετά την υπογραφή του μνημονίου το ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την απόφαση 273/1/27-11-2020 ενέκρινε ομόφωνα το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης και ο διευθύνων σύμβουλος κ. Τσαλίδης κατέθεσε στο υπουργείο την υπογεγραμμένη σύμβαση. Στις 30/12/2020 το Υπουργείο απέστειλε επιστολή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ καλώντας την σε εκ νέου διαπραγματεύσεις «λόγω πανδημίας». Στη σύμβαση του 2020 (όπως και στο μνημόνιο του 2019) υπήρχε πρόβλεψη ελάχιστης επένδυσης 645 εκατ. ευρώ από τη πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με αντάλλαγμα την απευθείας ανάθεση για 15 χρόνια επί ποσού 50.000.000 ευρώ κάθε έτος, σύνολο 750 εκατ. για τις άγονες γραμμές. Μάλιστα αυτό το ύψος της επένδυσης από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν απαραίτητο ώστε να γίνει δυνατή η διαδικασία μέσω απευθείας ανάθεσης σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον κανονισμό 1370 / 2007.
Τα 645 εκατ. ελάχιστες επενδύσεις από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνίστατο σε κατ’ ελάχιστο 400 εκατ. ευρώ για αγορά νέου τροχαίου υλικού, 100 εκατ. ευρώ σε νέες τεχνολογίες και επισκευή μηχανοστασίων και 45 εκατ. ευρώ σε επενδυσεις για ακίνητα σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης και αξιοποίησης στο Θριάσιο.
Τον Ιούλιο του 2022 κατατίθεται τελικά τροποποιημένη σύμβαση ΥΔΥ με εντελώς διαφορετικό περιεχόμενο ως προς τις υποχρεώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ψηφίζεται ο κυρωτικός νόμος 4953/2022 μόνο από την ΝΔ. Από τα 645 εκ. ευρώ επενδύσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έμεινε σύμφωνα με τον πίνακα στο Παράρτημα Δ’ του νόμου μόνο το πόσο των 77,5 εκατομμυρίων ευρώ, που προκύπτει από 47,5 εκατ. (αντί για ελάχιστο 400 εκ.) για τροχαίο υλικό, επένδυση σε συστήματα ΙΤ 15 εκατ. ευρώ (αντί για 100 εκ.) και 15 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του μισθωμένου στόλου. Αποπροσανατολιστικά μάλιστα στον εν λόγω πίνακα εμφανίζεται ως «επένδυση» 86 εκ. ευρώ μια μελλοντική μίσθωση η οποία θα γίνει όταν αγοράσει νέα τρένα η ΓΑΙΟΣΕ (δηλαδή το δημόσιο) αντί για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επομένως η τελική επένδυση είναι μόλις 77,5 εκατ.ευρώ για την ίδια απευθείας ανάθεση 750 εκατ. ευρώ», αναφέρει η πλευρά της βουλευτή του ΠΑΣΟΚ και συνεχίζει: «Ιδιαίτερο ζήτημα σύγκρουσης συμφερόντων ανακύπτει καθώς όπως προκύπτει μετά από ερώτηση της Μιλένας Αποστολάκη ο κ. Γιώργος Κροκίδας, τον οποίο γνωρίζει καλά όπως δήλωσε σήμερα στην Επιτροπή ο τ. Υπουργός Κ. Καραμανλής, ήταν νομικός σύμβουλος του Γενικού Γραμματέα Υποδομών και μετέπειτα Υφυπουργού Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Γιώργου Καραγιάννη και ταυτόχρονα πληρεξούσιος δικηγόρος της HELLENIC TRAIN (δηλ.της ΤΡΑΙΝΟΣΕ) ενώ παρείχε και νομικές υπηρεσίες στις Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. αξίας 24.000 ευρώ».
_2_14398.webp_1_5fc91.webp




www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης