Τελευταία Νέα
Πολιτική

Βορίδης: Από τον πρώτο γύρο εκλέγεται δήμαρχος με ποσοστό 43% - Οι νέες ταυτότητες και το ...«χάραγμα»

Βορίδης: Από τον πρώτο γύρο εκλέγεται δήμαρχος με ποσοστό 43% - Οι νέες ταυτότητες και το ...«χάραγμα»
Εξετάζεται το ενδεχόμενο να υπάρξουν ειδικές ρυθμίσεις για εμπρησμούς από αμέλεια
Σχετικά Άρθρα
Με την αλλαγή του εκλογικού νόμου, με ποσοστό 43% από τον πρώτο γύρο εκλέγεται δήμαρχος, γεγονός που θα απλοποιήσει σημαντικά τις διαδικασίες και θα αποφευχθούν φαινόμενα του παρελθόντος με επαναληπτικές εκλογές σε πολλές περιοχές, τόνισε ο υπουργός Επικρατείας, Μάκης Βορίδης, αναφερόμενος στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Οκτωβρίου.
Όπως ανέφερε ο κ. Βορίδης μιλώντας στον ΣΚΑΪ , από την παραλυσία της απλής αναλογικής η Τοπική Αυτοδιοίκηση πέρασε στο σύστημα εκλογής του δημάρχου από την πρώτη Κυριακή με 43%, και του οποίου ο συνδυασμός αυτομάτως θα έχει τα 3/5 στο δημοτικό συμβούλιο. «Αυτό άλλαξα εγώ, δεν μπορεί να μην υπάρχει πλειοψηφία στο δημοτικό ή περιφερειακό συμβούλιο για το δήμαρχο ή τον περιφερειάρχη που νίκησε», πρόσθεσε.
Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει «καμία περίπτωση αναβολής αυτοδιοικητικών εκλογών».
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με εγκυκλίους του υπουργείου Εσωτερικών, επιτυχών συνδυασμός στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές αναδεικνύεται αυτός ο οποίος στον πρώτο γύρο συγκεντρώνει ποσοστό άνω του 43% (43%+1 ψήφο) επί των εγκύρων ψηφοδελτίων κάθε δήμου ή περιφέρειας αντίστοιχα. Αν αυτό δεν καταστεί δυνατόν, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται την επόμενη Κυριακή, 15 Οκτωβρίου 2023, μεταξύ των υποψηφίων δημάρχων ή περιφερειαρχών των δύο (2) πρώτων συνδυασμών.
Οι νέοι δήμαρχοι και περιφερειάρχες θα αναλάβουν καθήκοντα την 1η Ιανουαρίου 2024 και η θητεία τους θα λήξει την 31η Δεκεμβρίου 2028.
Σε ερώτηση για τους λεγόμενους «γαλάζιους αντάρτες», διευκρίνισε πως «εμείς έχουμε χρίσματα στις Περιφέρειες και τους μεγάλους Δήμους, αυτά τα έχουμε πει».
Αντιθέτως, «η ΝΔ γενικώς δεν εμπλέκεται κομματικά στις λοιπές αυτοδιοικητικές εκλογές. Μπορεί να έχω σε ένα δήμο δύο υποψηφίους δημάρχους, που είναι στη ΝΔ».
Συμπλήρωσε πως «είναι ζήτημα των τοπικών κοινωνιών και των πολιτών να αποφασίσουν ποιον θέλουν για δήμαρχο».
Άλλωστε, όπως είπε, «στους πιο μικρούς δήμους τα αμιγή κομματικά ψηφοδέλτια δεν υπάρχουν πια. Τα ψηφοδέλτια είναι συνήθως κομματικά πολυσυλλεκτικά».

Συνεχίζει η πολύ θετική πορεία της ελληνικής οικονομίας

«Συνεχίζει η πολύ θετική πορεία της ελληνικής οικονομίας. Η πρώτη εικόνα που έχουμε από το 7μηνο, είναι μια εικόνα πολύ σημαντικής βελτίωσης των δημοσιονομικών μας και υπέρβασης των στόχων. Δεν βιαζόμαστε, για να δούμε τη συνολική εικόνα περιμένουμε να κλείσει το έτος και να έχουμε την αποτίμησή του. Τα νέα, μέσα στο 7μηνο, δημοσιονομικά είναι καλά», υπογράμμισε ο κ. Βορίδης.
Πρόσθεσε πως «με τον πρώτο νόμο που έφερε η κυβέρνηση, η ΝΔ υλοποίησε το 50% του προγράμματος. Μετά από πάρα πολλά χρόνια, οι δημόσιοι υπάλληλοι είδαν μια καθαρή αύξηση. Όσοι έχουν προστατευόμενα μέλη, βλέπουν ακόμη μεγαλύτερη αύξηση».
Ανέφερε δε, πως «κάτι σημαντικό που δεν έχει ακουσθεί αρκετά, είναι ότι η αύξηση 30% των επιδομάτων διευθυντικών θέσεων στο Δημόσιο είναι διαρθρωτικό μέτρο», εξηγώντας πως είχε διαπιστωθεί «απροθυμία ανάληψης διευθυντικών θέσεων στο Δημόσιο. Δίνοντας το παραπάνω, καθιστάς ελκυστική τη θέση ευθύνης, αυξάνεις, έτσι, τον ανταγωνισμό. Έτσι, προσελκύεις καλύτερα στελέχη».
Σύμφωνα με τον κ. Βορίδη, «με αυτό το οποίο προετοιμάζει τώρα η κα. Κεραμέως, το Υπουργείο Εσωτερικών, δηλαδή νέο σύστημα επιλογής για τα στελέχη διοικήσεως, διαμορφώνει ένα πεδίο αυξημένων ποιοτήτων και απαιτήσεων, το οποίο σε συνδυασμό με το διαρθρωτικό αυτό μέτρο, θα βελτιώσουν πολύ το επίπεδο των διευθυντικών στελεχών στο Δημόσιο. Μεγάλη διαρθρωτική τομή, καθώς αντιμετωπίζουμε παθογένειες δεκαετιών με τον τρόπο αυτό».

Για επενδυτική βαθμίδα

Για την επενδυτική βαθμίδα, ανέφερε ότι «περιμένουμε από έναν οίκο (αξιολόγησης), έχουμε και δύο οίκους που μας αναβάθμισαν, οι οποίοι, όμως, δεν είναι στο σύστημα των οίκων αξιολόγησης, που λαμβάνει υπ' όψιν της η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα». Συνεπώς, «περιμένουμε αρχές Σεπτεμβρίου τις ανακοινώσεις αυτού του οίκου και ελπίζουμε ότι θα έχουμε εκεί την επενδυτική βαθμίδα. Αν την πάρουμε από εκεί, μπήκαμε ουσιαστικά στην επενδυτική βαθμίδα».
«Θα είναι πολύ μεγάλη επιτυχία, ξέρω ότι δεν χαμηλώνουμε τη φιλοδοξία. Αυτή είναι η πρώτη επενδυτική βαθμίδα, έχουμε κι άλλες» μέχρι του σημείου «να είναι πραγματικά η χώρα ακόμη περισσότερο ελκυστική και ασφαλής για τους επενδυτές. Κρίσιμο ζήτημα, η προσέλκυση ξένων επενδύσεων και για το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν και, επομένως, για τις επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας. Η φιλοδοξία πρέπει να συνεχισθεί αλλά είναι μια πολύ μεγάλη επιτυχία καθώς ανατρέπονται οι δυσμενείς συνέπειες», σημείωσε.
Ζήτησε «να μην ξεχνάμε ότι από την εποχή της κρίσης, η χώρα είναι στην πραγματικότητα εκτός συστήματος επενδύσεων».
Κλείνοντας με τα θέματα της οικονομίας, χαρακτήρισε «εξαιρετικό» το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας.

Για αποζημιώσεις πληγέντων από πυρκαγιές και εμπρηστές 

Ο κ. Βορίδης μιλώντας στον ΣΚΑΪ αναφέρθηκε και στα μέτρα που δρομολογεί η κυβέρνηση για την αυστηροποίηση των ποινών που επιβάλλονται σε εμπρηστές. Σημείωσε ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο να υπάρξουν ειδικές ρυθμίσεις για εμπρησμούς από αμέλεια.
Όπως είπε, το ζήτημα «θέλει μελέτη και ξέρω ότι το Υπουργείο Δικαιοσύνης ασχολείται επισταμένως με το θέμα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι ποινές είναι βαριές [...] Το ζήτημα είναι κατ' αρχήν εάν θα χρειαστούμε κάποιες ειδικές ρυθμίσεις για τους εμπρησμούς εξ αμελείας. Είτε να βαρύνουμε το πάνω όριο της ποινής, είτε να δούμε αν πρέπει να χορηγούνται αναστολές ή όχι». Με άλλα λόγια, ο εμπρηστής εξ αμελείας «θα πηγαίνει στη φυλακή, είναι κάτι το οποίο εξετάζεται». Επίσης είπε ότι «είναι εκατοντάδες οι συλλήψεις εμπρηστών αυτήν τη στιγμή, περιμένουμε να δούμε τα στοιχεία, την πορεία των δικογραφιών». «Όταν ταυτοχρόνως έχεις 15 εστίες, δημιουργείται μια εντύπωση. Στην Πάρνηθα, όταν ταυτοχρόνως έχεις 9 εστίες και μόλις αντιμετωπίσεις τις εστίες από την μπροστινή πλευρά, πάνε στον Αυλώνα και βάζουν (φωτιά), είναι προφανές ότι υπάρχει ένα θέμα εκ προθέσεως εμπρησμού», σημείωσε.
Στη συζήτηση της επόμενης ημέρας, κατά τον κ. Βορίδη, αυτό που «θα μπει στο επίκεντρο του προβληματισμού του Υπουργείου Πολιτικής Προστασίας είναι το ερώτημα: διπλασιάσαμε από το 2019 τα αεροπλάνα, είναι διπλάσιος ο αριθμός των εθελοντών, έχουμε αυξήσει τον αριθμό των οχημάτων, αυξήσαμε και τον αριθμό των πυροσβεστών, έχουμε αυξήσει κατά 30% τα χρήματα για την πρόληψη, παρά ταύτα όλα αυτά δεν ήταν αρκετά για να μην έχουμε αυτήν τη μεγάλη καταστροφή».
Εξέφρασε την άποψη πως πρέπει να εισαχθούν στη δημόσια συζήτηση θέματα, όπως «ότι χρειάζεται πιο ισχυρή, θεσμική προσέγγιση και οργάνωση του εθελοντισμού ειδικά στο κομμάτι της δασοπυρόσβεσης. Και, ενδεχομένως, μεγαλύτερη εμπλοκή των τοπικών κοινωνιών και στο κομμάτι της πρόληψης και της φύλαξης - προστασίας των δασών. Και το δεύτερο, είναι ότι πρέπει να γίνει μια ευρύτερη συζήτηση με τις δασικές υπηρεσίες για τον τρόπο που βλέπουμε το δάσος. Το δάσος το έχουμε αποστασιοποιημένο, κάπου μακριά, χωρίς να είναι ενταγμένο σε μια παραγωγική, λειτουργική διαδικασία. Το προστατεύουμε με αυτόν τον τρόπο το δάσος; Αυτή είναι μια πιο δύσκολη, πιο τεχνική συζήτηση», σημείωσε προσθέτοντας, εν κατακλείδι, ότι υπάρχουν «διάφορα παραδείγματα στο εξωτερικό, όπου υπάρχει μια πολύ στενή, παραγωγική σχέση με το δάσος».
Αναφερόμενος στις πυρκαγιές, έκανε λόγο για τις αποζημιώσεις που δίδονται και θα δοθούν -και αυτό είναι «από τα σημαντικά κεκτημένα της εμπειρίας αυτών των ετών. Κάτι που μας φαινόταν αδιανόητο πριν μερικά χρόνια, ουσιαστικά με το τέλος της όποιας καταστροφής - η αλήθεια είναι ότι είναι περιορισμένες - υπάρχει μια άμεση παρουσία της κρατικής αρωγής, του αποζημιωτικού μηχανισμού. Γίνεται η καταγραφή της ζημιάς, γίνονται οι δηλώσεις και η διαδικασία ξεκινάει την επόμενη ημέρα. Αυτή τη στιγμή έχει ξεκινήσει διαδικασία καταγραφής ζημιών. Ανοίγουν οι πλατφόρμες, γίνονται οι δηλώσεις, προχωρά η διαδικασία της αποζημίωσης των οικιών ή των όποιων άλλων ζημιών». Μια διαδικασία που «γίνεται τη στιγμή αυτή στον Έβρο».
Σε σχέση με το τι συνέβαινε κατά το παρελθόν, ανέφερε ότι τότε «ο αποζημιωτικός μηχανισμός δεν υπήρχε - άρα οι άνθρωποι πάθαιναν τη ζημιά και δεν υπήρχε το κράτος. Αυτό που υπήρχε, ήταν ένας μηχανισμός πολύ πιο περιορισμένος, ο οποίος ήταν και εξαιρετικά βραδυκίνητος. Εκείνο το οποίο έγινε, είναι ένας πιο ευρύς αποζημιωτικός μηχανισμός, ο οποίος λειτουργεί άμεσα».

Για νέες ταυτότητες

Τέλος, για τις νέες ταυτότητες, ο κ. Βορίδης ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται ζήτημα προσωπικών δεδομένων, εξηγώντας παράλληλα ότι η έκδοση των νέων ταυτοτήτων αφορά και την ασφάλεια των πολιτών, καθώς δεν πλαστογραφούνται και δεν αντιγράφονται.
Μάλιστα, αφού διερωτήθηκε «γιατί να μην πάρουν τις ταυτότητες;», ξεκαθάρισε πως «δεν αποτυπώνουν τα γεωχωρικά δεδομένα, αλλά ο ίδιος άνθρωπος ο οποίος ανησυχεί για τα γεωχωρικά δεδομένα της αστυνομικής του ταυτότητας, έχει κινητό τηλέφωνο, το οποίο, όντως, αποτυπώνει τα γεωχωρικά δεδομένα. Με υπομονή πρέπει να εξηγήσουμε ότι δεν υπάρχει κάποιο ζήτημα προστασίας προσωπικών δεδομένων από αυτές τις ταυτότητες, οι οποίες εκδίδονται με έγκριση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Ούτε υπάρχει κανένα... χάραγμα».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης