Τελευταία Νέα
Πολιτική

Μακάβριος προεκλογικός εμπαιγμός Μητσοτάκη - Έβγαλε από το Ταμείο Ανάκαμψης έργο για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου μετά τη νίκη (21/5)

Μακάβριος προεκλογικός εμπαιγμός Μητσοτάκη - Έβγαλε από το Ταμείο Ανάκαμψης έργο για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου μετά τη νίκη (21/5)
Το ρεπορτάζ είναι της εφημερίδας Documento - Τι απαντάει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Σχετικά Άρθρα
Μακάβριο εμπαιγμό της κυβέρνησης Μητοτάκη προς τους πολίτες και τις οικογένειες των θυμάτων των Τεμπών καταγγέλλει δημοσίευμα της εφημερίδας Documento.
Συγκεκριμένα το δημοσίευμα  αναφέρει ότι παρά τις δεσμεύσεις του πρώην πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και των συναρμόδιων υπουργών του για ολοκλήρωση του έργου της τηλεδιοίκησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας ως τα τέλη Σεπτεμβρίου που δόθηκαν όσο ήταν ακόμη νωπές οι μνήμες από τη εθνική σιδηροδρομική τραγωδίας των Τεμπών, τρεις μέρες μετά τις εκλογές της 21ης Μαΐου η κυβέρνηση αφαίρεσε την υποχρέωση ολοκλήρωσης του συστήματος ERTMS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας) για τον σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη) από τα προαπαιτούμενα του Ταμείου Ανάκαμψης ενώ από τις παρεμβάσεις αναβάθμισης αφαιρέθηκαν τα τμήματα του δικτύου Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Αεροδρόμιο Αθηνών – Κιάτο.
Συγκεκριμένα αναφέρει το δημοσίευμα του Documento, στις 24 Μαΐου, η κυβέρνηση Μητσοτάκη προώθησε στις Βρυξέλλες το προσχέδιο αλλαγών που απαιτεί η Κομισιόν από όλα τα κράτη – μέλη της ΕΕ για το Ταμείο ανάκαμψης, στο πλαίσιο της αναπροσαρμογής των αρχικών σχεδιασμών που επιβάλλει το νέο ενεργειακό τοπίο εξαιτίας της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.
Ανάμεσα στις αλλαγές που πρότεινε η απελθούσα κυβέρνηση εντοπίζεται το πεδίο που αφορά την «οργανωτική μεταρρύθμιση στον τομέα των σιδηροδρόμων». Σε αυτό το πεδίο, λοιπόν, εξαλείφεται η εξής πρόταση: «Το Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS) θα αναπτυχθεί πλήρως στο κεντρικό δίκτυο ΠΑΘΕ». Παρενθετικά, απαρτίζεται από το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Τρένων (ETCS) και το Παγκόσμιο Σύστημα Κινητών Επικοινωνιών για Σιδηροδρόμους (GSM-R).
Επιπλέον, στην κατηγορία που σχετίζεται με τις «παρεμβάσεις για την αναβάθμιση και αναδιάταξη του συστήματος και της υποδομής του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου», η οποία έχει να κάνει με βελτίωση «της υφιστάμενης σιδηροδρομικής υποδομής, των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, της σηματοδότησης, των τηλεπικοινωνιών, της ηλεκτροκίνησης και άλλων εγκαταστάσεων», αφαιρούνται τα τμήματα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Αεροδρόμιο Αθηνών – Κιάτο και παραμένει μόνο αυτό που αφορά το υποέργο Μακεδονία – Θράκη.

Τι απαντά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Στο δημοσίευμα της εφημερίδας υπήρξε απάντηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπου χωρίς να αρνείται ότι το έργο αρχικά εντάχθηκε και μετά τις εκλογές αφαιρέθηκε, το Υπουργείο αναφέρει:
«Η δράση του Ταμείου Ανάκαμψης (ΤΑ), από την οποία αφαιρέθηκε η δέσμευση της χώρας σε σχέση με το σύστημα ERTMS, χρηματοδοτεί το έργο της θεσμικής μεταρρύθμισης του σιδηροδρομικού τομέα της χώρας (των εταιρειών ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ) και όχι την υλοποίηση έργων υποδομής. Τα έργα υποδομής που αφορούν στο ERTMS (ETCS και G-SMR) είναι ενταγμένα για κατασκευή σε άλλους ευρωπαϊκούς πόρους (π.χ. ΕΣΠΑ, CEF).
Δηλαδή σα να λέμε ότι η δέσμευση της χώρας σε σχέση με το σύστημα ERTMS είχε ενταχθεί από λάθος στη δράση του Ταμείου Ανάκαμψης από τα πολιτικά στελέχη της ΝΔ στο Υπουργείο, αντιλήφθηκαν ενδιαμέσως το λάθος αυτό και το διόρθωσαν αμέσως μετά τις εκλογές;
Ποιος πείθεται με αυτή την εκδοχή;
Και συνεχίζει η ανακοίνωση του Υπουργείου:
«Σε ό,τι αφορά στο έργο του ΤΑ για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στη βόρεια, την κεντρική και την νότια Ελλάδα διαπιστώθηκαν, κατά τη διαδικασία ωρίμανσης του έργου, αυξημένες ανάγκες για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου της βόρειας Ελλάδας, συγκριτικά με το δίκτυο κεντρικής και νότιας Ελλάδας, όπου υπάρχουν ενεργές συμβάσεις αναβάθμισης σε εξέλιξη. Για το λόγο αυτό, το σύνολο των διαθέσιμων πόρων για την ανάταξη ανακατευθύνθηκε στο δίκτυο της βόρειας Ελλάδας. Η διασφάλιση της συντήρησης του συνόλου του δικτύου εξακολουθεί να υφίσταται στο σχεδιασμό του ΟΣΕ με αυξημένη σχετική χρηματοδότηση κατά 50 εκατ. ευρώ ετησίως από εθνικούς πόρους.
Είναι φανερό, ότι οι παραπάνω τροποποιήσεις δεν επηρεάζουν τις δεσμεύσεις της Ελληνικής Πολιτείας σχετικά με την ολοκλήρωση των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης τον Σεπτέμβριο του 2023 στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τα σχετικά χρονοδιαγράμματα τηρούνται αυστηρά με συστηματική παρακολούθηση. Αντιθέτως, έχει προταθεί η χρηματοδότηση ενός επιπλέον έργου από το Ταμείο Ανάκαμψης που αφορά στην αναβάθμιση των Υποδομών Ασφαλείας σιδηροδρομικών σηράγγων με χρήση έξυπνων συστημάτων, με προϋπολογισμό άνω των 30 εκατ. ευρώ».
Δηλαδή το Υπουργείο υποστηρίζει ότι η κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο της βόρειας Ελλάδας είναι τόσο τραγική ώστε τα λεφτά πρέπει να δοθούν εκεί και η ρητορική Μητσοτάκη περί βελτίωσης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής υποδομής, των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, της σηματοδότησης, των τηλεπικοινωνιών, της ηλεκτροκίνησης και άλλων εγκαταστάσεων στη σιδηροδρομική γραμμή Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Αεροδρόμιο Αθηνών – Κιάτο, με τα λεφτά του Ταμείου Ανάκαμψης, ήταν ασκήσεις προεκλογικής κατανάλωσης....

ΣΥΡΙΖΑ: Το σύστημα Μητσοτάκη συνεχίζει τα ψέματα και την κοροϊδία

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη εν κρυπτώ απάλειψε από το Ταμείο Ανάκαμψης τα συστήματα τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, αλλά και την ολοκλήρωση του άξονα εν γένει, τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζοντας το δημοσίευμα της εφημερίδας Documento.
«Όπως προκύπτει από την ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το ρεπορτάζ επιβεβαιώνεται πλήρως.
Και όχι μόνο αυτό.
Παρά τις δεσμεύεις της κυβέρνησης της ΝΔ μετά την τραγωδία των Τεμπών, αναγνωρίζεται εμμέσως ότι η απάλειψη των προαπαιτουμένων της ολοκλήρωσης του σιδηροδρομικού άξονα από το Ταμείο Ανάκαμψης, οδηγεί στον εκτροχιασμό του έργου, το οποίο δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί το τελευταίο τρίμηνο του 2023, όπως ψευδώς έλεγε ο κ. Μητσοτάκης», σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ.
«Το περίεργο είναι ότι παρά την επιβεβαίωση του ρεπορτάζ, το υπουργείο Μεταφορών υπό τον υπηρεσιακό υπουργό κ. Γκόλια εμφανίζεται να ψεύδεται ως προς τον χρόνο παράδοσης των συστημάτων και τηλεδιοίκησης.
Από τη μια στην ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρεται ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, από την άλλη όμως στις 24 Μαΐου ενημέρωνε την Κομισιόν ότι το έργο είναι αδύνατον να ολοκληρωθεί εντός του προβλεπόμενου χρονικού πλαισίου», επισημαίνει και καταλήγει: «Τρεις μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών, το σύστημα Μητσοτάκη συνεχίζει να χρησιμοποιεί τα ψέματα και την κοροϊδία επάνω στον πόνο των συγγενών των θυμάτων, αλλά και ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης