Τελευταία Νέα
Πολιτική

Βουλή - Γεραπετρίτης: Στη Λάρισα υπάρχει τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης - Απάντηση σε Παππά, τι είπε για Τσίπρα

Βουλή - Γεραπετρίτης: Στη Λάρισα υπάρχει τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης - Απάντηση σε Παππά, τι είπε για  Τσίπρα
Κόντρα Γεραπετρίτη - Παππά στη Βουλή - Το έγγραφο που κατέθεσε ο υπουργός για
Σχετικά Άρθρα
"Στη Λάρισα υφίσταται τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης και οι σταθμάρχες είναι υποχρεωμένοι να κάνουν αυτόματη χάραξη. Βεβαίως είναι τοπικό. Ποτέ δεν μίλησα για καθολικό κέντρο. Υπάρχει αυτό το τοπικό κέντρο που κάνει την αυτόματη χάραξη", τόνισε ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για τις μεταφορές, Γ. Γεραπετρίτης, ο οποίος είχε αντιπαράθεση με τον αρμόδιο τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Ν. Παππά, στη Βουλή, ενώ σχολίασε και την επίσκεψη Τσίπρα στη Λάρισα.
Ο κ. Γεραπετρίτης μιλώντας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, απαντώντας στον Ν. Παππά που σημείωσε ότι στη Λάρισα δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση, αλλά τοπικό σύστημα ελέγχου και τον κάλεσε να ανακαλέσει τη χρήση του όρου «τηλεδιοίκηση», είπε πως "είναι εξύβριση, με λέτε ψεύτη και ότι παραπλανώ τον λαό. Συνιστά βαρύτατη προσβολή".
Στη συνέχεια, ο κ. Γεραπετρίτης εξήγησε πως "αυτό το οποίο είπα είναι ότι υπάρχει τοπική τηλεδιοίκηση, η οποία είναι για 8,5 χιλιόμετρα. Πρώτος είπα ότι είναι περιορισμένη. Δεν προσπάθησα να εξαπατήσω κανέναν. Παρακολουθεί την πορεία του τρένου, το είπα σε όλους τους τόνους, επομένως ο σταθμάρχης μπορούσε να δει την πορεία του τρένου. Ήρθατε σε τόνο θεατρικό κ. Παππά. Είμαι σαφής, 8,5 χιλιόμετρα τοπικής τηλεδιοίκησης, φωτεινοί σηματοδότες που δείχνουν πορεία και δυνατότητα αυτόματης χάραξης".

Για Τσίπρα

Μάλιστα, ο κ. Γεραπετρίτης σχολίασε και την επίσκεψη του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στη Λάρισα, λέγοντας ότι αντί να πάει στο τοπικό κέντρο, πήγε "στην οικοδομή η οποία θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο και θα είναι υπερτοπική τηλεδιοίκηση. Δεν έκανε τον κόπο να πάει ο κ. Τσίπρας στον πίνακα ελέγχου που λειτουργούσε την μοιραία βραδιά και μπορούσε να γίνει αυτόματη χάραξη".
Ο ίδιος μίλησε για «ανοίκεια συμπεριφορά συνειδητής παραπλάνησης όταν ορισμένοι πηγαίνουν στο Κέντρο που σήμερα είναι υπό εξέλιξη οι εργασίες του και θα καταστεί σε υπέρ-τοπικό επίπεδο λειτουργίας τον Σεπτέμβριο και το εμφανίζουν -που σήμερα λόγω εργασιών είναι σε μία οικοδομική κατάσταση- και το εμφανίζουν ότι δήθεν ο σταθμός δεν έχει τοπικό δίκτυο τηλεδιοίκησης».

Τον Οκτώβριο του 2023 όλα τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης θα είναι λειτουργούντα

«Πρόθεση της κυβέρνησης και η σχεδόν απόλυτη συμφωνία των εργαζομένων είναι η άμεση επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου. Η παραμονή του σιδηροδρόμου εκτός λειτουργίας είναι στην πραγματικότητα καταδικαστική για το ίδιο το μέσο όχι για τις κλοπές, αλλά γιατί απαξιώνεται στις συνειδήσεις των πολιτών. Εγώ ο ίδιος θα ταξιδέψω με το τρένο», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος και για θέματα Υποδομών και Μεταφορών.
«Θα υπάρξει μία πολύ σημαντική επιτάχυνση του έργου παράδοσης των ηλεκτρονικών συστημάτων και θα έχουμε το 100% σε χρήση στο τέλος Σεπτεμβρίου του 2023. Από τον Οκτώβριο του 2023 όλα τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης θα είναι εγκατεστημένα και λειτουργούντα», υπογράμμισε.
Ο κ. Γεραπετρίτης, μετά τις τοποθετήσεις των πρώην και του τέως υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, παρατήρησε ότι «από αυτήν τη συζήτηση δεν πρέπει να μείνουν κενά και ερωτηματικά γιατί οι πολίτες θέλουν να μάθουν τι συνέβη και τι θα γίνει στο μέλλον».
Σημείωσε πως «στα περισσότερα σημεία από όσα ανέφερε ο πρώην υπουργός Χρήστος Σπίρτζης ως προς τα αντικειμενικά δεδομένα και στη διάγνωση των προβλημάτων συμφωνούμε», αλλά «διαφωνούμε, όμως, στα σημεία εκείνα που αφορούν την παράδοση, τι μέρος του έργου παραδόθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση και ποιοι είναι οι χρόνοι αδράνειας που μεσολάβησαν μεταξύ των διαδοχικών κυβερνήσεων».
Για το σύστημα ολοκλήρωσης της ηλεκτρονικής αναβάθμισης των συστημάτων ασφαλείας, ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε ότι «έχουν ειπωθεί πολλά. Η πραγματικότητα είναι ότι η σύμβαση 717 του Σεπτεμβρίου 2014 είχε χρόνο ολοκλήρωσης τα δύο έτη. Το 2016 δεν είχε παραδοθεί παρά μόνο ένα μικρό μέρος. Από τους 17 σταθμούς, οι μισοί σταθμοί χρειάστηκαν να ανασκευαστούν, αφού ανέλαβε η νέα κυβέρνηση της ΝΔ, καθώς διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν σοβαρότατα κενά σε ό,τι αφορά την αλληλεπίδραση των υποδομών. Το 2016 είχε παραδοθεί ένα πολύ μικρό μέρος του έργου. Δεν προκύπτει από πουθενά ότι συνεχίστηκε το έργο το 2017» και κάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ να καταθέσει έγγραφα παραλαβής λειτουργικότητας.
Για την ενδοεπικοινωνία, υπογράμμισε ότι πράγματι παραδόθηκε το σύστημα το 2019, όμως ά έπρεπε να ακολουθήσει μία χρονοβόρα διαδικασία για την αξιολόγηση και πιστοποίησή του που δεν προβλεπόταν στην αρχική σύμβαση. Η πιστοποίηση ολοκληρώθηκε και έλαβε την έγκριση από τη ΡΑΣ για τον παρα-τρόχιο εξοπλισμό.

Τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα

Σε σχέση με το τι λειτουργεί στη Λάρισα, εξήγησε ότι «υφίσταται τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης και οι σταθμάρχες είναι υποχρεωμένοι να κάνουν αυτόματη χάραξη. Βεβαίως είναι τοπικό. Ποτέ δεν μίλησα για καθολικό κέντρο. Όταν θα καλυφθούν όλοι οι σταθμοί θα υπάρχει το υπερκέντρο.Σήμερα, όμως, που μιλάμε, έχουμε το τοπικό κέντρο της Λάρισας, που περίπου για 5,5 χιλιόμετρα βόρεια της Λάρισας και 3 χιλιόμετρα νότια της Λάρισας κάνει την αυτόματη χάραξη» και κατέθεσε στα πρακτικά έγγραφο το οποίο υποστηρίζει πως αποδεικνύει πως την ημέρα της τραγωδίας τα δρομολόγια έγιναν με αυτόματη χάραξη.
Κατέθεσε την επίσημη ανάλυση του ηλεκτρονικού αρχείου καταγραφής σηματοδότησης από το Κέντρο της Λάρισας το βράδυ της μοιραίας σύγκρουσης, σύμφωνα με το οποίο «μέχρι τις 22:12 συντελέστηκαν πέντε αυτόματες χαράξεις σε όλα τα δρομολόγια  και δυστυχώς έγινε χειροκίνητη δρομολόγηση της αμαξοστοιχίας 62. Άρα, το κρίσιμο εκείνο βράδυ λειτουργούσε απολύτως το τοπικό σύστημα και όφειλε να είχε γίνει αυτόματη χάραξη».
Όπως είπε, "και σήμερα και εκείνη τη νύχτα λειτουργούσε το κέντρο της Λάρισας. Να πω και να σας καλέσω να πάμε μαζί στο σταθμό της Λάρισας, να δούμε αν λειτουργεί η αυτόματη τηλεδιοίκηση στη Λάρισα. Αν αποδειχθεί ότι λειτουργούσε εκείνο το βράδυ περιμένω μια συγγνώμη, αλλιώς την οφείλω. Καταθέτω μόνο ένα έγγραφο. Προκύπτει ότι μέχρι 22:12 συντελέστηκαν αυτόματες χαράξεις σε όλα τα δρομολόγια, έγινε χειροκίνητη δρομολόγηση στην αμαξοστοιχία 62 και στη συνέχεια, δύο ώρες μετά, στις 1.39 πρωινή, έγινε δοκιμαστική λειτουργία και λειτουργούσε απολύτως η αυτόματη χάραξη. Το τοπικό σύστημα λειτουργούσε απολύτως εκείνο το βράδ"».
γ1.JPG
γ2_1.JPG
Περαιτέρω, σημείωσε μεταξύ άλλων, ότι «προσλήφθηκαν 200 άτομα με δελτίο παροχής υπηρεσιών, εκ των οποίων 57 σταθμάρχες και 13 κλειδούχοι που έλαβαν την προβλεπόμενη εκπαίδευση. Και είναι σε διαδικασία εξέλιξης η πρόσληψη 117 ατόμων, εκ των οποίων 36 σταθμάρχες, και επίκειται και μία άλλη προκήρυξη για άλλα 100 άτομα. Θα κατατεθεί νομοθετική ρύθμιση όπου θα επιταχυνθεί η διαδικασία πρόσληψης των 100 εργαζομένων, αφού θα γίνει από τον υφιστάμενο κατάλογο ώστε να προσληφθούν τώρα συνολικά 217 άτομα, θα ανανεωθούν οι συμβάσεις των περισσοτέρων από 400 άτομα που απασχολούνται με ΔΠΥ και εξετάζουμε την επαναφορά φυλάκων διαβάσεων που ήταν συμβασιούχοι και έληξε η σύμβαση εργασίας τους. Άρα, να ενισχύσουμε άμεσα με έμπειρο προσωπικό όλες τις κρίσιμες θέσεις που έχουμε στον ΟΣΕ».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης