Τελευταία Νέα
Πολιτική

Η ΡΑΣ μεταχρονολογημένα μπλοκάρει την επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου - H κυβέρνηση την αγνοεί

Η ΡΑΣ μεταχρονολογημένα μπλοκάρει την επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου - H κυβέρνηση την αγνοεί
Η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής των Σιδηροδρόμων ανατρέπει τον αρχικό σχεδιασμό του ΟΣΕ Α.Ε με την στελέχωση των σταθμαρχών.
Σχετικά Άρθρα
Στο «γόνατο» οι σχεδιασμοί του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη να ετοιμάζει την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου χωρίς να έχει σταθμάρχες ενώ η κυβέρνηση αγνοεί την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί μετά το θανατηφόρο δυστύχημα με τους 57 νεκρούς στα Τέμπη έχουν λάβει επικοινωνιακά χαρακτηριστικά.
Η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής των Σιδηροδρόμων της περασμένης Παρασκευής 17 Μαρτίου ανατρέπει τον αρχικό σχεδιασμό του ΟΣΕ Α.Ε με την στελέχωση των σταθμαρχών. Η Ανεξάρτητη Αρχή «υποχρεώνει μεταξύ άλλων το Διαχειριστή Υποδομής ΟΣΕ Α.Ε να μην απασχολεί σε θέσεις κρίσιμων καθηκόντων το σύνολο των υποψήφιων σταθμαρχών οι οποίοι συμμετείχαν στο διερευνούμενο κύκλο εκπαίδευσης που συμμετείχε και ο σταθμάρχης της Λάρισας.
Σύμφωνα με τη ΡΑΣ πρόκειται για το προσωπικό το οποίο σύμφωνα με τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού του ΟΣΕ, είχε προσληφθεί με δελτίο Παροχής Υπηρεσιών και μόνο δύο εξ αυτών είχαν μόνιμη υπαλληλική σχέση λόγω μετάταξης.»
Η σχετική απόφαση ακυρώνει και τις πρωτοβουλίες του ΟΣΕ να προσλάβει 73 σταθμάρχες με μπλοκάκι από την 1 Απριλίου για εξάμηνη απασχόληση θέτοντας ζητήματα εκπαίδευσης.
Ο εκτελών καθήκοντα υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ Γιώργος Γεραπετρίτη επιδιώκει την επανεκκίνηση των δρομολογίων των τραίνων για την ερχόμενη Τετάρτη 22 Μαρτίου όπως είχε προαναγγείλει πριν από μια εβδομάδα.
Συγκεκριμένα ανακοίνωσε ότι μεθαύριο Τετάρτη εκκινεί το νέο σταδιακό πλαίσιο για την λειτουργία των τρένων και ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές, έτσι ώστε να έχουμε πλήρη ανάπτυξη σε περίπου εικοσιπέντε μέρες πριν από το Πάσχα.
Στις 14 Μαρτίου ο υπουργός κ Γιώργος Γεραπετρίτης ανακοίνωσε θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με προτεινόμενη έναρξη την 22.03.2023: Συγκεκριμένα:

Τέταρτη 22.03.2023. Επανεκκίνηση:

Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών - Αεροδρόμιο
Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
Προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
Θεσσαλονίκη – Δράμα
Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο
Κάτω Αχαΐα – Πάτρα
Πάτρα – Ρίο
Διακοφτό – Καλάβρυτα
Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
Βόλος – Μηλιές

Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη), εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
Το περασμένο Σάββατο ο υπουργός ανακοίνωσε την πρώτη συνεδρίαση του νέου Συντονιστικό Κέντρου Διαχείρισης Κρίσεων του ΟΣΕ , σημειώνοντας ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έκρινε σκόπιμο να υπάρξει ένα ενιαίο συντονιστικό κέντρο, το οποίο θα περιλαμβάνει όλους τους δημόσιους εκείνους φορείς, οι οποίοι εμπλέκονται στη διαχείριση κρίσης, δηλαδή την Ελληνική Αστυνομία, την Πυροσβεστική Υπηρεσία και το ΕΚΑΒ, καθώς επίσης και τον λειτουργό του δικτύου δηλαδή την Hellenic Trains. Από το συντονιστικό κέντρο απουσιάζει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η οποία είναι η μόνη αρμόδια Αρχή που εποπτεύει τις Σιδηροδρoμικές Επιχειρήσεις όπως είναι τον ΟΣΕ και τη Hellenic Train.

Το πρόστιμο στον ΟΣΕ

Το πρόστιμο που επέβαλε η Ρ.Α.Σ στον ΟΣΕ Α.Ε ανέρχεται σε 100.000 ευρώ για κάθε ημέρα για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης σύμφωνα με την απόφαση της. Πάντως η διοίκηση του ΟΣΕ Α.Ε έχει το δικαίωμα προσφυγής ενώπιον της Αρχής κατά αποφάσεων που λαμβάνονται από τη ΡΑΣ και να υποβάλλει αίτηση , αίτηση ακυρώσεως ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3891/2010 και του ν. 3911/2011.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης