Τελευταία Νέα
Πολιτική

Politico: Εκεί που ετοίμαζε εκλογές, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αντιμετωπίζει τη λαϊκή οργή - Ζυγίζει τις πολιτικές συνέπειες

Politico: Εκεί που ετοίμαζε εκλογές, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αντιμετωπίζει τη λαϊκή οργή - Ζυγίζει τις πολιτικές συνέπειες
Το Politico τονίζει ότι τα συνδικάτα των σιδηροδρομικών είχαν στείλει τρεις φορές προειδοποιητικά σημειώματα στο υπουργείο Mεταφορών ζητώντας αναβάθμιση των υποδομών στο δίκτυο
Σχετικά Άρθρα
Ο Έλληνας πρωθυπουργός, υποτίθεται ότι βιαζόταν να προκηρύξει εκλογές - αλλά τώρα έχει να αντιμετωπίσει τους οργισμένους διαδηλωτές που πετούν μολότοφ στην αστυνομία, καθώς η λαϊκή οργή ξεχειλίζει στην Ελλάδα μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό ατύχημα που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, γράφει το Politico σε ρεπορτάζ του από την Ελλάδα.
Μετά την περιγραφή του τρόπου με τον οποίο έγινε η σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, το περιοδικό αναφέρει ότι το σιδηροδρομικό δυστύχημα θέτει βαθύτερα ερωτήματα για την συνολική λειτουργία του ελληνικού κράτους, μετά τα ρεπορτάζ ότι η Αθήνα δεν είχε εκσυγχρονίσει το σιδηροδρομικό δίκτυο για να ανταποκρίνεται στα ευρωπαϊκά πρότυπα και τις αποκαλύψεις για κακοδιαχείριση στην εταιρεία σιδηροδρόμων.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αρχικά απέδωσε το δυστύχημα «σε ένα τραγικό ανθρώπινο λάθος», σημειώνει το Politico, αλλά υποχρεώθηκε να κάνει πίσω όταν τον κατηγόρησαν για προσπάθεια συγκάλυψης των κυβερνητικών ευθυνών.
Το πρώτο πολιτικό θύμα ήταν ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος παραιτήθηκε.
Τελικά ο Μητσοτάκης εξέπεμψε ένα άλλο μήνυμα πέντε μέρες γράφοντας «Δεν μπορούμε να κρυφτούμε πίσω από το ανθρώπινο λάθος».

Ο πρωθυπουργός ζυγίζει τις πολιτικές συνέπειες και αναβάλει τις εκλογές

«Το συντηρητικό κόμμα της Νέας Δημοκρατίας ζυγίζει τώρα τις πολιτικές συνέπειες του δυστυχήματος», σημειώνει το Politico, αναφερόμενο στις πληροφορίες ότι ο πρωθυπουργός πριν το τραγικό δύστύχημα της Τρίτης 28/2, σχεδίαζε να συγκαλέσει το υπουργικό συμβούλιο για τελευταία φορά για να ανακοινώσει την αύξηση του κατώτατου μισθού και αμέσως μετά τη διάλυηση του κοινοβουλίου για να στηθούν οι κάλπες στις 9 Απριλίου.
Κατά το Politico όλα αυτά έχουν ανατραπεί και πλέον εξετάζονται ημερομηνίες για τη διενέργεια εκλογών μεταξύ του τέλους Απριλίου, του Μαΐου, ακόμα και του Ιουλίου.
«Όταν συμβαίνει μία εθνική τραγωδία σαν κι αυτή είναι δύσκολο να εκτιμήσεις τις πολιτικές συνέπειες», δήλωσε στο Politico ο Αλέξης Ρουτζούνης, ερευνητής της εταιρείας δημοσκοπήσεων Kapa Research.
«Η κοινωνία απαιτεί καθαρές εξηγήσεις και είναι μεγάλης σημασίας μία προσεκτική και ξεκάθαρη απάντηση από την πολιτική ηγεσία. Μέχρι τώρα το πολιτικό σύστημα ανταποκρίνεται δείχνοντας κατανόηση», πρόσθεσε ο Αλέξης Ρουτζούνης, επισημαίνοντας ότι και τα κόμματα της αντιπολίτευσης κράτησαν χαμηλά τους τόνους, «αλλά αυτό αρχίζει να αλλάζει».
Στις τελευταίες δημοσκοπήσεις, αναφέρει το Politico, η Νέα Δημοκρατία διατηρούσε ένα ισχυρό προβάδισμα έναντι των αντιπάλων της.
f.JPG
Οι πολλές κυβερνητικές αμαρτίες

Αυτό όμως πριν το σιδηροδρομικό δυστύχημα και μάλιστα σε μια περίοδο με σοβαρά άλλα προβλήματα που έχουν βγει στην επιφάνεια, μεταξύ των οποίων ο υψηλός πληθωρισμός, οι τιμές των τροφίμων που έχουν εκτοξευτεί, τα οικονομικά παραπτώματα ορισμένων βουλευτών της, το σκάνδαλο των υποκλοπών και οι πληροφορίες για μια μυστική προσφορά της Σαουδικής Αραβίας να αναλάβει το κόστος για ποδοσφαιρικά γήπεδα στην Ελλάδα και την Αίγυπτο αν συμφωνούσαν να διεκδικήσουν από κοινού τη διοργάνωση του Παγκοσμίου Κυπέλου για το 2030.
«Η κυβέρνηση κατάφερε να ξεπεράσει τις προηγούμενες κρίσεις, μεταξύ αυτών και τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2021 και το πρόσφατο σκάνδαλο των υποκλοπών και υπέστη μικρές απώλειες στα ποσοστά της», παρατήρησε ο Wolfang Piccoli, συνιδρυτής της εταιρίας αναλύσεων Teneo, προσθέτοντας ότι τώρα η κυβέρνηση παλεύει για να εξασφαλίσει ότι δεν θα πληγεί πολιτικά από το δυστύχημα.
«Ακολουθεί παρόμοια πολιτική και μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα, με τον Μητσοτάκη να παίζει κεντρικό ρόλο στην προσπάθεια επιβολής ενός κυβερνητικού αφηγήματος και ανακοίνωσης δράσεων για να προλάβει τα γεγονότα», εξήγησε ο αναλυτής της εταιρίας Teneo, αναφερόμενος στην στρατηγική με την οποία η κυβέρνηση προσπαθεί να ελαχιστοποιήσει τις πολιτικές επιπτώσεις.

Οι προειδοποιήσεις των σιδηροδρομικών που δεν εισακούστηκαν

Ωστόσο ο ελληνικός λαός είναι εξοργισμένος γιατί αυτή η τραγωδία θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί.
Ο ελληνικός σιδηρόδρομος υποτίθεται ότι έπρεπε να χρησιμοποιεί ένα σύχρονο σύστημα φωτοσήμανσης και ασφάλειας, το αποκαλούμενο ETCS, που είχε αγοραστεί από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 αλλά ποτέ δεν δούλεψε.
Το Politico τονίζει ότι τα συνδικάτα των σιδηροδρομικών είχαν στείλει τρεις φορές προειδοποιητικά σημειώματα στο υπουργείο Mεταφορών ζητώντας αναβάθμιση των υποδομών στο δίκτυο.
«Δεν θα περιμένουμε να συμβεί ένα ατύχημα για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα», ανέφεραν οι συνδικαλιστές σε μία από τις επιστολές τους, στις 7 Φεβρουαρίου.

Η παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την έλλειψη μέτρων ασφαλείας στο σιδηρόδρομο

Το Politico αναφέρεται τέλος και στην παραπομπή της Ελλάδας στο ευρωπαϊκό δικαστήριο για την καθυστέρηση υλοποίησης των μέτρων ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και στην κυβερνητική απόφαση να εξαιρεθεί η Hellenic Train από την υποχρέωση καταβολής αποζημιώσεων σε περίπτωση δυστυχήματος, ενώ η ΕΕ ορίζει σαφώς ότι οι αποζημιώσεις καταβάλλονται εντός 15 ημερών.
«Ιστορικά, όταν το κράτος αντί να εξασφαλίσει σταθερότητα, προκαλεί ανασφάλεια, επηρεάζεται πρώτη απ΄ όλους η κυβέρνηση, αλλά και όλα τα κυβερνητικά κόμματα, διότι η τραγωδία επαναφέρει μνήμες αντίστοιχων δραμάτων κατά το παρελθόν», επισήμανε ο Αλέξης Ρουτζούνης στο Politico.
Όλα αυτά είναι δυσάρεστα νέα για ένα κόμμα που στοχεύει να κερδίσει μια δεύτερη θητεία, καταλήγει το δημοσίευμα του Politico

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης