Τελευταία Νέα
Πολιτική

Βουλή, Πρόταση δυσπιστίας - Σκέρτσος: Με ευθύνη της Αττικής Οδού δεν εφαρμόστηκε η απόφαση για τα βαρέα οχήματα

Βουλή, Πρόταση δυσπιστίας - Σκέρτσος: Με ευθύνη της Αττικής Οδού δεν εφαρμόστηκε η απόφαση για τα βαρέα οχήματα
Η συγνώμη δεν είναι εργαλείο αποφυγής ή συγκάλυψης ευθυνών. Είναι μια έντιμη αναγνώριση όσων δεν έγιναν καλά, τόνισε ο κ. Σκέρτσος κατά την ομιλία του στη βουλή
Σχετικά Άρθρα

Η πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης δεν είναι μια στιγμή αδυναμίας ή άμυνας για την κυβερνητική πλειοψηφία, τόνισε ο Υπουργός Επικρατείας, κος Άκης Σκέρτσος μιλώντας στη Βουλή, κατά τη διάρκεια συζήτησης επί της πρότασης δυσπιστίας που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ.
Είναι αντιθέτως μια στιγμή αδυναμίας και εξωτερίκευσης μιας εσωτερικής κρίσης του ΣΥΡΙΖΑ που αισθάνεται να απειλείται δημοσκοπικά από το ΚΙΝΑΛ, τόνισε ο κος Σκέρτσος.
Σε κάθε περίπτωση εμείς τη βλέπουμε σαν ένα αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα της αντιπολίτευσης και γι’ αυτό και σαν μια στιγμή δημοκρατικής λογοδοσίας, σημείωσε.
Αυτή η πρόταση δυσπιστίας είναι μια ευκαιρία να αξιολογήσουμε αν υπάρχει όντως στη δεδομένη χρονική συγκυρία μια κοινοβουλευτική ή κοινωνική δυσαρμονία με το εκλογικό αποτέλεσμα του 2019.
Πιστευουμε πως δεν υπαρχει, τόνισε. Είναι ταυτόχρονα μια ευκαιρία για να παρουσιάσουμε με επιχειρήματα και στοιχεία, μη ηπιο λογιο τα αποτελέσματα της δουλειάς μας τα τελευταία 2μιση χρόνια και αφετέρου για να αναδείξουμε τις αντιφάσεις και τα κενά στην πρόταση και την κριτική της αντιπολίτευσης.

Ο Υπ. Επικρατείας επισήμανε πως όσα ζήσαμε την τελευταία εβδομάδα στο επίπεδο της πολιτικής προστασίας μας πλήγωσαν και αδικούν την προσπάθεια που έχουμε κάνει σε αυτό το πεδίο.

Ο ίδιος, δήλωσε πως στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή για την αντιμετώπιση της κακοκαιρίας με την συμμετοχή υπουργών της κυβέρνησης, της τροχαίας, της Πολιτικής Προστασίας και όλων των παραχωρησιούχων οδικών δικτύων αποφασίστηκε η απαγόρευση της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων η οποία δεν εφαρμόστηκε όμως από τους διαχειριστές της Αττικής Οδού.
Οφείλουμε μια συγνώμη στους συμπολίτες μας που ταλαιπωρήθηκαν αλλά και ένα ευχαριστώ στους τουλάχιστον 7.000 κρατικούς λειτουργούς από τις ένοπλες δυνάμεις, την αστυνομία, την πυροσβεστική, την πολιτική προστασία, τον ΔΕΔΔΗΕ, και τους υπαλλήλους των ΟΤΑ που αγωνίστηκαν επί 5 μέρες για να αποτρέψουν τα χειρότερα.
Και το κατάφεραν, πρόσθεσε ο υπουργός.

Η συγνώμη δεν είναι εργαλείο αποφυγής ή συγκάλυψης ευθυνών. Είναι μια έντιμη αναγνώριση όσων δεν έγιναν καλά.

Οπως δεν πρέπει να αποζητούμε το "μπράβο" όταν κάνουμε καλά τη δουλειά μας έτσι και δεν πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας ή πίσω από άλλους όταν δεν την κάνουμε καλά, επισήμανε.
Λέμε συγγνώμη διότι γνωρίζουμε και αναγνωρίζουμε ότι στον πυρήνα της αποστολής του κράτους βρίσκεται η ασφάλεια των πολιτών.
Και αυτό το αίσθημα ασφάλειας κλονίστηκε λόγω της πρωτοφανούς κακοκαιρίας.
Αλλά δεν γκρεμίστηκε.
Ευτυχώς, δεν είχαμε βαρείς τραυματισμούς ή και απώλειες ανθρώπινων ζωών, κι αυτό χάρη στην συντονισμένη παρέμβαση του κράτους.
Για αυτό δεν καταλαβαινω την υποκριτική στάση της αντιπολίτευσης που ενω οδύρεται για τους νεκρούς της πανδημίας , προσπερνα το γεγονός ότι δεν υπηρξαν απώλειες ζωων κατα την προσφατη κακοκαιρία, εξήγησε ο κος Σκέρτσος.

Αυτή η κακοκαιρία αφήνει πίσω της ταλαιπωρία αλλα ευτυχως οχι μόνιμες ζημιές στο φυσικό ή αστικό περιβάλλον, σημείωσε ο κος Σκέρτσος.

Ο Υπ. Επικρατείας σημείωσε πως λέμε συγγνώμη διότι αναδείχθηκε πόση δουλειά πρέπει να γίνει ακόμη στο πεδίο της συνεργασίας και της προετοιμασίας των συναρμόδιων φορέων.
Η συνεργατικότητα και η πρόληψη δεν είναι από τα πιο δυνατά μας στοιχεία.
Λείπει από την κουλτούρα μας.
Δεν την μάθαμε δυστυχώς στα σχολεία -είναι αυτή η κυβέρνηση που έχει εισαγάγει στην τρέχουσα θητεία τέτοια μαθήματα στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Γι’ αυτό απαιτείται χρόνος, εκπαίδευση, επιμονή για να την αποκτήσουμε.
Πρέπει να πατάει σε σαφείς και αυστηρές διαδικασίες, διαρκείς ασκήσεις με προσομοιώσεις στο πεδίο μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων, έγκαιρο προγραμματισμό, καλό εξοπλισμό, ικανά στελέχη, τόνισε.

Λέμε συγγνώμη διότι ναι η κακοκαιρία που αντιμετωπίσαμε δεν ήταν καθόλου συνηθισμένη για τα ιστορικά κλιματικά δεδομένα του λεκανοπεδίου. Είναι άλλη μια απόδειξη των ακραίων φαινομένων που προκαλεί η κλιματική κρίση.

Το καταλαβαίνει και το βλέπει κάθε πολίτης.
Ομως αυτό δεν μπορεί να είναι και δεν αποτελεί δικαιολογία.
Παραλάβαμε την πολιτική προστασία σαν ένα υποστελεχωμένο γραφείο, μια απαξιωμένη γενική γραμματεία σε ένα ακατάλληλο κτίριο στην οδό Ευαγγελιστρίας και στη θέση της γι’ αυτούς ακριβώς τους λόγους, δημιουργήσαμε ένα Υπουργειο- το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.
Γι’ αυτό έχουμε εξασφαλίσει πάνω από 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση υποδομών, εξοπλισμού και εκπαίδευσης μέσα από το ταμείο ανάκαμψης.
Ομως είναι ουτοπικό να πιστεύουμε ότι μπορούμε να χτίσουμε νέες δομές, διαδικασίες, στελέχη, στην ουσία να δημιουργήσουμε ένα νέο κράτος μέσα σε μόλις δύο χρόνια και μάλιστα ενώ ταυτόχρονα βρισκόμαστε εν μέσω πρωτοφανών κρίσεων χωρίς πρόσφατο ιστορικό προηγούμενο.
Οι αλλαγές αυτές απαιτούν δουλειά και ορίζοντα 8ετίας για να ριζώσουν.
Λέμε συγγνώμη, τέλος, σημείωσε ο κος Σκέρτσος, διότι πρέπει όλοι μηδενός εξαιρουμένου, κεντρική κυβερνηση, ΟΤΑ, εταιρίες που παρέχουν υπηρεσίες αλλά και οι ίδιοι οι πολίτες, να γίνουμε καλύτεροι στο πεδίο της πολιτικής προστασίας δηλαδή της αντιμετώπισης των απειλών που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή.

Πιο υπεύθυνοι, πιο ακριβείς, πιο συνεργατικοί.

Ολοι.
Να κατανοήσουμε ότι ζούμε σε ένα περιβάλλον με νέες αναδυόμενες υβριδικές απειλές κι ότι οφείλουμε τελικά -αν θέλουμε να είμαστε ασφαλείς- να υιοθετούμε ως σενάριο βάσης στην καθημερινότητά μας το χειρότερο προβλεπτικό σενάριο ακόμη κι αν τελικά αυτό δεν επιβεβαιώνεται. Χωρίς να χάνουμε την εμπιστοσύνη μας στο κράτος αν μας ζητήσει να μείνουμε σπίτι για την ασφάλειά μας εστω και αν τελικά η κακοκαιρία είναι πιο ελαφριά από το αναμενόμενο.

Η συγνώμη είναι εφαλτήριο αυτογνωσίας και διόρθωσης.

Χωρίς αυτήν δεν μπορούμε να πάμε παρακάτω.
Κι όταν είναι ειλικρινής και συγκεκριμένη -όχι προσχηματική και ασαφής- είναι σημαντικότερη και από την παραίτηση ή την αντικατάσταση.
Διότι αναγνωρίζει την ατέλεια της ανθρώπινης φύσης, αναγνωρίζει οτι το λάθος και η αποτυχία είναι μέρος της ανθρώπινης εξέλιξης, και προσφέρει έτσι πέρα από τον οδικό χάρτη για τη βελτίωση όσων έγιναν λάθος, την ευκαιρία για αλλαγή.
Γι’ αυτό αποτελεί ένα νέο χρήσιμο παιδαγωγικό υπόδειγμα για όλους.

Τι είναι το επιτελικό κράτος

Σε αυτό το νέο περιβάλλον απειλών απαιτείται μια ριζική αναδιοργάνωση του κράτους για την αντιμετώπισή τους, τόνισε ο κος Σκέρτσος.
Το κράτος ως μηχανισμός ασφάλειας, πρόνοιας και αναδιανομής έρχεται ξανά στο προσκήνιο για να υποστηρίξει αφενός την αναγκαία και καθυστερημένη ένταξη της χώρας μας στην παγκόσμια οικονομία και τις διεθνείς παραγωγικές αλυσίδες και αφετέρου την αντιμετώπιση των απειλών της κλιματικής κρίσης, τόνισε.
Ο ιδρυτικός νόμος της κυβέρνησης, ο νόμος για το επιτελικό κράτος, απαντάει σε αυτές ακριβώς τις ανάγκες αλλά και τις παθογένειες της δημόσιας διοίκησης.
Όσοι βρίσκουν λοιπόν την ευκαιρία να επιτεθούν ή να υπονομεύσουν το επιτελικό κράτος με χαρακτηρισμούς όπως "επιτελικό μπάχαλο" είτε δεν έχουν κατανοήσει τη λειτουργία του επιτελικού κράτους, είτε ακόμη χειρότερα επιθυμούν να μας γυρίσουν πολλά χρόνια πίσω.
Στο κράτος δηλαδή που μας οδήγησε στη μεγάλη κρίση χρέους του 2010, ενα κρατος εκεί όπου κάθε υπουργείο εκανε ο τι ηθελε χωρίς διαδικασίες ελέγχου και λογοδοσίας, ετήσιου προγραμματισμού και απολογισμού, χωρίς καμία διαφάνεια.

Υπάρχει μια βαθιά παρανόηση ή και διαστρέβλωση για το ρόλο του επιτελικού κράτους, σημείωσε.

Επιτελικό κράτος δεν σημαίνει υπερσυγκέντρωση αρμοδιοτήτων στο πρόσωπο του Πρωθυπουργού και του επιτελείου του.
Επιτελικό κράτος σημαίνει το ακριβώς αντίθετο.
Οτι φεύγουμε δηλαδή από το υδροκέφαλο κράτος του παρελθόντος, που δεν ήξερε η δεξιά τι ποιεί η αριστερά και είχε ευνουχίσει τη δημόσια διοίκηση και τους κρατικούς λειτουργούς και περνάμε σε ένα νέο υπόδειγμα όπου η κυβέρνηση στο ανώτατο επίπεδο θέτει ετήσιους και μακροπρόθεσμους στρατηγικούς στόχους τους οποίους αναθέτει στους αρμόδιους φορείς υλοποίησης και στη συνέχεια τους ελέγχει για τα αποτελέσματα που φέρνουν.

Και για να μην μιλάμε θεωρητικά, να σας δώσω μερικά παραδείγματα:

  • Επιτελικό κράτος είναι το μηνιαίο υπουργικό συμβούλιο που γινεται απαρέγκλιτα -όταν υπήρχαν κυβερνήσεις που τα υπουργικά τους συμβούλια συνεδρίαζαν σπανίως.
  • Επιτελικό κράτος είναι το ετήσιο κυβερνητικό σχέδιο δράσης κάθε υπουργείο που αναρτάται δημόσια και ελέγχεται ως προς την υλοποίησή του από τους πολίτες, την αντιπολιτευση, απο τα Μεσα Ενημερωσης .
  • Επιτελικό κράτος είναι η ευρεία κωδικοποίηση και απλοποίηση της νομοθεσίας για να έχουμε καλύτερη δημόσια διοίκηση αλλά και καλύτερη δικαιοσύνη.
  • Επιτελικό κράτος είναι ο κεντρικός ετήσιος προγραμματισμός προσλήψεων από το Υπουργείο Εσωτερικών ανα υπουργειο βάσει πραγματικών, αντικειμενικών και όχι πλασματικών αναγκών στελέχωσης κάθε υπουργείου.
  • Επιτελικό κράτος είναι η αποκομματικοποίηση της δημόσιας διοίκησης με υπηρεσιακούς γραμματείς επί θητεία που επιλέγονται από το ΑΣΕΠ αλλά και η αποκέντρωση υπογραφών και αρμοδιοτήτων από τα υπουργικά γραφεία στους γενικούς διευθυντές της δημοσιας διοικησης.
  • Επιτελικό κράτος είναι ο μακροπρόθεσμος στρατηγικός αναπτυξιακός σχεδιασμός οπως αποτυπωνεται στο ΕΛΛΑΔΑ 2.0 που πήρε τα εύσημα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το ταμείο ανάκαμψης και το νέο ΕΣΠΑ, εξασφαλίζοντας δημόσιες επενδύσεις που προσεγγίζουν τα 80 εκατομμύρια ευρώ για τα επόμενα 6 χρόνια.
  • Επιτελικό κράτος είναι ο αναγκαίος νέος χάρτης νοσοκομείων, πανεπιστημίων και δικαστηρίων με κριτήρια δημοσίου συμφέροντος, αποτελεσματικότητας και ορθής αξιοποίησης των διαθέσιμων πόρων, ώστε να πάψουμε να σχεδιάζουμε δημόσιες πολιτικές με πελατειακά ή στενα τοπικιστικά κριτήρια.
  • Επιτελικό κράτος είναι η εμβολιαστική μας εκστρατεία χάρη στην οποία πετύχαμε να εμβολιαστεί το 84% των ενηλίκων πολιτών της χώρας παρα την υπονομευση της αντιπολίτευσης και επανασυστήσαμε το δημόσιο στους πολίτες.
  • Επιτελικό κράτος είναι η μέριμνα για την άρση κάθε είδους ανισοτήτων στη χώρα μας και η υλοποίηση οριζόντιων σχεδίων δράσης για την ισότητα, για τη στήριξη της οικογένειας και την αντιμετώπιση του δημογραφικού, για τα άτομα με αναπηρία, για τους νέους, για τους ΛΟΑΤKI. Για ολους του πολίτες.
  • Επιτελικό κράτος είναι η εμπέδωση της πολιτικής σταθερότητας, των σταθερών εκλογικών κύκλων και της θεσμικής κανονικότητας, σε μια χώρα που οι θεσμοί ήταν κουρελόχαρτο στο παρελθόν και η πολιτικη προβλεψιμοτητα άγνωστη λέξη.

Ο πιο αξιόπιστος δείκτης για να αξιολογούμε τον εαυτό μας είναι να προσπαθούμε κατά καιρούς να μας βλέπουμε και με τα μάτια των άλλων, σημείωσε ο κος Σκέρτσος.

Την ίδια εβδομάδα που ζήσαμε όλοι αυτή τη μεγάλη ταλαιπωρία της κακοκαιρίας η οποία μας υπενθύμισε οσα πρεπει να διορθωθουν στου κράτος, η μεγαλύτερη τράπεζα παγκοσμίως η JP MORGAN, ανακοίνωσε την απόφασή της να επενδύσει περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο ευρώ στην ελληνική οικονομία, στα ελληνικά μυαλά, σε μια καινοτόμα ελληνική επιχείρηση, τη viva, που ξεκίνησε ως μια μικρή start up και μέσα σε λίγα χρόνια κατάφερε χάρη στο όραμα, την εργατικότητα και τη συνεργατικότητα των δημιουργών της, να μεγαλώσει και να γίνει μια διεθνής επιχείρηση ψηφιακών συναλλαγων, τόνισε.
Ο ίδιος, τόνισε πως αυτός ο διεθνής τραπεζικός κολοσσός βλέπει κάτι στη χώρα μας, βλέπει κάτι σε αυτή την κυβέρνηση και την οικονομική πολιτική που εφαρμόζει, βλέπει κάτι στους ανθρώπους μας.

Αυτό το "κάτι" την οδήγησε σε αυτή τη σημαντική επιχειρηματική απόφαση.

Βλέπει ίσως τα ίδια πράγματα που είδαν πριν από αυτήν και άλλοι επιχειρηματικοί κολοσσοί που μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν πλησίαζαν ως επενδυτές την Ελλάδα, όπως η Microsoft, η amazon, η Pfizer, η Deutsche Telecom, αλλά τώρα το κάνουν.
Αυτό που βλέπουν είναι μια κυβέρνηση που προσπαθεί να αλλάξει το κράτος και την οικονομία, να δημιουργήσει ένα ελκυστικό επιχειρηματικό περιβάλλον με λιγότερα εμπόδια ,μεγαλύτερη ασφάλεια δικαίου, που δημιουργεί καλύτερα αμειβόμενες δουλειές, που ψηφιοποιεί ταχύτατα το δημόσιο και μειώνει τη γραφειοκρατία, που εφαρμόζει μια από τις πιο προωθημένες πολιτικές για τη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Και το κάνει με γοργά βήματα παρά τις τεράστιες αντιξοότητες, κατέληξε ο κος Σκέρτσος.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης