Τελευταία Νέα
Πολιτική

Παπαδημητρίου: Αποτυχία της Ευρώπης το Brexit – Θα υπάρξουν επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία

Παπαδημητρίου: Αποτυχία της Ευρώπης το Brexit – Θα υπάρξουν επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία
Πρέπει να υπάρξει μια εποικοδομητική επαναπροσέγγιση με τη Μ. Βρετανία είπε ο υπ. Οικονομίας
Αποτυχία της Ευρώπης χαρακτήρισε το Brexit ο υπουργός Οικονομίας, Δ. Παπαδημητρίου, ο οποίος υποστήριξε πως θα υπάρξουν επιπτώσεις και στην ελληνική οικονομία από την έξοδο της Μ.Βρετανίας από την ΕΕ.
Σε ομιλία του σε ημερίδα του Ελληνοβρετανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου ο κ.Παπαδημητρίου υποστήριξε ότι από τις πρώτες οδηγίες προς τις χώρες-μέλη της ΕΕ, προκύπτει πως θα καταβληθεί προσπάθεια για «συναινετικό διαζύγιο» και για παράλληλη οικοδόμηση νέων δεσμών με τη Βρετανία.
«Όμως το μεγαλύτερο κέρδος θα προκύψει εάν σαν αποτέλεσμα του Brexit η Ευρωζώνη προχωρήσει σε ενίσχυση των κεντρομόλων τάσεων οικονομικής και δημοσιονομικής ενοποίησης της, αποτρέποντας φαινόμενα κοινωνικής διάλυσης και οικονομικού εθνικισμού και λαϊκισμού.
Κι αυτό ενόσω οι χώρες-μέλη της σαν την Ελλάδα θα επιδιώκουν την με κάθε τρόπο σύσφιξη των σχέσεων τους με συγγενείς ευρωπαϊκές χώρες όπως πλέον είναι η Βρετανία» είπε ο κ.Παπαδημητρίου.
Αναφερόμενος στις επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία από το Brexit, ο κ.Παπαδημητρίου είπε ότι ανάλογα της εξέλιξης των διαπραγματεύσεων και της συμφωνίας που θα προκύψει μεταξύ Βρετανίας-ΕΕ για να αρχίσει να ξεπληρώνει η πρώτη, σταδιακά, τις υποχρεώσεις της προς την δεύτερη (ύψους 57 δισ. ευρώ) εκτιμάται ότι αυτό το κόστος μπορεί να κυμανθεί από 0,3% έως 1% του ΑΕΠ συνολικά για μία διετία.
«Πρόκειται για μία μάλλον ήπια επίπτωση αν επικρατήσει το καλό σενάριο» τόνισε ο υπουργός αναφέροντας πως δεν είναι μόνο το άμεσο κόστος από την κάμψη των ελληνικών εξαγωγών αγαθών και υπηρεσιών και των βρετανικών επενδύσεων ενδεχομένως λόγω της υποτίμησης της βρετανικής στερλίνας, αλλά και το έμμεσο κόστος που μπορεί να προκαλέσει η πιθανή αναστάτωση των διεθνών χρηματοπιστωτικών αγορών με συνέπεια την αύξηση του κινδύνου και των επιτοκίων δανεισμού εξαιτίας της κάμψης τιμών των ελληνικών κρατικών ομολόγων.
Επιπλέον, ο κ.Παπαδημητρίου τόνισε ότι «δεν έχει αποσαφηνιστεί εάν και κατά πόσο θα αναπληρωθεί η βρετανική συνεισφορά στον κοινοτικό προϋπολογισμό από τα υπόλοιπα κράτη μέλη ή απλώς θα οριστικοποιηθεί η σταθεροποίησή του σε μειωμένο αριθμητικό μέγεθος».
Όσον αφορά τις διμερείς σχέσεις ο υπουργός υποστήριξε πως οι εμπορικοί και οικονομικοί δεσμοί της Ελλάδας με τη Βρετανία έχουν μακρά ιστορία και βαρύνουσα σημασία, ανέφερε ότι το ύψος των εισαγωγών από τη Βρετανία ανέρχεται στο ποσό των 1,3 δισ. ευρώ έναντι ελληνικών εξαγωγών αξίας 1,08 δισ. ευρώ (2015), σημείωσε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο κατέχει την 7η θέση στους εξαγωγικούς προορισμούς της Ελλάδας με μερίδιο 4,2% (2016) και υποστήριξε ότι ο τουρισμός κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο στο διμερές ισοζύγιο πληρωμών με απολαβές ύψους 2,1 δισ. ευρώ και αφίξεις 2,4 εκ. τουριστών από τη Βρετανία το 2015, αντιστοιχώντας στο 14,3% των συνολικών εισπράξεων ή αλλιώς στο 9,2% των αφίξεων τουριστών στη χώρα μας.
«Σε αυτό το πλαίσιο, η νέα εμπορική συμφωνία με τη Βρετανία θα πρέπει να διασφαλίζει την αποτελεσματική πρόσβαση των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών σε μια παραδοσιακή εξαγωγική αγορά, η απώλεια της οποίας θα είχε σημαντικές επιπτώσεις σε τομείς, όπως τα βιομηχανικά προϊόντα (περίπου 350 εκ. ευρώ), τα χημικά (περίπου 200εκ ευρώ), τα τρόφιμα (περίπου 350 εκ. ευρώ), ο τουρισμός κ.α.» είπε ο κ.Παπαδημητρίου, τονίζοντας ότι το Brexit αναμένεται να αυξήσει κατά τι το κόστος του χρήματος, να περιορίσει ενδεχομένως τις κοινοτικές ενισχύσεις και να μειώσει τα κέρδη των ναυτιλιακών εταιριών μέσω της υποτίμησης της στερλίνας, της πιθανής επιβράδυνσης του διεθνούς εμπορίου και της αύξησης των ναύλων.
«Ωστόσο, ουδέν κακόν αμιγές καλού» υπογράμμισε ο υπουργός και ανέφερε ότι, αν υπάρξει φυγή από το Λονδίνο κάποιων ναυτιλιακών επιχειρήσεων προς άλλα ναυτιλιακά κέντρα, δεν αποκλείεται να ευνοηθεί και το λιμάνι του Πειραιά (πχ παραρτήματα ναυτιλιακών γραφείων αντιπροσώπευσης).
«Μέσα σε ρεαλιστικά πλαίσια, ένα μεγαλύτερο μέρος του κύκλου εργασιών των ναυτιλιακών εταιριών καθώς και των υπηρεσιών που παρέχουν, μπορεί να μεταφερθεί στην Ελλάδα, διατηρώντας την σύνδεση που υπάρχει μεταξύ Ελλάδας και Ηνωμένου Βασιλείου στον ναυτιλιακό κλάδο» είπε ο κ.Παπαδημητρίου.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης