Τελευταία Νέα
Πολιτική

Μαξίμου: Απαραίτητος ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας

Μαξίμου: Απαραίτητος ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας
Τα αεροπλάνα “P-3 Orion” πετούσαν κανονικά μέχρι το 2009 και με απόφαση του τότε Υπουργού Άμυνας (Ευ. Μεϊμαράκη) καθηλώθηκαν
Η απόφαση του ΚΥΣΕΑ προβλέπει τον εκσυγχρονισμό πέντε αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας του πολεμικού ναυτικού “P-3 Orion”, έναντι 500 εκ. δολαρίων στο πλαίσιο διακρατικής συμφωνίας με την κυβέρνηση των ΗΠΑ, σημειώνουν κυβερνητικές πηγές.
Μάλιστα, όπως αναφέρουν κύκλοι του Μεγάρου Μαξίμου, τα αεροσκάφη αυτά είχαν αποκτηθεί δωρεάν από τις ΗΠΑ [την περίοδο 1991-1992], είναι σήμερα ηλικίας 25 ετών και ο εκσυγχρονισμός τους θα τους δώσει παράταση ζωής για ακόμα 15.000 ώρες.
Το πρόγραμμα αναβάθμισής τους είχε ενεργοποιηθεί σε απόφαση ΚΥΣΕΑ από το 2012.
Ακόμη, οι ίδιες κυβερνητικές πηγές επισημαίνουν ότι ο  εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών θα γίνει από την Lockheed Martin στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ)και άλλες ελληνικές εταιρείες ως υποκατασκευαστές κρίσιμων συστημάτων που θα ενσωματωθούν στα παλιά αεροσκάφη, ενώ με την ανάθεση της δουλειάς στην ΕΑΒ εξασφαλίζεται εργασία για 7 χρόνια.
Σημειώνουν ωστόσο πως τα αεροπλάνα “P-3 Orion” πετούσαν κανονικά μέχρι το 2009 και με απόφαση του τότε Υπουργού Άμυνας (Ευ. Μεϊμαράκη) καθηλώθηκαν λόγω παλαιότητας, αν και είχαν ακόμα ώρες πτήσης.
«Αν ο εκσυγχρονισμός τους γινόταν εκείνη την εποχή δεν θα κόστιζε τόσα χρήματα, ενώ οι σκέψεις για αγορά καινούργιων αεροσκαφών δεν προχώρησαν λόγω της οικονομικής κρίσης που ερχόταν», αναφέρουν κύκλοι του Μαξίμου.
Προσθέτουν δε, πως από το 2009 μέχρι σήμερα το Πολεμικό Ναυτικό έμεινε χωρίς αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας, αλλά και ότι το κάθε αεροσκάφος «P -3» μπορεί να πετά επί 12 ώρες συνεχώς και να ελέγχει τεράστιες περιοχές του Αιγαίου και της νοτιοανατολικής Μεσογείου, από κινήσεις υποβρυχίων και πλοίων μέχρι μεταναστευτικές ροές, κλπ., αλλά και πως «το θέμα δεν είναι κυρίως “ελληνικό” αλλά ΝΑΤΟϊκό».
Το NATO, προσθέτουν οι κυβερνητικές πηγές, «θέλει κάθε μέρα για τις δικές του ανάγκες εναέρια επιτήρηση σε Αιγαίο και νοτιοανατολική Μεσόγειο.
Χωρίς αεροπλάνα αυτό δεν μπορούσε να γίνει σωστά.
Στην αρχή χρησιμοποιήθηκαν τα C-130, μετά τα … πυροσβεστικά αεροσκάφη, και στη συνέχεια πλοία!
Μετά έγινε το αναμενόμενο.
Την νατοϊκή επιτήρηση ανέλαβαν οι Τούρκοι που έχουν νέα αεροσκάφη τα CN -235.
Οι Τούρκοι, λοιπόν, άρχισαν να πετούν με “νατοϊκό καπέλο” και πηγαίνοντας προς νοτιοανατολική Μεσόγειο περνούν απ’ όλο το Αιγαίο με τις ευλογίες του NATO».
Περαιτέρω, τονίζουν ότι η Ελλάδα κάλυπτε το κενό επιτήρησης στο Αιγαίο ακριβά, κυρίως με πλοία τα οποία καταναλώνουν τεράστιες ποσότητες καυσίμων και δεν ήταν αποτελεσματικά, ενώ αν δούλευαν τα αεροσκάφη, με ένα απ΄ αυτά θα υπήρχε "δορυφορική" εικόνα όλου του Αιγαίου, ενώ με δυο αεροπλάνα καλύπτεται όλο το 24ωρο.
Τέλος, οι κύκλοι του Μαξίμου υπογραμμίζουν ότι κρίθηκε απαραίτητος ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας, καθώς το κόστος ανακατασκευής τους δίνει δουλειά σε εκατοντάδες εργαζόμενους, ενώ υπάρχει και έλεγχος των συνόρων.
Παράλληλα τα χρήματα θα δοθούν τμηματικά και μεσομακροπρόθεσμα, ενώ η ανακατασκευή τους θα επιφέρει μειώσεις στον συνολικό προϋπολογισμό των ενόπλων δυνάμεων, καταλήγουν οι κυβερνητικές πηγές.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης