Τελευταία Νέα
Οικονομία

Σκρέκας για ακρίβεια: Θα δούμε μειώσεις τιμών έως 15% σε προϊόντα - Σε πάνω από 2.000 κωδικούς από 1η Μαρτίου

Σκρέκας για ακρίβεια: Θα δούμε μειώσεις τιμών έως 15% σε προϊόντα - Σε πάνω από 2.000 κωδικούς από 1η Μαρτίου
Θα δημοσιοποιηθούν οι μειώσεις στις τιμές και στο βρεφικό γάλα και σε όλες τις κατηγορίες των προϊόντων, ώστε ο καταναλωτής να δει ποια ήταν η τιμή τους πριν και μετά την εφαρμογή των μέτρων, ανέφερε ο Κ. Σκρέκας
«Από την Παρασκευή 1η Μαρτίου και μετά, που θα εφαρμοστεί σε όλο το εύρος τους η δέσμη μέτρων την οποία έχουμε λάβει και έχουμε περάσει από τη Βουλή των Ελλήνων, θα δούμε σημαντικές κατηγορίες προϊόντων να μειώνονται οι τιμές σε αυτά τα προϊόντα σε ποσοστό που φτάνει και το 15%. Και μιλάμε για κατηγορίες όπως είναι καθαριστικά σπιτιού, όπως είναι προϊόντα προσωπικής υγιεινής, βρεφικές πάνες, αλλά και μία σειρά καταναλωτικών αγαθών, τα οποία είναι βασικά για τη διαβίωση του νοικοκυριού», τόνισε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κ. Σκρέκας.
Ο κ. Σκρέκας μιλώντας στην ΕΡΤ για το θέμα της ακρίβειας, σημείωσε πως «αναγνωρίζουμε όλοι ότι το πρώτο θέμα το οποίο αντιμετωπίζει η ελληνική οικογένεια είναι η ακρίβεια και γι΄ αυτό το λόγο και βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να αντιμετωπιστεί αυτό το μεγάλο πρόβλημα. Γι΄ αυτό και έχουμε πάρει μια σειρά μέτρα. Θα σας πω λοιπόν ότι έχουμε λάβει μέτρα τα οποία τονώνουν τον ανταγωνισμό, μέτρα τα οποία ελέγχουν το θέμα της αισχροκέρδειας, έχουμε διενεργήσει 25.000 ελέγχους και έχουμε επιβάλει πάνω από 12 εκατομμύρια πρόστιμα σε αυτούς οι οποίοι φάνηκε ότι παραβιάζουν το νόμο για την αθέμιτη κερδοφορία. Και βεβαίως έχουμε λάβει και μία σειρά από μέτρων, τα οποία έχουν εφαρμογή κάποια από αυτά από 1η Μαρτίου, μέτρα μάλιστα που ψηφίστηκαν και από κόμματα της αντιπολίτευσης, όπως είναι ο ΣΥΡΙΖΑ, η Νέα Αριστερά και οι Σπαρτιάτες. Που σημαίνει λοιπόν ότι αναγνώρισαν και αυτοί ότι τα μέτρα τα οποία λαμβάνει η κυβέρνηση πραγματικά προσπαθούν να λύσουν έναν δύσκολο γρίφο που είναι αυτός της ακρίβειας».
«Θα δούμε από 1η Μαρτίου και μετά σε πολλά προϊόντα, τα οποία είναι πρώτα σε κατανάλωση, οι τιμές τους να μειώνονται. Άρα, πιστεύουμε ότι τα μέτρα που έχουμε λάβει μέχρι τώρα, σε συνδυασμό με τα μέτρα τα οποία έχουν εφαρμογή από 1ης Μαρτίου, τελικά θα οδηγήσουν σε σταδιακή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού», πρόσθεσε.
Μάλιστα, ο κ. Σκρέκας ανέφερε ότι θα δημοσιοποιηθούν οι μειώσεις στις τιμές και στο βρεφικό γάλα και σε όλες τις κατηγορίες των προϊόντων, ώστε ο καταναλωτής να δει ποια ήταν η τιμή τους πριν και μετά την εφαρμογή των μέτρων.
«Πιστεύουμε λοιπόν ότι πραγματικά οι μειώσεις στο βρεφικό γάλα θα είναι τέτοιες που θα προσεγγίσει τελικά η τιμή στην Ελλάδα το μέσο όρο της Ευρώπης», εκτίμησε ο υπουργός.
Ο υπουργός επικαλέστηκε στοιχεία για τον Φεβρουάριο από πολύ μεγάλες αλυσίδες στην αγορά, που δείχνουν μείωση των ανατιμήσεων σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο της τάξης του 80%.
«Δηλαδή 8 στα 10 προϊόντα που πέρσι είχαν ανατιμηθεί, φέτος δεν έχουν ανατιμηθεί και μετά την 1η Μαρτίου περιμένουμε πάνω από 2.000 κωδικούς να μειώσουν την τιμή τους, όχι να σταθεροποιήσουν τις τιμές, αλλά αντίθετα να τις μειώσουν κιόλας. Είναι αυτά τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στις κατηγορίες: απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, προϊόντα προσωπικής υγιεινής, δηλαδή σαμπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόπαστες και βρεφικές πάνες, καθώς και προϊόντα εμμήνου ρύσεως. Δεν θα δούμε τις τιμές σε αυτά τα προϊόντα να σταθεροποιούνται, αλλά να μειώνονται σε σχέση με πριν την εφαρμογή του μέτρου. Ξέρουμε ότι σε όλες αυτές τις κατηγορίες οι μειώσεις που θα δούμε θα είναι μεγαλύτερες από το 10%. Θα είναι μόνιμες μειώσεις. Δεν είναι έκτακτα μέτρα», πρόσθεσε.
Εξήγησε ότι στις νέες μειωμένες τιμές εφαρμόζονται και οι προωθητικές ενέργειες και τα εκπτωτικά κουπόνια και όλες οι εντός καταστήματος “ενέργειες καταναλωτή”.
«Τώρα πιστεύουμε ότι εξυγιαίνεται η αγορά, εξορθολογίζεται η εμπορική πρακτική και η εμπορική πολιτική των εταιρειών και τώρα πραγματικά θα δούμε χιλιάδες προϊόντα, πολυεθνικά προϊόντα κατά βάση, δηλαδή προϊόντα τα οποία πωλούνται ίδια ή περίπου ίδια και σε άλλες χώρες, θα τα δούμε να πωλούνται στην Ελλάδα σε χαμηλότερες τιμές», τόνισε.

Στην Ελλάδα τα πιο δραστικά μέτρα

Όσον αφορά στον πληθωρισμό, ο κ. Σκρέκας εξήγησε ότι για να έχουμε μία πιο καθαρή και αντικειμενική εικόνα, πρέπει να δούμε τον πληθωρισμό της διετίας, από τότε που ξεκίνησε το έντονο φαινόμενο της ακρίβειας.
«Εκεί θα δείτε λοιπόν ότι η Ελλάδα στα τρόφιμα έχει ένα πληθωρισμό 25%, όταν ο μέσος όρος της Ευρώπης είναι στο 24%, στη Γερμανία είναι 26%, στη Βουλγαρία είναι 32% και στην Ουγγαρία για παράδειγμα είναι 47%. Οι δύο τελευταίες χώρες μάλιστα είναι και χώρες οι οποίες έχουν ένα μισθό είτε χαμηλότερο από την Ελλάδα, είτε περίπου στην Ελλάδα. Πραγματικά τα νοικοκυριά πηγαίνουν στα σούπερ μάρκετ και βλέπουν τα προϊόντα σε ακριβές τιμές και δυσκολεύονται πραγματικά να έχουν πρόσβαση. Γι΄ αυτό και το «καλάθι του νοικοκυριού» και η μόνιμη μείωση τιμής είναι σε μια κατεύθυνση έτσι ώστε να αποκλιμακώσουν τον πληθωρισμό και να δώσουν πρόσβαση στα νοικοκυριά σε βασικά τρόφιμα σε χαμηλότερες τιμές. Από εκεί και πέρα όμως, φαίνεται από τα στοιχεία που έχω, ότι ο πληθωρισμός των τροφίμων είναι κάτι το οποίο επιμένει όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά επιμένει σε ολόκληρη την Ευρώπη. Σταδιακά όμως, με τα μέτρα τα οποία έχουμε πάρει, πιστεύουμε ότι θα δούμε και εκεί τις τιμές να μειώνονται».
Υπογράμμισε τέλος ότι «η Ελλάδα έχει πάρει τα περισσότερα και πιο δραστικά μέτρα από όλη την Ευρώπη. Η Ελλάδα είναι στην άκρη της Ευρώπης. Μεσολαβούν χώρες οι οποίες δεν είναι όλες ευρωπαϊκές, με αποτέλεσμα ο εφοδιασμός, η μεταφορά προϊόντων μεταξύ Ελλάδος και Κεντρικής Ευρώπης, ο ανταγωνισμός, να αντιμετωπίζουν προβλήματα. Παρ’ όλα αυτά, με τα μέτρα που έχουμε πάρει ακολουθούμε τον μέσο όρο της Ευρώπης και από εδώ και πέρα πιστεύουμε ότι θα δούμε μια ταχύτερη αποκλιμάκωση του πληθωρισμού και στα τρόφιμα, έτσι ώστε πραγματικά τα νοικοκυριά να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε τρόφιμα σε χαμηλότερες τιμές».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης