Τελευταία Νέα
Οικονομία

Η Friesland μειώνει 14% τις τιμές του βρεφικού γάλακτος από αρχές Μαρτίου 2024

Η Friesland μειώνει 14% τις τιμές του βρεφικού γάλακτος από αρχές Μαρτίου 2024
Η συμπεριφορά των καταναλωτών το 2023 μέσα από τα στοιχεία της Circana
Με «λεφτά» εμφανίζονται οι καταναλωτές παρά την ακρίβεια που σαρώνει τα ράφια των σούπερ μάρκετ τους τελευταίους 18 μήνες.
Τα στοιχεία της Circana αποκαλύπτουν ότι η κατανάλωση με βάση τον αριθμό των τεμαχίων δεν επλήγη το 2023, ενώ όλοι ανέμεναν ότι θα μειωθούν οι όγκοι πώλησης όπως συνέβη το 2022.
Τη χρονιά που πέρασε ο αριθμός τεμαχίων αυξήθηκε κατά 2,5% σε σύγκριση με το 2022. Το 2022 είχε ενισχυθεί οριακά κατά 0,5% έναντι απωλειών ύψους 2% το 2021.
Οι όγκοι πωλήσεων ή ο αριθμός πώλησης τεμαχίων είναι η κινητήριος δύναμή του λιανεμπορίου διότι η δουλειά τους δεν είναι να πωλούν προϊόντα σε υψηλές τιμές αλλά πολλά προϊόντα σε καλές τιμές. Δηλαδή προϊόντα σε τιμές που μπορούν να αποκτηθούν από τους καταναλωτές.

Τα ράφια πρέπει να έχουν προϊόντα σε καλές τιμές

Τα ράφια των σούπερ μάρκετ πρέπει να αδειάζουν και να γεμίζουν λέει στέλεχος του λιανεμπορίου, σημειώνοντας χαρακτηριστικά δεν πουλάμε Ferrari και Porsche.
Οι ειδικοί της αγοράς εξηγούν την αύξηση των τεμαχίων στο σύνολο της αγοράς και του έτους, οι προμηθευτές εμφανίζουν αντανακλαστικά διότι η δουλειά τους είναι να πωλούν προϊόντα.
Η εξήγηση που δίνεται είναι ότι μειώθηκε η αξία του τελικού προϊόντος φέροντας στην αγορά νέα προϊόντα με μικρότερες ποσότητες δίνοντας προϊόντα σε  πιο προσιτές τιμές καθώς η βασική συσκευασία με μεγαλύτερη ποσότητα ήταν πιο ακριβή και δεν μπορούσε να αγοραστεί από τους καταναλωτές.
Η βιομηχανία δεν έχει την πολυτέλεια να αποκλείει καταναλωτές.
Ακόμη τα στοιχεία για την αξία  των συνολικών πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 9,3% λόγω  η οποία οφείλεται κυρίως  στην άνοδο των τιμών και όχι από την ενίσχυση του αριθμού των τεμαχίων των προϊόντων. Η αξία σε ευρώ διαμορφώθηκε σε 9,1 δις  ευρώ από 8,4 δις ευρώ το 2022.
Επιπλέον η τιμή ανά τεμάχιο ενισχύθηκε κατά 6,6% το 2023 σε σύγκριση με το 2022που αυξήθηκε κατά 6,9% έναντι 2,2% που ήταν το 2021.
 
Πέφτει ο πληθωρισμός ανά προιόν
 
Βέβαια, το στοιχείο που ικανοποίει τους καταναλωτές είναι ότι η τιμή ανά προϊόν ενισχύθηκε μόλις κατά 1,1% -κατώτερη του πληθωρισμού που διαμορφώθηκε στο 3,5% από 11,1% που ήταν τον Δεκέμβριο του 2022.
Η χρονιά που πέρασε το λιανεμπόριο είχε περιορισμούς στο μεικτό περιθώριο κέρδους, τέθηκε σε εφαρμογή η μειωμένη τιμή του 5% που θα είναι σε ισχύ μέχρι τα τέλη Μαΐου και διατηρήθηκε η παρουσία του καλαθιού του νοικοκυριού.
Το υπουργείο Ανάπτυξης με σκοπό να περιορίσει την άνοδο των τιμών επέβαλλε το μέτρο  της μειωμένης τιμής του 5% και από τις αρχές Μαρτίου θα εισέλθουν σε εφαρμογή τα νέα  μέτρα όπως είναι στο βρεφικό γάλα και στα απορρυπαντικά και σε άλλα είδη οικιακής χρήσης.
Η Friesland ρίχνει την τιμή  του βρεφικού γάλακτος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση της Friesland Campina θα προχωρήσει σε μείωση της τιμής κατά 14% στο βρεφικό γάλα της πρώτης και δεύτερης ηλικίας με το εμπορικό σήμα Friso.
Οι ίδιες πηγές είπαν στο ΒΝ ότι η εταιρεία Γιώτης θα διατηρήσει τις ίδιες τιμές στην κατηγορία βρεφικού γάλακτος διότι καλύπτει τον περιορισμό του 7% από το λειτουργικό κόστος των προϊόντων. Μέχρι χθες οι πολυεθνικοί Όμιλοι Nestle και η Nutricia δεν έχουν ανοίξει τα χαρτιά τους δηλαδή δεν έχουν στείλει νέους τιμοκαταλόγους.
 
Νίκος Θεοδωρόπουλος 
ntheo@bankingnews.gr          
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης