Τελευταία Νέα
Οικονομία

Πάρτι κάνει η ακρίβεια στη αγορά - Στο 1 ευρώ το κιλό έφθασε το καρπούζι

Πάρτι κάνει η ακρίβεια στη αγορά - Στο 1 ευρώ το κιλό έφθασε το καρπούζι
Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ λένε στην κυβέρνηση ότι δεν κερδίζουν
Σχετικά Άρθρα
Ανεξέλεγκτη η ακρίβεια στην αγορά, με χαρακτηριστικό παράδειγμα η τιμή του καρπουζιού που πωλείται προς 1 ευρώ το κιλό.
Πρόκειται για το πλέον καλοκαιρινό και ελληνικό φρούτο το οποίο έγινε απλησίαστο για τα νοικοκυριά όταν και στις πιο δύσκολες εποχές των Μνημονίων το αγόρασαν ολόκληρο.
Σήμερα η τσέπη τους αντέχει να αγοράσει το μισό καρπούζι και κάποια άλλα το αγοράζουν σε φέτες.
Η τιμή του ενός ευρώ για το καρπούζι δεν είναι η εξαίρεση αλλά ο κανόνας.
Στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης e-katanalotis, το προϊόν είναι σε έλλειψη.
Μόνο δύο αλυσίδες έχουν αναρτήσει τιμές του προϊόντος που κυμαίνονται από 0,59 έως 0,69 ευρώ τα κιλό.

Πώς "πέταξε" η τιμή στο καρπούζι στο 1 ευρώ

Η τιμή χονδρικής φέτος διαμορφώνεται στα 0,50 λεπτά από 0,25 ευρώ πέρυσι.
Η άνοδος κατά 100% της χονδρικής έδωσε ώθηση και στις λιανικές τιμές που κυμαίνονται από 0,75 έως το 1 ευρώ. Η αιτία ανόδου της τιμής είναι κλιματική αλλαγή στις περιοχές παραγωγής της Πελοποννήσου.
Η ακρίβεια συνεχίζει να εξανεμίζει το οικογενειακό εισόδημα. Η μόνη άμυνα που διαθέτουν είναι το διαθέσιμο εισόδημα να κατευθύνεται στα πλέον απαραίτητα για τη διαβίωση τους. Η συμπεριφορά των καταναλωτών αποτυπώνεται στους όγκους πωλήσεων του λιανεμπορίου που είναι καθοδικοί στα επίπεδα του 1% διότι αγοράζουν τα πλέον απαραίτητα.
Πάντως, οι εκπρόσωποι της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος σε συνάντηση γνωριμίας που είχαν με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα, έθεσαν τα καυτά ζητήματα της αγοράς που είναι τα μέτρα περιορισμού όπως είναι το μικτό περιθώριο κέρδους το οποίο για τους εκπροσώπους, θα έχει αρνητικά αποτελέσματα στον κλάδο.

Πέφτει η κερδοφορία των αλυσίδων

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ένωση εκτιμά ότι η κερδοφορία των αλυσίδων έχει πληγεί, σημειώνοντας ότι περιθώριο κέρδους υποχώρησε στο 1,6% το 2021 και αναμένεται να διατηρηθεί και το 2022. Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ για να συνεχίσουν την υλοποίηση επενδύσεων χρειάζονται υψηλότερα περιθώρια διότι σε άλλη περίπτωση πρέπει να τα περικόψουν ή να προχωρήσουν σε δανεισμό για την υλοποίηση τους, ο οποίος θα έχει επίπτωση στις λιανικές τιμές διότι θα αυξήσουν τα κόστη.

Τα περιοριστικά μέτρα στο λιανεμπόριο χτυπούν τις θέσεις εργασίας

Ωστόσο, οι εκπρόσωποι νιώθουν άβολα από την παράταση του πλαφόν στο περιθώριο μικτού περιθωρίου κέρδους διότι η αδυναμία συγκέντρωση κεφαλαίων ως αποθεματικό μπορεί να χτυπήσει σε πιο βασικές υποδομές των αλυσίδων όπως η απασχόληση του ανθρώπινου δυναμικού.
Σήμερα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες της χώρας καθώς απασχολούνται 100.000 εργαζόμενους.
Οι ίδιοι αφήνουν να εννοηθεί ότι η ακρίβεια και οι περιορισμοί μπορεί να οδηγήσουν αναπόφευκτα σε μείωση του προσωπικού διότι η δυναμική των πωλήσεων των καταστημάτων δεν μπορεί να συντηρήσει τον ίδιο αριθμό προσωπικού.
Άλλωστε, ο κλάδος έχει να επιδείξει σημαντικά «κανόνια» όπως αυτό της αλυσίδας Μαρινόπουλου, ενώ κάποια άλλα αποφεύχθηκαν διότι αποχώρησαν με συμφωνίες εξαγορών.
Εικόνα2.jpgθεοδωροπουλοσ2ηφωτο.jpeg

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης