Τελευταία Νέα
Οικονομία

Φορολογικές διαφορές: Μόλις 3 στους 10 πετυχαίνουν διαγραφή φόρων, προστίμων και προσαυξήσεων – Το 70% κόβεται από την Επιτροπή

Φορολογικές διαφορές: Μόλις 3 στους 10 πετυχαίνουν διαγραφή φόρων, προστίμων και προσαυξήσεων – Το 70% κόβεται από την Επιτροπή
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΑΑΔΕ για τις προσφυγές στο πρώτο τετράμηνο του 2022
Με άδεια χέρια γυρίζουν από την Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) επτά στους δέκα φορολογούμενους καθώς χιλιάδες είναι αυτοί που προσφεύγουν με την προσδοκία ότι θα σβήσουν τον λογαριασμό με τις φορολογικές παραβάσεις, ελάχιστοι όμως δικαιώνονται.
Στο πρώτο τετράμηνο του 2023 το ποσοστό των υπόχρεων που δικαιώθηκε από την επιτροπή ήταν πολύ χαμηλό καθώς μόλις τρεις στους δέκα κατάφεραν να πετύχουν διαγραφή έξτρα φόρων, προστίμων και προσαυξήσεων, με το 70% να «κόβεται» και να μη βρίσκει λύση.

Τα στοιχεία

Αυτά προκύπτουν από στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, σύμφωνα με τα οποία επί συνόλου 3.553 προσφυγών που υποβλήθηκαν μέχρι τον Απρίλιο:
■ Εκδικάστηκαν 2.325 υποθέσεις
■ Απορρίφθηκαν 1.557 ή ποσοστό 70%
■ Απορρίφθηκαν σιωπηρώς 51, επειδή εξέπνευσε το περιθώριο των 120 ημερών για την εξέταση των προσφυγών
■ Δικαιώθηκαν 703 ή ποσοστό 30,24%
■ Στο αρχείο μπήκαν 14 λόγω παραίτησης των προσφυγόντων.
Οι περισσότεροι από τους φορολογούμενους και τις επιχειρήσεις που είδαν τις υποθέσεις τους να απορρίπτονται από την ΔΕΔ προσέφυγαν και στα διοικητικά δικαστήρια. Σημειώνεται ότι πριν οι φορολογικές υποθέσεις φθάσουν στα δικαστήρια είναι υποχρεωτικό να «περάσουν» πρώτα από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών. Συγκεκριμένα 1.373 φορολογούμενοι αποφάσισαν να προσφύγουν στα δικαστήρια προκειμένου να διεκδικήσουν το δίκιο τους.
Συνολικά, από το 2013, που ξεκίνησε να λειτουργεί η ΔΕΔ, έχουν υποβληθεί 84.889 ενδικοφανείς προσφυγές, από τις οποίες εκδικάστηκαν οι 80.217 υποθέσεις. Σε 19.310 υποθέσεις η ΔΕΔ διαπίστωσε λάθη στις αποφάσεις του φοροελεγκτικού μηχανισμού και δικαίωσε τους φορολογούμενους.

Η προθεσμία

Σύμφωνα με το νομοθετικό καθεστώς η απόφαση επί της ενδικοφανούς προσφυγής εκδίδεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας 120 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της ενδικοφανούς προσφυγής στην αρμόδια φορολογική αρχή. Αν δεν εκδοθεί απόφαση και δεν ενημερωθεί σχετικά ο υπόχρεος ή δεν επιδοθεί η απόφαση, τότε θεωρείται ότι η ενδικοφανής προσφυγή έχει απορριφθεί από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών και ο υπόχρεος έχει λάβει γνώση αυτής της απόρριψης κατά την εκπνοή της ανωτέρω προθεσμίας.
Σημειώνεται ότι κάθε φορολογούμενος, εφόσον αμφισβητεί πράξεις, ρητές ή σιωπηρές, που εκδίδονται ή συντελούνται σε βάρος του από τη Φορολογική Αρχή, οφείλει, πριν από την προσφυγή του στη Διοικητική Δικαιοσύνη, να ασκήσει ενδικοφανή προσφυγή ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ με αίτημα επανεξέτασης στο πλαίσιο διοικητικής διαδικασίας.
Η ενδικοφανής προσφυγή κατατίθεται στην αρμόδια φορολογική αρχή που εξέδωσε την προσβαλλόμενη πράξη.
Σημειώνεται ότι για την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών δεν απαιτείται παράβολο.

Ηλεκτρονική υποβολή

Από την 1η Φεβρουαρίου 2023 η ενδικοφανής προσφυγή υποβάλλεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά. Η υποχρέωση υποβολής αποκλειστικά, μέσω διαδικτύου, της ενδικοφανούς προσφυγής δεν ισχύει για τους φορολογούμενους κατοίκους εξωτερικού, στους οποίους παρέχεται εναλλακτικά η δυνατότητα χειρόγραφης υποβολής. Σε περίπτωση που υφίσταται αποδεδειγμένη αδυναμία ψηφιακής υποβολής, είναι δυνατή η χειρόγραφη υποβολή στην αρμόδια φορολογική αρχή.
Η ενδικοφανής προσφυγή πρέπει να αναφέρει:
- τα ακριβή στοιχεία του υπόχρεου,
- την προσβαλλόμενη πράξη,
- τους λόγους, τους ισχυρισμούς και τα έγγραφα στα οποία ο υπόχρεος βασίζει το αίτημά του,
- τη διεύθυνση στην οποία θα πραγματοποιούνται οι κοινοποιήσεις των αποφάσεων, των πράξεων και των λοιπών εγγράφων της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα εν γένει στοιχεία επικοινωνίας του υπόχρεου.

Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης