Τελευταία Νέα
Οικονομία

«Καλάθι του νοικοκυριού»: Ανοικτό το ενδεχόμενο να υιοθετηθεί και από άλλους κλάδους – Ο ρόλος του market pass και οι στόχοι

«Καλάθι του νοικοκυριού»: Ανοικτό το ενδεχόμενο να υιοθετηθεί και από άλλους κλάδους – Ο ρόλος του market pass και οι στόχοι
Αισιόδοξος ότι θα φτιάξουν και άλλοι κλάδοι το δικό τους καλάθι και "θα έχουμε ανακοινώσεις", είναι ο Άδ. Γεωργιάδης
Σχετικά Άρθρα
Ανοιχτή είναι η συζήτηση με τους άλλους κλάδους της αγοράς, προκειμένου να δημιουργήσουν το δικό τους «καλάθι του νοικοκυριού», ενώ το market pass από τον Φεβρουάριο του 2023 θα αποτελέσει ακόμη ένα μέτρο ελάφρυνσης στην τσέπη των πολιτών.
«Όσο περνάνε οι εβδομάδες όλο και περισσότεροι κλάδοι, που στην αρχή ήταν επιφυλακτικοί με το καλάθι, έχουν αρχίσει να καταλαβαίνουν ότι όποιος μπαίνει στο καλάθι, τελικά κερδίζει γιατί οι καταναλωτές το ακολουθούν. Είμαι αισιόδοξος ότι θα έχουμε ανακοινώσεις» όπως δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδ. Γεωργιάδης, σημειώνοντας πως δεν έχει τελειώσει η συζήτηση με τους κλάδους που θα δημιουργήσουν το δικό τους «καλάθι του νοικοκυριού».
Στο μεταξύ, τις ημέρες των εορτών «τρέχουν» το «εορταστικό καλάθι» στα σούπερ μάρκετ, στο οποίο προστέθηκαν η γαλοπούλα, το μοσχάρι, βασιλόπιτα ή τσουρέκι και η σοκολάτα και θα εφαρμόζεται έως τις 4/1/2023, αλλά και το «Καλάθι του 'Αη Βασίλη», το οποίο αφορά παιχνίδια και θα εφαρμόζεται έως και τις 11 Ιανουαρίου 2023.
Στο «καλάθι του Αη Βασίλη», σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες ο κ. Γεωργιάδης, ενώ ξεκίνησε για να περιλαμβάνει περίπου 300 παιχνίδια «έχει φθάσει σχεδόν τα 3.000. Και οι αρχικές ανησυχίες ότι θα είναι παιχνίδια δεύτερης διαλογής, όχι μόνον διαψεύστηκαν αλλά οι αλυσίδες έβαλαν τα δυνατά τους με τα καλύτερα τους παιχνίδια στις καλύτερες τιμές που πλέον έχουμε κλειδώσει εξασφαλίζοντας σας καλύτερες τιμές».
Πάντως, το «καλάθι του νοικοκυριού», το «εορταστικό καλάθι» και το «καλάθι του Αη Βασίλη» φαίνεται ότι κερδίζουν τον ενδιαφέρον των καταναλωτών και λειτουργούν και ως δείκτης για κάποιους κλάδους, ώστε να συνεχίσουν τη συζήτηση και να συμφωνήσουν στην υιοθέτηση της πρωτοβουλίας.

Eργαλείο ανταγωνισμού το «καλάθι του νοικοκυριού», όχι διατίμησης

«Το καλάθι δεν είναι εργαλείο διατίμησης. Το καλάθι είναι εργαλείο δημόσιου ανταγωνισμού», σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης, καθώς σύμφωνα με την εβδομαδιαία έρευνα για την πορεία των τιμών, μετά από 8 εβδομάδες εφαρμογής του, φαίνεται ότι εντείνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των σούπερ μάρκετ.
«Έχει οδηγήσει σε μείωση από την αρχή, στο μέσο καλάθι, από 125 ευρώ μεσοσταθμικά την πρώτη εβδομάδα, σε 107,05 την 8η εβδομάδα, δηλαδή μείον 14%. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε 75,5 ευρώ κέρδος το μήνα και 907 ευρώ κέρδος τον χρόνο. Χωρίς τα ηλεκτρονικά καταστήματα που εκεί ο τζίρος είναι μικρότερος και οι τιμές είναι πιο ακριβές, το μέσο καλάθι από 116 ευρώ την πρώτη εβδομάδα έπεσε στα 97 ευρώ, δηλαδή μείωση 17%. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε 84 ευρώ κέρδος το μήνα και 1004 ευρώ κέρδος τον χρόνο. Αυτό για όσους λένε ότι το καλάθι του νοικοκυριού δεν δουλεύει» δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης.
Κατά τον ίδιο, «πολλά προϊόντα όπως ζάχαρη, μακαρόνια, αλεύρι έχουν διατηρήσει την ίδια τιμή εδώ και 8 εβδομάδες. Είδαμε γαλοπούλα με 4,90, δηλαδή τιμή που ίσχυε πέρυσι τέτοια εποχή σαν να μην έχει μεσολαβήσει ένας χρόνος πολέμου και πληθωρισμού. 'Αρα, υπάρχουν επιλογές για τον καταναλωτή».

Έρχεται το market pass – Οι στόχοι

Ακόμη ένα μέτρο που θα λειτουργήσει ως ανάχωμα στην ακρίβεια, είναι το market pass, που θα τεθεί σε εφαρμογή από τον Φεβρουάριο του 2023.
Όπως έχει αναφερθεί δια στόματος του Αδ. Γεωργιάδη, «ο συνδυασμός της οικονομικής ενίσχυσης για τα τρόφιμα και του «καλαθιού του νοικοκυριού» μπορούν σε πολύ μεγάλο βαθμό να απαντήσουν στο υπ’ αριθμόν 1 πρόβλημα που αντιμετωπίζει η κοινωνία, που είναι η ακρίβεια».
Στόχος της κυβέρνησης είναι από τη μια με το market pass και από την άλλη με το «καλάθι του νοικοκυριού», να μειώνονται οι τιμές στα βασικά προϊόντα «άρα με τα δύο αυτά μέτρα συνδυαστικά θα περάσουμε αυτό το δύσκολο χειμώνα '22-'23», σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη.
Σημειώνεται ότι από τον Φεβρουάριο θα δοθεί η ενίσχυση του 10% επί του ύψους των αγορών ειδών κάθε είδους από τα καταστήματα που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο τροφίμων, το γνωστό market pass , που θα χορηγηθεί για έξι μήνες (έως τον Ιούλιο 2023).
Η ενίσχυση θα δίνεται σε επίπεδο νοικοκυριού. Ως μέλη του νοικοκυριού λαμβάνονται οι σύζυγοι ή μέλη με σύμφωνο συμβίωσης, τα εξαρτώμενα τέκνα αυτών, τα λοιπά εξαρτώμενα μέλη και τα φιλοξενούμενα μέλη.
Το μηνιαίο όριο αγορών ανά νοικοκυριό επί του οποίου λαμβάνει την ενίσχυση 10% ανέρχεται σε 220 ευρώ για το μονομελές νοικοκυριό, αυξανόμενο κατά 100 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού και έως 1000 ευρώ αγορές.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης